Ja, als tweede eis. Dit heeft dus weinig met een overschot aan werkzoekenden te maken.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:08 schreef Webschip het volgende:
[..]
Stond toch ook iets in de trant van "te weinig ervaring met computers"?
En?quote:Verder: het mailtje was intern bedoeld.
Jij zegt toch ook in gezelschap toch wel eens dingen over anderen, die voor de buitenwereld te grof zouden zijn?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, als tweede eis. Dit heeft dus weinig met een overschot aan werkzoekenden te maken.
[..]
En?
Gebeurde vroeger door de overheid volop.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sollicitant aangenomen omdat ie een neger is.
Maar dan is het normaal want positieve discriminatie. Hypocrisie ten top.
Sollicitant aangenomen omdat-ie van een andere vacature werd uitgesloten om z'n huidskleur.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
Sollicitant aangenomen omdat ie een neger is.
Maar dan is het normaal want positieve discriminatie. Hypocrisie ten top.
Nee, context. Ik zou ze niet tegen een vreemde zeggen, omdat zoiets in een vertrouwelijke sfeer gebeurt en het geen gevolgen heeft voor iemand. Waarom die rare vergelijkingen?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:11 schreef Webschip het volgende:
[..]
Jij zegt toch ook in gezelschap toch wel eens dingen over anderen, die voor de buitenwereld te grof zouden zijn?
Lol, want dat levert het eerlijkste systeem op, overal dubbel racisme toepassen. Maar laten we inderdaad niet pretenderen dat ons systeem niet oneerlijk is. Het is een clusterfuck van heb ik jou daar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sollicitant aangenomen omdat-ie van een andere vacature werd uitgesloten om z'n huidskleur.
Niks raar.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, context. Ik zou ze niet tegen een vreemde zeggen, omdat zoiets in een vertrouwelijke sfeer gebeurt en het geen gevolgen heeft voor iemand. Waarom die rare vergelijkingen?
Er is in dit geval helemaal geen sprake van dubbele discriminatie.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:17 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Lol, want dat levert het eerlijkste systeem op, overal dubbel racisme toepassen.
Keur jij positieve discriminatie goed? Serieus?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er is in dit geval helemaal geen sprake van dubbele discriminatie.
Moeten ze zelf weten, zolang ze maar niemand uitsluiten om een huidskleur. En dat is hier wel gebeurd.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:18 schreef Webschip het volgende:
[..]
Niks raar.
Die collega's kennen elkaar, de mail was voor zijn collega bedoeld. En dat is ook binnen een context gebeurd. Weet jij veel wat die twee normaal over sollicitanten zeggen?
Waar haal je dat in godsnaam vandaan? Ik heb me daar nergens over uitgesproken, ik geef alleen aan dat er in dit geval geen sprake is van dubbele discriminatie of dubbel racisme.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:19 schreef Webschip het volgende:
[..]
Keur jij positieve discriminatie goed? Serieus?
Nee, als het al is gebeurd dan is er nog 1 reden: gewoon gebrek aan achtergrond kennis/ervaring.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Moeten ze zelf weten, zolang ze maar niemand uitsluiten om een huidskleur. En dat is hier wel gebeurd.
Dat idee kreeg ik met:quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar haal je dat in godsnaam vandaan? Ik heb me daar nergens over uitgesproken, ik geef alleen aan dat er in dit geval geen sprake is van dubbele discriminatie of dubbel racisme.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Sollicitant aangenomen omdat-ie van een andere vacature werd uitgesloten om z'n huidskleur.
Oh, er zijn disciplinaire maatregelen opgelegd voor de lol. Idiote werkgever heb je dan.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:23 schreef Webschip het volgende:
[..]
Nee, als het al is gebeurd dan is er nog 1 reden: gewoon gebrek aan achtergrond kennis/ervaring.
Leuk verhaal, maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.quote:Verder: mensen laten profielen achter op internet. Dat doen ze zelf, en natuurlijk schets je daar een image mee. (afgezien van huiskleur)
En natuurlijk mag een bedrijf dan gewoon passen hoor.
Een intern bedoelde -vertrouwlijke - mail hoogst ongelukkig naar de sollicitant sturen is wel zo'n maatregel waard. Je had het zelf steeds over context. Reken maar, dit soort teksten worden op vele werkvloeren gebezigd.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, er zijn disciplinaire maatregelen opgelegd voor de lol. Idiote werkgever heb je dan.
Ik denk het wel. Het is de praktijk, mien jong.quote:[..]
Leuk verhaal, maar dat heeft hier niet zoveel mee te maken.
Er werd de onzinnige claim geponeerd dat de huidige werkgever hem nóg eens gediscrimineerd zou hebben. Volgens mij begrijp je dan de begrippen discriminatie en racisme niet helemaal.quote:
Een interne mail per abuis naar de buitenwacht versturen - ongeacht de inhoud - is tegenwoordig al reden voor ontslag?quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:28 schreef Webschip het volgende:
[..]
Een intern bedoelde -vertrouwlijke - mail hoogst ongelukkig naar de sollicitant sturen is wel zo'n maatregel waard. Je had het zelf steeds over context. Reken maar, dit soort teksten worden op vele werkvloeren gebezigd.
Dat zal vast, de praktijk is ook dat er dagelijks bomen worden gerooid.quote:Ik denk het wel. Het is de praktijk, mien jong.
Als het op vele plekken gebruikelijk is om te schrijven: "Het is niks want het is als eerste een donker gekleurde (neger)" dan is er iets grondig mis.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:28 schreef Webschip het volgende:
Reken maar, dit soort teksten worden op vele werkvloeren gebezigd.
Alle ophef gaat daar ook over en helemaal niet over de inhoud van dat mailtje.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:31 schreef Xa1pt het volgende:
Een interne mail per abuis naar de buitenwacht versturen - ongeacht de inhoud - is tegenwoordig al reden voor ontslag?
Probeer je nou eens niet uit onzin te lullen. Ik poneerde helemaal niks maar gaf alleen aan dat het tegenovergestelde geïnstitutionaliseerd is. Waarom probeer je er dan een dubbele overheen twee gooien? Dat lijkt er namelijk sterk op dat je het goedkeurt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er werd de onzinnige claim geponeerd dat de huidige werkgever hem nóg eens gediscrimineerd zou hebben. Volgens mij begrijp je dan de begrippen discriminatie en racisme niet helemaal.
Dat had ik niet zo gesteld...quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Een interne mail per abuis naar de buitenwacht versturen - ongeacht de inhoud - is tegenwoordig al reden voor ontslag?
Shit happens.quote:[..]
Dat zal vast, de praktijk is ook dat er dagelijks bomen worden gerooid.
Niet om te schrijven, maar onderling wordt er bij de koffieautomaat best weleens dergelijke dingen gemompeld hoor. Of gegrapt.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als het op vele plekken gebruikelijk is om te schrijven: "Het is niks want het is als eerste een donker gekleurde (neger)" dan is er iets grondig mis.
Heel goed, maar ik heb het idee dat je een beetje aan het zwalken ben. En dan steeds met "context" komt om het recht te breien.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er werd de onzinnige claim geponeerd dat de huidige werkgever hem nóg eens gediscrimineerd zou hebben. Volgens mij begrijp je dan de begrippen discriminatie en racisme niet helemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |