abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:28:07 #1
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_133974217
Na wat onderzoek te hebben gedaan naar een nieuwe laptop kom ik uit op deze 2 modellen.
De enige eis die ik stel is dat ik "wat" wil gamen. (Speel nu WoT en Guildwars2)

Settings hoeven niet op ultra, maar het moet nog wel wat smoelen zeg maar.

De Lenovo is ruim 1100 euro, terwijl de Asus op 900 zit.

Volgens "internet" zit de asus beter in elkaar t.o.v. de lenovo, terwijl de lenovo 2 grafische kaarten in SLI heeft...

Iemand een idee voor welke ik zou moeten kiezen? Thanks :D

Sjoerd

http://tweakers.net/price(...)043nl/specificaties/
http://tweakers.net/price(...)4069h/specificaties/
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:34:09 #2
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_133974358
Die Lenovo heeft een nieuwere (snellere) processor. En de bouwkwaliteit van Lenovo is ongekend goed.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_133974687
Koop een MacBook Pro. Zit je altijd goed.
  vrijdag 6 december 2013 @ 11:49:30 #4
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_133974732
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:47 schreef o.us2.0 het volgende:
Koop een MacBook Pro. Zit je altijd goed.
zie je die als optie staan?
Ecosia
pi_133977056
Topic maar even opgeschoond van wat 'ruis'.
Powered by Janetje®
pi_133993757
Hier een paar maanden terug mijn geld uitgegeven aan een Lenovo Y500. Ben er zeer happy mee. Niet de goedkoopste, maar is snel (i7-3630) en heb 100 nog wat euro uitgegeven aan een 120Gb SSD als bootdisk.
Da gao nie nou!
pi_133994844
Die 2 kaarten in SLI zorgt voor nogal wat hitte in de Lenovo, zou altijd voor een setup gaan met 1 kaart bij een laptop.

http://www.bto.eu/html/co(...)roductID=630&lang=nl

Dan wel de versie met GTX 765M
pi_133995115
Bij twijfel altijd lenovo.
  zaterdag 7 december 2013 @ 14:44:58 #9
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134016257
Oké. Thanks. Denk dat mijn keuze dan wel gemaakt is.

En lenovo. Nu alleen nog kiezen welke :)

Kan altijd nog een losse videokaart kopen :)
Ecosia
pi_134016656
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef DomineeGremdaat het volgende:
de bouwkwaliteit van Lenovo is ongekend goed.
Kolder dit. Niet iedere Lenovo is een Thinkpad. Asus is generaal genomen gewoon het betere merk, met betere cijfers te overleggen qua uitval en goede garantievoorwaarden. Dit wil echter niet zeggen dat het ook altijd een Asuslaptop moet zijn. Tussen deze twee is de Lenovo is inderdaad sneller, maar kost daarom ook 250 Euro duurder. Die

Overigens hoop ik wel dat TS niet zo'n figuur is die een laptop wil om te gamen en vervolgens het apparaat niet daadwerkelijk als notebook gebruikt, maar alleen maar thuis gebruikt. Voor dit bedrag kun je immers een veel potentere desktop samenstellen. Een 755M in Sli is geen powerhouse. Je moet denken aan ongeveer een GTX 650 als we het desktop-GPU's hebben. Kost iets over de 100 euro en stelt dus echt vrij weinig voor.

[ Bericht 14% gewijzigd door Kenju op 07-12-2013 15:05:03 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_134036602
quote:
99s.gif Op vrijdag 6 december 2013 11:34 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Die Lenovo heeft een nieuwere (snellere) processor. En de bouwkwaliteit van Lenovo is ongekend goed.
Nee, gewoon niet...
  zondag 8 december 2013 @ 00:35:10 #12
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_134036651
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:44 schreef Jumparound het volgende:
nee
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_134038847
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:44 schreef Jumparound het volgende:

Hoe dan?
  zondag 8 december 2013 @ 14:28:40 #14
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_134047512
Ik had een maand geleden de lenovo aangeschaft, qua prestaties was het een prima apparaat. Maar bouwkwaliteit viel mij iets wat tegen. De randen van het scherm zaten een beetje los. Ik vond ook de toetsenbord matig. Maar de grootste probleem met de lenovo en tevens de reden dat ik hem weg gedaan heb is dat hij met geen mogelijkheid wilde opstarten nadat ik de bijgeleverde batterij calibratie tool heb gebruikt. Na wat googlen ben ik erachter gekomen dat het een algemeen bekende probleem is en dat het een hardware fout is die al jaren in de y serie laptops van lenovo zit. Lenovo heeft dus jaren gehad om het probleem op te lossen maar ze hebben er niets aan gedaan. Het minste wat ze konden doen is die calibratie tool niet meeleveren of ervoor waarschuwen, maar zelfs dat blijkt teveel moeite te zijn voor lenovo. Ik heb geen vertrouwen meer in lenovo. Nu heb ik de Asus n550jv en ben ik redelijk tevreden mee. Ook deze laptop is niet perfect, door een firmware fout van Asus gaat de cpu thottlen terwijl dat helemaal niet nodig is. Maar dat is te verhelpen door thottlestop te gebruiken.
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
  zondag 8 december 2013 @ 19:22:26 #15
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_134056000
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 00:33 schreef SixSixOne het volgende:

[..]

Nee, gewoon niet...
Moet je zelf weten, maar in diverse prijsklassen heb ik laptops van beide merken in handen gehad. De Lenovo's waren wel steviger en voelden degelijk(er) aan, hetgeen ik niet kon zeggen over Asus.
  zondag 8 december 2013 @ 19:26:53 #16
300718 Kenju
Say It!!??
pi_134056170
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 19:22 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Moet je zelf weten, maar in diverse prijsklassen heb ik laptops van beide merken in handen gehad. De Lenovo's waren wel degelijk steviger en voelden degelijk aan, hetgeen ik niet kon zeggen over Asus.
De cijfers wijzen je ongelijk gewoon aan. Daarbij heeft Asus ontzettend veel modellen, in iedere prijsklasse ook meerder bouw-vormen. Lenovo is niet beter dan gemiddeld. Dat is gewoon een gegeven, ongeacht jouw ideeën over wat bouwkwaliteit zijn. Is overigens sowieso aan discussie onderhevig. Zo werd de Asus K-serie van een paar of drie geleden als robuust omschreven en werd er gesproken over een positieve bouwkwaliteit. Nu waren het wel apparaten met een bonkige bouw die tegen een stootje konden. Maar de afwerking liet naar mijn mening echter het nodige te wensen over. Voor mij valt dat ook onder de bouwkwaliteit. De Lenovo Ideapads zijn altijd maar gemiddeld geweest. En de Y-serie heeft inderdaad een paar problemen met de bouw die niet opgelost zijn over de laatste twee jaar. Het is gewoon een goedkope serie, dus een goed afgewerkte body hoef je dan niet te verwachten.

En dan heb je ook nog de uitval. Goed voorbeeld zijn die goedkopere Toshiba's. Van dat glimmende kut-plastic, en niet bijzonder robuust. Maar apart daarvan blijven ze wel werken en blijven ze dat doen gedurende een levensduur die de norm ontstijgt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 8 december 2013 @ 20:47:54 #17
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_134059729
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 19:26 schreef Kenju het volgende:

[..]

De cijfers wijzen je ongelijk gewoon aan. Daarbij heeft Asus ontzettend veel modellen, in iedere prijsklasse ook meerder bouw-vormen. Lenovo is niet beter dan gemiddeld. Dat is gewoon een gegeven, ongeacht jouw ideeën over wat bouwkwaliteit zijn. Is overigens sowieso aan discussie onderhevig. Zo werd de Asus K-serie van een paar of drie geleden als robuust omschreven en werd er gesproken over een positieve bouwkwaliteit. Nu waren het wel apparaten met een bonkige bouw die tegen een stootje konden. Maar de afwerking liet naar mijn mening echter het nodige te wensen over. Voor mij valt dat ook onder de bouwkwaliteit. De Lenovo Ideapads zijn altijd maar gemiddeld geweest. En de Y-serie heeft inderdaad een paar problemen met de bouw die niet opgelost zijn over de laatste twee jaar. Het is gewoon een goedkope serie, dus een goed afgewerkte body hoef je dan niet te verwachten.

En dan heb je ook nog de uitval. Goed voorbeeld zijn die goedkopere Toshiba's. Van dat glimmende kut-plastic, en niet bijzonder robuust. Maar apart daarvan blijven ze wel werken en blijven ze dat doen gedurende een levensduur die de norm ontstijgt.
Dat is sowieso gelul. Vooral niet toegeven, dit is natuurlijk maar dom geschreeuw en nergens op gebaseerd. Het is algemeen bekend (bezoek eens diverse (internationale) fora) dat Lenovo's over een bovengemiddelde bouwkwaliteit beschikken.

Enkel en alleen omdat Lenovo een nog niet zo grote naam is in Nederland zullen mensen hier niet aan toe willen geven, zo gaat dat altijd met producten.

Maar goed, laat TS lekker kopen wat hij wil. Mijn advies is gegeven en hij mag zelf bepalen of hij er zich wat aan trekt of niet.
  zondag 8 december 2013 @ 21:07:47 #18
300718 Kenju
Say It!!??
pi_134061035
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 20:47 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Dat is sowieso gelul. Vooral niet toegeven, dit is natuurlijk maar dom geschreeuw en nergens op gebaseerd. Het is algemeen bekend (bezoek eens diverse (internationale) fora) dat Lenovo's over een bovengemiddelde bouwkwaliteit beschikken.
De Thinkpads wel, derest niet. Derest is gemiddeld. Dus niet slecht, maar ook niet bovenmatig goed. Gemiddeld genomen uiteraard. Als je specifiek gaat kijken heb je zelfs goede Acer notebooks.
Square trade onderzoek van een paar jaar geleden was duidelijk, en de minder grote onderzoeken laten het merk niet van die norm stijgen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_134064801
Ik heb nu 9 maanden de Y500 en deze is gewoon verrukkelijk. Optie om tweede videokaart er in te doen of extra fan. Mooi meegenomen toch?

Bouwkwaliteit is prima en ik vind het (rood verlichte) toetsenbord goddelijk typen _O_
  maandag 9 december 2013 @ 00:03:08 #20
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134069072
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 14:59 schreef Kenju het volgende:
Overigens hoop ik wel dat TS niet zo'n figuur is die een laptop wil om te gamen en vervolgens het apparaat niet daadwerkelijk als notebook gebruikt, maar alleen maar thuis gebruikt. Voor dit bedrag kun je immers een veel potentere desktop samenstellen. Een 755M in Sli is geen powerhouse. Je moet denken aan ongeveer een GTX 650 als we het desktop-GPU's hebben. Kost iets over de 100 euro en stelt dus echt vrij weinig voor.
Ik gebruik hem voor mn werk en wil er wat mee gamen. De reden dat ik geen desktop meer wil is dat de plek waar dat ding staat niet ideaal is.

De kelder is koud en ik sluit me wel heel erg af van de wereld zeg maar. Met vrouw en 1 (en snel 2) kinderen is het makkelijker als ik gewoon aan de eettafel wat kan gamen als vrouw en kinderen naar bed zijn. Is ook wat makkelijker voor mezelf om nog optijd naar bed te gaan :)

En niet alleen gamen, maar ook werken.
Ecosia
  maandag 9 december 2013 @ 00:03:51 #21
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134069088
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 00:35 schreef Catch22- het volgende:

[..]

nee
wel :P
Ecosia
  maandag 9 december 2013 @ 15:36:05 #22
300718 Kenju
Say It!!??
pi_134082325
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 00:03 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Ik gebruik hem voor mn werk en wil er wat mee gamen. De reden dat ik geen desktop meer wil is dat de plek waar dat ding staat niet ideaal is.

De kelder is koud en ik sluit me wel heel erg af van de wereld zeg maar. Met vrouw en 1 (en snel 2) kinderen is het makkelijker als ik gewoon aan de eettafel wat kan gamen als vrouw en kinderen naar bed zijn. Is ook wat makkelijker voor mezelf om nog optijd naar bed te gaan :)

En niet alleen gamen, maar ook werken.
Zat mensen hebben ook een PC in de woonkamer staan. Maar ik kan begrijpen dat dat wat lastiger in het interieur te verwerken is.

Het is dus inderdaad een keus die je moet maken. Misschien een console voor in de woonkamer en een normale PC elders in het huis? Qua gameprestaties ga je er niet op achteruit. In het begin kun je met aangepaste settings het meeste wel draaien met een 750/755 (al dan niet in Sli), maar dit soort notebooks zullen voor gaming al snel achterhaald raken. Wil ie iets dat langer courant blijft voor gaming moet je kijken voor iets met een 770 of 780. Zijn echter wel een stuk duurder. En ook dat zijn geen heavy hitters op langere termijn. Wil je goedkoop langer nieuwe games kunnen spelen, lijkt me in jouw geval een console veel interessanter, en dan daarnaast gewoon een simpele goedkopere notebook voor je werk. De game-ervaring zal dan gewoon beter zijn en langer duren. En je kids hebben er wellicht ook wat aan. :)

Overigens zou ik qua notebook met deze prestaties eerder kijken naar iets met een GTX765M. Presteert ongeveer hetzelfde als een 755 Sli (ietsje minder), maar zuipt minder stroom en blijft koeler, en dus stiller.
En dan zou ik kiezen uit deze drie opties. Let op het formaat, die is bij alle drie anders. Verder zijn er wat verschillen in connectiviteit.

Voordeel van de BTO is dat je wat extra mogelijkheden kan variëren wanneer je het bij BTO zelf bestelt:
X•BOOK 15CL58
X•BOOK 13CL58

Denk aan het includeren van een SSD of de HDD ermee te vervangen, een extra HDD.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_134083642
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 15:36 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zat mensen hebben ook een PC in de woonkamer staan. Maar ik kan begrijpen dat dat wat lastiger in het interieur te verwerken is.

Het is dus inderdaad een keus die je moet maken. Misschien een console voor in de woonkamer en een normale PC elders in het huis? Qua gameprestaties ga je er niet op achteruit. In het begin kun je met aangepaste settings het meeste wel draaien met een 750/755 (al dan niet in Sli), maar dit soort notebooks zullen voor gaming al snel achterhaald raken. Wil ie iets dat langer courant blijft voor gaming moet je kijken voor iets met een 770 of 780. Zijn echter wel een stuk duurder. En ook dat zijn geen heavy hitters op langere termijn. Wil je goedkoop langer nieuwe games kunnen spelen, lijkt me in jouw geval een console veel interessanter, en dan daarnaast gewoon een simpele goedkopere notebook voor je werk. De game-ervaring zal dan gewoon beter zijn en langer duren. En je kids hebben er wellicht ook wat aan. :)

Overigens zou ik qua notebook met deze prestaties eerder kijken naar iets met een GTX765M. Presteert ongeveer hetzelfde als een 755 Sli (ietsje minder), maar zuipt minder stroom en blijft koeler, en dus stiller.
En dan zou ik kiezen uit deze drie opties. Let op het formaat, die is bij alle drie anders. Verder zijn er wat verschillen in connectiviteit.

Voordeel van de BTO is dat je wat extra mogelijkheden kan variëren wanneer je het bij BTO zelf bestelt:
X•BOOK 15CL58
X•BOOK 13CL58

Denk aan het includeren van een SSD of de HDD ermee te vervangen, een extra HDD.
Zou ik deze aan willen toevoegen, net iets andere barebone, volgens mij door MSI gemaakt:

BTO X-Book 15M55
pi_134085174
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 16:12 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Zou ik deze aan willen toevoegen, net iets andere barebone, volgens mij door MSI gemaakt:

BTO X-Book 15M55
Inderdaad een optie die meegenomen dient te worden naast de door Kenju genoemde opties. Van die MSI-optie is het Steelseries-toetsenbord overigens ook echt een meerwaarde. Pick-up and return garantie is ook best fijn, betaal je bij BTO 50 Euro extra voor.

Ik vraag me alleen wel af hoe dat scherm uitgerust is. Die X-books hebben een mat scherm toch? Maar is dat met zo'n laag eroverheen, wat ze voorheen vaak hadden en wat je nu bijv. nog wel eens ziet op bepaalde monitoren, of gewoon echt een mat scherm? Er staat wel 'True NON-Glare', maar of dat ook echt betekent dat het iets anders is dan een ontspiegelende laag, is natuurlijk maar de vraag.

Overigens, wat ik als optie sowieso zou uitkiezen, is aanpassing van de wifi-antenne... Derest is persoonlijk. Als opslag is een SSD wel ideaal, maar daar lever je dus ruimte voor in. Extra schijf kan een optie zijn, maar dan laat je de prijs wel meer stijgen...

[ Bericht 20% gewijzigd door Xaobotnik op 09-12-2013 17:04:00 ]
  dinsdag 10 december 2013 @ 08:54:24 #25
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_134108121
Bedankt voor het meedenken en advies geven :)

uiteindelijk een deal gemaakt met mn werkgever. Ik lever mijn werklaptop in en hij en hij draagt bij aan een nieuwe. Van alle laptops die de revue hebben gepasseerd vind ik dat de asus het meest representatief, die is het geworden dus :)

Nogmaals dank! En ik hoop dat dit topic voor iemand nog van toepassing kan zijn :)
Ecosia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')