abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2002 @ 12:56:17 #126
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6133666
Los van de hormonen gaat het verder hier om het product melk. Dus de drank, kaas, etc.
He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  zondag 6 oktober 2002 @ 13:57:09 #127
8369 speknek
Another day another slay
pi_6134387
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 12:50 schreef McGilles het volgende:
dus jouw mening klopt en mijne niet?
bla dit bla dat, ik bouw er lekker mee op!
Ik heb het hier helemaal niet over een mening, maar over een correlatie tussen osteoperose en melk drinken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6134498
As far as I know: melk (zuivel in het algemeen) belemmerd de opname van voedingsstoffen in het bloed...

Daarom is het ook beter eerst je toetje te vreten voor je main course. Maar goed, ze moeten toch van de melkzee afkomen, dus liegt de overheid je lekker voor...

pi_6134676
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 13:57 schreef speknek het volgende:

[..]

Ik heb het hier helemaal niet over een mening, maar over een correlatie tussen osteoperose en melk drinken.

Daar zal vast wel een aardig verband in zitten ja, maar dat hoeft nog geen reden te zijn dat als je veel melk drinkt het osteoperose veroorzaakt

Als ik bijvoorbeeld zeg:
In 3e wereld landen drinken ze geen melk en hebben 40% van de mensen aids, dus melk drinken is goed voor je!

het gaat erom dat het heus niet 1 factor is

pi_6138152
Ik ben trouwens eigelijk altijd verkouden. Als ik 20 minuten gefiets heb dan moet ik mijn neus echt wel snuiten anders loopt het er echt uit.

En ik moet veel hoesten, terwijl ik niet eens rook.

Ik drink wel 5 glazen melk per dag, zal het daar door komen? Wat denken jullie, want dit ga ik proberen. Ik drink vanaf nu geen melk meer, want als dit de oorzaak is van mijn euwigdurende verkoudheid enzo, dan laat die melk maar staan.

pi_6139294
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 18:54 schreef Turismo het volgende:
Ik ben trouwens eigelijk altijd verkouden. Als ik 20 minuten gefiets heb dan moet ik mijn neus echt wel snuiten anders loopt het er echt uit.

En ik moet veel hoesten, terwijl ik niet eens rook.

Ik drink wel 5 glazen melk per dag, zal het daar door komen? Wat denken jullie, want dit ga ik proberen. Ik drink vanaf nu geen melk meer, want als dit de oorzaak is van mijn euwigdurende verkoudheid enzo, dan laat die melk maar staan.

Het zou kunnen, gewoon proberen. Er zijn nogal wat mensen die last hebben van melk drinken. (eerlijk gezegd denk ik dat de oorzaak van het moeilijk melk kunnen verdragen ook in andere factoren ligt, ons totale voedingspatroon bijvoorbeeld, mgoed ben geen deskundige.)
Je kan overstappen op geitemelk of sojamelk ( ), beter nog; karnemelk, biogarde. alle zure melkprodukten, die veroorzaken die problemen over het algemeen niet.
pi_6139345
Ik ben het vandaag aan het proberen gegaan. Ik merk nog niets. Hoop dat het daar aan ligt. Heerlijk om nooit verkouden te zijn!
pi_6139872
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:00 schreef Turismo het volgende:
Ik ben het vandaag aan het proberen gegaan. Ik merk nog niets. Hoop dat het daar aan ligt. Heerlijk om nooit verkouden te zijn!
dat duurt denk ik ook nog wel ff voordat je wat zou kunnen merken.
  zondag 6 oktober 2002 @ 21:41:10 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_6141215
Het is ook ontzettend moeilijk compleet af te stappen van melk omdat het overal inzit in Nederland. Ben een tijd koemelk intolerant geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6141840
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 20:29 schreef fokje het volgende:

[..]

dat duurt denk ik ook nog wel ff voordat je wat zou kunnen merken.

Hoe lang ongeveer?
  zondag 6 oktober 2002 @ 22:07:05 #136
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6141890
ik denk een dag of 5 en na 3 weken voel je je echt beter.
He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:27:14 #137
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_6146462
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:42 schreef Turismo het volgende:

[..]

... zal jij lekker onder de puisten zitten..

Nee totaal niet. En nooit echt last van gehad.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 7 oktober 2002 @ 10:40:37 #138
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6146628
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 03:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Over brood heb ik idd ook zeer nare dingen gelezen, vooral de toegevoegde *broodverbeteraar* zou zeer schadelijk zijn voor de gezondheid.

Dan eet je gewoon helemaal niks meer nog beter
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6149607
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 22:07 schreef Uncle_Eric het volgende:
ik denk een dag of 5 en na 3 weken voel je je echt beter.
Gaan we proberen dan he.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:23:22 #140
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170287
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:59 schreef SEMTEX het volgende:
In melk zit calcium, en calcium is goed voor sterke botten.
In kraanwater zit ook calcium.

Het is wetenschappelijk bewezen dat hoe meer melk je drinkt, hoe meer kans je hebt op botontkalking. In de landen waar men het meeste melk drinkt, komt botontkalking het meeste voor.

Dat je melk moet drinken voor je botten is een fabel, een fabel die in de wereld is geholpen om oa. van onze melkplas en boterberg af te komen...

Common sense is not so common. -- Voltaire
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:29:05 #141
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170390
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:03 schreef SP het volgende:
Nederlanders zijn het langst van de wereld, zitten minimaal in de top tien van de langstlevende mensen,
Dat hebben we niet perse aan zuivel te danken hoor.

In zuivel zit groeihormoon, o.a. IGF-I. IGF-I bij koeien is toevallig exact hetzelfde als IGF-I bij mensen. Groeihormoon bevordert de groei, een van de redenen dat we hier in Nederland gemiddeld veel langer zijn. Groeihormoon in koemelk is namelijk afgesteld op de groei van een kalf, die binnen een jaar zo'n 300 a 400 moet wegen. Niet echt bedoeld voor mensen dus.

Nadeel van IGF-I is dat het ook de groei van kankercellen enorm bevordert. Daarom komen bepaalde soorten kanker (zoals borst- en baarmoederhalskanker) in landen waar men veel melk drinkt veel meer voor.

quote:
En krijgen heeeeeeeeel veel melkproducten binnen (meest van de wereld?). Slecht? I think not.
In de VS ligt de zuivelconsumptie hoogst. Zuivel bevat vaak veel vet. Van vet word je dik. Eénmaal raden wat een van de grootste redenen van het massale overgewicht onder de Amerikanen is.
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:31:16 #142
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170417
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:05 schreef Byte_Me het volgende:
Voor kinderen is het goed, maar als je uit de groei bent is het niet meer zo gezond. Als je er veel van drinkt tenminste.
Juist voor kinderen is het hartstikke slecht!
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:38:04 #143
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170525
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:21 schreef Ordos20 het volgende:
tsja ik geloof sommige amerikaanse vage sites niet echt
Oh, maar jij gelooft de Nederlandse Zuivelindustrie wel? Weet je dat die financiele belangen hebben bij de consumptie van zuivel? Gek hè, dat ze dan om de haverklap met vage onderzoeken komen over de opname van calcium uit melk, en daar vage conclusies uit trekken.

Maar onderzoeken die bewijzen dat melk goed voor je is, die zie je niet. Dat komt doordat die onderzoeken niet bestaan. En dat komt weer, doordat melk niet goed voor je is.

Wist je dat in een rechtszaak is bepaald dat de kreet "Melk is goed voor elk" niet meer gebezigd mag worden? Dit omdat de kreet "Melk is goed voor elk" onjuist is. Sommige mensen kunnen er best tegen, maar meer dan driekwart (!) van de wereldbevolking dus niet.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:41:56 #144
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170591
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:16 schreef Chocobo het volgende:
Houd je mond je nerd. Melk is een prime bouwstof voor het menselijk lichaam en onmisbaar. Waarom denk je dat God zoiets als borstvoeding geschonken heeft fucking leek !
Als God bestaat dan heeft 'ie jou in ieder geval geen gezond verstand en manieren geschonken...
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:45:11 #145
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170637
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:27 schreef McGilles het volgende:
Sinds wanneer denk jij dat er eiwitten in groente zit? Eiwitten zitten in vlees, vis, melkproducten, etc
Groente = koolhydraten
Ik weet zeker dat je gewoon te weinig eiwitten binnenkrijgt, dus je mag zelf wel eens wat melk drinken!
Als je ergens geen verstand van hebt, kan je je er beter niet mee bemoeien. Niet dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar mensen die beweren dat er in groentes geen eiwitten zitten weten echt niet waar ze het over hebben...
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:49:05 #146
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170674
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:07 schreef McGilles het volgende:
Soja is voor vegetariers en is onnuttig qua eiwitleverancier

Soja is juist een van de beste eiwitleveranciers.

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:53:47 #147
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170736
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 18:07 schreef Turismo het volgende:
Nog even een vraagje, als je zeker 5 glazen melk per dag drinkt, en daarbij bij het avond eten nog een yoghurt toetje en kaas enzo. Krijg je daar puisten van?
Die kans is erg groot ja.

http://www.milksucks.com/zits.html

dinsdag 8 oktober 2002 @ 15:56:26 #148
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170781
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 02:46 schreef McGilles het volgende:
Ik ben van mening dat een glas melk iedereen wel goed doet omdat het goed voor je spieren ed is
Wist je dat veel top-atleten zoals sprinters, de dagen voor de wedstrijd geen zuivel meer gebruiken, omdat dat hun prestaties negatief beinvloedt?
pi_6170782
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 15:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kan nou niet echt zeggen dat ik het gezond vind als iemand geen vlees eet en OOK geen melk...
Melk is redelijk cruciaal voor je botgroei, volgens mij krijg je eerder last van bontontkalking of 'n gebroken heup op latere leeftijd..
Kom nou eens met bewijzen/referenties als je deze opmerkingen op FOK slingert. Een mens kan prima zonder melk en vlees. Waar denk je dat een olifant van leeft?
  dinsdag 8 oktober 2002 @ 16:02:47 #150
8652 Yoman
No Guts, No Glory
pi_6170869
quote:
Op dinsdag 8 oktober 2002 15:56 schreef WorstKaas het volgende:
Waar denk je dat een olifant van leeft?
Sterker nog, waar haalt de koe haar calcium vandaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')