Ik ontwijk hierboven helemaal geen lastige punten. Iemand stelt een vraag en ik vraag mij af of ik die vraag goed heb begrepen. Misschien dat ik het punt van de vraagsteller niet goed begreep, maar daarom vraag ik hem toch wat hij bedoelt? Ik vraag toch om verduidelijking?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je ontwijkt sommige lastige punten. Bijvoorbeeld:
[..]
Dit is geen antwoord op de vraag wat er moet gebeuren als er op een dag minder bitcoins gemined worden dan er definitief uit het systeem verdwijnen. Er kan immers niet 'bijgedrukt' worden, dus dat heeft invloed op de waarde. Hoe wordt dit gecompenseerd? Of helemaal niet?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je inziet dat het hele bancaire systeem iets is wat je absoluut niet kunt vergelijken met het afdrukken van fotorolletjes. En zelfs als er zo'n systeem wordt gebouwd rond bitcoins komen er gewoon bitcoinhypotheekverstrekkers, bitcoinfondsen en andersoort analoge bedrijven die nu ook bestaan.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef MaGNeT het volgende:
[,,,]
Bitcoin heeft de mogelijkheid om dat te doen maar sluit banken en exchanges niet per definitie uit. Er zal altijd ruimte zijn voor een bank maar er is blijkbaar ook groeiende ruimte voor Bitcoin.
Nee, dat is het niet. Stel dat er elke dag 5 bitcoins verloren gaan door computercrashes, natuurrampen, menselijke fouten en ga zo maar door. Er komt een moment dat er geen 5 bitcoins per dag meer worden gemined. Dan neemt de totale hoeveelheid bitcoins dus af. Je krijgt dus deflatie. Dat heeft verder niets te maken met of je handelt in microbitcoins of nanobitcoins.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is op te lossen door het aantal cijfers achter de komma te verhogen.
Dit ligt nu op 8 cijfers maar kan in een client update probleemloos verhoogd worden om nog kleinere eenheden dan een Satoshi te gebruiken.
Die deflatie is er sowieso al omdat, naarmate er meer mensen Bitcoins willen hebben, je Bitcoins zal moeten opbreken in stukjes achter de komma.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Stel dat er elke dag 5 bitcoins verloren gaan door computercrashes, natuurrampen, menselijke fouten en ga zo maar door. Er komt een moment dat er geen 5 bitcoins per dag meer worden gemined. Dan neemt de totale hoeveelheid bitcoins dus af. Je krijgt dus deflatie. Dat heeft verder niets te maken met of je handelt in microbitcoins of nanobitcoins.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik ontwijk hierboven helemaal geen lastige punten. Iemand stelt een vraag en ik vraag mij af of ik die vraag goed heb begrepen. Misschien dat ik het punt van de vraagsteller niet goed begreep, maar daarom vraag ik hem toch wat hij bedoelt? Ik vraag toch om verduidelijking?
Voorheen gebruikte hij een instantie om een behoefte te voorzien (fotos printen), nu gebruikt hij zijn eigen middelen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom trek je de zinloze vergelijking naar de HEMA dan?
Ik denk dat je mijn punt niet helemaal begrijpt. Of je een bitcoin opdeelt in tien delen van 0,1 of in een miljoen delen van 0,000001 Bitcoin per stuk heeft geen invloed op de totale hoeveelheid Bitcoins.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die deflatie is er sowieso al omdat, naarmate er meer mensen Bitcoins willen hebben, je Bitcoins zal moeten opbreken in stukjes achter de komma.
En alweer de link van bitcoin aar een afgeleide. Waar zijn de uniek selling points opeens? Duidelijk een fake afgeleide.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:06 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die deflatie is er sowieso al omdat, naarmate er meer mensen Bitcoins willen hebben, je Bitcoins zal moeten opbreken in stukjes achter de komma.
Of dat goed is of slecht kan je op 2 manieren benaderen.
Het huidige systeem van "geld bijdrukken" heeft z'n beperkingen, het Bitcoin systeem van "vaste limiet maar oneindig deelbaar" heeft ze ook.
Het grote verschil tussen het huidige systeem en het bitcoin systeem is dat de ene inflatie heeft ingebouwd en de andere deflatie. Beiden hebben voordelen en nadelen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat is het niet. Stel dat er elke dag 5 bitcoins verloren gaan door computercrashes, natuurrampen, menselijke fouten en ga zo maar door. Er komt een moment dat er geen 5 bitcoins per dag meer worden gemined. Dan neemt de totale hoeveelheid bitcoins dus af. Je krijgt dus deflatie. Dat heeft verder niets te maken met of je handelt in microbitcoins of nanobitcoins.
Ik heb hier genoeg van, ik houd het voor gezien. Stomme getrollquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
En alweer de link van bitcoin aar een afgeleide. Waar zijn de uniek selling points opeens?
De totale hoeveelheid bitcoins neemt dan inderdaad af. Dit zorgt inderdaad voor deflatie. Hij accepteert deze deflatie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat je mijn punt niet helemaal begrijpt. Of je een bitcoin opdeelt in tien delen van 0,1 of in een miljoen delen van 0,000001 Bitcoin per stuk heeft geen invloed op de totale hoeveelheid Bitcoins.
Maar hij maakt een denkfout. Hij zegt meer dan eens dat het opbreken van bitcoins an sich ook voor deflatie zorgt. Dat is simpelweg niet waar; twee halve euro's zijn evenveel als een hele euro.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef Zith het volgende:
[..]
De totale hoeveelheid bitcoins neemt dan inderdaad af. Dit zorgt inderdaad voor deflatie. Hij accepteert deze deflatie.
Het is niet zo zinloos als het lijktquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom trek je de zinloze vergelijking naar de HEMA dan?
Dat zal ze leren, de boekhouders van FOK!quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb hier genoeg van, ik houd het voor gezien. Stomme getroll
Dus je vindt Bitcoin geen deflationaire coin zolang er geen coins kwijtraken?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar hij maakt een denkfout. Hij zegt meer dan eens dat het opbreken van bitcoins an sich ook voor deflatie zorgt. Dat is simpelweg niet waar; twee halve euro's zijn evenveel als een hele euro.
Nah (ik ga nu even voor hem spreken, excus), hij zegt dat het verloren gaan van bitcoin geen probleem zal zijn voor het gebruik ervan (naast de deflatie) omdat je de bitcoin bijna eindeloos kan opbreken. Als er uiteindelijk nog maar 1 bitcoin bestaat kunnen transacties ook nog steeds doorgaan.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar hij maakt een denkfout. Hij zegt meer dan eens dat het opbreken van bitcoins an sich ook voor deflatie zorgt. Dat is simpelweg niet waar; twee halve euro's zijn evenveel als een hele euro.
Dat is wel ongeveer mijn strekking iddquote:Op dinsdag 3 december 2013 21:11 schreef Zith het volgende:
[..]
Nah (ik ga nu even voor hem spreken, excus), hij zegt dat het verloren gaan van bitcoin geen probleem zal zijn voor het gebruik ervan (naast de deflatie) omdat je de bitcoin bijna eindeloos kan opbreken. Als er uiteindelijk nog maar 1 bitcoin bestaat kunnen transacties ook nog steeds doorgaan.
Wat klets je. Welke afgeleide?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:08 schreef crashbangboom het volgende:
En alweer de link van bitcoin aar een afgeleide. Waar zijn de uniek selling points opeens? Duidelijk een fake afgeleide.
Deflatie is 1 ding, "niet genoeg bitcoins" (als in niet genoeg eenheden) is een ander ding. Maar dat tweede is dus pertinent GEEN probleem. Dat de hoeveelheid bitcoins afneemt, of dat er "maar x bitcoins in totaal zijn" (ongeacht of x een gigantisch astronomisch getal is, of slechts 0.0001) doet er geen reet toe.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:04 schreef Tchock het volgende:
Hoe kom je daarbij dat er een maximum is aan transacties?quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:03 schreef StM het volgende:
Ik vind het veel zorgelijker dat de maximale grootte van de transactieblokken (bijna) is bereikt. Dat betekend dat er een limiet zit aan hoeveel transacties er uitgevoerd/bevestigd kan worden per 10 minuten. Dat wordt toch een gigantisch probleem als iedereen het wil gaan gebruiken?
Dat is toch alleen een softwarematige limiet? Niet een begrenzing die inherent vastligt in het protocol ofzo. Even updaten en klaar?quote:Op dinsdag 3 december 2013 23:03 schreef StM het volgende:
Ik vind het veel zorgelijker dat de maximale grootte van de transactieblokken (bijna) is bereikt. Dat betekend dat er een limiet zit aan hoeveel transacties er uitgevoerd/bevestigd kan worden per 10 minuten. Dat wordt toch een gigantisch probleem als iedereen het wil gaan gebruiken?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |