Ik zou er niet van op kijken mijn man en zijn vrienden/collega's kramen er ook van alles uit.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:36 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Zo vinden sommige mensen het ook vreemd dat ik bij een goeie vriend (of een van mijn broers) mijn telefoon opneem met "Hey slettebak"
Moet kunnen tochquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zou er niet van op kijken mijn man en zijn vrienden/collega's kramen er ook van alles uit.
Jij praat gewoon blanken na, heb je nog een eigen mening? of wil je zo graag bij het kaas-clubje horenquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:44 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
ik zou maar oppassen, de huidige maatschappij is namelijk zo kleinzerig dat je daardoor wel eens in problemen zou kunnen komen....
waar is de tijd gebleven dat je rond kon dollen zonder gevolgen.. het lijkt er op dat sinds die hele zwarte pieten kwestie het balletje aan het rollen heeft gezet.
Jij ziet niet het verschil tussen onderlinge grappen die men maakt en onbeschoft/negatief gedrag jegens vreemden?quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:44 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
ik zou maar oppassen, de huidige maatschappij is namelijk zo kleinzerig dat je daardoor wel eens in problemen zou kunnen komen....
waar is de tijd gebleven dat je rond kon dollen zonder gevolgen.. het lijkt er op dat sinds die hele zwarte pieten kwestie het balletje aan het rollen heeft gezet.
Ik ben nu bezig om mijn huid te bleken...quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:51 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Jij praat gewoon blanken na, heb je nog een eigen mening? of wil je zo graag bij het kaas-clubje horen
Kaas-clubje?quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:51 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Jij praat gewoon blanken na, heb je nog een eigen mening? of wil je zo graag bij het kaas-clubje horen
Dit geval wel..quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:52 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen onderlinge grappen die men maakt en onbeschoft/negatief gedrag jegens vreemden?
Dat dacht ik al, flink blijven boenen met bleekwater, en heel misschien komt je droom uit ..quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:52 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ik ben nu bezig om mijn huid te bleken.....
Dankje dankje!, ik zal een foto posten zodra ik blij ben met het resultaat!quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:54 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
Dat dacht ik al, flink blijven boenen met bleekwater, en heel misschien komt je droom uit ..
ander woord voor 'hollanders '' , niet lullig bedoeld hoor.quote:
haha, superquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:55 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Dankje dankje!, ik zal een foto posten zodra ik blij ben met het resultaat!
Meteen om van alles beledigd zijn en racisme roepen valt bij niet onder de normale omgangsvormen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het onvoorstelbaar dat iemand zo'n verhaal gaat houden. Hoe moeilijk is het om iemand normaal te begroeten. Met dergelijke teksten neem je zelf het risico dat iemand aanstoot neemt en dus dat het bedrijf of jij in de problemen komt. Het is geen kwestie van discriminatie of racisme maar van normale omgangsvormen.
Ik neem aan dat je doelt op Nederlanders? Of doel je alleen op mensen uit Noord-/Zuid-Holland?quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:55 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
ander woord voor 'hollanders '' , niet lullig bedoeld hoor.
met een grapje maken is niets mis. 'kan ik als donkere ook best tegen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meteen om van alles beledigd zijn en racisme roepen valt bij niet onder de normale omgangsvormen.
Het ligt er natuurlijk wel aan waar je werkt en wat daar te doen gebruikelijk is. Bij mijn man werd op de werkvloer wel meer onzin uitgekraamt. Als hij * hee tijger * had gezegd was er niks aan de hand geweest. De kameel lag helaas wat gevoeliger.
sorrie Krekker, vergeef mijquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je doelt op Nederlanders? Of doel je alleen op mensen uit Noord-/Zuid-Holland?
Sowieso vind ik dergelijke generaliserende termen erg triest. Schetst een beetje onterecht het beeld dat er twee groepen tegenover elkaar staan.
Omdat hij volgens zijn cv veel te weinig van computers af weet.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:58 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
met een grapje maken is niets mis. 'kan ik als donkere ook best tegen.
maar dat is niet in vergerlijking met die mail ...
al weet hij nu tenminste de échte reden waarom hij afgewezen is
Dat was het totaal overbodig en nutteloze informatie om erin te schrijven dat hij een donkere was (neger).quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat hij volgens zijn cv veel te weinig van computers af weet.
Bij normale omgangsvormen voorkom je ook dat je onbedoeld toch kwetsend bent en ik vind dat je als je iemand "professioneel" begroet dat moet voorkomen, los van hoe het opgevat wordt. Als je mensen met "badmuts" begroet neem jij dat risico en moet je niet boos worden op iemand die zich gekwetst voelt, omdat hij bijv. kaal is, een toupetje heeft of vrouw is. Als je mensen beter leert kennen kun je je mogelijk meer grapjes permitteren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:56 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Meteen om van alles beledigd zijn en racisme roepen valt bij niet onder de normale omgangsvormen.
Het ligt er natuurlijk wel aan waar je werkt en wat daar te doen gebruikelijk is. Bij mijn man werd op de werkvloer wel meer onzin uitgekraamt. Als hij * hee tijger * had gezegd was er niks aan de hand geweest. De kameel lag helaas wat gevoeliger.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:01 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Dat was het totaal overbodig en nutteloze informatie om erin te schrijven dat hij een donkere was (neger).
Maar mede omdat hij donker gekleurd is staat in de mail.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Omdat hij volgens zijn cv veel te weinig van computers af weet.
Uiteraard...quote:Op vrijdag 29 november 2013 20:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij normale omgangsvormen voorkom je ook dat je onbedoeld toch kwetsend bent en ik vind dat je als je iemand "professioneel" begroet dat moet voorkomen, los van hoe het opgevat wordt. Als je mensen met "badmuts" begroet neem jij dat risico en moet je niet boos worden op iemand die zich gekwetst voelt, omdat hij bijv. kaal is, een toupetje heeft of vrouw is. Als je mensen beter leert kennen kun je je mogelijk meer grapjes permitteren.
Ik hou niet v/h gebruik van dergelijke termen omdat dit vaak ten koste gaat van een goede discussie. Dit omdat het een onterecht beeld schetst van zelf-bedachte groepen die zogenaamd tegen over elkaar zouden staan.quote:Op vrijdag 29 november 2013 19:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Oeijoei is dat niet racistisch offe discriminatie ???
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |