abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6076055

Dit contract heb ik getekend met mijn domme kop. Stel ik wil hier onder uit hoe kan je dat dan het beste doen zonder dat mij dat geld kost of 2 jaar van mijn leven.

[Dit bericht is gewijzigd door MacDweal op 02-10-2002 21:32]

pi_6076073
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 18:47 schreef MacDweal het volgende:
[afbeelding][/url]"]http://www.home.zonnet.nl/dellmaster/contract.jpg[/img][/url][/url]

Dit contract heb ik getekend met mijn domme kop. Stel ik wil hier onder uit hoe kan je dat dan het beste doen zonder dat mij dat geld kost of 2 jaar van mijn leven.

Dat gaat niet. Je moet dan alle kosten terugbetalen namelijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6076077
Niet. En dat is maar goed ook.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_6076106
Hoe zo is dat goed ook. Volgens mijn als ik een ontslag afdwing hoef ik niet te lappen.
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 18:49 schreef Cheiron het volgende:
Niet. En dat is maar goed ook.

pi_6076341
Denk dat je er weinig aan kan doen, als je dood gaat hoef je niet na te komen, maar dat is ook meteen weer zo drastisch.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 19:12:12 #6
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6076421
Misschien een domme vraag tussendoor: waarom zou je eronder uit willen
er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6076753
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 19:12 schreef amnesiac het volgende:
Misschien een domme vraag tussendoor: waarom zou je eronder uit willen
Omdat ik met mijn huidige baan ¤1020 netto verdien. En ik ergens anders tussen de ¤1400 en de ¤1600 kan verdienen met simpler werk.
pi_6076857
met 'ontslag afdwingen', bedoel je proberen te zorgen dat ze jou ontslaan? dat wil je dus niet als je slim bent, want dat doet het echt niet bij je sollicitaties naar een andere baan!

Enige wat je kunt proberen is een andere baan zoeken en je toekomstige werkgever deze kosten laten overnemen. Het gebeurt wel eens. Kans bestaat wel dat in je nieuwe contract weer een soortgelijke clausule wordt opgenomen; een werkgever is geen Sinterklaas die zomaar strooit met cursussen en opleidingen...en terecht!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_6077112
Je komt er echt niet onder uit! Hoe had je dat gedacht, op kosten van de baas je kennis verbreden en dan met deze kennis ergens anders scoren. Niet echt proffessioneel vind je niet?

Maar zoals eerder gezegt zou je kunnen informeren bij een eventuele nieuwe werkgever of deze de kosten opzich wil nemen. Is in het verleden bij ons vaker gebeurt, maar in deze tijden niet meer. Succes!

woensdag 2 oktober 2002 @ 19:57:10 #10
14008 enzo
Dit moet reacties opleveren!
pi_6077157
Kun je niet onderhandelen met je baas?
Hugo Walker: komt die aflossing!!!
pi_6077259
Ik heb het zelf ook eens gehad; en dat werd gewoon dokken.

Maar denk wel, gezien het salarisverschil heb je het in 4 maanden terugverdiend. Bij je huidige werkgever blijven is duurder dan die studiekosten op je te nemen.

De groeten van Ben
  Moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 20:04:35 #12
5428 crew  miss_sly
pi_6077291
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:02 schreef BenKetting het volgende:
Ik heb het zelf ook eens gehad; en dat werd gewoon dokken.

Maar denk wel, gezien het salarisverschil heb je het in 4 maanden terugverdiend. Bij je huidige werkgever blijven is duurder dan die studiekosten op je te nemen.

hmm, ik vermoed dat hetgeen hij denkt op een ander te kunnen krijgen, echt niet zo veel hoger is als hij hierboven aangeeft. Denk dat dat meer 'wishfull thinking' is
pi_6077324
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hmm, ik vermoed dat hetgeen hij denkt op een ander te kunnen krijgen, echt niet zo veel hoger is als hij hierboven aangeeft. Denk dat dat meer 'wishfull thinking' is

Hmm. Good point.

Beste McDweal; hoe concreet is dat salarisaanbod?

De groeten van Ben
pi_6077385
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Of bij z'n andere baan is het een bruto salaris. Dan zit je netto weer rond het bedrag dat'ie nu ook netto heeft.
  Moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 20:11:24 #15
5428 crew  miss_sly
pi_6077411
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:09 schreef Light het volgende:

[..]

Of bij z'n andere baan is het een bruto salaris. Dan zit je netto weer rond het bedrag dat'ie nu ook netto heeft.

zoiets

ik vind een verschil van 400 tot 600 euro netto per maand dusdanig groot dat ik er behoorlijke twijfels bij heb...

pi_6078649
Het verschil is erg groot ja. Meschien zoals je aan dat contract hebt gezien werk ik nu in de IT. Als ik dus een andere baan neem in mijn oorspronkelijke studierichting MBO Elektrotechniek dan betaalt dat dus veel meer. Dit is vooral te danken aan het gebrek aan elektrotechnische mensen.

Moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 22:38:24 #17
5428 crew  miss_sly
pi_6080352
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:20 schreef MacDweal het volgende:
Het verschil is erg groot ja. Meschien zoals je aan dat contract hebt gezien werk ik nu in de IT. Als ik dus een andere baan neem in mijn oorspronkelijke studierichting MBO Elektrotechniek dan betaalt dat dus veel meer. Dit is vooral te danken aan het gebrek aan elektrotechnische mensen.
Als ik het goed heb begrepen, ben je ongeveer 23, heb je twee jaar werkervaring bij dezelfde werkgever waar je niet al te veel vooruitgegaan bent, en heb je die opleiding Elektrotechniek niet afgemaakt...ik denk dat je je rijk zit te rekenen, en dat je beter eerst maar eens die nieuwe baan moet zoeken waar je zoveel schijnt te kunnen verdienen en zo lang maar zuinig moet zijn op je huidige baan
  woensdag 2 oktober 2002 @ 22:52:00 #18
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6080656
Door er over te praten!!!!
Als je de IT uitwilt zou ik er gewoon over praten met mijn huidige baas, zo lekker is die IT-boterham niet meer en het kan zijn dat je baas denkt zonder jou door te kunnen(je dwingt dan geen ontslag af, je dwingt af dat er soepel met regeltjes wordt omgegaan) Zegt hij nee tegen je 'voorstel' kan je het best de kosten op je eigen rekening nemen en die studiekosten komen dan voor 50% op jouw schouders te liggen, de andere 50% is op kosten belastingdienst.

PS bedenk wel dat arbeidsvreugd je grootste recht is tussen 9 en 5, met 100 euro per week meer en een kutsfeer op je werk is er ook niets aan

Liefde, leven , geven!!!!
pi_6083121
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:20 schreef MacDweal het volgende:
De eerste werkgever die jou meer wil betalen moet nog geboren worden of je moet in de prostitutie gaan.
Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
pi_6083189
Is die Meijer bevoegd om dergelijke documenten te tekenen. En is dit ergens vastgelegd (bijv KvK).

Zoek dat eerst maar eens uit.
Op een contract hoort iets te staan in de trant van "ten deze rechtsgeldig vertegenwoordigt door A.G.J.M. Meijer"

(op het uittreksel van de KvK staat wie er tot welke bedragen tekenbevoegd zijn).

donderdag 3 oktober 2002 @ 01:13:22 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6083215
Je kan overstappen naar een andere werkgever als hij dan wil opdraaien voor de studiekosten.
In de IT een normaal gebeuren
The truth was in here.
pi_6083387
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 01:13 schreef Bastard het volgende:
Je kan overstappen naar een andere werkgever als hij dan wil opdraaien voor de studiekosten.
In de IT een normaal gebeuren
Kan ook, of zoals eerder verteld misschien een keer erover praten.

Andere optie: de toko moet failliet gaan

Opvallend is wel dat het hele bedrag na twee jaar wegvalt, doorgaans gaat dit in schijven van 1 jaar. Kun je eventueel ook nog bedingen.

Maar eronderuitkomen doe je niet, misschien dat je nog wat kan matsen met overuren of vakantiedage/geld.

Overigens, het bedrag is niet zo gigantisch hoog dus als je een beterbetaalde baan vind is het een eenvoudig rekensommetje.

Persoonlijk denk ik dat je die baan idd vrij makkelijk kan vinden als je een beetje handig electro-mannetje bent. (met MBO-diploma)

Ben je dat ook?

[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 03-10-2002 01:29]

donderdag 3 oktober 2002 @ 01:29:21 #23
12807 aego
... ik niet ...
pi_6083397
Even ontzenuwen...

Je kunt (als je in dezelfde branche blijft ) je eventuele nieuwe werkgever zo gek proberen te krijgen voor deze cursus te dokken.

Het is stom dat je het hele studiebedrag moet dokken. Ik had in dit geval, waar de werkgever er waarschijnlijk zeker van wil zijn dat bepaalde vaardigheden aanwezig zijn, een gedeeltelijke of afbouwende terugbetalingsregeling proberen te bedingen. Maar dit terzijde....

In dit geval is het simpel : je wilt naar een functie/bedrijf waar je waarschijnlijk minder of geen gebruik van deze skills gaat maken. Dan gaat het rekensommetje gewoon op. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat je nieuwe werkgever niet voor deze kosten zal willen opdraaien, tenzij ze deze skills kunnen gebruiken ...

Serious error. All shortcuts have disappeared. Screen. Mind. Both are blank. >>> Chaos reigns within. Reflect, repent, and reboot. Order shall return. >>> Everything is gone. Your life's work has been destroyed. Squeeze trigger (yes/no)?
  donderdag 3 oktober 2002 @ 01:32:29 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_6083429
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 01:28 schreef battlesickloner het volgende:

Ben je dat ook?

Nee
The truth was in here.
pi_6083448
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 01:32 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nee

Das dan jammer, dan kan ie beter alsnog zijn diploma halen lijkt me zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')