abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135129899
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 19:24 schreef klipper het volgende:
Heb je ook al geprobeerd om de voetventielen van de slangen iets dicht te draaien?

Zo ja dan blijft er niets over dan ombouwen of de juiste verdeler bemachtigen.
Voor de pomp maakt het weinig uit of deze hier in aanvoer of retour zit, zolang je de stroomrichting maar in de gaten houdt.

Voor ombouwen zie schema:
[ afbeelding ]
De avdo zie:http://klimaatregeling.danfoss.nl/PCMPDF/VD55K510_AVDO.pdf
bedankt klipper,

Maar moet de pomp dan aan CV kant komen of aan de verdelers kant?
En mag het een klein pompje zijn .welke zou geschikt zijn?

PS. Ik had de voetventielen ook als iets dicht gedraait maar geen Suc6

Alvast bedankt!!!!

[ Bericht 0% gewijzigd door alicia99 op 06-01-2014 00:05:09 ]
pi_135130776
Welk type swep verdeler zit erin?
Blijkt dus een tapwaterplatenwisselaar te zijn.

[ Bericht 86% gewijzigd door klipper op 06-01-2014 23:03:35 ]
pi_135136582

Swep type B10DWx25/2P-SC-S
verdeler vl.verd. 24-3T

[ Bericht 17% gewijzigd door alicia99 op 06-01-2014 10:17:26 ]
pi_135152115
Platenwisselaar is van het type wat bijvoorbeeld in agpo gebruikt wordt voor warm tap water.
Bij dit type is montagerichting niet belangrijk.

Misschien beter ontluchten.

[ Bericht 49% gewijzigd door klipper op 06-01-2014 23:00:45 ]
pi_135155002
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je zegt dat de wisselaar lauw tot koud word. Dus alle warmte word van het cv water onttrokken? De retour aan de cv kant is dan dus ook geheel afgekoeld? Want dan werkt de kant van verdeler goed maar moet er meer warmte aan de CV kant in. Klopt het zo als ik het zeg?
pi_135163440
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:36 schreef Edwink het volgende:
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Je zegt dat de wisselaar lauw tot koud word. Dus alle warmte word van het cv water onttrokken? De retour aan de cv kant is dan dus ook geheel afgekoeld? Want dan werkt de kant van verdeler goed maar moet er meer warmte aan de CV kant in. Klopt het zo als ik het zeg?
Als ik de voetventiel van de verdeler meer open draai waarop ik de warmtewisselaar heb aangesloten om meer warm water in mijn verdeler te krijgen dan koelt de warmtewisselaar snel af en de retour CV ook, aanvoer CV blijft wel heet. Als ik hem iets dus minimaal open zet dan stroom er een beetje warm water in mijn verdeler die wordt dan ook niet warmer dan 23 graden. Dat is it, het lijkt er op dat er een pomp moet komen om heet water door de warmtewisselaar aan de CV Zijden te pompen.?
pi_135165955
Okee dit maakt het wat duidelijker. De extra pomp heeft geen zin, dit was als oplossing bedoeld
als er tekort warmte word ontrokken van de wisselaar,dit is dus niet het geval er word tekort warmte in gestopt. Ik weet niet hoe de rest van de installatie er uit ziet (ketel en radiatoren) maar probeer de rest van de radiatoren dicht te zetten en kijk wat er dan gebeurt misschien zit er lucht in de leiding wat weerstand geeft. Als dat niet helpt de leidingen spoelen misschien zit er vuil, of iets anders met weerstand in de leidingen naar de verdeler. En als je het ketel type geeft weten we of je misschien nog instellingen kan veranderen bv de pompstand van de ketel
pi_135178216
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 21:52 schreef Edwink het volgende:
Okee dit maakt het wat duidelijker. De extra pomp heeft geen zin, dit was als oplossing bedoeld
als er tekort warmte word ontrokken van de wisselaar,dit is dus niet het geval er word tekort warmte in gestopt. Ik weet niet hoe de rest van de installatie er uit ziet (ketel en radiatoren) maar probeer de rest van de radiatoren dicht te zetten en kijk wat er dan gebeurt misschien zit er lucht in de leiding wat weerstand geeft. Als dat niet helpt de leidingen spoelen misschien zit er vuil, of iets anders met weerstand in de leidingen naar de verdeler. En als je het ketel type geeft weten we of je misschien nog instellingen kan veranderen bv de pompstand van de ketel
Als ik puur kijk naar de gebruikte platenwisselaar en de eigenschappen ervan, gaat dit vrijwel niet werken.
De primaire drukval ligt al een factor 6 hoger dan bij de juiste platenwisselaar.
Om dit te laten werken zal er dus primair veel meer water over de platenwisselaar moeten lopen, wat dat betreft zou de pomp aan de cv zijde veel meer moeten doen, wat echter weer andere bezwaren heeft.
Secundair zou de volume stroom juist weer niet te hoog moeten komen.

Wat dat betreft zou ze de pomp nog op max kunnen zetten in de cv ketel indien dit nog niet het geval was, anders blijft er weinig meer over dan de juiste platenwisselaar aan te schaffen cq het systeem weer in oude glorie te herstellen.
Het laatste heeft natuurlijk de minste voorkeur.
pi_135180066
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 06:59 schreef klipper het volgende:

[..]

Als ik puur kijk naar de gebruikte platenwisselaar en de eigenschappen ervan, gaat dit vrijwel niet werken.
De primaire drukval ligt al een factor 6 hoger dan bij de juiste platenwisselaar.
Om dit te laten werken zal er dus primair veel meer water over de platenwisselaar moeten lopen, wat dat betreft zou de pomp aan de cv zijde veel meer moeten doen, wat echter weer andere bezwaren heeft.
Secundair zou de volume stroom juist weer niet te hoog moeten komen.

Wat dat betreft zou ze de pomp nog op max kunnen zetten in de cv ketel indien dit nog niet het geval was, anders blijft er weinig meer over dan de juiste platenwisselaar aan te schaffen cq het systeem weer in oude glorie te herstellen.
Het laatste heeft natuurlijk de minste voorkeur.
Mannen bedankt voor jullie reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')