abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6084722
Ik probeer een communicatie op te zetten met een XML server.
Ik heb een bepaalde XML inhoud, en deze moet naar de server gestuurd worden, maar echt lukken wil het niet.
Met asp is het wel makkelijk, namelijk met

Set xmlhttp = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
xmlhttp.Open "POST",sURL, false, sUser, sPass
xmlhttp.setRequestHeader "Content-Type", "text/xml"

maar weet iemand de PHP variant hiervoor?

thanx......

om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

vertel een man dat er 10 miljard sterren zijn en hij gelooft je, maar als je verteld dat de deur net geverft is dan moet hij het aanraken om het te geloven.
  donderdag 3 oktober 2002 @ 09:43:55 #2
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_6084808
ik zit niet zo in de xml
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie
maar hier staan alle functies die beschikbaar zijn mbt xml

http://www.php.net/manual/en/ref.xml.php

staan ook handige voorbeeldjes op e.d.

succes

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[Dit bericht is gewijzigd door thedon op 03-10-2002 09:51]

Gekloond: ♫
pi_6084995
Bedoel je xmlrpc of wil je gewoon een xml file opbouwen?

Snap de vraag niet helemaal (maar het is dan ook nog vroeg)

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_6085071
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 10:07 schreef Gio het volgende:
Bedoel je xmlrpc of wil je gewoon een xml file opbouwen?

Snap de vraag niet helemaal (maar het is dan ook nog vroeg)

Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

Het bericht opstellen gaat prima, deze kan ik ook al parsen. Maar dat is niet wat ik wil. Het moet namelijk naar een andere server gestuurd worden, en die moet de XML parsen. Ik heb het al via socket geprobeerd enzo, maar dat wil niet echt lukken
vertel een man dat er 10 miljard sterren zijn en hij gelooft je, maar als je verteld dat de deur net geverft is dan moet hij het aanraken om het te geloven.
pi_6088703
Als de bedoeling is een file op een andere server te zetten kan dat vrij makkelijk met php.. Op voorwaarde dat je een ftpserver hebt draaien
php:
<?
$fp 
fopen("ftp://user:pass@domein.nl/dir/dir/file.name" "w+");
fwrite($fp $xmlContent);
fclose($fp);
?>

pi_13403871
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 14:11 schreef Norjee het volgende:
Als de bedoeling is een file op een andere server te zetten kan dat vrij makkelijk met php.. Op voorwaarde dat je een ftpserver hebt draaien
php:
<?
$fp 
fopen("ftp://user:pass@domein.nl/dir/dir/file.name" "w+");
fwrite($fp $xmlContent);
fclose($fp);
?>

Of je geeft de gebruiker leesrechten op dat bestandje
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

pi_13404570
Je kunt het nog makkelijker doen (uitgaande dat de andere kant een webserver is), namelijk even een html schrijven met daarop een form, en binnen dat form zorg je voor een xml post.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop