abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6077410
Judas Priest's vierde release met de 'nieuwe' zanger Tim "Ripper" Owens is wederom een meesterwerkje. Het is een registratie van het concert gegeven op 19 december 2001 in London uit de Demolition Tour.
quote:
This DVD was recorded live on 19th December 2001 at the Brixton Acadmy Lond - An exclusive live performance by the heavy metal legends - rare concert footage of this show featuring an extended set of many Priest classics as well as metarial from the latest album Demolition. Also rare backstage footage, the band during sound check, being interviewed and travelling the world - this package is a must for every Priest and metal fan on the planet!
Het is zeker een goede dvd met een mooi concert erop. De extra's zijn alleen wat magertjes. Het interview is op zich wel leuk, maar niet echt bijzonder. Er zit een stukje in van de kleedkamers, de busreis en een meeting met wat fans. De soundcheck ( een gedeelte daaruit) is ook wel leuk om te zien, vooral omdat het hier om een nummer gaat wat niet tijdens het concert zelf gespeeld wordt, namelijk Machine Man, de single en opener van het album Demolition.

Het concert zelf is echt heel erg goed. De zang van Ripper klinkt echt heel erg goed en de beelden zijn erg mooi. Ripper is vrij rustig op het podium, net als de andere musici trouwens. Bij het openingsnummer "Metal Gods" draagt hij nog een lange glanzende 'metalen' jas, maar deze heeft bij het tweede nummer al plaatsgemaakt voor het honkbalpetje met leren jas. Enige minpuntjes zijn de solo van Glenn Tipton in het nummer "Victim of Changes", dat Ripper af en toe de lyrics wat door elkaar gooit, wat goed opvalt bij het nummer "Turbo Lover" en tot slot het geringe aantal nummers van de albums Jugulator en Demolition.

De tracklist is als volgt:

Metal Gods
Touch of Evil
Blood Stained
Victim of Changes
One on One
Running Wild
Ripper
Diamonds & Rust
Feed on Me
Burn in Hell
Hell Is Home
Breaking The Law
Desert Plains
Turbo Lover
Painkiller
Electric Eye
United
Living after Midnight
Hell Bent for Leather

Op een ander forum las ik dat er misschien nog een album aan gaat komen van deze tour, maar daar kan ik niets officieels over vinden.

Het geluid is te horen in dolby digital 5.1.

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 oktober 2002 @ 23:56:58 #2
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_6082063
<seborik> weinig priest fans
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_7188558
Hallo Priest-fans, er komt nu ook een dubbel-cd van hetzelfde concert.
pi_7188576
Ik denk dat ik in eenzelfde tempo, als voor die DVD, naar de CD winkel zal rennen
pi_7188601
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 01:05 schreef calvobbes het volgende:
Ik denk dat ik in eenzelfde tempo, als voor die DVD, naar de CD winkel zal rennen
Je weet niet wat je mist.

Die Demolition-nummers zijn hartstikke tof live.

FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 7 december 2002 @ 01:08:22 #6
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_7188611
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 01:05 schreef calvobbes het volgende:
je geeft hier wel aan dat je gaat rennen naar de winkel ervoor. Das wel een goed teken
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_7188713
En het is helemaal puik, want hierop zingt hij livenummers die niet op het live-album uit 1998 staan, alleen hoop ik niet dat het een gewoonte gaat worden dat er na elk album ook nog een live-album volgt.
  zaterdag 7 december 2002 @ 13:32:37 #8
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_7192150
NOG een dubbel-live cd met Ripper vind ik teveel van het goede. Totaal overbodig, ondanks dat er een paar nummers opstaan die niet op meltdown 98 staan. Maar die live-cd is al goed genoeg, dus nogmaals deze is totaal overbodig. Gelukkig hoef ik 'm niet te kopen.

Ik denk dat ie uitgebracht worden om de wederom lange pauze van een paar jaar te overbruggen.

Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_7192239
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:32 schreef Kipman het volgende:
NOG een dubbel-live cd met Ripper vind ik teveel van het goede. Totaal overbodig, ondanks dat er een paar nummers opstaan die niet op meltdown 98 staan. Maar die live-cd is al goed genoeg, dus nogmaals deze is totaal overbodig. Gelukkig hoef ik 'm niet te kopen.

Ik denk dat ie uitgebracht worden om de wederom lange pauze van een paar jaar te overbruggen.

Toch klink het wel aardig, een Priest DVD. Iemand enig idee of er ook een Priest DVD met Rob Halford als zanger bestaat?
salva cum reverentia
  zaterdag 7 december 2002 @ 13:43:04 #10
1573 Kipman
www.kangoeroerene.nl yeah!
pi_7192273
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:39 schreef hoppe het volgende:

[..]

Toch klink het wel aardig, een Priest DVD. Iemand enig idee of er ook een Priest DVD met Rob Halford als zanger bestaat?

De DVD is wel ok, dat zei ik ook niet. Er is geen DVD met Halford, maar wel genoeg video's dacht ik zo.
Kipman legt hier de eieren! Maar nu vanuit Australie!
pi_7195182
quote:
Op zaterdag 7 december 2002 13:39 schreef hoppe het volgende:

[..]

Er is een making of van British Steel waar Halford ook commentaar op geeft, alleen geen compleet concert, wel staan er een paar livevideo's op met Halford.
pi_7299284
Hij komt trouwens in januari uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')