Vraagje wat bedoel je met afsluiter! RetourKraan van de zwarte slangenquote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef Edwink het volgende:
Ik weet niet hoever hij door die afsluiter word afgesloten. Maar je kan proberen alle weerstand naar de wisselaar weg te halen dus bijde afsluiters er uithalen en punt stukken gebruiken. De thermostaatkraan kan je
In de cv kant van de wisselaar zetten. En het kan ook zijn dat deze verdeler niet geschikt is om er een gescheide verdeler er van te maken
Nee ik snap het al, dus zonder beide witte kranen en thermostaatkraan aan de kant aanvoer cv sorry.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:38 schreef alicia99 het volgende:
[..]
Vraagje wat bedoel je met afsluiter! RetourKraan van de zwarte slangen
Hallo Gateway,quote:Op dinsdag 24 december 2013 14:07 schreef gateway het volgende:
en? is het opgelost? neem aan dat alles getest is en het nu ook warm wordt?
ik ben benieuwd alicia99quote:Op donderdag 26 december 2013 13:28 schreef alicia99 het volgende:
[..]
Hallo Gateway,
monteur komt morgen of zaterdag om de warmtewisselaar te verticaal te draaien met de V of pijl naar boven wij denken dat dit het probleem is. zodra ik nieuws heb zet ik dit op het forum .
Allemaal bedankt voor het mee denken.
Heb ik vanmidag gedaan, maar geen resultaatquote:Op zondag 29 december 2013 16:50 schreef klipper het volgende:
Bovenste buis vloerverwarmingsset ( zwarte buis met messing deel ), hier zit een imbus in, deze deels dichtdraaien.
En als je hem verder dichtdraait?quote:Op zondag 29 december 2013 18:18 schreef alicia99 het volgende:
[..]
Heb ik vanmidag gedaan, maar geen resultaat
Bedankt voor je suggestie.
bedankt voor je reactie!quote:Op zondag 29 december 2013 19:40 schreef Plankje55 het volgende:
Lijkt er op dat er geen flow is in je vloerverwarmingcircuit, in ieder geval niet langs de warmtewisselaar.
Omdat je alles al geprobeerd hebt, misschien nog dit proberen? Beide witte knoppen van de kranen afhalen. Deze kranen zouden dan volledig open moeten staan. Messing schroef (zie Klipper) verder dichtdraaien.
En de pomp gewoon met de stekker in het stopcontact.
(volgens mij zou je het in- en uitschakelen van de pomp op je manometer moeten kunnen zien)
Is er dan nog niets te merken, dan moet je toch de rode kranen gaan verdenken. Staan die wel open?
Lijkt me overigens wel handig als je twee flowmeters inbouwt in je installatie. Daarmee sluit je direct een aantal oorzaken uit
[ afbeelding ]
(Ik ga er van uit dat de platenwisselaar goed is aangesloten, maar ik kan nergens op het net jouw type vinden)
Deze staat op stand 3quote:Op zondag 29 december 2013 20:26 schreef cvboer het volgende:
Op welke stand staat de pomp, 1, 2 of 3?
Pomp is vervangen door de monteur..quote:Op zondag 29 december 2013 20:07 schreef maart78 het volgende:
Ik ben geen loodgieter, maar ik zou de pomp uit z'n huis halen en nakijken of de schoepen wel echt draaien
Spoelen, platenwisselaar is nu wel op juiste manier gemonteerd.quote:Op zondag 29 december 2013 21:00 schreef Plankje55 het volgende:
In theorie zou er lucht kunnen zitten in je platenwisselaar, dit is immers het hoogste punt. Maar hoe je dat eruit krijgt?
Deze kan ik even veranderen bedankt.quote:Op zondag 29 december 2013 21:10 schreef klipper het volgende:
Wat de pomp betreft, zie net dat de maximaalbeveiliging op de bovenste buis gemonteerd is, deze moet aan de onderzijde van de pomp gemonteerd worden.
Grote kans dat deze de pomp steeds stil zet op dit moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |