abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134492996
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef Edwink het volgende:
Ik weet niet hoever hij door die afsluiter word afgesloten. Maar je kan proberen alle weerstand naar de wisselaar weg te halen dus bijde afsluiters er uithalen en punt stukken gebruiken. De thermostaatkraan kan je
In de cv kant van de wisselaar zetten. En het kan ook zijn dat deze verdeler niet geschikt is om er een gescheide verdeler er van te maken
Vraagje wat bedoel je met afsluiter! RetourKraan van de zwarte slangen
pi_134493259
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 16:38 schreef alicia99 het volgende:

[..]

Vraagje wat bedoel je met afsluiter! RetourKraan van de zwarte slangen
Nee ik snap het al, dus zonder beide witte kranen en thermostaatkraan aan de kant aanvoer cv sorry.

Bedankt voor je reactie
  dinsdag 24 december 2013 @ 14:07:22 #53
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134649733
en? is het opgelost? neem aan dat alles getest is en het nu ook warm wordt?
pi_134712660
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 14:07 schreef gateway het volgende:
en? is het opgelost? neem aan dat alles getest is en het nu ook warm wordt?
Hallo Gateway,

monteur komt morgen of zaterdag om de warmtewisselaar te verticaal te draaien met de V of pijl naar boven wij denken dat dit het probleem is. zodra ik nieuws heb zet ik dit op het forum .

Allemaal bedankt voor het mee denken.
  zaterdag 28 december 2013 @ 11:06:55 #55
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_134778476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 13:28 schreef alicia99 het volgende:

[..]

Hallo Gateway,

monteur komt morgen of zaterdag om de warmtewisselaar te verticaal te draaien met de V of pijl naar boven wij denken dat dit het probleem is. zodra ik nieuws heb zet ik dit op het forum .

Allemaal bedankt voor het mee denken.
ik ben benieuwd alicia99 :)
pi_134831604

zaterdag monteur geweest helaas nog geen suc6 warmtewisselaar met de pijl naar boven gedraaid zie foto

warmtewisselaar wordt heet in het geheel, vanaf de warmtewisselaar tot T stuk van de verdeler linker zijde wordt beetje lauw en het gedeelte naar thermostaatkraan ook lauw, de rest blijf koud. 2 witte kranen vervangen door puntstukken en de thermostaatkraan naar cv zijde had geen zin zij de monteur.
misschien nog een derde keer zwarte slangen door spoelen? maar ja dit heb ik de afgelopen 5 maanden al 2 keer gedaan.

iemand nog een idee
pi_134832967
Bovenste buis vloerverwarmingsset ( zwarte buis met messing deel ), hier zit een imbus in, deze deels dichtdraaien.
pi_134836935
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 16:50 schreef klipper het volgende:
Bovenste buis vloerverwarmingsset ( zwarte buis met messing deel ), hier zit een imbus in, deze deels dichtdraaien.
Heb ik vanmidag gedaan, maar geen resultaat

Bedankt voor je suggestie.
pi_134839001
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 18:18 schreef alicia99 het volgende:

[..]

Heb ik vanmidag gedaan, maar geen resultaat

Bedankt voor je suggestie.
En als je hem verder dichtdraait?
pi_134840719
Lijkt er op dat er geen flow is in je vloerverwarmingcircuit, in ieder geval niet langs de warmtewisselaar.

Omdat je alles al geprobeerd hebt, misschien nog dit proberen? Beide witte knoppen van de kranen afhalen. Deze kranen zouden dan volledig open moeten staan. Messing schroef (zie Klipper) verder dichtdraaien.
En de pomp gewoon met de stekker in het stopcontact.
(volgens mij zou je het in- en uitschakelen van de pomp op je manometer moeten kunnen zien)
Is er dan nog niets te merken, dan moet je toch de rode kranen gaan verdenken. Staan die wel open?

Lijkt me overigens wel handig als je twee flowmeters inbouwt in je installatie. Daarmee sluit je direct een aantal oorzaken uit

(Ik ga er van uit dat de platenwisselaar goed is aangesloten, maar ik kan nergens op het net jouw type vinden)
pi_134841932
Ik ben geen loodgieter, maar ik zou de pomp uit z'n huis halen en nakijken of de schoepen wel echt draaien
pi_134842476
Niet zo'n goed plan, de pomp is een zg natloper.
pi_134842822
eventjes geeft toch niet?
pi_134842843
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 19:40 schreef Plankje55 het volgende:
Lijkt er op dat er geen flow is in je vloerverwarmingcircuit, in ieder geval niet langs de warmtewisselaar.

Omdat je alles al geprobeerd hebt, misschien nog dit proberen? Beide witte knoppen van de kranen afhalen. Deze kranen zouden dan volledig open moeten staan. Messing schroef (zie Klipper) verder dichtdraaien.
En de pomp gewoon met de stekker in het stopcontact.
(volgens mij zou je het in- en uitschakelen van de pomp op je manometer moeten kunnen zien)
Is er dan nog niets te merken, dan moet je toch de rode kranen gaan verdenken. Staan die wel open?

Lijkt me overigens wel handig als je twee flowmeters inbouwt in je installatie. Daarmee sluit je direct een aantal oorzaken uit
[ afbeelding ]
(Ik ga er van uit dat de platenwisselaar goed is aangesloten, maar ik kan nergens op het net jouw type vinden)
bedankt voor je reactie!

Ik heb kranen eraf en de Messing schroef verder dicht gedraaid merk nog niets ook niet aan manometer als ik de stekker in en uit haal. rode kranen staan open en de warmtewisselaar is goed aangesloten,zowel cv in en uit wordt heet en deze warmte wisselaar is niet verstopt.
  zondag 29 december 2013 @ 20:26:07 #65
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134843139
Op welke stand staat de pomp, 1, 2 of 3?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134843542
quote:
10s.gif Op zondag 29 december 2013 20:26 schreef cvboer het volgende:
Op welke stand staat de pomp, 1, 2 of 3?
Deze staat op stand 3
pi_134843675
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef maart78 het volgende:
Ik ben geen loodgieter, maar ik zou de pomp uit z'n huis halen en nakijken of de schoepen wel echt draaien
Pomp is vervangen door de monteur..
pi_134843731
oke, daar heb ik overheen gelezen
pi_134846023
In theorie zou er lucht kunnen zitten in je platenwisselaar, dit is immers het hoogste punt. Maar hoe je dat eruit krijgt?
pi_134846412
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:00 schreef Plankje55 het volgende:
In theorie zou er lucht kunnen zitten in je platenwisselaar, dit is immers het hoogste punt. Maar hoe je dat eruit krijgt?
Spoelen, platenwisselaar is nu wel op juiste manier gemonteerd.

Vloerverwarming betreft kompakt 24T van Albrand.
pi_134846624
Staat de pijl op de pomp van de vloerverwarming naar beneden gericht?
Staan de voetventielen op de retouraansluitingen (achterste buis vloerverwarmingsset) wel open?
Stuwschroef even helemaal dichtdraaien, wat gebeurt er dan?
pi_134846690
Dan zou ik wel de ontluchtnippel vervangen door een extra vulkraan.
pi_134846756
Wat de pomp betreft, zie net dat de maximaalbeveiliging op de bovenste buis gemonteerd is, deze moet aan de onderzijde van de pomp gemonteerd worden.
Grote kans dat deze de pomp steeds stil zet op dit moment.
pi_134847260
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2013 21:10 schreef klipper het volgende:
Wat de pomp betreft, zie net dat de maximaalbeveiliging op de bovenste buis gemonteerd is, deze moet aan de onderzijde van de pomp gemonteerd worden.
Grote kans dat deze de pomp steeds stil zet op dit moment.
Deze kan ik even veranderen bedankt.
pi_134847268

Nr.9 is de plaats t.b.v. de maximaalbeveiliging.

1. Aanvoer CV - thermostatisch ventiel 1/2" voorzien van regelelement
2. Retour CV - thermostatisch ventiel 1/2" voorzien van handkap
3. Circulatiepomp RS25/4
4. Temperatuurmeter
5. Voetventiel - aanvoer vloerverwarming, euroconusaansluiting
6. Blindstop - voor eventuele groepen uitbreiding
7. Thermostatisch ventiel 1/2" haaks - retour vloerverwarming, euroconusaansluiting
8. Dompelvoeler
9. Maximaalbeveiliging
10. Stuwschroef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')