abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6088077
Ben sinds juli afgestudeerd maar heb nog steeds geen baan.
Ondertussen begin ik me behoorlijk te vervelen..je krijgt zo weinig input als je geen baan hebt...

Hoelang deden jullie over het vinden van een (1-ste) baan?

Wie ben ik
  donderdag 3 oktober 2002 @ 13:41:37 #2
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_6088110
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 13:39 schreef Snappie het volgende:
Ondertussen begin ik me behoorlijk te vervelen..je krijgt zo weinig input als je geen baan hebt...

op een dinsdag getipt door een vriend, woensdag gebeld, vrijdag sollicitatie, en na een uur: "Nu moeten we het alleen nog even hebben over hoeveel je gaat verdienen"

pi_6088125
quote:

Eerste baan vond ik binnen een maand (en dat kwam alleen maar door de lange sollicitatieprocedure); mijn huidige baan heb ik een half jaar over gedaan om te vinden (ik was nog wel in dienst bij een ander bedrijf gelukkig).

Tsja, ik werk hier nog maar een paar maanden, en werk in de ICT, dus wat wil je ...

donderdag 3 oktober 2002 @ 13:43:10 #4
29032 IT
Want a balloon?
pi_6088130
* IT zit nu op school te poste....zegt genoeg toch
open your eyes..
pi_6088142
Mijn huidige baan vond ik binnen een maand.
In de ICT dus (echt ge-wel-dig)
123
  donderdag 3 oktober 2002 @ 13:44:36 #6
23441 F1-dude
POWDER SNOW RULEZ
pi_6088154
Begonnen in 1993 en nadat ik van school af was heb ik eerst een week vrij genomen en daarna gelijk gaan werken...'t kan ook aan je instelling liggen toch...
Tip of the day: Don't eat yellow snow.
pi_6088200
Precies 0 dagen, uren en minuten.

Ben bij m'n stagebedrijf blijven werken

donderdag 3 oktober 2002 @ 13:55:53 #8
31816 thumper
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻlaklaarzen zijn geil
pi_6088389
Duur hangt af van de sector waarin je wat zoekt. Ikzelf zit in de ICT, de drie banen die ik heb gehad heeft mij totaal 1 dag zoeken gekost... Maar ik kan me voorstellen dat als je wat zoekt in de Creatieve Therapie ofzo dat het wat langer kan duren
volvo c30. you wish your honda was this hot.
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_6088440
Tsja, wisselde van een maand tot twee maanden. Nu ga ik weer wisselen en het heeft toch zeker drie weken geduurd...

This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_6088464
Waar woon je en wat doe je om een baan te zoeken en in welke sector?
Strijd tegen de Mc Donaldisering van de media
pi_6088476
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 13:55 schreef thumper het volgende:
Duur hangt af van de sector waarin je wat zoekt. Ikzelf zit in de ICT, de drie banen die ik heb gehad heeft mij totaal 1 dag zoeken gekost... Maar ik kan me voorstellen dat als je wat zoekt in de Creatieve Therapie ofzo dat het wat langer kan duren
Ik heb communicatie gedaan; zit ook niet al te veel werk in momenteel. Daarbij woon ik ook nog in de bovenste helft van Nederland..
Wie ben ik
pi_6088486
eerste baan? Donderdag soll. vrijdag aangenomen, maandag beginnen.

Maar ja je moet geluk hebben en de arbeidsmarkt is niet echt geweldig op het moment.

Succes!

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:03:00 #13
19105 Noayla_
Love me tender
pi_6088546
Ik ben afgestudeerd in 1993; een tijd met een hele slechte arbeidsmarkt.

Op vrijdag kreeg ik mijn bul, de dinsdag daarop heb ik gesolliciteerd en 's maandags zat ik achter m'n nieuwe bureau

For every graveyard in the moonlight, there's a junkyard in the sun...
pi_6088564
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 13:58 schreef snoeki het volgende:
Waar woon je en wat doe je om een baan te zoeken en in welke sector?
Ik woon in Leeuwarden maar wil hier weg. Mn vriend woont in Groningen, daar zou ik ook wel naar toe willen. Verder hebben de provincies FRL, GRN, DRENTE, FLEVO, GLD, OVERIJSSEL ook mijn aandacht.

Ik heb me inschreven bij veel uitzendbureaus, solliciteer op advertenties in de krant, via internet, ik vraag aan vrienden of zij nog wat weten en nu ben ik een beetje aan het netwerken; heb tips geahd van een vriend.
Ook wil ik straks open sollicitaties gaan versturen.

Wie ben ik
pi_6088567
Ik was klaar met mn opleiding een week later zag ik een advertentie in de krant, mailtje met cv gestuurd. Week erna op gesprek en direct aangenomen.

Best netjes..

donderdag 3 oktober 2002 @ 14:04:07 #16
31816 thumper
pi_6088568
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 13:59 schreef Snappie het volgende:

[..]

Ik heb communicatie gedaan; zit ook niet al te veel werk in momenteel. Daarbij woon ik ook nog in de bovenste helft van Nederland..

Linksboven of rechtsboven? Ik meen dat Atoz Origin (KPN) in Groningen nog mensen zoekt...
"If you can't say something nice, don't say nothing at all". This moral is now known by such names as the Thumperian principle, "Thumper's rule" or "Thumper's law".
pi_6088595
Ik ging van een vijfdaagse opleiding naar een dag naar school en vier dagen werken. Daarvoor had ik alleen een baan in de ICT nodig. Heb een lijst met 200 bedrijven gekregen en heb ze allemaal gebeld. Twee toonde er interesse. En na een twee maanden had ik lekker een baan.
gymnocalycium saglione in m'n hol
pi_6088644
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:04 schreef thumper het volgende:

[..]

Linksboven of rechtsboven? Ik meen dat Atoz Origin (KPN) in Groningen nog mensen zoekt...

Ik wil graag in Groningen wonen..laatst had ik ook een soll.gesprek bij .hetnet ook onderdeel van KPN in Groningen; niet aangenomen.

Maar Atoz Origin zoekt nog mensen?
Wat voor soort mensen?
Kun je me misschien iets meer vertellen??

Wie ben ik
  donderdag 3 oktober 2002 @ 14:12:14 #19
31816 thumper
pi_6088708
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:08 schreef Snappie het volgende:

[..]

Ik wil graag in Groningen wonen..laatst had ik ook een soll.gesprek bij .hetnet ook onderdeel van KPN in Groningen; niet aangenomen.

Maar Atoz Origin zoekt nog mensen?
Wat voor soort mensen?
Kun je me misschien iets meer vertellen??

Probeer http://www.nl.atosorigin.com/career/index.htm Ik hoop dat je er wat aan hebt!
pi_6092170
Tip: Naar Carriere beurzen etc gaan.
Mama, dit is de lucht en dit is de zucht
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:38:02 #21
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6114863
Mijn eerste baan: zat nog op school en werd door iemand gebeld

Tweede baan: briefje schrijven en 3 weken later was alles in kannen en kruiken

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6118616
Vóórdat ik mijn papiertje had, was ik al aan het werk. Het bedrijf waar ik al een aantal jaren vakantie- en weekendwerk deed, vroeg of ik het zomerteam aan wilde gaan sturen. Het werk was precies waar ik voor gestudeerd had.
1 november liep mijn contract af en 15 november bij m'n tweede baan begonnen. Eerder ging niet, omdat zij het contract nog niet hadden.
Ging wel goed dus.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_6123499
quote:

Geloof een maandje, maar ik had m'n school niet helemaal afgemaakt en had dus alleen certificaten.
pi_6292531
Ik heb niet zo lang hoeven zoeken voor mijn eerste full-time baan. Ik ben blijven hangen na mijn stage
En die stage plek werd me bijna letterlijk in mijn schoenen geschoven.

Ben deze maand begonnen aan mijn "tweede" werkgever. Deze heb ik ook niet hoeven te zoeken. De werkgever heeft mij gevonden en tig keer gevraagd of ik niet bij hem wilde komen werken

dinsdag 15 oktober 2002 @ 14:07:34 #25
1687 poep
praat geen poep
pi_6292558
een baan vinden?? ze komen wel bij mij!!!
houdt van spannend...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')