Dat laatste, denk ik, want ik heb ze nog niet live gezien. Het album is gewoon lekkerquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:25 schreef Felagund het volgende:
Ik vind dat album van Wooden Shjips waar Norrage lyrisch over is wel aardig, maar niet heel bijzonder. Of was het vooral een goede liveband?
nietquote:Op dinsdag 10 december 2013 01:16 schreef Moody het volgende:
Mooie stad hoor. Je fiets is er ook veilig.
Awesome!quote:Flying Lotus Finishing New Album
In late November, Flying Lotus tweeted, "So excited for u all to hear this. Alllllmost done." As it turns out, he was probably referring to his next Flying Lotus album. Today, in a Twitter Q&A session, he said the LP has a tracklist, a title, and it's "almost ready for mixing".
He said the album has more of a "jazz feel", that he's in the process of scoring a film, and he's been working with jazz legend Herbie Hancock. Also, his current favorite artist is Freddie Mercury.
http://pitchfork.com/news/53181-flying-lotus-finishing-new-album/
Wat hebben die lui eigenlijk gepresteerd dat ze 42 euro plus servicekosten durven te vragen voor een kaartje?quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:53 schreef Norrage het volgende:
Editors naar Tivoli. En je kan de kaarten alleen krijgen door voor de deur te gaan liggen bij Plato![]()
Geniaal
Een aardig debuut en een niet-verkeerde tweede plaat. Hopeloos overtrokken band naar mijn mening.quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:54 schreef MCH het volgende:
[..]
Wat hebben die lui eigenlijk gepresteerd dat ze 42 euro plus servicekosten durven te vragen voor een kaartje?
Ik vond café Weemoed altijd wel leuk in Tilburg. Voor de rest niet echt aan mij besteed, al is de 013 natuurlijk een hartstikke tof poppodium.quote:Op dinsdag 10 december 2013 08:00 schreef brooklyndodger het volgende:
Hey stedendiscussie ik ben net weer wakker en ik ben een blijf een trotse (semi)-Tilburger.
Mist gelukkig het gejaagde van Amsterdam, de hipheid van Utrecht maar is eigenlijk gewoon een groot dorp waar alles is wat je eigenlijk nodig heb(prima kroegen, een van de beste concertzalen van Nederland en een hoop kleine podia).
En het is spuuglelijk maar ach welke stad is dat niet(ohwee wie nu Amsterdam zegt)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dan is 40 euro nog niks."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Davequote:Op dinsdag 10 december 2013 10:01 schreef MCH het volgende:
Ik ben afgelopen weekend bij The Kik geweest wat iedereen natuurlijk een verschrikkelijke kutband vindt met een frontman die ze niet kunnen uitstaan maar ik vond het prachtig. Ze deden namelijk een show over de nederbiet. Zaal vol babyboomers en tussen de liedjes door vertelde Dave op komische wijze het verhaal van de nederbiet. Held Armand was er ook nog. 12,50 euro was ik kwijt.
Dat komt ook nog in Utrecht. Moet ook maar heen denk ikquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:01 schreef MCH het volgende:
Ik ben afgelopen weekend bij The Kik geweest wat iedereen natuurlijk een verschrikkelijke kutband vindt met een frontman die ze niet kunnen uitstaan maar ik vond het prachtig. Ze deden namelijk een show over de nederbiet. Zaal vol babyboomers en tussen de liedjes door vertelde Dave op komische wijze het verhaal van de nederbiet. Held Armand was er ook nog. 12,50 euro was ik kwijt.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 09:57 schreef Norrage het volgende:
Er zijn steeds mensen die vinden dat ze groter zijn dan Arcade FireIn Nederland zijn ze ook groter dan Arcade Fire, zie maar hoe vaak ze gedraaid worden op 3FM.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Dan is 40 euro nog niks.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Ze deden maar twee eigen nummers.quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:18 schreef Felagund het volgende:
Ik vind The Kik wel leuk, maar alleen voor een paar nummers. Ik kan er geen heel album achter elkaar van luisteren.
[..]
In Nederland zijn ze ook groter dan Arcade Fire, zie maar hoe vaak ze gedraaid worden op 3FM.
quote:Op dinsdag 10 december 2013 10:09 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat komt ook nog in Utrecht. Moet ook maar heen denk ik
Paar jaar geleden deze ze al, toen nog als The Madd, iets vergelijkbaars op De Parade. Hadden ze ook gastzangers, sommige orgineel en sommige huidige. Zo deed Lucky Fonz een nummer van Q65 omdat dat de enige was die ze konden vinden die net zo beroerd engels zong als de orginele zanger (die al een poosje dood is)
Begin dit jaar uitgekomenquote:Op dinsdag 10 december 2013 10:28 schreef Norrage het volgende:
Hey die nieuwe Depeche Mode is best wel leuk. Ben totaal geen fan, (alhoewel dat vooral komt omdat ik ze niet ken...).
3 dagreizen lopenquote:Op dinsdag 10 december 2013 15:07 schreef Kerftminister het volgende:
Heren, heb jullie hulp nodig.
Heb morgen een concert van Deltron 3030 in De Melkweg. Maar heb geen idee hoe er met vervoer te komen, hoe ver is het ongeveer lopen vanaf het station? Valt dat te doen, of wordt er aangeraden om met de bus ofzo te gaan?
Waar woon je?quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:07 schreef Kerftminister het volgende:
Heren, heb jullie hulp nodig.
Heb morgen een concert van Deltron 3030 in De Melkweg. Maar heb geen idee hoe er met vervoer te komen, hoe ver is het ongeveer lopen vanaf het station? Valt dat te doen, of wordt er aangeraden om met de bus ofzo te gaan?
Den Bosch, maar gaat meer vanaf Amsterdam Centraal tot De Melkweg zelf, lijkt niet zo ver op Google Maps, maar klopt dat? Moet namelijk inplannen hoe laat we daar vertrekken aangezien 23:38 de trein al vertrekt.quote:
Pak gewoon een tram van/naar Leidseplein. Volgens mij rijden 1, 2 en 5 sowieso vanaf CS.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Den Bosch, maar gaat meer vanaf Amsterdam Centraal tot De Melkweg zelf, lijkt niet zo ver op Google Maps, maar klopt dat? Moet namelijk inplannen hoe laat we daar vertrekken aangezien 23:38 de trein al vertrekt.
Yes ga ik doen, dankjewel.quote:Op dinsdag 10 december 2013 15:20 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Pak gewoon een tram van/naar Leidseplein. Volgens mij rijden 1, 2 en 5 sowieso vanaf CS.
Toch is dat album van Shearwater niet zo enorm goed. Een beetje saaiig.quote:Op dinsdag 10 december 2013 16:58 schreef methodmich het volgende:
Vandaag twee coverplaten gekocht. De ene is van Matthew Sweet & Susanna Hoffs, die deze keer de jaren tachtig onder handen nemen. De ander van het welbekende Shearwater. Die staat nu op, leuk om te horen hoe zij bekende nummers van onder andere Xiu Xiu, David Thomas Broughton en The Baptist Generals in een nieuw jasje steken.
Het is niet wereldschokkend, maar wel aardig om te horen hoe zij dat aanpakken, vind ik. Zeker omdat ze wel originele songs gekozen hebben.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:10 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Toch is dat album van Shearwater niet zo enorm goed. Een beetje saaiig.
Die heb ik vorig weekend gekocht. Toch wel weer leuk, zelfs een nummer als Free Falling wordt ineens aanhoorbaarquote:Op dinsdag 10 december 2013 16:58 schreef methodmich het volgende:
Vandaag twee coverplaten gekocht. De ene is van Matthew Sweet & Susanna Hoffs, die deze keer de jaren tachtig onder handen nemen.
Haha, jij vindt de versie van Tom Petty zelf dus niet zo?quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:28 schreef ranja het volgende:
[..]
Die heb ik vorig weekend gekocht. Toch wel weer leuk, zelfs een nummer als Free Falling wordt ineens aanhoorbaar
Daar heb ik altijd al een enorme hekel aan gehadquote:Op dinsdag 10 december 2013 17:34 schreef methodmich het volgende:
Haha, jij vindt de versie van Tom Petty zelf dus niet zo?
Okee, ben benieuwd. Moet hem nog luisteren, maar kom ik vandaag niet meer aan toe. Morgen dan maar.quote:Op dinsdag 10 december 2013 17:37 schreef ranja het volgende:
[..]
Daar heb ik altijd al een enorme hekel aan gehad
Van die coverplaat vind ik Girls Talk een van de betere trouwens, en Kid ook wel en zelfs They Don't Know, waar ik nogal huiverig voor was qua andere versie, valt erg mee. Our Lips Are Sealed vind ik iets minder geslaagd.
twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 18:09:11About to be 300k today probably. Zip file coming right up. reageer retweet
1. "Morning"quote:Last night (Nov. 25), Capitol Records head Dan McCarroll presided over approximately 100 or so people gathered in Studio A of the label’s legendary Los Angeles building to listen to Beck’s new album Morning Phase, scheduled for release this February. The follow-up to 2008’s Modern Guilt, Morning Phase is also Beck’s first for the iconic label, in line more with Capitol’s classic catalogue than its current pop moneymaker, Katy Perry.
For the album, Beck reunited the core players from his beloved 2002 album, Sea Change – Smokey Hormel, Justin Meldal-Johnson, Roger Joseph Manning Jr., Joey Waronker – with the inspiration of making something “coming out of a California tradition,” as he told Rolling Stone recently. “I’m hearing the Byrds, Crosby, Stills and Nash, Gram Parsons, Neil Young – the bigger idea of what that sound is to me.”
Listening to the playback of the album, what we heard was all of that and more. While Beck has been quick to dismiss the notion that the new album is a sequel to Sea Change, Morning Phase does strike a similar mood throughout, rich with multi-tracked harmonies and warm, detailed melodies.
It’s easy to imagine Morning Phase hitting a new generation with the same impact that Sea Change galvanized listeners more than a decade ago. It’s the sound of surviving that tumultuous heartbreak, and being able to look back on it with more fondness than regret, older, wiser and through the forgiving patina of time.
Opening song “Morning” sets the album’s deep, languid mood, with Beck intoning, “Woke up this morning/ From a long night in the storm,” over rich acoustic guitars and a patient rhythm.
The album is cloaked in a mood both rustic and luxurious, with an astounding attention to detail in the mix, an ideal soundtrack to Beck’s tales of “getting through that long, dark night of the soul – whatever you want to call it,” as he said in the same Rolling Stoneinterview. “These songs were about coming out of that – how thingsdo get better.”
Beck’s father, David Campbell, reprises his Sea Change role in handling brass and string arrangements on Morning Phase, most beautifully evident with the orchestral swells of the song “Wave,” which invokes thoughts of Bjork in its emotional intimacy.
While maintaining a consistent mood, Beck is still able to touch on a wide variety of sounds across Morning Phase. “Blackbird Chain” is the sort of breezy, mid-‘70s country-rock that once ruled the FM airwaves and album charts, while “Unforgiven” boasts heavy synths akin to UK alt-R&B crooner James Blake over a stark beat worthy ofPortishead. The grandeur of “Waking Light” even conjured images of classic Pink Floyd.
When Capitol Music Group CEO and chairman Steve Barnett announced that the album was over and introduced Beck himself to the audience, it felt abrupt, given the record’s relaxed and engaging atmosphere that leaves listeners genuinely craving more. Somehow, he was able to cram so much emotion and musical inspiration into a surprisingly economical collection. With Morning Phase, Beck makes every note count.
Ik snap deze tweet niet. Wat bedoelt ie?quote:Op dinsdag 10 december 2013 18:42 schreef On het volgende:
twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 18:09:11About to be 300k today probably. Zip file coming right up. reageer retweet
Hij is momenteel een map aan het uploaden met allemaal (nog niet eerder uitgebracht) materiaal.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:30 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik snap deze tweet niet. Wat bedoelt ie?
twitter:
Tof! Ik las vandaag dat er binnenkort een nieuwe plaat van 'm uitkomt, maar ik neem aan dat die niet wordt bedoeld hier.quote:Op dinsdag 10 december 2013 21:31 schreef On het volgende:
[..]
Hij is momenteel een map aan het uploaden met allemaal (nog niet eerder uitgebracht) materiaal.twitter:
twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 21:34:47Ideas+drafts+loopshttp://t.co/BY11jufVDh reageer retweet
Nieuwe album wordt meer jazzy.twitter:flyinglotus twitterde op dinsdag 10-12-2013 om 21:36:37ft...shabazzz palacesthundercatdj mehdibathsniki randaandreya trianaviktor vaughnearl sweatshirtmapei and yeezus reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Heb weer eens lopen prutsen met jaarlijstjesHier te luistren:
top 2013, a playlist by Melchior Van Wessem on SpotifyLeuke lijst, Nor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
Heb weer eens lopen prutsen met jaarlijstjesHier te luistren:
top 2013, a playlist by Melchior Van Wessem on SpotifyDank. Die ga ik morgen eens luisterenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vast nog een paar onbekende (of vergeten) pareltjes die ik spot
![]()
Shabazz Palaces, heten ze,quote:Op dinsdag 10 december 2013 23:11 schreef brooklyndodger het volgende:
Shabbaz places mogen ook met een nieuw album komen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |