abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133986472
hallooooo!

weet iemand toevallig iets over club/party fotografie? Alle tips zijn welkom!
pi_133986571
Nee, niet zo heel veel
pi_133986798
@tardis.. wat is niet heel veel? ik weet namelijk echt niks maar wil het wel heel graag leren.. maar weet neit waar ik moet beginnen
  Redactie Frontpage vrijdag 6 december 2013 @ 17:34:30 #4
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133986943
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:25 schreef Ezra14 het volgende:
hallooooo!

Ja ik weet er alles over

Tip 1: fotografeer niet ongevraagd lekkere wijven als er een kickbokser naast staat
  Redactie Frontpage vrijdag 6 december 2013 @ 17:35:14 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_133986991
Tip 2: ben je in een parenclub, werk dan met een verborgen camera.
pi_133987887
Van die fucking irritante gasten zijn het meestal. Je kan ze vaak ook al herkennen zonder dat je direct hun camera ziet.
pi_133988115
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:35 schreef SunChaser het volgende:
Tip 2: ben je in een parenclub, werk dan met een verborgen camera.
Te mooi!

Maar hij heeft wel gelijk, altijd even toestemming vragen.
Verder even de zoekfunctie gebruiken op partyfotografie, daar staan al heel veel tips ;)

Hoe ver ben je als fotograaf? Welke camera, welke lenzen enz.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 december 2013 @ 00:26:56 #8
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_134352507
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2013 17:25 schreef Ezra14 het volgende:
*Voormalig huisfotograaf van een discotheek meldt zich*

Tenzij je bereid bent heel hard te werken en risico met je apparatuur te lopen (vochtschade, plak, stoten, trekken), niet aan beginnen. Als je gaat voor gezelligheid, waarschijnlijk vrijwilligerswerk en 's nachts werken (night time is the right time ;) ), lekker doen!

Aantal must-have's:
- Flitser met diffuser
- Beheersing van je flitser, deze moet je zonder 10x testen kunnen instellen
- Goede, pluisvrije theedoek (bij je!)
- Kleine zoomlens, met 24-70 red je het vaak net niet (zeker op crop) in de groothoek, 16-50 of 18-70 o.i.d. volstaat.
- Body die wel wat aan kan in het donker
- Reserve accu's, batterijen (flitser) en eventueel geheugenkaarten

Verder nodig:
- Gehoorbescherming, ga voor op maat gemaakte autoplastieken, speciaal voor concerten (ander soort demping dan industrie), met de zwaarste demping. En anders andere knappe muziekdempers (ik ben fan van Noizezz). Meestal wordt milde bescherming aangeraden, maar houdt er rekening mee dat jij erin werkt, er vaak langer in staat en vaker in staat, dan een doorsnee bezoeker.
- Engelen geduld (ik vind de foto niet mooi, oh wat, mijn haar zit niet, even een vriendin halen, meneer, mag ik op de foto, oh, even mijn biertje opdrinken)
- Stukje eigendunk en brutaliteit: "Jullie gaan nu op de foto", "ah, nee, joh, die foto is prima", "dat je er niet goed op staat, ligt dat aan mij of aan jou?"
- Echte beheersing van camera en randapparatuur in manuele stand (auto stand knalt al je sfeer eruit!)

Ga thuis lekker oefenen met wat kaarslicht verspreid door de kamer en een halogeenspot gericht op een kussen/knuffel/plant/whatever, flits in en kijk hoe je daar de sfeer kan bewaren. Zorg dat je naast die kaarsen en ene spot (op afstand) geen lichtvervuiling hebt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_134356033
Dubbel draadje trouwens:

FOT / Uitga-fotografie
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')