abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 december 2013 @ 13:27:45 #201
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134147648
Ondertussen even het eea aan onderzoek gedaan.
Afgezien van een 350 khash (OC) FPGA voor 250 dollar zie ik nog weinig concreets.

https://litecointalk.org/index.php?topic=6506.0

Tevens is ook deze goed om te lezen:
https://litecointalk.org/index.php?topic=7930.msg60306#msg60306
pi_134147709
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:27 schreef lipjes het volgende:
Ondertussen even het eea aan onderzoek gedaan.
Afgezien van een 350 khash (OC) FPGA voor 250 dollar zie ik nog weinig concreets.

https://litecointalk.org/index.php?topic=6506.0

Tevens is ook deze goed om te lezen:
https://litecointalk.org/index.php?topic=7930.msg60306#msg60306
https://bitcointalk.org/index.php?topic=362964.0 bijvoorbeeld. Anyway kijk dan zelf gewoon naar de diff. stijging van nu zonder dat er GPU's leverbaar zijn, wat denk je dat de diff gaat doen als die wel weer leverbaar zijn? En zelfs met een diff. stijging van 5% is het onrendabel om te minen met gpu's als je nu nog moet beginnen, dat kun je zelf ook uitrekenen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_134147739
Kortom het einde voor LTC minen is in zicht.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_134147797
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:30 schreef dimmak het volgende:
Kortom het einde voor LTC minen is in zicht.
Nee het einde voor LTC minen voor nederlanders met GPU's is in zicht.. Je betaald hier al 0,16 cent aan energiebelasting dat vreet je rendement op.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_134147825
Heb vannacht weer multipool gedraaid en heb ongeveer 0,004BTC gemined in 12 uur.
BTC is nu weer zo'n 900 dus zo'n 3,6 usd.

Is het dus niet echt waard :P
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_134147855
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:33 schreef bambino het volgende:
Heb vannacht weer multipool gedraaid en heb ongeveer 0,004BTC gemined in 12 uur.
BTC is nu weer zo'n 900 dus zo'n 3,6 usd.

Is het dus niet echt waard :P
Ligt eraan of je op het einde van het jaar voor je stroom moet betalen of niet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_134147869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:34 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ligt eraan of je op het einde van het jaar voor je stroom moet betalen of niet.
Uiteraard moet ik dat.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:38:04 #208
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134147951
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:29 schreef tofastTG het volgende:

[..]

https://bitcointalk.org/index.php?topic=362964.0 bijvoorbeeld. Anyway kijk dan zelf gewoon naar de diff. stijging van nu zonder dat er GPU's leverbaar zijn, wat denk je dat de diff gaat doen als die wel weer leverbaar zijn? En zelfs met een diff. stijging van 5% is het onrendabel om te minen met gpu's als je nu nog moet beginnen, dat kun je zelf ook uitrekenen.
59.6 KH/s at 0.44 W

True, het wattage is laag, maar GPU Killers? zeker niet.
Zolang ik met mijn R9 280 in totaal 722khash doe op 300 watt (2.4khash/watt) is dat nog steeds effectiever.
Daarnaast vond ik een 5% stijging niet schrikbarend en ik verwacht mijn kaarten er echt wel uit te halen, misschien niet eind december, maar eind januari echt wel.

quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:30 schreef dimmak het volgende:
Kortom het einde voor LTC minen is in zicht.
Imho, nee.
Ik weet de stroomprijs niet precies (woon nog thuis, maar ga wel meebetalen, ff een meter scoren) maar volgens mij is het nog best rendabel.
Momenteel mine ik 0.5+ ltc per dag waarvan ik verwacht dat de prijs omhoog gaat.
Waardoor die 05 ltc dan ineens ook zoveel % meer waard kan zijn.
pi_134147956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:34 schreef bambino het volgende:

[..]

Uiteraard moet ik dat.
Dan zou ik ook al snel tot je vorige conclusie komen!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_134148292
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:38 schreef lipjes het volgende:

[..]

59.6 KH/s at 0.44 W

True, het wattage is laag, maar GPU Killers? zeker niet.
Zolang ik met mijn R9 280 in totaal 722khash doe op 300 watt (2.4khash/watt) is dat nog steeds effectiever.
Daarnaast vond ik een 5% stijging niet schrikbarend en ik verwacht mijn kaarten er echt wel uit te halen, misschien niet eind december, maar eind januari echt wel.

[..]

Imho, nee.
Ik weet de stroomprijs niet precies (woon nog thuis, maar ga wel meebetalen, ff een meter scoren) maar volgens mij is het nog best rendabel.
Momenteel mine ik 0.5+ ltc per dag waarvan ik verwacht dat de prijs omhoog gaat.
Waardoor die 05 ltc dan ineens ook zoveel % meer waard kan zijn.
Dat ik mijn kaarten kocht kon ik er 2LTC per dag mee binnen trekken. 1 draait er niet en die andere trekken er inderdaad 0,5 LTC binnen. Dat is best vlot gegaan in 2 weken. Zelfs vorige week trok ik er nog 1 LTC per dag mee binnen.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_134148296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:11 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De vorige keer ging de diff. nog met 20% omhoog. Maar zelfs 5% is genoeg om het onrendabel te maken. Vind ik zelf ook niet leuk, maar als de eerste fpga's geleverd worden denk ik dat je toch aan de +40% moet gaan zitten denken.
Momenteel zijn alle gpu's ook nog eens slecht leverbaar dus die diff. gaat deze maand nog wel weer met 20% omhoog vermoed ik. En dan is het dus gewoon onrendabel als je voor je stroom moet betalen. Kan er niets anders van maken.

Voordat ik weer een boeroeper of wat dan ook ben: http://bitcoinwisdom.com/litecoin/calculator hier kun je alles zelf narekenen (Diff increment van 5% en stroomkosten van 0,26 USD/kWh maakt het onmogelijk om je GPU terug te verdienen)
Ga er maar rustig van uit dat de diff. met meer dan 5% gaat stijgen als de GPU's weer leverbaar zijn en de eerste FPGA's uitkomen.
Maar dit verhaal hangt puur samen met LTC minen toch?
Als ik WDC of LKY of MEC ga minen kun je toch alsnog winst halen?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_134148389
fpga is ook een soort asic toch?
Is die dan voor litecoin of ook gewoon voor bitcoin?
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  woensdag 11 december 2013 @ 13:55:21 #213
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134148463
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:49 schreef dimmak het volgende:

[..]

Dat ik mijn kaarten kocht kon ik er 2LTC per dag mee binnen trekken. 1 draait er niet en die andere trekken er inderdaad 0,5 LTC binnen. Dat is best vlot gegaan in 2 weken. Zelfs vorige week trok ik er nog 1 LTC per dag mee binnen.
Klopt, maar kwam ook mede door de prijs en dergelijke.
Derhalve zal een crash van de LTC prijs niet slecht zijn.

Op zo een moment zullen de mensen hun miners er vanaf halen en zal het weer makkelijker worden.
Daarnaast zullen degene met trage miners ook van LTC afgaan en naar een andere altcoin gaan.
Dus de stijging zal echt niet zo snel gaan als bitcoin met de gigantische koers en de zwaar effectieve FPGA's

voornamelijk omdat scrypt leunt op snel geheugen, wat duur is, zullen FPGA's voor Scrypt niet snel GPUS killen.
Dat ze effectiever zijn dat klopt qua khash/watt.
Maar de max khash blijft voorlopig laag voor FPGA's
pi_134149863
Kent iemand een goede WDC pool?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_134150185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:49 schreef bambino het volgende:

[..]

Maar dit verhaal hangt puur samen met LTC minen toch?
Als ik WDC of LKY of MEC ga minen kun je toch alsnog winst halen?
Nee want die currencies zijn gewoon een stuk minder waard meestal, bovendien is dat gewoon gokken. De ene keer doen ze het beter dan LTC maar heel vaak ook gewoon slechter.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_134150273
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:55 schreef lipjes het volgende:

[..]

Klopt, maar kwam ook mede door de prijs en dergelijke.
Derhalve zal een crash van de LTC prijs niet slecht zijn.

Op zo een moment zullen de mensen hun miners er vanaf halen en zal het weer makkelijker worden.
Daarnaast zullen degene met trage miners ook van LTC afgaan en naar een andere altcoin gaan.
Dus de stijging zal echt niet zo snel gaan als bitcoin met de gigantische koers en de zwaar effectieve FPGA's

voornamelijk omdat scrypt leunt op snel geheugen, wat duur is, zullen FPGA's voor Scrypt niet snel GPUS killen.
Dat ze effectiever zijn dat klopt qua khash/watt.
Maar de max khash blijft voorlopig laag voor FPGA's
Sorry hoor heel mooi verhaal voor iemand die zelf aan het minen is, maar hoeveel mensen gaan hun rig stopzetten als LTC crasht? Zo veel zijn dat er niet hoor, als je nu nog moet beginnen is het gewoon niet meer rendabel.
En FPGA's gaan niet sneller of goedkoper zijn, maar vooral heel veel energiezuiniger. En dat is nou net je grootste tegenstander op het moment zoals je zelf ookal stelt.

Uiteindelijk loopt de DIFF wel snel omhoog, omdat veel mensen willen profiteren van energiezuinige FPGA's
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_134150418
Ik zou ook iedereen willen ontmoedigen om nu nog te starten met minen.
Uitvinder van de biersmiley.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:49:01 #218
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134150439
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:44 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Sorry hoor heel mooi verhaal voor iemand die zelf aan het minen is, maar hoeveel mensen gaan hun rig stopzetten als LTC crasht? Zo veel zijn dat er niet hoor, als je nu nog moet beginnen is het gewoon niet meer rendabel.
En FPGA's gaan niet sneller of goedkoper zijn, maar vooral heel veel energiezuiniger. En dat is nou net je grootste tegenstander op het moment zoals je zelf ookal stelt.

Uiteindelijk loopt de DIFF wel snel omhoog, omdat veel mensen willen profiteren van energiezuinige FPGA's
Gezien hoe iedereen nu op en neer hopt tussen de verschillende coins, is een lagere koers goed voor de diff van LTC.
Vele doen het toch voor de winst, dus een lagere koers is imho goed voor de diff.

Of dat in de praktijk ook zal zijn durf ik niet te zeggen.

Tevens is er de kans dat ik zo een 250/350 khash bakkie koop:
http://ltcgear.com/
  Redactie Games woensdag 11 december 2013 @ 16:55:13 #219
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_134154972
Zo nieuwe kaarten zijn binnen, even die kaarten op kamertemperatuur laten komen en dan even bedenken wat ik ga doen met m'n oude Windows-installatie. Verwarming kan denk ik wel uit..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_134158153
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:38 schreef lipjes het volgende:

[..]

59.6 KH/s at 0.44 W

True, het wattage is laag, maar GPU Killers? zeker niet.
Zolang ik met mijn R9 280 in totaal 722khash doe op 300 watt (2.4khash/watt) is dat nog steeds effectiever.
Daarnaast vond ik een 5% stijging niet schrikbarend en ik verwacht mijn kaarten er echt wel uit te halen, misschien niet eind december, maar eind januari echt wel.

[..]

Imho, nee.
Ik weet de stroomprijs niet precies (woon nog thuis, maar ga wel meebetalen, ff een meter scoren) maar volgens mij is het nog best rendabel.
Momenteel mine ik 0.5+ ltc per dag waarvan ik verwacht dat de prijs omhoog gaat.
Waardoor die 05 ltc dan ineens ook zoveel % meer waard kan zijn.
Vul nou gewoon eens in wat er gebeurd als de diff met 5% stijgt en je voor stroom ,25 cent betaald. Dan verdien je je kaarten gewoon niet meer terug. Kan er ook niets anders van maken.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_134158172
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:55 schreef Mr.Noodle het volgende:
Zo nieuwe kaarten zijn binnen, even die kaarten op kamertemperatuur laten komen en dan even bedenken wat ik ga doen met m'n oude Windows-installatie. Verwarming kan denk ik wel uit..
Ik zou de kaarten proberen terug te sturen, zie bitcoinwisdom - ltc mining calculator.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  woensdag 11 december 2013 @ 18:51:38 #222
320603 Maxbet
Liberté toujours
pi_134158371
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:44 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Vul nou gewoon eens in wat er gebeurd als de diff met 5% stijgt en je voor stroom ,25 cent betaald. Dan verdien je je kaarten gewoon niet meer terug binnen 2 maanden. Kan er ook niets anders van maken.
Even nuanceren

Edit: en die tool gaat uit van een gelijkblijvende prijs. Nu hou ik niet van gokken op een hogere prijs. Maar normaal gesproken zouden de prijs en kosten om te minen redelijk aan elkaar gelinkt moeten zijn.
Op zaterdag 18 januari 2014 20:19 schreef ikwiltrolletje het volgende:
#teammaxbet
  woensdag 11 december 2013 @ 18:51:39 #223
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_134158372
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:32 schreef dimmak het volgende:
Kent iemand een goede WDC pool?
Ik zit bij d2. Hashrate lijkt niet altijd te kloppen, maar heb na bijna 7000 shares 0 invalids. Dus ik denk dat die gefilterd worden.
Is aardig stabiel, frontend ook. 0% fee, standaard staat donation op 1%.
Gemiddeld zo'n 450 users online, pool hashrate zit doorgaans tussen de 250MH/s en 450MH/s.

Alleen ben ik met m'n verouderde hardware voor Jan Lul aan het minen :P
  woensdag 11 december 2013 @ 20:58:24 #224
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_134163905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 18:44 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Vul nou gewoon eens in wat er gebeurd als de diff met 5% stijgt en je voor stroom ,25 cent betaald. Dan verdien je je kaarten gewoon niet meer terug. Kan er ook niets anders van maken.
Je kijk nu ongeveer over een periode van 2 weken, ik over iets langer.
Klopt, als je naar de diff trend kijkt in combinatie met de huidige koers, dan haal je het er waarschijnlijk niet meer uit.

Echter als je naar de koerstrend kijkt is deze omhoog.
Dus inderdaad, op het moment heb je gelijk dat je het er niet meer uithaalt.
Echter als de koers over het komende half jaar nog steeds omhoog is en je mined een x aantal LTC, dan is de kans dat je het alsnog terugverdiend.

Source:
http://www.ltc-charts.com(...)ltc-btc&market=btc-e

Reden dat ik ltc/btc pak en niet ltc/usd is dat de ltc/usd instabieler is dan ltc/btc
  donderdag 12 december 2013 @ 00:30:19 #225
395114 KoninginMaxima
Koningin der Nederlanden
pi_134177745
Ik heb inmiddels bijna alle onderdelen binnen, alleen nog PCI-e risers.
Ik wil de PC in de schuur gaan zetten (gewoon in een krat) i.v.m. de brandveiligheid en het lawaai.

Zou het voor de hardware kwaad kunnen om deze in een koude schuur te zetten, zonder kast eromheen? En moet ik nog rekening houden met de luchtvochtigheid?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')