abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133890512
Hi.

Afgelopen oktober kreeg ik onwijze jeuk. Ik snapte er niks van. Vooral 's nachts was de jeuk ondraaglijk. Nachten lag ik wakker. Uiteindelijk stelde de dermatoloog vast dat ik schurft heb. Waarschijnlijk opgelopen door middel van een oud-scharrel. Geen idee.

Ik heb vier weken geleden de behandeling gedaan (pillen EN creme), en de jeuk verdween. Ik dacht er niet meer over na. Maar vorige week kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik kreeg weer last van jeuk. Ik heb meteen weer de behandeling gedaan, maar nu (vrijdagnacht de creme opgedaan en pillen ingenomen), heb ik nog steeds last van jeuk. En dat terwijl ik dit weekend (zeker 's nachts) er vrijwel geen last van had. Vannacht lag ik weer wakker van de jeuk. Is de behandeling WEER niet aangeslagen? Of is dit na-jeuk?

Ik heb mijn hele kamer (woon op kamers) al twee keer van top tot teen gereinigd, matras etc 72 uur laten luchten, alle kleding 72uur in afgesloten zakken en daarna gewassen (onderbroeken en handdoeken op 60 graden, rest op 40 graden)... maar ik heb het gevoel dat ik het nog steeds heb.

Ik word na twee maanden dit gedoe er helemaal gek van. Heeft iemand er ervaring mee? Ik las ergens dat je na twee keer de behandeling niet meer mag doen, omdat de creme etc zeer slecht voor je is. Hoe kom ik hier in vredesnaam van af? Het is vreselijk!
pi_133891075
Schurft is hoog besmettelijk, wat je beschrijft is niet afdoende om het te verhelpen.
wat jij beschrijft lijkt op ontsmetting van bedmijt. heb je de zakken ook in de vriezer gedaan ?
en wassen zo heet mogenlijk, en spray's gebruiken.
je besmetting is nu waarschijnlijk van de uitgekomen eitjes dus kan je alles opnieuw doen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:06:52 #3
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_133891082
de crème moet toch de hele lichaam mee insmeren?
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_133891138
Wil je een goede tip? Bel de dierenarts en vraag om ivomec of dectomax, dat werkt veel beter dan die zoetsappige huisartsenprullaria
pi_133891167
Ik heb het beddengoed, de kussens, het dekbed etc ook op 60 graden gewassen.

Maar ik ga mijn blousjes etc niet op 60 graden wassen. Dan zijn ze kinderformaat straks. Ik heb alle kleding 72uur in een zak gedaan en daarna gewassen op 40 graden.

En ja, van top tot teen mijn lijf ingesmeerd met de creme.
pi_133891201
je loopt het meestal op in de tropen, geen idee wat je scharrel uitspookt maar in nederland willen de artsen best wel eens verbaast zijn als je het hebt.
ik snap niet dat je geen uitgebreide beschrijving kreeg van hoe het uit te roeien, kan ook zijn dat je er heel erg lang mee bent blijven doorlopen.
pi_133891245
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:09 schreef JaapLiekefan het volgende:
Ik heb het beddengoed, de kussens, het dekbed etc ook op 60 graden gewassen.

Maar ik ga mijn blousjes etc niet op 60 graden wassen. Dan zijn ze kinderformaat straks. Ik heb alle kleding 72uur in een zak gedaan en daarna gewassen op 40 graden.

En ja, van top tot teen mijn lijf ingesmeerd met de creme.
Maar is die zak in de vriezer gegaan ?
je dood insekten door ze in te vriezen, alleen in een zak stoppen doet niks
even bijgelezen, 3 dagen in kamertemperatuur overleven de mijten niet, maar ik zou toch een marge van wat langer aanhouden.
pi_133891261
Valt wel mee. Bij mij in het dorp (ik woon nu op kamers, maar dokter zit daar) was er een uitbraak.
pi_133891303
Dat hoeft helemaal niet. Als die beesten 72uur zonder een lijf zijn hebben ze geen eten. Ik ben 72uur uit dit huis gebleven. Ze zijn dan zo verzwakt, dat ze zich niet meer kunnen ingraven in je lijf.
pi_133891425
Nee maar ondertussen is je huid gewoon nog steeds kapot, dus waarom graven als er al genoeg tunnels zijn
pi_133893049
http://www.matrascleaner.nl/mcspray.html

Kun je ook op kleding en dergelijke gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')