Dit contract heb ik getekend met mijn domme kop. Stel ik wil hier onder uit hoe kan je dat dan het beste doen zonder dat mij dat geld kost of 2 jaar van mijn leven.
[Dit bericht is gewijzigd door MacDweal op 02-10-2002 21:32]
quote:Dat gaat niet. Je moet dan alle kosten terugbetalen namelijk.
Op woensdag 2 oktober 2002 18:47 schreef MacDweal het volgende:
[afbeelding][/url]"]http://www.home.zonnet.nl/dellmaster/contract.jpg[/img][/url][/url]Dit contract heb ik getekend met mijn domme kop. Stel ik wil hier onder uit hoe kan je dat dan het beste doen zonder dat mij dat geld kost of 2 jaar van mijn leven.
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 18:49 schreef Cheiron het volgende:
Niet. En dat is maar goed ook.
quote:Omdat ik met mijn huidige baan ¤1020 netto verdien. En ik ergens anders tussen de ¤1400 en de ¤1600 kan verdienen met simpler werk.
Op woensdag 2 oktober 2002 19:12 schreef amnesiac het volgende:
Misschien een domme vraag tussendoor: waarom zou je eronder uit willen
Enige wat je kunt proberen is een andere baan zoeken en je toekomstige werkgever deze kosten laten overnemen. Het gebeurt wel eens. Kans bestaat wel dat in je nieuwe contract weer een soortgelijke clausule wordt opgenomen; een werkgever is geen Sinterklaas die zomaar strooit met cursussen en opleidingen...en terecht!
Maar zoals eerder gezegt zou je kunnen informeren bij een eventuele nieuwe werkgever of deze de kosten opzich wil nemen. Is in het verleden bij ons vaker gebeurt, maar in deze tijden niet meer. Succes!
Maar denk wel, gezien het salarisverschil heb je het in 4 maanden terugverdiend. Bij je huidige werkgever blijven is duurder dan die studiekosten op je te nemen.
quote:hmm, ik vermoed dat hetgeen hij denkt op een ander te kunnen krijgen, echt niet zo veel hoger is als hij hierboven aangeeft. Denk dat dat meer 'wishfull thinking' is
Op woensdag 2 oktober 2002 20:02 schreef BenKetting het volgende:
Ik heb het zelf ook eens gehad; en dat werd gewoon dokken.Maar denk wel, gezien het salarisverschil heb je het in 4 maanden terugverdiend. Bij je huidige werkgever blijven is duurder dan die studiekosten op je te nemen.
quote:Hmm. Good point.
Op woensdag 2 oktober 2002 20:04 schreef miss_sly het volgende:[..]
hmm, ik vermoed dat hetgeen hij denkt op een ander te kunnen krijgen, echt niet zo veel hoger is als hij hierboven aangeeft. Denk dat dat meer 'wishfull thinking' is
Beste McDweal; hoe concreet is dat salarisaanbod?
quote:Of bij z'n andere baan is het een bruto salaris. Dan zit je netto weer rond het bedrag dat'ie nu ook netto heeft.
Op woensdag 2 oktober 2002 20:04 schreef miss_sly het volgende:[..]
hmm, ik vermoed dat hetgeen hij denkt op een ander te kunnen krijgen, echt niet zo veel hoger is als hij hierboven aangeeft. Denk dat dat meer 'wishfull thinking' is
quote:zoiets
Op woensdag 2 oktober 2002 20:09 schreef Light het volgende:[..]
Of bij z'n andere baan is het een bruto salaris. Dan zit je netto weer rond het bedrag dat'ie nu ook netto heeft.
ik vind een verschil van 400 tot 600 euro netto per maand dusdanig groot dat ik er behoorlijke twijfels bij heb...
quote:Als ik het goed heb begrepen, ben je ongeveer 23, heb je twee jaar werkervaring bij dezelfde werkgever waar je niet al te veel vooruitgegaan bent, en heb je die opleiding Elektrotechniek niet afgemaakt...ik denk dat je je rijk zit te rekenen, en dat je beter eerst maar eens die nieuwe baan moet zoeken waar je zoveel schijnt te kunnen verdienen en zo lang maar zuinig moet zijn op je huidige baan
Op woensdag 2 oktober 2002 21:20 schreef MacDweal het volgende:
Het verschil is erg groot ja. Meschien zoals je aan dat contract hebt gezien werk ik nu in de IT. Als ik dus een andere baan neem in mijn oorspronkelijke studierichting MBO Elektrotechniek dan betaalt dat dus veel meer. Dit is vooral te danken aan het gebrek aan elektrotechnische mensen.
PS bedenk wel dat arbeidsvreugd je grootste recht is tussen 9 en 5, met 100 euro per week meer en een kutsfeer op je werk is er ook niets aan
quote:De eerste werkgever die jou meer wil betalen moet nog geboren worden of je moet in de prostitutie gaan.
Op woensdag 2 oktober 2002 21:20 schreef MacDweal het volgende:
Het verschil is erg groot ja. Meschien zoals je aan dat contract hebt gezien werk ik nu in de IT. Als ik dus een andere baan neem in mijn oorspronkelijke studierichting MBO Elektrotechniek dan betaalt dat dus veel meer. Dit is vooral te danken aan het gebrek aan elektrotechnische mensen.
Zoek dat eerst maar eens uit.
Op een contract hoort iets te staan in de trant van "ten deze rechtsgeldig vertegenwoordigt door A.G.J.M. Meijer"
(op het uittreksel van de KvK staat wie er tot welke bedragen tekenbevoegd zijn).
quote:Kan ook, of zoals eerder verteld misschien een keer erover praten.
Op donderdag 3 oktober 2002 01:13 schreef Bastard het volgende:
Je kan overstappen naar een andere werkgever als hij dan wil opdraaien voor de studiekosten.
In de IT een normaal gebeuren
Andere optie: de toko moet failliet gaan
Opvallend is wel dat het hele bedrag na twee jaar wegvalt, doorgaans gaat dit in schijven van 1 jaar. Kun je eventueel ook nog bedingen.
Maar eronderuitkomen doe je niet, misschien dat je nog wat kan matsen met overuren of vakantiedage/geld.
Overigens, het bedrag is niet zo gigantisch hoog dus als je een beterbetaalde baan vind is het een eenvoudig rekensommetje.
Persoonlijk denk ik dat je die baan idd vrij makkelijk kan vinden als je een beetje handig electro-mannetje bent. (met MBO-diploma)
Ben je dat ook?
[Dit bericht is gewijzigd door battlesickloner op 03-10-2002 01:29]
Je kunt (als je in dezelfde branche blijft ) je eventuele nieuwe werkgever zo gek proberen te krijgen voor deze cursus te dokken.
Het is stom dat je het hele studiebedrag moet dokken. Ik had in dit geval, waar de werkgever er waarschijnlijk zeker van wil zijn dat bepaalde vaardigheden aanwezig zijn, een gedeeltelijke of afbouwende terugbetalingsregeling proberen te bedingen. Maar dit terzijde....
In dit geval is het simpel : je wilt naar een functie/bedrijf waar je waarschijnlijk minder of geen gebruik van deze skills gaat maken. Dan gaat het rekensommetje gewoon op. Je kunt er namelijk vanuit gaan dat je nieuwe werkgever niet voor deze kosten zal willen opdraaien, tenzij ze deze skills kunnen gebruiken ...
quote:Nee
Op donderdag 3 oktober 2002 01:28 schreef battlesickloner het volgende:
Ben je dat ook?
quote:Das dan jammer, dan kan ie beter alsnog zijn diploma halen lijkt me zo.
Op donderdag 3 oktober 2002 01:32 schreef Bastard het volgende:[..]
Nee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |