quote:I agree, en je moet toch aardig wat water drinken per dag en laat melk daarvoor nou een perfect alternatief zijn zonder de onnodige suikers.
Op zondag 14 september 2003 07:01 schreef A.l.e.x het volgende:[..]
Um, ik drink elke week wel een paar liter melk (ook tijdens het eten) en heb geen last van de problemen die jij opnoemt
Tis gezonder dan elke dag een fles cola
quote:Um ik drink nooit melk en altijd cola, ben 21, heb nog nooit een gaatje/beugel gehad, verstandskiezen komen goed door, nog nooit wat gebroken (en doe al 14 jaar lang aan wintersport). Cola is veel gezonder dan melk
Op zondag 14 september 2003 07:01 schreef A.l.e.x het volgende:
Um, ik drink elke week wel een paar liter melk (ook tijdens het eten) en heb geen last van de problemen die jij opnoemtTis gezonder dan elke dag een fles cola
quote:O ja.
Op zondag 14 september 2003 02:01 schreef Mexoryl het volgende:
Melk is geen essentieel voedingsmiddel, er zijn zat mensen op deze planeet die gezond zijn zonder.
quote:Dat klopt, maar waar we vanaf moeten is de idee dat melk goed zou zijn.
Op zondag 14 september 2003 12:24 schreef fokje het volgende:
Gaat erom dat er zo hysterisch wordt gedaan dat melkprodukten slecht zouden zijn.
(dit is overigens de doctrine van het Ministerie van Volksgezondheid, bij monde van toenmalig minister Borst)
Mr T zei het al: Drink milk, suckahs.
/me, beregezonde en nooit-zieke melkdrinker
quote:Ja en ik ken een beregezonde, nooit-zieke kettingrookster van 90.
Op maandag 15 september 2003 19:19 schreef StefanP het volgende:
/me, beregezonde en nooit-zieke melkdrinker
quote:Zeg jongen, ga je nou weer terug de bouwhoek in tot je met een goed punt komt, dit is natuurlijk zinloos.
Op maandag 15 september 2003 21:21 schreef Doagere het volgende:
ja rokers kunnen ook 100 worden.Gaat erom dat het slecht is.
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 16:47 schreef Turismo het volgende:
Doctors say cow's milk can lead to iron deficiency anemia, allergies, diarrhea, heart disease, colic, cramps, gastrointestinal bleeding, sinusitis, skin rashes, acne, increased frequency of colds and flus, arthritis, diabetes, ear infections, osteoporosis, asthma, autoimmune diseases, and more, possibly even lung cancer, multiple sclerosis and non-Hodgkin's lymphoma.brbr..
Melk is lekker en gezond, probeer hier niet met wijze praatjes te doen alsof je alles weet en alles doorhebt, mensen.... DRINK MELK!!
quote:Slijmvorming heb ik ook wel last van, maar dat alleen bij een beker melk... dan blijft er echt een goor iets in je mond/keel hangen. Maar als ik koffie met melk, cornflakes in melk, warme chocomelk drink.. dan heb ik nergens last van.. dus dan doe ik dat maar
Op dinsdag 16 september 2003 10:42 schreef Tristessa het volgende:
Ik zelf drink ook al een tijdje vrijwel geen melk meer.Na het melk drinken had ik vaak veel last van slijmvorming (.) in mijn keel en hoestte ik ook veel meer. Sinds ik geen melk meer drink heb ik daar geen last van. Ik heb laatst nog wat melk gedronken en ik had er meteen weer last van. Dus voor mij is het in ieder geval wel beter dat ik geen melk drink.
bron: http://www.goedewaar.nl/GW4a.asp
quote:Volgens mij is het nooit bewezen dat de calcium in melk ook daadwerkelijk goed opgenomen wordt in je lichaam. Maar om nou meteen te zeggen dat melk slecht is? Kan de argumenten voor wel waarderen.
Aan de melk
Met slogans als Melk de witte motor, Melk moet en Melk is goed voor elk probeert het Zuivelbureau al vanaf 1934 Nederland aan de melk te krijgen. In de jaren dertig was er sprake van een overschot aan melk. Met het invoeren van schoolmelk werden meerdere vliegen in een klap geslagen: de overheid zag de melkplassen slinken en de zuivelindustrie had potentiële afnemers voor de toekomst. Een Nederlander weet niet anders meer dan dat melk gezond is. De zuivelproducenten Friesland Dairy Foods en Campina zullen er alles aan doen om het gezonde imago van melk overeind te houden. Maar bij een gevarieerd voedingspatroon is zuivel niet noodzakelijk. Een deel van de volwassen wereldbevolking, waaronder Aziaten en Afrikanen, verdraagt geen melk omdat men het niet kan verteren. Ook in Nederland zijn er mensen die het vanwege een koemelkallergie zonder zuivel moeten stellen. Groenten als spinazie, prei en boerenkool zitten boordevol calcium, evenals peulvruchten, hazelnoten en walnoten. Voor goed functionerende en sterke botten zijn naast een goede calciumopname beweging en vitamine D minstens zo belangrijk.
Bovendien lijkt dit wel op de discussie dat je van vet eten dik zou worden (Big Fat Lie). Blijkt allemaal mee te vallen.
Melk zorgt ervoor dat je de voedingsstoffen uit je eten niet meer opneemt, omdat de melk een soort dun laagje vormt op je maag en darm wand.
Kleine kinderen hebben nog wel eens de neiging om het keukenkastje open te trekken en dan schoonmaakmiddelen te drinken, de remedie hiertegen is veel melk drinken (als het niet dmv braken weer naar buiten mag), zodat het niet zo kwaad kan.
Verder is het ook niet echt de bedoeling dat een volwassen mens (of dier) melk drinkt. Melk is in principe bedoelt voor baby's die nog moeten groeien. Kinderen onder de 3 jaar hebben dan ook de enzymen er nog voor om melk af te breken (lactase), rond je 3e jaar verdwijnt het grootste deel van die enzymen. Wij kunnen melk nog verdragen omdat we net genoeg enzymen hebben om er niet ziek van te worden, maar bv Japanners worden doodziek als ze melk drinken omdat ze het niet gewend zijn. Wij toleren melk dus iets beter. (net zoals alcohol bv)
En als je bang bent voor botontkalking kun je beter een calcium-tablet slikken.
quote:Onzin , zeker geen goed alternatief. Melk heeft per 100 gram (wat haast niks is) 5 koolhydraten. In een liter zitten dus 50 koolhydraten die zich dus omzetten tot suiker. Dat is dus een grote hoeveelheid als je na gaat dat een "normale" avondmaaltijd 54 koolhydraten bevat.
Op zondag 14 september 2003 10:29 schreef Jeffroman het volgende:[..]
I agree, en je moet toch aardig wat water drinken per dag en laat melk daarvoor nou een perfect alternatief zijn zonder de onnodige suikers.
quote:Champignons zijn dan ook een natuurlijke oplossing ervoor
Op dinsdag 16 september 2003 11:03 schreef Dr.Bunsen_Honeydew het volgende:En als je bang bent voor botontkalking kun je beter een calcium-tablet slikken.
Als je als baby geen melk of borstvoeding hebt gekregen, dan heeft je lichaam geen antistoffen/enzymen tegen wat er in melk zit gemaakt, en dat kan het slecht voor je zijn. Niet dat je er dood van gaat, maar je lichaam heeft er niet veel aan.
quote:Een van de vele voorbeelden...
De Harvard Medical School in Amerika heeft twaalf jaar lang de melk consumptie van 121 duizend verpleegsters tussen de 39 en 54 jaar bijgehouden. De vrouwen die twee glazen melk of meer dronken liepen 45% meer kans op een gebroken heup in vergelijking met vrouwen die één glas of minder dronken. Nog een glaasje melk?
quote:Het omhoogkicken van een volgens mij al lang uitgediscussieërd onderwerp op deze manier vind ik niet nodig.
Op zondag 21 september 2003 00:18 schreef Doagere het volgende:
En toen waren onze wijsneuzen stil..Melk sucks.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |