abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154411003
Tronsmart 3 poorts oplader (met quick-charge poort)

Deze komt voor $18,99 bij Geekbuying vandaan omdat de Nillkin dood is en ik maar gelijk heb gekeken naar zo'n dingetje met een paar poorten meer zodat ik wat meer zaken tegelijk kan opladen. Ook wel praktisch voor vakantie bijvoorbeeld. Komt in een simpel doosje met een nette handleiding erbij en een dikke micro-USB kabel van 80 cm.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Specificaties
3 poorten waarvan 1 met de quick-charge technologie (kijk even in het lijstje op hun website of jouw telefoon dat ook ondersteunt).

De twee normale poorten met 2.4A per stuk.
De ene 'snelle' poort met 5V/2A, 9V/2A, 12V/1.5A

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het opladen
Omdat ik op het moment geen telefoon voorhanden heb die ook het snelle opladen heeft moet ik jullie dat antwoord nog even verschuldigd blijven, maar ik ga er vanuit dat ze hier niet mee zullen adverteren als die poort dat niet waarmaakt. Op de andere poorten wel even gekeken hoeveel A hij trekt en dit is vaak nog zelfs een stukje meer dan met een powerbank kabeltje ertussen. Dus de kabel is zeker prima voor die lengte. Hoe ik dat getest heb is gewoon mijn telefoon opladen en met een powerbank kabeltje haalde ik 0.91A en met de Tronsmart kabel haalde ik 0.95A op alle poorten.

Echter...op een Xiaomi powerbank is het een ander verhaal en zie je wel een verschil, met de Xiaomi kabel haal ik 1.83A en met die van Tronsmart maar 1.34A. Of het aan de lengte ligt geen idee, maar wel een reden om dus even te kijken naar een andere kabel. En als jullie je afvragen waarom hij niet een hoger percentage haalt ligt dat aan de powerbank want die is niet geheel leeg en op de blitzwolf trekt hij 1.8A dus dat klopt allemaal wel ;)

Quickcharge
Eigenlijk is dit wat de toekomst gaat worden heb ik het idee, een manier van opladen dat je onder een hoger voltage stroom in je apparaat pompt en het dus sneller vol is. Helemaal handig als je een high-end telefoon hebt die snel leeg is. Dan zou je, in theorie, in een half uurtje hem al weer redelijk vol moeten kunnen krijgen.

Op het moment zijn er maar een handjevol toestellen die dit ondersteunen, dus hopelijk dat er ook snel wat meer Chinese telefoons dit gaan ondersteunen.

Bouwkwaliteit
Eigenlijk heel degelijk, vroeger heb ik nooit zulke dingen gekocht omdat ik altijd het gevoel had dat het nogal fragiel is in zo'n stopcontact maar dat valt heel erg mee. Ook omdat er maar 3 poorten op zitten en het gewicht met 103 gram wel meevalt. Kortom, prima dingetje en ook het groene ledlichtje bovenop (die niet te fel oplicht) is wel handig om te zien dat er stroom op staat.

Kortom, prima dingetje wel qua bouwkwaliteit en de output lijkt allemaal wel te kloppen, alleen de kabel is dus de bottleneck. Ik heb gister 2 10K powerbanks eraan opgeladen tegelijkertijd en dan wordt hij totaal niet warm verder. Als ik nog een Quick-charge telefoontje van een collega in handen krijg test ik die ook nog wel even.

[ Bericht 1% gewijzigd door rene90 op 10-09-2015 21:53:45 ]
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')