abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:09:35 #226
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135193409
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:27 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

:D
Kan je nagaan hoe goed ie in de smaak valt!
Gelukkig maar :D. ik heb het bij de laatste pagina ook altijd moeilijk hoor...
pi_135193863
Mijn zoon vindt rupsje nooitgenoeg ook helemaal leuk hoor!
En we hebben een boekje van de mooiste vis van de zee (althans denk dat je die bedoeld met de schubben) en die vindt hij ook leuk. Hij is nu 3.5.

pi_135194001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:11 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+ O+ O+

[ afbeelding ]
O+ O+ O+

[ afbeelding ]
Heel mooi prentenboek, vond mijn baby met 10 of 11 maanden al mooi, maar ook leuk voor peuters en kleuters en nog wat ouder

Ik vind de babyboekjeslijn van Action erg leuk als eerste oefenboekjes. Die van eten, babydieren, transport, etc.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Enge Eddie O+ die is dus met een handpop erin
OK, wij hebben dus alleen die Enge Eddie niet :D Rupsje Nooitgenoeg O+

Deze vind ik ook mooi!



  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:26:43 #229
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_135194320
Oh die zien er mooi uit idd! Is er eigenlijk niet ergens een kinderboekentopic?
pi_135194691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:17 schreef Sonnetje85 het volgende:
Mijn zoon vindt rupsje nooitgenoeg ook helemaal leuk hoor!
En we hebben een boekje van de mooiste vis van de zee (althans denk dat je die bedoeld met de schubben) en die vindt hij ook leuk. Hij is nu 3.5.

[ afbeelding ]
Vind dit zo'n tof boek, dat moet zeker in mn boekenkast voor uk, samen met rupsje nooit genoeg, en de jip en janneke bijbel O+
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 7 januari 2014 @ 16:37:56 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_135194807
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh die zien er mooi uit idd! Is er eigenlijk niet ergens een kinderboekentopic?
OUD / De leukste kinderboeken deel 3
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 7 januari 2014 @ 17:26:11 #232
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_135196593
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 15:05 schreef Probability het volgende:
Wat is een leuk boek voor een kindje? Wel beetje intellectueel ( :') ) dus geen Teletubbies of zo

Oh kind moet nog geboren worden trouwens. Ouders hebben beide wel een spannend beroep (ME en ambulance)

Vind het leuk om iets te geven waar ze lang mee kunnen doen, dus geen shirtje dat na 1 week te klein is
Ik ben fan van alle genoemde boeken :Y
Maar waar mijn dochter vanaf dat ze 3 maanden was (en nu nog steeds) fan van is:



Plaatjesboek met allerlei vormen en kleuren, hetgeen goed zou zijn voor de ontwikkeling. Ze vindt het iig erg leuk om naar te kijken :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 7 januari 2014 @ 19:41:41 #233
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_135202214
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 12:45 schreef Burdie het volgende:
Bedankt weer voor alle tips!

Voedingsbeha ga ik denk ik dan eind deze maand via internet bestellen (dan ben ik 37-38 weken). Ik gok dat ik uitkom op cup 85H, die zijn er helaas niet heel goedkoop te vinden. Maargoed :P echt uitgebreid naar de winkel kan ik toch ook niet meer, dus dan maar op de gok wat verschillende maten bestellen en retourneren wat er niet past.

Nogmaals bedankt dames :D ^O^.
Uit ervaring kan ik je zeggen dat je die maat bijna niet in winkels treft (frustratie, wie heeft bedacht dat de grootste cup voedingsbeha van de prenatal E is, dat heb ik normaal al zonder zwanger te zijn) en via ikbenmama.nl echt heel veel keus hebt.

Ik droeg trouwens met 30 weken al voedingsbeha's. Paste niets meer, en de beugels zaten erg vervelend. Na de bevalling heb ik dan weer geluk gehad met 0,0 stuwing en geen groei meer. BV liep helaas ook belabberd :(

O, en hier heeft vriendlief nog van alles gekocht in week 1 ivm vroeggeboorte, en datwas echt geen ramp hoor. Ik heb nu alleen een luieremmer die niet matcht bij de rest van de kinderkamer :{ :D . Ik kreeg trouwens ook veel als kraamkado van schoonmoeder, die had zon mand gemaakt met 14 kadootjes voor de eerste 2 weken met dingen als washandjes, sudocreme, wasgel etc. Badolie heb ik hier dan weer helemaal niet gebruikt trouwens. Geen droge huid, en ik vind zon glibberig kind een beetje eng...
pi_135204574
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 16:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Vind dit zo'n tof boek, dat moet zeker in mn boekenkast voor uk, samen met rupsje nooit genoeg, en de jip en janneke bijbel O+
:Y
Ik wil ook het echte boek hebben (grote dus, nu kleine versie). Ook van rupsje.
Sowieso boeken O+
pi_135204723
Nog even inhaken op de boekjes:
Monkie is een tof boek. En zonder tekst dus je kan het zo lang of kort of moeilijk maken als je zelf wilt. Hier is het al 1,5 jaar lang een hit. Eigenlijk kan ik alles van Dieter Schubert wel aanraden. O+ Mooiste visje van de zee is hier ook een feest en grootste hit momenteel is jip en Janneke dikke boek. (zoon is nu 3,5 jaartjes jong)

http://www.bol.com/nl/p/monkie/666814517/
pi_135205322
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:25 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:Y
Ik wil ook het echte boek hebben (grote dus, nu kleine versie). Ook van rupsje.
Sowieso boeken O+
voorlezen O+ ik vind het zo leuk om te doen!
S. 2014
J. 2016
pi_135205471
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:38 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

voorlezen O+ ik vind het zo leuk om te doen!
Is te ook ja O+ zo gezellig s avonds!
Al is te wel eens vermoeiend dat volgens hem het plaatje anders is dan wat er in het verhaal staat :')
Dus dan is het tegenwoordig: dat is gewoon gek getekend en dan mag ik wel verder lezen :P
  dinsdag 7 januari 2014 @ 21:01:05 #238
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_135206461
OUD/ De leukste kinderboeken deel 3

Graag de kinderboeken in het bovengenoemde topic bespreken, het wordt een beetje onoverzichtelijk hierdoor.
pi_135207792
Over voedingsbh's ik had er een gekocht voor de bevalling (geen idee meer in welke week). En in de kraamweek bij de wehkamp verschillende voedingsbh's besteld in verschillende maten, is de volgende dag in huis en kunt op je gemak even passen en m'n man heeft de rest weer terug gestuurd. Mijn borsten zijn trouwens niet heel veel gegroeid na de bevalling (in de zwangerschap trouwens ook niet heel veel)
Persoonlijk zweerde ik bij de voedingsbh's met beugel (had er een zonder en die gebruikte ik alleen maar als beide andere tegelijk in de was zaten, en dat kan ik meest van de tijd voorkomen gelukkig).

Neuspeertje hier bij de oudste wel eens geprobeerd te gebruiken maar kreeg het niet voor elkaar en hij wou ook niet, maar eigenlijk ook niet heel erg gemist. Hydrofielwashandjes wel veel gebruikt om voor het badderen m'n kind mee in te zepen maar nu ook met groetenhapjes om gezicht te poetsen. (En bij de oudste gebruik ik ze eigenlijk nog steeds voor dat laatste doel)
pi_135276741
Aangezien ik regelmatig mijn oudste moet ophalen als de jongste slaapt vroeg ik me af hoe jullie dat doen met in de maxicosi stoppen. Nu moet ik dr eerst een jasje aandoen en stop ik dr vervolgens in de voetenzak. Niet heel rampzalig, maar meestal wordt ze daar wel wakker van en soms is ze daar niet heel erg van gecharmeerd :')

tips iemad?
pi_135277226
Volgens mij is het het beste om helemaal geen jas (winterjas) aan te hebben in de maxi cosi, dacht ik eens gelezen te hebben. Maar verdere tips heb ik niet nee, hier zorgt dat nog steeds voor huilen ;(
E.
pi_135277291
Maar hoe ik daar bij kom? Ik kan zo snel niets vinden met Google..
E.
pi_135277346
geen jas? is dat niet te koud. Ik dacht babys 1 laag extra als jij zelf als je naar buiten gaan..en die zak is dan de extra laag in dit geval.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:09:00 #244
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135277456
Ik ben geen fan van jassen in de auto, omdat een jas (zeker een winterjas) zoveel ruimte laat tussen het kind en de gordel, dat deze meestal gewoon niet strak genoeg meer zit om in geval van nood optimaal te werken.

Als de warmte van de voetenzak niet voldoende is dan zou ik een dekentje of desnoods een trui over het kindje heenleggen voor ik de voetenzak dicht zou ritsen.

Ook nu doe ik Soneal nog meestal de jas uit als we in de auto stappen, tenzij het echt een roteindje is en het zo koud is dat het niet verstandig is om hem 2 keer in z'n shirtje buiten te laten lopen.
Vanmorgen: naar PSZ wel de jas aan in de auto (5 minuten), op de terugweg hadden we een langere rit voor de boeg (20 minuten) en toen ging de jas uit in de auto.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_135277496
Ja, het staat mij bij dat een winterjas zorgt dat je de gordel niet strak genoeg aan kan trekken en dat zou onveilig zijn. Ik ben nog aan het zoeken.

Overigens heeft E. altijd een romper, trui en dan een warme voetenzak. Als het dadelijk echt koud is zou ik een extra dekentje meenemen om onder de voetenzak te doen denk ik.
E.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:10:26 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_135277512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:53 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Aangezien ik regelmatig mijn oudste moet ophalen als de jongste slaapt vroeg ik me af hoe jullie dat doen met in de maxicosi stoppen. Nu moet ik dr eerst een jasje aandoen en stop ik dr vervolgens in de voetenzak. Niet heel rampzalig, maar meestal wordt ze daar wel wakker van en soms is ze daar niet heel erg van gecharmeerd :')

tips iemad?
Wij hadden een O+ Koeka O+ soort slaapzak waar ze in de mc in zat. Daaroverheen legde ik in zo'n geval nog een dekentje. Jasje aan zit ook voor zo'n kleintje niet zo heel lekker toch?
pi_135277523
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:10 schreef .Sparkling. het volgende:
Ja, het staat mij bij dat een winterjas zorgt dat je de gordel niet strak genoeg aan kan trekken en dat zou onveilig zijn. Ik ben nog aan het zoeken.
Klopt! daarom een vestje en een voetenzak maar geen gewatteerde jasjes of iets.
pi_135277547
Ik heb een slaapzak met opening zodat je deze in de maxicosi kunt gebruiken. Ideaal voor dit soort doeleinden

Verder doe ik ook gewoon altijd een jas aan en voetenzak in de maxicosi hoor. Nog nooit gehad dat kind het te warm had eigenlijk
pi_135277590
Het gaat ook niet om te warm! maar in geen enkele autostoel een jas.

  donderdag 9 januari 2014 @ 16:12:19 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_135277593
Overigens had ik de voetenzak van de MC in de auto altijd open.... maar again; ik rij niet met een jas aan, dus de temperatuur in de auto is ook vrij prettig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')