Ja de kaart die ik nu heb heeft dus 3 uitgangen: hdmi, dvi en vga, maar ik kan er max. 2 simultaan gebruiken.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:53 schreef totalvamp het volgende:
Of je koopt een videokaart met 2 uitgangen?
Je kunt alles kopen wat werkt op een pcie interface
Eigenlijk heb ik vier monitoren nodig, dus liefst zou ik er toch een kaartje bijprikken.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:53 schreef KomtTijd... het volgende:
Iedere tripple head kaart. Die oude haal je eruit.
Als je een monitor hebt met display port kun je een Sapphire Radeon HD7850,2GB nemen. Die heeft 1 hdmi, 2 dvi en 1 display port.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:46 schreef gekkewiebel het volgende:
Hoi lieve techneuten![]()
Gekkewiebel dacht eens gek te doen en wilde een extra videokaart in z'n pc. Twee monitoren bleek niet genoeg te zijn voor de studie, dus ik naar de winkel rennen en de "ATI Radeon HD5450" meegenomen.
Moederbord is een Gigabyte GA-770TA UD3 (rev 1)
Nu wel, dat bleek dus niet te passen, want blijkbaar heeft dat moederbord maar één PCI-E x16 sleuf, maar daar zat m'n andere videokaart al in (een passieve ATI RAdeon HD4350).
Ik begrijp niet helemaal welk model PCI sleuven ik nou nog wél beschikbaar heb. Er staat op die Gigabyte website (hierboven gelinkt) iets over PCI 1.0 enzo, maargoed.
Dus, m'n vraag. Welke model videokaart denken jullie dat er nog wél bij past in m'n computer om meer dan twee monitoren aangesloten te krijgen? Ik hoef niks geen fancy kaart of crossfire enz., goedkoper dan goedkoop is top, zolang er maar vga en/of dvi uit op zit![]()
Dank en een goed weekend
Je hebt ook hdmi/dvi splitters die van 1 uitgang 3 kunnen maken. Anders koop je een beter moederbord of een oude pcikaartquote:Op vrijdag 6 december 2013 21:56 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Ja de kaart die ik nu heb heeft dus 3 uitgangen: hdmi, dvi en vga, maar ik kan er max. 2 simultaan gebruiken.
[..]
Eigenlijk heb ik vier monitoren nodig, dus liefst zou ik er toch een kaartje bijprikken.
dat kan niet met je huidige moederbord.Of je moet een PCI-e 1x slot uitzagen en 'm daarin zetten, maar dat wil je niet.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:56 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Ja de kaart die ik nu heb heeft dus 3 uitgangen: hdmi, dvi en vga, maar ik kan er max. 2 simultaan gebruiken.
[..]
Eigenlijk heb ik vier monitoren nodig, dus liefst zou ik er toch een kaartje bijprikken.
http://tweakers.net/price(...)d-6570-2gb-ddr3.htmlquote:Op vrijdag 6 december 2013 21:59 schreef gekkewiebel het volgende:
Zoiets zou dus wel erbij kunnen begrijp ik?
http://tweakers.net/price(...)ss-x1-noiseless.html
Heb vier monitoren van 17", allemaal HP. Weet niet precies welke modellen, gewoon vrij simpele bedrijfsunits. 1280x1024 ofzo denk ik. Displayport zegt me niets, mn monitoren hebben alleen vga en dvi geloof ik.quote:Op vrijdag 6 december 2013 21:59 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
Als je een monitor hebt met display port kun je een Sapphire Radeon HD7850,2GB nemen. Die heeft 1 hdmi, 2 dvi en 1 display port.
Wat voor soort monitoren heb je trouwens. Helpt ook wel met deze vraag.
Ok, thanks. Serieus grafisch werk is niet aan de orde. De computer wordt gebruikt voor office en als DAW/muziekstation. Drie of liefst vier monitoren is dus nodig, maar van "serieus grafisch werk" is dus echt geen sprake.quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:04 schreef mvdejong het volgende:
Je moederbord heeft 4 "klassieke" PCI-sloten, 1 PCIe/×16 en 2 PCIe/x1 sloten.
Alleen die PCIx16 komt echt in aanmerking voor een grafische kaart. Borden voor serieuzer grafisch werk hebben vaak 2 fysieke x16 sloten (waarvan er vaak eentje electrisch x8 is omdat pas op recente borden meer dan 32 kanalen beschikbaar zijn).
Een PCI-kaart is niet echt aan te raden, de beste keuze lijkt te zijn om je huidige kaart te vervangen door eentje met 4 uitgangen, zoals de VisionTek 5570, met 1 GByte RAM. Je kaart wordt dan toch wel wat beperkt doordat alles door dat x16 slot moet, maar anders moet je aan een nieuw moederbord.
Echt geen enkele kans met mn huidige mobo? Die pci-e 1x sloten zitten er dus op begrijp ik. Kan daar niet gewoon een kaartje bij? Of past het dan fysiek niet omdat die sleuven zo dicht op elkaar zitten?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:05 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
dat kan niet met je huidige moederbord.Of je moet een PCI-e 1x slot uitzagen en 'm daarin zetten, maar dat wil je niet.
Of koop een quad-head kaart.
Ja, maar dat lijkt op het model dat ik net gekocht heb en die past er dus helaas niet meer bijquote:Op vrijdag 6 december 2013 22:05 schreef Junglebeast het volgende:
[..]
http://tweakers.net/price(...)d-6570-2gb-ddr3.html
Deze heeft iets meer geheugen wat ook niet verkeerd is.
En dan met iets van een splitter zoals boven is aangegeven..
Ja, ik had ergens een soortgelijk iets vandaan getoverd wat met VGA werkte. Dat was niet echt een kabel maar meer een soort doosje, met aparte power-adapter enz. Enige wat ik ermee bereikte was dat het beeld "gekloond" werd, ik kreeg niet echt een extra beeldscherm zegmaar.quote:
Kvm switchbox?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:12 schreef gekkewiebel het volgende:
[..]
Ja, ik had ergens een soortgelijk iets vandaan getoverd wat met VGA werkte. Dat was niet echt een kabel maar meer een soort doosje, met aparte power-adapter enz. Enige wat ik ermee bereikte was dat het beeld "gekloond" werd, ik kreeg niet echt een extra beeldscherm zegmaar.
Ah ok, een stukje zagen is geen probleem. Ik begrijp dat zo'n pci x1 dus traag is. Wellicht een lastige vraag om te antwoorden, maar voor simpele zaken als pdf'jes scrollen, word typen, chrome draaien, en wat DAW software (Sonar / enz), zou het daarvoor voldoen? Youtube kan ik dan evt op de monitoren draaien die wél op die x16 kaart zijn aangesloten ofzo?quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:13 schreef KomtTijd... het volgende:
Als je de achterkant van een PCI-e 1x slot (dat zijn die kleintjes) openzaagt, kun je 'm daar in zetten.
Het heeft echter een reden dat een videokaart een PCI-e 16x aansluiting heeft, als je hem op een 1x slot aansluit zal dat moeilijk, moeilijk traag zijn.
Dat lijkt me verstandig ja, maar als het echt geen kans van slagen heeft is het natuurlijk weggegooid geld. Als't werkt laat ik t wetenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |