Pas als ie windows helemaal heeft ingeladen via de boot. Daarna kun je kiezen welk schijf je wilt formateren.quote:Op zondag 1 december 2013 01:34 schreef stephano1990 het volgende:
hoort de CD van windows 8 niet aan te bieden om te formatteren btw? (daar kwam die maat van mij net mee)
Ik heb me tot nu toe redelijk gered met behulp van twee vrienden met verstand van zaken, dingen die ik op internet kon vinden, en dit forum. Maar ik krijg het idee dat wanneer het ene probleem is opgelost, het volgende zich aan doet!quote:Op zondag 1 december 2013 01:46 schreef LompeHork het volgende:
Als je überhaupt zo achter je PC zet:
[ afbeelding ]
Is dat wel de meest verstandige stap.
Daarom. Meestal kan dit forum mensen wel uit de nood helpen, maar we zijn vaak ook blij met mensen die inzien dat ze beter even terug kunnen gaan naar de winkel waar het ding is gekocht. Bij veel mensen is dat gewoon "nee ik wil dat niet ik wil het zelf en ik gebruik nooit interpunctie", dus hulde, bij dezequote:Op zondag 1 december 2013 01:49 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Ik heb me tot nu toe redelijk gered met behulp van twee vrienden met verstand van zaken, dingen die ik op internet kon vinden, en dit forum. Maar ik krijg het idee dat wanneer het ene probleem is opgelost, het volgende zich aan doet!
Wel een vriend van mij is er zeker van dat het probleem simpel is, dat hij mijn harde schijf kan formatteren, en windows 8 64 bits kan installeren, hij heeft alleen de komende dagen geen tijd (geen punt, het gaat toch maar om mijn game pc, voor werk en studie gebruik ik mijn laptop en Ipad). Ik laat hem een laatste poging doen, maar als hij dan nog mankementen vertoont, gaat hij terug naar de winkel!quote:Op zondag 1 december 2013 01:52 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Daarom. Meestal kan dit forum mensen wel uit de nood helpen, maar we zijn vaak ook blij met mensen die inzien dat ze beter even terug kunnen gaan naar de winkel waar het ding is gekocht. Bij veel mensen is dat gewoon "nee ik wil dat niet ik wil het zelf en ik gebruik nooit interpunctie", dus hulde, bij deze
Maar laat wel even weten hoe het afloopt, altijd leuk om te weten
F8 doet in ieder geval niets. Hij geeft alleen de optie om op DEL te klikken om de bios te openen.quote:Op zondag 1 december 2013 03:13 schreef Mano_ het volgende:
Is het een toetsenbord met USB of de oude ronde PS/2 aansluiting?
Het kan zijn dat die maat van je USB-support in de BIOS heeft uitgezet per ongeluk.
Zie je tijdens het opstarten geen melding als "Press F8 to enter boot menu"?
om de harde schijf te formatteren, zodat ik windows 8 kan installeren.quote:
Weet je al wat voor CPU je hebt? Weet je of je computer wel compatible is met Windows 8?quote:Op zondag 1 december 2013 13:58 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
om de harde schijf te formatteren, zodat ik windows 8 kan installeren.
Ik zou een of andere booting optie nodig hebben daarvoor.
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6700 @2.66GHz 2.67GHzquote:Op zondag 1 december 2013 13:59 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Weet je al wat voor CPU je hebt? Weet je of je computer wel compatible is met Windows 8?
Doe eens wat ik zei. Eigenschappen/Properties van Mijn Computer
64-bit, moet dus gewoon werken.quote:Op zondag 1 december 2013 14:05 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6700 @2.66GHz 2.67GHz
Ja mijn hardware zou, ondanks dat het al vijf jaar oud is, nog prima up to date zijn had ik begrepen, daar zat het probleem zeker niet (behalve dan de Grafische kaart die ineens kapot ging afgelopen weekquote:
Wachten, kan zo maar enkele minuten duren, had ik ook.quote:Op zondag 1 december 2013 14:15 schreef stephano1990 het volgende:
Ok, nou heb ik de bootsequence veranderd zodat hij vanaf de cd boot
Nu krijg ik een windows 8 logo inbeeld, maar verder gebeurd er niets.
Je kan tijdens het selecteren van je schijf / maken van partities, je schijf gewoon formatteren.quote:Op zondag 1 december 2013 14:23 schreef stephano1990 het volgende:
Hee, er gebeurd iets! De installatie is begonnen! (eindelijk)
Er is alleen één puntje: Ik heb de schijf nu nog niet zelf geformatteerd. Hij zegt nu, als ik een schone installatie uit wil voeren, zal hij alle oude windows bestanden verplaatsen naar de map: Windows.old
Is dat positief? Hoef ik dan niet eerst te formatteren?
aah, ik zie het nu ook.quote:Op zondag 1 december 2013 14:29 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je kan tijdens het selecteren van je schijf / maken van partities, je schijf gewoon formatteren.
[ afbeelding ]
Basisbestanden? Wat bedoel je daarmee?quote:Op zondag 1 december 2013 14:31 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
aah, ik zie het nu ook.
Ik krijg daarbij de melding:
"Deze partitie bevat mogelijk belangrijke bestanden of toepassingen van de computerfabrikant. Als u deze partitie formatteert, gaan alle hierop opgeslagen gegevens verloren."
Maakt dat verder niet uit? Ik wis dan geen basisbestanden of zo?
Nouja, het is niet zo dat als ik dat station formatteer dat ik dan bijv. ook de bios wis of zo (ik weet niet of dit kan gebeuren)? Met andere woorden, dat de computer zelfs met een nieuw besturingssysteem niet meer zal werken?quote:Op zondag 1 december 2013 14:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Basisbestanden? Wat bedoel je daarmee?
Als je nu gaat formatteren ben je al je data kwijt en is het niet meer terug te halen, ook zal Windows 7 niet meer opstarten.
Als je zeker weet dat je backups hebt van je data en je de overstap naar Windows 8 wilt maken, moet je dus gewoon verder klikken.
Je wist dan alles op die schijf/partitie.quote:Op zondag 1 december 2013 14:31 schreef stephano1990 het volgende:
[..]
aah, ik zie het nu ook.
Ik krijg daarbij de melding:
"Deze partitie bevat mogelijk belangrijke bestanden of toepassingen van de computerfabrikant. Als u deze partitie formatteert, gaan alle hierop opgeslagen gegevens verloren."
Maakt dat verder niet uit? Ik wis dan geen basisbestanden of zo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |