Alles kanquote:Op donderdag 5 december 2013 08:01 schreef koekwausss het volgende:
Maar tegen elkaar leggen en een minimaal voegje kan wel?
Je kan toch ook de kleinste afstand nemen tussen de tegels? Volgens mij is zijn er tegelkruisjes van 1 of 2mm. Dat is ook al flink klein hoor!quote:Op donderdag 5 december 2013 08:07 schreef koekwausss het volgende:
Of dat wel verstandig is is weer een ander verhaal?
Heb toch een andere ervaring, maar dat kan aan mijn geklungel met voegmortel en zo'n rubber flap liggen. Ik heb wel eens wandtegels gevoegd (geen zin om voegmortel aan te maken, kitspuit lag al paraat).quote:Op donderdag 5 december 2013 11:13 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Netjes voegen is een stuk makkelijker dan netjes kitten. Voegen is sneller, en ik denk dat je het makkelijker waterdicht krijgt.
Nog afgezien van dat feit, ziet dat kitten van tegels er ongelooflijk knullig uit. Alsof er een beunhaas bezig is geweest. Maak het gewoon strak en voeg het in.quote:Op donderdag 5 december 2013 22:28 schreef De_Melkboer het volgende:
Niet doen met die kit, een kitvoeg moet minimaal 4 mm. zijn anders hecht hij niet, daarnaast heeft een tegelpatroon allemaal nare kruispunten waar de kit niet van houdt, en heb je een driepuntshechting, dwz. aan de bodem en 2 tegels. Plus, meer kans om het kapot te lopen.
Als je het flexibel wil hebben kun je beter een epoxy voegmortel nemen.
Den Braven siliconenkitquote:Op donderdag 5 december 2013 22:19 schreef koekwausss het volgende:
Ook van die dure kit van +-10 euro per busje..?
Ik wordt wel heel erg nieuwsgierig: Waarom? zou je dat willen doen?quote:Op donderdag 5 december 2013 01:35 schreef koekwausss het volgende:
Ik wil dus de vloertegels in de badkamer zo goed als tegen elkaar leggen zodat je ook een heel klein naadje krijgt
Die naden tussen de tegels wil ik dan afkitten ipv voegen
Kit is juist een middel dat gebruikt wordt om op de meeste kritische plek, een badkamer waterdicht te maken: op de overgang vloer -> wand.quote:Op donderdag 5 december 2013 02:40 schreef ajacied4lf het volgende:
Zeker niet bij een douche / wastafel omdat waterdicht krijgen met alleen kit heel lastig is. Wat hierboven al wordt gezegd dus![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |