Nooit gedaan eigenlijkquote:Op donderdag 19 december 2013 16:34 schreef µ het volgende:
Iemand hier ervaringen met network-manager voor servers? Goed idee of juist niet?
Is wel makkelijk te wijzigenquote:Op donderdag 19 december 2013 16:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat is er mis met /etc/network/interfaces ?
Linux heeft voor mij wel een groot voordeel ten op zichte van windows: mijn laptop wordt er een stuk stiller vanquote:Op maandag 16 december 2013 09:57 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Hear hear. Het is toch geen religie die verspreid moet worden?
Als mensen mij vragen 'Ubuntu, is dat beter dan windows?' zeg ik ook altijd 'Nee, het is anders'.
Sja, voor iedere positieve ervaring is er ook iemand met een negatieve. Zoals met ieder OS.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:56 schreef Motorbass het volgende:
[..]
Linux heeft voor mij wel een groot voordeel ten op zichte van windows: mijn laptop wordt er een stuk stiller van
Heb wel een paar keer gehad dat mijn laptop oververhit raakte onder windows, maar op linux gelukkig nooit
Daarom. Ik vind het vooral fijn dat ik mijn oude laptop nieuw leven kan inblazen, maar kan mij goed voorstellen dat iemand liever windows wilt gebruiken.quote:Op donderdag 19 december 2013 17:58 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Sja, voor iedere positieve ervaring is er ook iemand met een negatieve. Zoals met ieder OS.
/etc/sysconfig/network-scriptsquote:Op donderdag 19 december 2013 16:38 schreef KomtTijd... het volgende:
Wat is er mis met /etc/network/interfaces ?
Ik heb geen ervaring met squid, maar localhost gaat niet werken op je clients, tenzij je overal het hosts-bestand aanpast. Waarom installeer je niet ook een dns-server? Dan kunnen je clients verbinden met bijvoorbeeld http://server/ , die je met een <VirtualHost server:80> weer afvangt.quote:Op donderdag 19 december 2013 12:48 schreef dezomervoorbij het volgende:
Beste,
Ik gebruik CentOs als server. Hierop heb ik squid en apache geinstalleerd.
Deze server functioneert als een transparante proxy server. Ingaande en uitgaande poort is poort 80. Deze server heeft dus alleen een cache functie van veel bezochte sites. De grootte van de cache wordt 500 Mb.
Vervolgens heb ik apache geinstalleerd om een intranetpagina weer te kunnen geven door mijn gehele netwerk.
Echter loop ik nu tegen het volgende probleem aan:
Apache werkt ook standaard over poort 80.
Ik heb gezien in de httpd.conf dat ik dit aan kan passen, maar als ik dan in mijn browser naar 'localhost' ga, loop ik tegen de proxy aan.
Als ik in mijn browser naar localhost:8080 ga, zie ik dat apache goed geinstalleerd is.
Echter weet ik niet hoe ik er nu voor kan zorgen dat alle clients in het netwerk deze intranetpagina kunnen openen.
Is het mogelijk om in squid.conf dmv een regel aan te geven dat localhost via apache moet gaan?
Een Raspberry Pi?quote:Op woensdag 18 december 2013 19:31 schreef µ het volgende:
Toch maar eens zo'n goedkope ARM op de kop tikken dan.
Ben benieuwd of RHEL7 nog met ARM support komt. Of dat we moeten wachten op RHEL8.
Hier ook een.quote:Op vrijdag 20 december 2013 06:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een Raspberry Pi?
Heb er ondertussen 3 liggen. Geweldige speeltjes.
Ik wil kijken of ik er een vluchtcomputer van kan maken voor een zweefvliegtuig. GPS en 2,6" touchscreen zijn onderweg, ben benieuwd of ik alles met elkaar kan laten pratenquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hier ook een.
Leuke speeltjes inderdaad. Ik gebruik hem als git-server.
Oeh, dat lijkt me een heerlijk experiment. Succes!quote:Op vrijdag 20 december 2013 10:09 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik wil kijken of ik er een vluchtcomputer van kan maken voor een zweefvliegtuig. GPS en 2,6" touchscreen zijn onderweg, ben benieuwd of ik alles met elkaar kan laten praten
quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:29 schreef t4rt4rus het volgende:
Gister liep mijn lightdm vast.
En de ging de rest ook wat trager.
Bleek dat auth.log opeens 50GB groot was.
Met een error message van lightdm...
Hahaquote:Op vrijdag 20 december 2013 17:29 schreef t4rt4rus het volgende:
quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:29 schreef t4rt4rus het volgende:
Laat me raden: aparte /home partitie? Dat is het nadeel: documenten en instellingen staan in dezelfde map.quote:Op vrijdag 20 december 2013 15:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Tering. Net een kleine 15GB aan ongebruikte configfiles weggetyft. Paar miljoen files denk ik. Bizar wat je allemaal verzamelt in een paar jaar tijd.
nog nooit van man gehoord?quote:Op vrijdag 20 december 2013 19:43 schreef d4v1d het volgende:
Intussen werk ik al een hele tijd met linux, kan redelijk overweg en weet simpele problemen op te lossen maar als ik een gzip archief wil maken moet ik nogsteeds googlen_!
jawel, maar ik vind google makkelijker in dit gevalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop