Meestal zijn die cpu's op het moederbord gesoldeerd en kun je dus niet uitwisselen.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:49 schreef borbit het volgende:
Mijn laptop is kapot want drinken eroverheen. Nu wil ik eigenlijk een desktop bouwen. Is het mogelijk om de cpu van mijn laptop in een desktop te plaatsen? Is een vrij snelle i5.dus een van de duurdere onderdelen. En eventueel het geheugen?
Misschien is je CPU wel overleden?quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:49 schreef borbit het volgende:
Mijn laptop is kapot want drinken eroverheen. Nu wil ik eigenlijk een desktop bouwen. Is het mogelijk om de cpu van mijn laptop in een desktop te plaatsen? Is een vrij snelle i5.dus een van de duurdere onderdelen. En eventueel het geheugen?
wat geef je ervoor. Er is dus bloed ingelopen waarna hij het niet meer deed.quote:Op woensdag 11 december 2013 03:20 schreef Drommelsch85 het volgende:
Verkoop je die laptop trouwens?
Zie andere thread, stuur me anders een dm want wellicht kan ik je helpen met een core 2 duo upgrade voor je desktop.quote:Op woensdag 11 december 2013 03:24 schreef borbit het volgende:
[..]
wat geef je ervoor. Er is dus bloed ingelopen waarna hij het niet meer deed.
hoe bedoel je? Welke andere bedreiging? Ik volg je niet?quote:Op woensdag 11 december 2013 03:28 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Zie andere thread, stuur me anders een dm want wellicht kan ik je helpen met een core 2 duo upgrade voor je desktop.
quote:Op donderdag 12 december 2013 09:12 schreef borbit het volgende:
[..]
hoe bedoel je? Welke andere bedreiging? Ik volg je niet?
quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:49 schreef borbit het volgende:
Mijn laptop is kapot want drinken eroverheen.
Jij bent vampier?quote:Op woensdag 11 december 2013 03:24 schreef borbit het volgende:
[..]
Er is dus bloed ingelopen waarna hij het niet meer deed.
oké ik heb de laptop open gemaakt en het moederbord heeft een grote brand/ bloed vlek. de processor ziet nog wel goed uit. kan ik die niet gewoon met draadjes in mijn pc plaatsen? ik kan gewoon solderen enzo.quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:53 schreef tennisbal8594 het volgende:
CPU kan bijna nooit kapot gaan, ik denk dan eerder aan je stroomvoorziening en anders is het moederbord stuk. Ik heb zeer zelden meegemaakt dat een processor kapot is gegaan door wat dan ook...
Nee, ik geef je een kans van 1 op de 1.000.000 dat het een succesvolle operatie wordt, de gesoldeerde draadjes zijn bijna niet te onderscheiden van elkaar. Dan hebben we het nog niet eens over de koeling ervan gehad.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:54 schreef borbit het volgende:
[..]
oké ik heb de laptop open gemaakt en het moederbord heeft een grote brand/ bloed vlek. de processor ziet nog wel goed uit. kan ik die niet gewoon met draadjes in mijn pc plaatsen? ik kan gewoon solderen enzo.
is gewoon een normaal moederbord op 1 printplaat. jullie denken te moeilijk. is gewoon een standaard laptop.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:58 schreef KomtTijd... het volgende:
succes met solderen op laag 2 t/m 5 van je 6-layer moederbord.
Opmerkelijk, mij i7 kon ik gewoon uit zijn socket halen van mijn laptop.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:53 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Meestal zijn die cpu's op het moederbord gesoldeerd en kun je dus niet uitwisselen.
geheugen is een stuk kleiner, mobo's doen groot geheugen
Inderdaad, net een i5 zo'n celeronquote:Op donderdag 16 januari 2014 10:48 schreef Waterloos het volgende:
Voor minder dan 4 tientjes heb je een prima processor en ingebouwde grafische kaart:
http://azerty.nl/8-3084-441418/intel-celeron-g530-2-4-ghz-.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |