abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:21:08 #51
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100060
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:16 schreef Chocobo het volgende:
denk je dat God zoiets als borstvoeding geschonken heeft fucking leek !
In moedermelk zit dus maar een miniem % bestandsdeel dat in koeiemelk zit. Wel even research plegen, blatertje.
He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:22:32 #52
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100076
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 17:09 schreef Turismo het volgende:
Ik drink wel 5 glazen melk per dag, zal het daar door komen? Wat denken jullie, want dit ga ik proberen. Ik drink vanaf nu geen melk meer, want als dit de oorzaak is van mijn euwigdurende verkoudheid enzo, dan laat die melk maar staan.
probeer het en je weet het. gaat lukken, je voelt je beter zonder melk(producten)
He's devoted to the devil fascinated by crime[br]Glamorous death is his destination
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:23:37 #53
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100086
Trouwens, dat gelul over kalk en eiwit gaat niet op want dat zit ook in bladgroente.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:24:26 #54
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_6100091
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:21 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

In moedermelk zit dus maar een miniem % bestandsdeel dat in koeiemelk zit. Wel even research plegen, blatertje.

Luister clown,........wat ik wil aantonen is dat melk (waar dan ook uit of vandaan) goed voor je is. En please begin nou niet over onderzoeks shit. Kan ik mijn mening niet gewoon uiten ? ?
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_6100105
Och, van ieder voedingsmiddel kan je wel zeggen dat het slecht is. Melk is prima, maar met mate. (zoals met alles) Sommigen kunnen beter geite- paarde- of sojamelk drinken, vanwege problemen met het darmenstelsel. Voor de rest is het natuurlijk gezeur dat het slecht is.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:26:00 #56
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100109
De filosofie is dat alle zoogdieren bij de geboorte van hun jongen zelf melk hebben. Dat komt doordat de melk van een bepaalde diersoort alleen die soort ten goede komt. Dat is de natuur.
Dat is waarom er twee dingen gelden voor elk zoogdier op aarde, behalve blijkbaar voor de mens.
1. Zij drinken geen melk van andere diersoorten. Dat zou afwijking betekenen van hun biologische aanpassing.
2. Als het dier eenmaal gespeend is, drinkt het nooit meer melk.
Koemelk is ervoor gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen op te kweken. Volgens de schrijversvan een leven lang fit toont elk boek, elke verhandeling, elk onderzoek over allergie aan dat zuivelproducten erbij betrokken zijn.
Verdere interessante literatuur hieromtrent kun je vinden in de publicaties van Jaap Huibers in de Ankertjesreeks (uitgeverij Ankh-Hermes te Deventer). Er zijn boekjes over allergie, koemelkallergie en vitaal en fataal voedsel.
pi_6100127
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:23 schreef Uncle_Eric het volgende:
Trouwens, dat gelul over kalk en eiwit gaat niet op want dat zit ook in bladgroente.
luister oompje,
Sinds wanneer denk jij dat er eiwitten in groente zit? Eiwitten zitten in vlees, vis, melkproducten, etc
Groente = koolhydraten
Ik weet zeker dat je gewoon te weinig eiwitten binnenkrijgt, dus je mag zelf wel eens wat melk drinken!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:28:04 #58
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100132
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:24 schreef Chocobo het volgende:
Kan ik mijn mening niet gewoon uiten ? ?
Jawel. Dit is de mijne:
Er wordt verband gelegd tussen zuivel en hart- en vaatziekten, artritis, allergieën, kanker, hoofdpijn, migraine (mijn lieve moeder heeft het nu gelukkig nooit meer!), zwaarlijvigheid, astma, oorontstekingen, verkoudheid en hooikoorts.

Zuivel is het meest slijmvormende voedsel dat er is. Het gaat vastzitten in je lichaam en belemmert de voedselopname evenzeer als een soepel funktioneren, waardoor vermoeidheid ontstaat.

Zuivel is gekonsentreerd voedsel en niet goed te kombineren met ander voedsel. Meestal wòrdt het gekombineerd (pap/muesli, melk en granen, brood en kaas).

Zuivel is zuurvormend. Het lichaam gebruikt kalk om dit te neutraliseren. Zuivel is mede veroorzaker van osteoporose (ontkalking van de botten)! Voor de kalk heb je geen zuivel nodig, dierlijke kalk is te grof en de kalk is verbonden met caseïne (een eiwit in de melk) en wordt niet goed opgenomen.

Zuivel bevat caseïne dat gebruikt wordt/werd om houtlijm (!) te maken. Het verstopt je lichaam. Een stukje kaas in je maag is een taaie kluit die amper te verwerken is. Àls je al een keer kaas hebt gegeten, moet je de volgende dag een schoonmaakbeurt houden met fruit en groente (apart).

Kaas is vaak gemaakt van bewerkte melk waar je dus helemaal niets aan hebt (gepasteuriseerd). Bewerking degradeert ook nog de kalk.

Koemelk is gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen te laten groeien en dus uitstekend geschikt voor kalfjes.

Kaas is een kombinatie van vet en veel cholesterol en bevat geen vezels. Iedereen weet dat dat geen 'ingrediënten' zijn voor een gezonde voeding.

Rond de leeftijd van drie, vier jaar zijn de enzymen om caseïne af te breken verdwenen. Bij veel mensen zijn dan ook de enzymen verdwenen om lactose te verteren.

pi_6100176
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:26 schreef Uncle_Eric het volgende:
De filosofie is dat alle zoogdieren bij de geboorte van hun jongen zelf melk hebben. Dat komt doordat de melk van een bepaalde diersoort alleen die soort ten goede komt. Dat is de natuur.
Dat is waarom er twee dingen gelden voor elk zoogdier op aarde, behalve blijkbaar voor de mens.
1. Zij drinken geen melk van andere diersoorten. Dat zou afwijking betekenen van hun biologische aanpassing.
2. Als het dier eenmaal gespeend is, drinkt het nooit meer melk.
Koemelk is ervoor gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen op te kweken. Volgens de schrijversvan een leven lang fit toont elk boek, elke verhandeling, elk onderzoek over allergie aan dat zuivelproducten erbij betrokken zijn.
Verdere interessante literatuur hieromtrent kun je vinden in de publicaties van Jaap Huibers in de Ankertjesreeks (uitgeverij Ankh-Hermes te Deventer). Er zijn boekjes over allergie, koemelkallergie en vitaal en fataal voedsel.
Dit is echt gelul! Melk is echt wel goed voor je, zeker voor sommige dingen!
En waarvoor iets gemaakt is kan je toch niet zeggen.... Een vis is toch ook niet gemaakt om door een mens te worden gegeten en toch doen we het.......... ook dom om te zeggen toch
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:32:58 #60
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100192
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:31 schreef McGilles het volgende:

zeker voor sommige dingen!

zoals
en waar baseer je dat op?
pi_6100195
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:28 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

Jawel. Dit is de mijne:
Er wordt verband gelegd tussen zuivel en hart- en vaatziekten, artritis, allergieën, kanker, hoofdpijn, migraine (mijn lieve moeder heeft het nu gelukkig nooit meer!), zwaarlijvigheid, astma, oorontstekingen, verkoudheid en hooikoorts.

dit kan je van de meeste voedingsmiddelen zeggen. En gezondheidsfreaks vind ik persoonlijk niet zo gezond bezig.
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:34:41 #62
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100207
Ik ben geen gezondheidsfreak, maar ik drink geen melk, yogo etc, eet matig kaas, nooit ijs en gebruik geen boter en voel me er een stuk beter bij dan toen ik van alles veel nam.
pi_6100219
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:34 schreef Uncle_Eric het volgende:
Ik ben geen gezondheidsfreak, maar ik drink geen melk, yogo etc, eet matig kaas, nooit ijs en gebruik geen boter en voel me er een stuk beter bij dan toen ik van alles veel nam.
Nou hartstikke goed dan. Anderen voelen zich prima mét melk.
pi_6100239
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:28 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

Jawel. Dit is de mijne:

Zuivel is het meest slijmvormende voedsel dat er is. Het gaat vastzitten in je lichaam en belemmert de voedselopname evenzeer als een soepel funktioneren, waardoor vermoeidheid ontstaat.

Zuivel is gekonsentreerd voedsel en niet goed te kombineren met ander voedsel. Meestal wòrdt het gekombineerd (pap/muesli, melk en granen, brood en kaas).

Zuivel is zuurvormend. Het lichaam gebruikt kalk om dit te neutraliseren. Zuivel is mede veroorzaker van osteoporose (ontkalking van de botten)! Voor de kalk heb je geen zuivel nodig, dierlijke kalk is te grof en de kalk is verbonden met caseïne (een eiwit in de melk) en wordt niet goed opgenomen.

Zuivel bevat caseïne dat gebruikt wordt/werd om houtlijm (!) te maken. Het verstopt je lichaam. Een stukje kaas in je maag is een taaie kluit die amper te verwerken is. Àls je al een keer kaas hebt gegeten, moet je de volgende dag een schoonmaakbeurt houden met fruit en groente (apart).

Kaas is vaak gemaakt van bewerkte melk waar je dus helemaal niets aan hebt (gepasteuriseerd). Bewerking degradeert ook nog de kalk.

Koemelk is gemaakt om snel een groot dier met zware botten en vier magen te laten groeien en dus uitstekend geschikt voor kalfjes.

Kaas is een kombinatie van vet en veel cholesterol en bevat geen vezels. Iedereen weet dat dat geen 'ingrediënten' zijn voor een gezonde voeding.

Rond de leeftijd van drie, vier jaar zijn de enzymen om caseïne af te breken verdwenen. Bij veel mensen zijn dan ook de enzymen verdwenen om lactose te verteren.

"Zuivel is het meest slijmvormende voedsel dat er is. Het gaat vastzitten in je lichaam en belemmert de voedselopname evenzeer als een soepel funktioneren, waardoor vermoeidheid ontstaat."

vastzitten? dus ik ga dood als ik teveel melk drink ofzo?

"Kaas is een kombinatie van vet en veel cholesterol en bevat geen vezels. Iedereen weet dat dat geen 'ingrediënten' zijn voor een gezonde voeding."

Er zitten veel eiwitten in wat ik zelf belangrijk, zelfs meer eiwit dan vet dus dit is ook geen reden

"Zuivel is zuurvormend. Het lichaam gebruikt kalk om dit te neutraliseren. Zuivel is mede veroorzaker van osteoporose (ontkalking van de botten)! Voor de kalk heb je geen zuivel nodig, dierlijke kalk is te grof en de kalk is verbonden met caseïne (een eiwit in de melk) en wordt niet goed opgenomen."

dus alle mensen die altijd op tv oa hebben gezegt tegen kinderen dat melk gezond is liegen ofzo? bull

----

Ok, het is heus niet 1 en al goed, maar het heeft nuttige bestandsdelen enzo

vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:38:26 #65
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100245
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:35 schreef fokje het volgende:
Nou hartstikke goed dan. Anderen voelen zich prima mét melk.
Ja, mijn opa voelde zich tot aan zijn dood op 96-jarige leeftijd goed met een pakje sigaretten per dag.
pi_6100266
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:32 schreef Uncle_Eric het volgende:

[..]

zoals
en waar baseer je dat op?

Het is algemeen bekend dat eiwit het belangrijkste bestandsdeel is voor je lichaam, als je niet eet ga je uiteindelijk dood aan een eiwit-tekort
Spieren zijn opgebouwt uit eiwit, dus je hart ook!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:41:31 #67
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100287
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:37 schreef McGilles het volgende:
vastzitten? dus ik ga dood als ik teveel melk drink ofzo?

Nee, obstipatie betekent dat je darmen niet meer optimaal functioneren

dus alle mensen die altijd op tv oa hebben gezegt tegen kinderen dat melk gezond is liegen ofzo? bull

Ja, want zuivel is een miljardenindustrie. Bij sigaretten hebben ze ook jarenlang gezegd dat het niet slechts is en je er niet aan verslaafd kunt raken.

pi_6100315
Kinderen hebben gewoon eiwit nodig om te groeien, melk dus want dat is naast het vlees bij hun avondmaal de enige normale leverancies van eiwit!
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 00:48:08 #69
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100367
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 00:39 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat eiwit het belangrijkste bestandsdeel is voor je lichaam, als je niet eet ga je uiteindelijk dood aan een eiwit-tekort
Spieren zijn opgebouwt uit eiwit, dus je hart ook!

Ons lichaam heeft voor de opbouw van eiwitten alle 20 aminozuren nodig. De meeste aminozuren kan het lichaam zelf maken, via een groot aantal stofwisselingsprocessen. Echter, 8 aminozuren kan het lichaam niet zelf maken, deze moeten we dus uit onze voeding binnenkrijgen.
Deze eiwitten zijn stoffen die we nodig hebben. Eiwitten zitten in dierlijke producten, zoals vlees, vis, en kaas. Maar ook in plantaardige producten zoals granen, noten, peulvruchten en soja zitten eiwitten.
pi_6100572
Ja, dat weet ik

Maar eet jij zoveel noten ed?
En in noten zit veel vet dus die eet ik zelf niet!!
Soja is voor vegetariers en is onnuttig qua eiwitleverancier

Maar wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat je melk gewoon goed kan gebruiken in het algemeen

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:11:44 #71
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100598
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:07 schreef McGilles het volgende:
Maar wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat je melk gewoon goed kan gebruiken in het algemeen
Er zijn veel goede bronnen van calcium. Boerenkool, broccoli en andere groenten met groene bladeren bevatten calcium dat gemakkelijk door het lichaam opgenomen wordt. Een recent rapport in de American Journal of Clinical Nutrution stelde vast dat calcium absorbeerbaarheid zelfs hoger was voor boerenkool dan voor melk, en besloot dat "groene groenten zoals boerenkool beschouwd kunnen worden als ten minste zo goed als melk in termen van hun calcium absorbeerbaarheid.
pi_6100634
Ik heb het woord calcium maar 1x genoemd hoor!

Ik heb het over eiwitten!!!!!!!!!!!

vrijdag 4 oktober 2002 @ 01:20:12 #73
34549 Uncle_Eric
Insane in the membrane
pi_6100650
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 01:16 schreef McGilles het volgende:
Ik heb het over eiwitten!!!!!!!!!!!
Dat antwoord heb ik al gegeven. Proteïne is een belangrijke nutriënt, nodig voor het bouwen, onderhouden en herstellen van weefsel in het lichaam. Aminozuren, de bouwstenen van proteïnen, kunnen door het lichaam gesynthetiseerd worden of opgenomen worden van voeding. Er zijn 20 verschillende aminozuren in de voeding die we eten. Maar ons lichaam kan ze niet allemaal maken. De essentiële aminozuren die niet geproduceerd kunnen worden door ons lichaam, moeten we uit onze voeding halen. Maar dat hoeft geen melk te zijn zoals jij beweert.
Een verscheidenheid van granen, peulvruchten, en groenten kan ook alle essentiële aminozuren verschaffen die ons lichaam nodig heeft. Er werd ooit gedacht dat verschillende soorten plantaardige voeding samen moesten gegeten worden om hun volle eiwitwaarde te krijgen, ook gekend als proteïne combinering of proteïne complementering. Opzettelijk combineren is niet nodig om alle essentiële aminozuren te krijgen.
Zolang de voeding een verscheidenheid aan granen, peulvruchten en groenten bevat, worden aan de noden gemakkelijk voldaan. Daar heb je dus echt geen melk voor nodig.
pi_6100724
En ik ook al!

In groenten zitten (practisch) geen eiwitten!!!!

Daar heb je dus geen flikker aan, ik wil voor me sport veel eiwitten hebben en die krijg ik zonder zuivel moeilijk binnen!

Ik moet zeker wel 15kg groente eten om een beetje normale hoeveelheid eiwit binnen te krijgen

pi_6100729
Maar ik ga slapen, ben moe...

Bah, ik kan niet slapen, eventjes een warm glas melk drinken :D:D

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')