abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133848805
hoi,

ik ben nieuw hier want ik heb een vraag ook al komt het misschien dom over voor sommige.
wil nu dus beginnen met vinyl draaien maar het lukt niet helemaal met aansluiten.

( het moet ook via de mixer en boxen gaan) maar het probleem is nu dus dat ik heeel zacht geluid hoor. alsof het echt van de naald af komt zeg maar)

heb de aarde draden goed verbonden in de GND aan de achterkant vd mixer. Ook de rood/wit goed aangesloten op de PHONO.

heb je echt een versterker nodig om hard geluid te krijgen? want ik heb nu boxen maar ik denk dat het ook daar aan kan liggen want ik heb geeen idee waar ik die kabeltjes daarvan moet insteken.

PLEASE HELP. thanks.
vinyl
  maandag 2 december 2013 @ 18:27:13 #2
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_133849198
wat voor mixer heb je?

de LP speler lijkt goed aangesloten.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  maandag 2 december 2013 @ 18:33:37 #3
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_133849400
Is het een oude platenspeler? Daar moet doorgaans nog een voorversterker tussen. Iets met RIAA en dergelijke ;) De ART DJPRE II phono/line voorversterker is voor weinig een leuk ding, zit nog een volumeregelaar op ook. Kan handig zijn.

Weet niet 100% zeker of dat ook voor jou geldt. Plaats het merk en typenummer van je platenspeler en versterker en/of maak foto's hoe je het hebt aangesloten.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
pi_133880265
Hoi bedankt voor jullie reacties.
Het is volgens mij wel een vrij oude ja.
Soundlab GO53H

Waar moeten de boxen op zijn aangesloten dan? Of moet ik echt een voorversterker hebben?
vinyl
pi_133884121
Ik had dit ook met mijn platenspeler (sony, simpel, niet voor DJ ofzo), en moest indd ook een voorversterker tussen de speler en mn home cinema/speakers.

denk dat t bij jou ook het geval is, dan zit er in de platenspeler zelf geen versterker, en moet je het op deze manier oplossen (geloof ik)
pi_133884589
Als ik het zo lees, is het de versterker idd.
Normaal gesproken zit het zo:
- Platenspeler(s) sluit je aan op je mixer
- Mixer sluit je aan op een versterker
- En de boxen vervolgens ook op je versterker.

Alleen als je zogenaamde "actieve" monitorboxen hebt, heb je die versterker niet nodig (deze zit dan al in de boxen zelf, en die kan je dan rechtstreeks aansluiten op je mixer).

Ik weet niet wat je budget is, maar op Marktplaats kun je voor enkele tientjes al een prima 2e hands versterker kopen voor dit doel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')