En er is nog geen fatsoenlijk alternatief (websites met een load time van een kwartier, downtime van 25%), audio apparatuur die niet of nauwelijks functioneerd. Zelfs wanneer er vertraging is, perronwijzigingen en al kan ik met de gele borden een heel eind komen.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
Nonsens.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:33 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Achterdochtig
In 9 van de 10 gevallen tegenwoordig wordt een trein met vertraging aangeduid als een aangepaste trein. En dan vervalt je recht op vergoeding.
Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
De digitale schermen zijn minder accuraat dan de papieren vertrekstaten?!
hueee
Dit. En voor de buitenlandse reiziger ook wel handig.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:10 schreef Litpho het volgende:
[..]
Maar dat ligt niet aan de gele borden. Juist als er wél vertragingen of perronwijzigingen zijn, zijn ze zinloos. Waar ze goed voor zijn is wanneer de dienstregeling gewoon wordt uitgevoerd (dat gebeurt best vaak) en de digitale bakken er weer eens uit liggen (dat gebeurt iets minder vaak).
quote:Op woensdag 4 december 2013 11:18 schreef TARDIS. het volgende:
Ik zag er laatst een op Amsterdam en ik was verbaasd dat ze blijkbaar nog bestondn dus ik vind het niet zo erg allemaal. Daar hebben we een smartphone voor toch?
Spreken jullie eens even lekker voor jezelf. Dat jullie het op die manier doen wil niet zeggen iedereen dan maar op zo'n manier afhankelijk moet worden gemaakt van planning via het internet/smartphone.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:42 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig gebruiken we het internet om van tevoren alles te plannen, dus die vertrekstaten voegen op zich weinig toe.
Ik herinner de laatste keer dat ik naar zo'n vertrekstaat heb gekeken niet eens.
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).quote:Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef MouzurX het volgende:
In België gebruik ik ze nog veelvuldig. Dus voor buitenlanders in nederland lijkt het me niet zo handig.
Gelukkig zorgt neelie ervoor dat we over een paar jaar een Europees telefoonnetwerk hebben, scheelt weer met de "oh ik ben voorbij roosendaal nu heb ik alleen roaming" praktijken.
Daarnaast is zo'n bord vaak ook veel sneller dan het raadplegen van zo'n site op de smartphone. Zeker op het moment dat je (bijv. na vertraging van een andere bus/tram/trein) snel de trein wil halen en geen tijd of kans hebt gehad (in een overvolle bus/tram, of trein) de smartphone te raadplegen.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:36 schreef yulian het volgende:
[..]
Heb dus geen smartphone en ben ook niet van plan om er een te kopen. Dus die borden waren voor mij verrekte handig.
Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Tsja je hebt natuurlijk wel nog iig 1 bord op het station (grote stations wrs op meerdere plekken), maar geen borden meer op de perrons.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ware het dat we niet alleen toeristen hebben uit Europa. Ik heb echt nog geen enkel land gezien waar je op de treinstations geen duidelijke borden had, belachelijk... (En ja er zal vast wel een achterlijk land of plaatsje te vinden zijn, maar gebruikelijk is het niet).
Het is niet te hopen, want ik gebruik geen navigatie systeem.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef KreKkeR het volgende:
Beetje net zoiets als dat we de bewegwijzering langs de wegen gaan verwijderen omdat veel mensen toch hun navigatiesysteem in de auto gebruiken
Dit dus, ik kijk regelmatig wanneer de laatste trein gaat bv.quote:Op woensdag 4 december 2013 22:54 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Mensen zonder smartphone kunnen bij aankomstkijken hoe laat hun trein terug naar huis vertrekt. De digitale schermen bieden slechts informatie over een korte periode en zijn hiervoor dus niet geschikt. Natuurlijk kan dat nog steeds op dat ene resterende bord (tot ook dat verdwijnt) maar het is op de grote stations niet echt prettig als je daarvoor eerst naar de andere kant van het station moet lopen.
Dat.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:11 schreef Cherna het volgende:
[..]
Als ik in Parijs met de RER op pad ga zijn die papieren vertrekstaten toch wel erg handig. Desnoods een papieren versie bij een balie afhalen.
Nee niet bij de NS, kijk maar met de invoering van de OV chipkaart i.c.m. diverse abonnementen.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:43 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Werkende alternatieven hebben voordat je een systeem dat door 79% van je klanten gebruikt wordt weggooid klinkt mij persoonlijk logischer.
Maar ik ben helaas geen overbetaalde manager.
Bij de perrons is het juist handig wanneer je wilt overstappen. Ik vind het ook bij de service van de NS horen.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tsja je hebt natuurlijk wel nog iig 1 bord op het station (grote stations wrs op meerdere plekken), maar geen borden meer op de perrons.
Weet je wat het is, als dit zou leiden tot lagere prijzen voor de kaartjes dan zou ik het toejuichen, maar deze kostenbesparing gaat of in de pocket van de werknemers van de NS(hoger loon/minder ontslagen) of van de CEO's (hogere bonussen) of van de overheid(waarna het naar nutteloze projecten gaat of andere onzin)
Mjah hoe nuttig zijn die borden dan vergeleken met de elektronische borden?quote:Op woensdag 4 december 2013 23:19 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Bij de perrons is het juist handig wanneer je wilt overstappen. Ik vind het ook bij de service van de NS horen.
Je stapt toch niet altijd op hetzelfde perron over ?? Op de gele borden zie je alle treinen, op de elektronische hooguit 3 per bestemming waar ook nog niet alle tussenstations vermeld staan.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Mjah hoe nuttig zijn die borden dan vergeleken met de elektronische borden?
Je kan nog steeds alleen de treinen op die twee sporen zien, geen anderen.
Dan is 3 treinen vooruit zien zoals op de elektronische borden toch genoeg?
Breek me de bek niet open. Zelfs online is het een hele klus om uit te zoeken welke buslijnen je moet nemen om van A naar B te gaan. In het verleden had je een papieren versie die een beter overzicht gaven dan die hele online warboel ,die slecht onderhouden word.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat.
En de kaarten van de metro in Parijs
Je kunt bij connexxion online amper een kaart van de buslijnen vinden, en straks kun je dus ook niet meer zien welke trein uit Rotterdam/Den Haag naar Groningen/Leeuwarden gaat en welke naar Apeldoorn.
Het grappige is dat de NS zegt dat de gele borden mensen in de war brengen bij vertragingen, maar die staan online ook niet altijd vermeld. Ja vlak voor vertrek. Maar bij veel vertragingen verandert het perron niet.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:26 schreef Cherna het volgende:
[..]
Breek me de bek niet open. Zelfs online is het een hele klus om uit te zoeken welke buslijnen je moet nemen om van A naar B te gaan. In het verleden had je een papieren versie die een beter overzicht gaven dan die hele online warboel ,die slecht onderhouden word.
Als je weinig tijd hebt loop je naar de algemene elektronische borden toe in de lobby/tunnel.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:25 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je stapt toch niet altijd op hetzelfde perron over ?? Op de gele borden zie je alle treinen, op de elektronische hooguit 3 per bestemming waar ook nog niet alle tussenstations vermeld staan.
Niet op de stations waar ik kom.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:30 schreef MouzurX het volgende:
Hoe kan je in de huidige situatie, als je weinig tijd hebt,gebruik maken van de gele borden op de perrons? Die geven alleen de treinen aan op de twee perrons waar je staat. Voor andere perrons moet je nog steeds naar de gele borden in de lobby/tunnel lopen.
Wat ? Die gele borden geven alle treinen aan.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als je weinig tijd hebt loop je naar de algemene elektronische borden toe in de lobby/tunnel.
Als je veel tijd hebt kan je ook naar de algemene elektronische borden lopen, of op de gele borden kijken in de lobby/tunnel.
Hoe kan je in de huidige situatie, als je weinig tijd hebt,gebruik maken van de gele borden op de perrons? Die geven alleen de treinen aan op de twee perrons waar je staat. Voor andere perrons moet je nog steeds naar de gele borden in de lobby/tunnel lopen.
Hmm toch eens nog een keer kijken, dacht dat ze alleen de treinen op dat spoor aangaven.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat ? Die gele borden geven alle treinen aan.
Je moet de vertrekstaten maar eens goed bekijken. Daar is zelfs op aangegeven wat op zon en feestdagen wel en niet rijd. En bovenaan staat het traject vermeld met alle stations waar het spul een halt maakt. Je kunt alle treinen mbt vertrektijden voor een gehele dag overzien. Sterker nog, zolang de dienstregeling niet wijzigt kun je dit hanteren en zijn ze geldig.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Als je weinig tijd hebt loop je naar de algemene elektronische borden toe in de lobby/tunnel.
Als je veel tijd hebt kan je ook naar de algemene elektronische borden lopen, of op de gele borden kijken in de lobby/tunnel.
Hoe kan je in de huidige situatie, als je weinig tijd hebt,gebruik maken van de gele borden op de perrons? Die geven alleen de treinen aan op de twee perrons waar je staat. Voor andere perrons moet je nog steeds naar de gele borden in de lobby/tunnel lopen.
De gele borden? Nee daar zie je alle treinen die rijden op alle dagen. Als je daarvoor op de grotere stations alle perrons lang moet lopen (ivm de elektronische borden waar de vertrekkende trein staat) ben je weet ik veel hoe lang op zoek en kom je er nooit uit wanneer je 1 of 2 treinen later moet.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:21 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Mjah hoe nuttig zijn die borden dan vergeleken met de elektronische borden?
Je kan nog steeds alleen de treinen op die twee sporen zien, geen anderen.
Dan is 3 treinen vooruit zien zoals op de elektronische borden toch genoeg?
Het is ook gewoon een bullshitargument.quote:Op woensdag 4 december 2013 23:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het grappige is dat de NS zegt dat de gele borden mensen in de war brengen bij vertragingen, maar die staan online ook niet altijd vermeld. Ja vlak voor vertrek. Maar bij veel vertragingen verandert het perron niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |