zie je die als optie staan?quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:47 schreef o.us2.0 het volgende:
Koop een MacBook Pro. Zit je altijd goed.
Kolder dit. Niet iedere Lenovo is een Thinkpad. Asus is generaal genomen gewoon het betere merk, met betere cijfers te overleggen qua uitval en goede garantievoorwaarden. Dit wil echter niet zeggen dat het ook altijd een Asuslaptop moet zijn. Tussen deze twee is de Lenovo is inderdaad sneller, maar kost daarom ook 250 Euro duurder. Diequote:Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef DomineeGremdaat het volgende:
de bouwkwaliteit van Lenovo is ongekend goed.
Nee, gewoon niet...quote:Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Die Lenovo heeft een nieuwere (snellere) processor. En de bouwkwaliteit van Lenovo is ongekend goed.
neequote:Op zaterdag 7 december 2013 14:44 schreef Jumparound het volgende:
Kan altijd nog een losse videokaart kopen
Hoe dan?quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:44 schreef Jumparound het volgende:
Kan altijd nog een losse videokaart kopen
Moet je zelf weten, maar in diverse prijsklassen heb ik laptops van beide merken in handen gehad. De Lenovo's waren wel steviger en voelden degelijk(er) aan, hetgeen ik niet kon zeggen over Asus.quote:
De cijfers wijzen je ongelijk gewoon aan. Daarbij heeft Asus ontzettend veel modellen, in iedere prijsklasse ook meerder bouw-vormen. Lenovo is niet beter dan gemiddeld. Dat is gewoon een gegeven, ongeacht jouw ideeën over wat bouwkwaliteit zijn. Is overigens sowieso aan discussie onderhevig. Zo werd de Asus K-serie van een paar of drie geleden als robuust omschreven en werd er gesproken over een positieve bouwkwaliteit. Nu waren het wel apparaten met een bonkige bouw die tegen een stootje konden. Maar de afwerking liet naar mijn mening echter het nodige te wensen over. Voor mij valt dat ook onder de bouwkwaliteit. De Lenovo Ideapads zijn altijd maar gemiddeld geweest. En de Y-serie heeft inderdaad een paar problemen met de bouw die niet opgelost zijn over de laatste twee jaar. Het is gewoon een goedkope serie, dus een goed afgewerkte body hoef je dan niet te verwachten.quote:Op zondag 8 december 2013 19:22 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Moet je zelf weten, maar in diverse prijsklassen heb ik laptops van beide merken in handen gehad. De Lenovo's waren wel degelijk steviger en voelden degelijk aan, hetgeen ik niet kon zeggen over Asus.
Dat is sowieso gelul. Vooral niet toegeven, dit is natuurlijk maar dom geschreeuw en nergens op gebaseerd. Het is algemeen bekend (bezoek eens diverse (internationale) fora) dat Lenovo's over een bovengemiddelde bouwkwaliteit beschikken.quote:Op zondag 8 december 2013 19:26 schreef Kenju het volgende:
[..]
De cijfers wijzen je ongelijk gewoon aan. Daarbij heeft Asus ontzettend veel modellen, in iedere prijsklasse ook meerder bouw-vormen. Lenovo is niet beter dan gemiddeld. Dat is gewoon een gegeven, ongeacht jouw ideeën over wat bouwkwaliteit zijn. Is overigens sowieso aan discussie onderhevig. Zo werd de Asus K-serie van een paar of drie geleden als robuust omschreven en werd er gesproken over een positieve bouwkwaliteit. Nu waren het wel apparaten met een bonkige bouw die tegen een stootje konden. Maar de afwerking liet naar mijn mening echter het nodige te wensen over. Voor mij valt dat ook onder de bouwkwaliteit. De Lenovo Ideapads zijn altijd maar gemiddeld geweest. En de Y-serie heeft inderdaad een paar problemen met de bouw die niet opgelost zijn over de laatste twee jaar. Het is gewoon een goedkope serie, dus een goed afgewerkte body hoef je dan niet te verwachten.
En dan heb je ook nog de uitval. Goed voorbeeld zijn die goedkopere Toshiba's. Van dat glimmende kut-plastic, en niet bijzonder robuust. Maar apart daarvan blijven ze wel werken en blijven ze dat doen gedurende een levensduur die de norm ontstijgt.
De Thinkpads wel, derest niet. Derest is gemiddeld. Dus niet slecht, maar ook niet bovenmatig goed. Gemiddeld genomen uiteraard. Als je specifiek gaat kijken heb je zelfs goede Acer notebooks.quote:Op zondag 8 december 2013 20:47 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Dat is sowieso gelul. Vooral niet toegeven, dit is natuurlijk maar dom geschreeuw en nergens op gebaseerd. Het is algemeen bekend (bezoek eens diverse (internationale) fora) dat Lenovo's over een bovengemiddelde bouwkwaliteit beschikken.
Ik gebruik hem voor mn werk en wil er wat mee gamen. De reden dat ik geen desktop meer wil is dat de plek waar dat ding staat niet ideaal is.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:59 schreef Kenju het volgende:
Overigens hoop ik wel dat TS niet zo'n figuur is die een laptop wil om te gamen en vervolgens het apparaat niet daadwerkelijk als notebook gebruikt, maar alleen maar thuis gebruikt. Voor dit bedrag kun je immers een veel potentere desktop samenstellen. Een 755M in Sli is geen powerhouse. Je moet denken aan ongeveer een GTX 650 als we het desktop-GPU's hebben. Kost iets over de 100 euro en stelt dus echt vrij weinig voor.
welquote:
Zat mensen hebben ook een PC in de woonkamer staan. Maar ik kan begrijpen dat dat wat lastiger in het interieur te verwerken is.quote:Op maandag 9 december 2013 00:03 schreef Jumparound het volgende:
[..]
Ik gebruik hem voor mn werk en wil er wat mee gamen. De reden dat ik geen desktop meer wil is dat de plek waar dat ding staat niet ideaal is.
De kelder is koud en ik sluit me wel heel erg af van de wereld zeg maar. Met vrouw en 1 (en snel 2) kinderen is het makkelijker als ik gewoon aan de eettafel wat kan gamen als vrouw en kinderen naar bed zijn. Is ook wat makkelijker voor mezelf om nog optijd naar bed te gaan
En niet alleen gamen, maar ook werken.
Zou ik deze aan willen toevoegen, net iets andere barebone, volgens mij door MSI gemaakt:quote:Op maandag 9 december 2013 15:36 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zat mensen hebben ook een PC in de woonkamer staan. Maar ik kan begrijpen dat dat wat lastiger in het interieur te verwerken is.
Het is dus inderdaad een keus die je moet maken. Misschien een console voor in de woonkamer en een normale PC elders in het huis? Qua gameprestaties ga je er niet op achteruit. In het begin kun je met aangepaste settings het meeste wel draaien met een 750/755 (al dan niet in Sli), maar dit soort notebooks zullen voor gaming al snel achterhaald raken. Wil ie iets dat langer courant blijft voor gaming moet je kijken voor iets met een 770 of 780. Zijn echter wel een stuk duurder. En ook dat zijn geen heavy hitters op langere termijn. Wil je goedkoop langer nieuwe games kunnen spelen, lijkt me in jouw geval een console veel interessanter, en dan daarnaast gewoon een simpele goedkopere notebook voor je werk. De game-ervaring zal dan gewoon beter zijn en langer duren. En je kids hebben er wellicht ook wat aan.
Overigens zou ik qua notebook met deze prestaties eerder kijken naar iets met een GTX765M. Presteert ongeveer hetzelfde als een 755 Sli (ietsje minder), maar zuipt minder stroom en blijft koeler, en dus stiller.
En dan zou ik kiezen uit deze drie opties. Let op het formaat, die is bij alle drie anders. Verder zijn er wat verschillen in connectiviteit.
Voordeel van de BTO is dat je wat extra mogelijkheden kan variëren wanneer je het bij BTO zelf bestelt:
X•BOOK 15CL58
X•BOOK 13CL58
Denk aan het includeren van een SSD of de HDD ermee te vervangen, een extra HDD.
Inderdaad een optie die meegenomen dient te worden naast de door Kenju genoemde opties. Van die MSI-optie is het Steelseries-toetsenbord overigens ook echt een meerwaarde. Pick-up and return garantie is ook best fijn, betaal je bij BTO 50 Euro extra voor.quote:Op maandag 9 december 2013 16:12 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Zou ik deze aan willen toevoegen, net iets andere barebone, volgens mij door MSI gemaakt:
BTO X-Book 15M55
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |