Klopt. Als je het goed wilt doen dan pak je het loon van iedere NL die werk en gewerkt heeft en vergelijk je die met het verleden van dezelfde persoon.quote:Op maandag 2 december 2013 16:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zie mijn link als tegenbewijs. Gemiddeld geldt niet voor iedereen en mijn link is het bewijs.
Bovendien onderschat het CBS de inflatie stelselmatig door hun rekenmethode.
Een patatje is geen maaltijd daar hoort nog een frikandel en een slaatje bij.quote:Op maandag 2 december 2013 16:46 schreef Geerd het volgende:
Daarbij een patatje kost 2,50? Een goede maaltijd is toch duurder
quote:Op maandag 2 december 2013 16:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een patatje is geen maaltijd daar hoort nog een frikandel en een slaatje bij.
En een blikje Cola Light. Men doet immers aan de lijnquote:Op maandag 2 december 2013 16:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een patatje is geen maaltijd daar hoort nog een frikandel en een slaatje bij.
Dat neerbuigende ook altijd...quote:Op maandag 2 december 2013 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En een blikje Cola Light. Men doet immers aan de lijn.
Een maatschappij is niet complex. Je kunt hem hooguit complex maken door alles voor iedereen te willen regelen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als de maatschappij complexer wordt, wat gewoon zo is, dan is een noodlottige fout snel gemaakt.
quote:Op maandag 2 december 2013 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moet herkenbaar zijn voor je, is het niet?quote:
quote:Op maandag 2 december 2013 16:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Moet herkenbaar zijn voor je, is het niet?
Ja idd het zal je verbazen hoeveel mensen echt zo denken was vanmiddag nog even bij de action, wat een volk. Ja wat doe je der zelf dan??quote:Op maandag 2 december 2013 16:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Beter dan dat hooghartig volk dat showt met de laatste auto en bijna hun huis uit worden gezet ivm schulden.quote:Op maandag 2 december 2013 16:56 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ja idd het zal je verbazen hoeveel mensen echt zo denken was vanmiddag nog even bij de action, wat een volk. Ja wat doe je der zelf dan??
Poetsmiddel etc halen. Zwangere tienermeisjes, met moeders in tijger legging opa's die voor kruipen.
Mama staat vast in de de rij en de kinderen doen de boodschappen.
Wel weer genoten hoor![]()
Hoewel dit niet aan mij geadresseerd is ben ik het wel met een paar punten eens die ik wil onderbouwen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent een oneerlijk mannetje, zonder meer.
Feit 1: jij ziet een warme maaltijd per dag als luxe. Kortom, prima excuus om armeren bovenop hun 40% koopkrachtverlies nog verder in de shit te duwen.
Feit 2: het is de consensus dat één warme maaltijd per dag gewoon bij een gevarieerde en gebalanceerde maaltijd hoort. Dat is een gezond voedingspatroon. Maar allicht dat de macht van het geld deze wijsheid kan aanpassen voor jou. Dit is niet zo moeilijk in deze tijd van een enorme welvaartskloof.
Feit 3: en tóch vind je het prima om verder te gaan met het moraliserende verhaaltje, zie boven.
Je bent gewoon een naar mannetje. Mensen de stront in duwen. Enerzijds iets tot luxe bestempelen, anderzijds met de vinger wijzen en zeggen dat als je zus en zo doet je tenminste van de bank af komt.
Hehe heb je die ook nog ja?quote:Op maandag 2 december 2013 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Beter dan dat hooghartig volk dat showt met de laatste auto en bijna hun huis uit worden gezet ivm schulden.
Zij weten tenminste hoe je rondkomt van weinig geld.
Ik snap je punt.quote:Op maandag 2 december 2013 16:58 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoewel dit niet aan mij geadresseerd is ben ik het wel met een paar punten eens die ik wil onderbouwen.
Vroeger toen mijn ouders gescheiden waren, moesten mijn moeder ik en mijn zusje leven van een uitkering. Dit was vroeger ook echt geen vetpot. Waarom mijn moeder niet ging werken is simpel: ze heeft nul schooldiploma's en in die tijd had je volgens mij niet eens uwv. Met andere woorden; ze waren vroeger niet zo streng met werk als nu. We hadden vroeger weinig thuis. Weet niet meer of we elke dag warm aten of niet, maar 1 ding weet ik wel. Ben ik een slechter mens geworden door die tijd? Nee. Sterker nog, ik ben een beter mens geworden omdat ik weet wat dingen waard zijn en wat geld waard is.
Dus als ik zeg dat elke avond warm eten een luxe is, is dat niet om mensen met weinig geld de grond in te trappen of nog meer van ze af te pakken. Nee, ik kom tot die conclusie omdat we het vroeger ook niet breed hadden.
Inderdaad. Werk in een super gelegen in een vinexwijk en wat er allemaal gejat wordt aan duur vlees en dure wijnen niet normaal. Ze zijn te belazerd om een tartaartje op te dienen 's avonds, maar een gejat biefstukje gaat er wel in....quote:Op maandag 2 december 2013 16:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Beter dan dat hooghartig volk dat showt met de laatste auto en bijna hun huis uit worden gezet ivm schulden.
Zij weten tenminste hoe je rondkomt van weinig geld.
Vooruitgang is voor de mensen die werken.quote:Op maandag 2 december 2013 17:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik snap je punt.
Vroeger ging men naar buiten om te poepen en te plassen omdat er nog geen wc binnen was. Dat was voor veel mensen te duur.
Een WC in huis is dus ook luxe.
Er is ook nog zoiets als voortuitgang
Worden die niet gepakt dan??quote:Op maandag 2 december 2013 17:03 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Inderdaad. Werk in een super gelegen in een vinexwijk en wat er allemaal gejat wordt aan duur vlees en dure wijnen niet normaal. Ze zijn te belazerd om een tartaartje op te dienen 's avonds, maar een gejat biefstukje gaat er wel in....
Inderdaad. Gehandicapten of chronisch zieken moeten gewoon in middeleeuwse omstandigheden leven.quote:Op maandag 2 december 2013 17:06 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Vooruitgang is voor de mensen die werken.
Nee... Iets met weinig winkelpersoneel en bezuinigingen enzo. En buiten dat, als ze willen stelen doen ze dat wel hoor. Sommige zijn zo slinks.quote:
Die moeten dankbaar zijn voor wat ze krijgen in plaats van schreeuwen om meer.quote:Op maandag 2 december 2013 17:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. Gehandicapten of chronisch zieken moeten gewoon in middeleeuwse omstandigheden leven.!
Zij hebben ook vooral gevraagd om de situatie waar ze inzitten...quote:Op maandag 2 december 2013 17:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Die moeten dankbaar zijn voor wat ze krijgen in plaats van schreeuwen om meer.
De vooruitgang van de mensen die niet werken wordt betaald door de mensen die wel werken. Werken zou moeten lonen, en dat doet het in NL ook onder de meeste omstandigheden. Dat de uitkeringen zijn versoberd is dan ook helemaal geen verkeerd beleid.quote:Op maandag 2 december 2013 17:07 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Inderdaad. Gehandicapten of chronisch zieken moeten gewoon in middeleeuwse omstandigheden leven.!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |