nee dat is niet zoquote:Op zaterdag 30 november 2013 18:53 schreef Lipsius het volgende:
Die twee jaar in één jaar-programma's zijn niet bedoeld voor instromers uit VWO 4, alleen voor mensen met een HAVO-diploma, zittenblijvers in VWO 5 en VWO-zakkers. Dus dat is geen optie. Ik besef echter dat het hoe dan ook hard werken zal zijn.
Maar is het niet zo dat er in de zesde klas weinig nieuwe stof wordt behandeld?
Je kunt eventuel kijken naar het luzac college.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:53 schreef Lipsius het volgende:
Die twee jaar in één jaar-programma's zijn niet bedoeld voor instromers uit VWO 4, alleen voor mensen met een HAVO-diploma, zittenblijvers in VWO 5 en VWO-zakkers. Dus dat is geen optie. Ik besef echter dat het hoe dan ook hard werken zal zijn.
Ik ben bang dat de bankrekening van mijn ouders dat niet toelaat ...quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:59 schreef Drolflap het volgende:
[..]
Je kunt eventuel kijken naar het luzac college.
gewoon je middelbare school afmaken op de reguliere manier en niet naar een uitweg zoeken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:20 schreef Lipsius het volgende:
Beste Fokkers,
De situatie is als volgt: ik heb door omstandigheden vijf jaar over de onderbouw van het VWO gedaan en zit nu in de vierde waar ik goede cijfers haal. Nu zie ik het niet echt zitten om tot mijn twintigste op de middelbare school te zitten. Mijn vraag is nu of ik aan het einde van de vijfde niet gewoon het staatsexamen VWO af te leggen. Aangezien je aan het eind van vijfde in principe eindexamenniveau zou moeten hebben zou ik denken dat het moet kunnen. Natuurlijk zal ik me dan zelfstandig moeten voorbereiden.
Wat denken jullie? Heb je die zesde klas echt nodig?
Bij voorbaat dank,
Lipsius
't Verschilt per instelling, meestal is het voor iedereen toegankelijk.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:53 schreef Lipsius het volgende:
Ik ben op mijn twaalfde begonnen in de brugklas, dus ik heb wel degelijk vijf jaar over de onderbouw gedaan. Ik zal dus 19/20 zijn als ik examen doe.quote:Op zaterdag 30 november 2013 19:31 schreef madam-april het volgende:
Je bent 17 en zit in de vierde (je hebt dus geen vijf maar vier jaar over de onderbouw gedaan of heb je op de basisschool een klas overgeslagen?), dus dan ben je 19 als je examen doet. Dat is een hele normale leeftijd hoor, de meeste mensen die eindexamen VWO doen zijn tussen de 17 en 19 jaar.
Geloof me, je wil juist wel op het vwo blijven zitten.quote:Op zaterdag 30 november 2013 18:20 schreef Lipsius het volgende:
Beste Fokkers,
De situatie is als volgt: ik heb door omstandigheden vijf jaar over de onderbouw van het VWO gedaan en zit nu in de vierde waar ik goede cijfers haal. Nu zie ik het niet echt zitten om tot mijn twintigste op de middelbare school te zitten. Mijn vraag is nu of ik aan het einde van de vijfde niet gewoon het staatsexamen VWO af te leggen. Aangezien je aan het eind van vijfde in principe eindexamenniveau zou moeten hebben zou ik denken dat het moet kunnen. Natuurlijk zal ik me dan zelfstandig moeten voorbereiden.
Wat denken jullie? Heb je die zesde klas echt nodig?
Bij voorbaat dank,
Lipsius
Daarnaast is het helemaal niet raar om op een leeftijd van 19/20 naar de universiteit te gaan. Bedenk je goed dat de vwo'ers van 18 jaar maar een klein deel vormen van het totaal aan academici in het eerste jaar. Je hebt veel mensen die een verkeerde studiekeuze hebben gemaakt het jaar ervoor, mensen die hebben gereisd, mensen die een jaar hebben gewerkt, mensen die van het hbo komen, mensen die gewoon een 21+ test hebben gedaan, enzovoorts.quote:Op zaterdag 30 november 2013 22:04 schreef Lipsius het volgende:
[..]
Ik ben op mijn twaalfde begonnen in de brugklas, dus ik heb wel degelijk vijf jaar over de onderbouw gedaan. Ik zal dus 19/20 zijn als ik examen doe.
Maar ik zal eens bij een paar van die instellingen informeren of ik inderdaad in zo'n twee in één jaar-programma kan instromen vanuit VWO 4.
Je slaat de spijker op zijn kop. Maar ik denk dat jullie wel gelijk hebben. Het zou de meest verstandige en waarschijnlijk ook makkelijkste weg zijn om gewoon het VWO af te maken. Al zie ik er wel tegenop om nog tot mijn twintigste naar de middelbare school te moeten, maar dat zal ik dan maar moeten accepteren.quote:Op zondag 1 december 2013 04:03 schreef prt1 het volgende:
Ik denk dat je je niet helemaal prettig voelt in je klas en jezelf te oud voelt en dit als een soort vluchtweg ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |