Koop een goede stalen wok bij een echte Toko (kleinste maat kost zo'n ¤15, grootste ¤25), brandt 'm in met olie en je hebt een perfecte pan voor snelle gerechten.
Klein beetje olie in de pan, kip erbij .snel wit laten worden aan alle kanten, groentepakketje erbij (thaise wokmix bijv), even kort schudden met de pan om de groenten aan te braden, oosters sausje naar smaak erbij, nog even schudden met de pan en klaar..
(wel uitkijken dat de kip niet te lang in de pan zit anders wordt die droog en taai, 't moet echt snel achterelkaar in de pan)
Ik heb zelf een kleine woning dus m'n PC staat ook half in de keuken maar dat heeft weer als voordeel dat ik snel even een receptensite kan opzoeken en tijdens het koken dus af en toe op de site kan kijken voor instructies.
Heb je zin in iets zoek je er een lekker recept bij, inkopen doen en dan koken maar..
En TV programma's kunnen je ook op ideeën brengen, zag laatste bij Masterchef een gozer die ananas iun zoutkorst had gemaakt en dat scheen echt superlekker te zijn, nu wil ik dat ook een keertje gebruiken voor een dessert.
Tegen detijd dat ik het ga maken zoek ik het recept wel op op
http://www.bbc.co.uk/food/ (geweldige recepten staan daar trouwens, ik heb daar een keer een recept voor Baileys/Chocolate cheesecake vandaan gehaald (alleen Tia maria gebruikt ipv. Baileys), was echt superlekker!)