abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133793475
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 01:58 schreef eight het volgende:

[..]

Dat is locatiegebonden en verschilt dus per land.
Wij hebben het over Nederland, vooral aangezien wij daar wonen.

quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2013 01:58 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dat komt door stereotypering, en daarnaast wellicht angst voor het onbekende. Als je op een verjaardag komt en er staan 2 mensen die je kent dan ga je daarheen, en niet naar de onbekenden waar je verder eigenlijk geen notie van hebt.
Ik geloof niks van het lulverhaal dat wij elkaar niet voldoende kennen. Allochtonen wonen er sinds jaar en dag in Nederland en velen zijn hier geboren en getogen en vanzelf geassimileerd. Daarnaast leven wij in een eeuw van technologische wondermiddelen en prachtige communicatiemogelijkheden, je ziet dagelijks een filmpje of leest een bericht over andere soorten mensen en culturen.

Jouw argument zou hout gesneden kunnen hebben in de jaren 1900.
  zondag 1 december 2013 @ 02:06:53 #277
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793498
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:05 schreef De_uitblinker het volgende:

Ik geloof niks van het lulverhaal dat wij elkaar niet voldoende kennen. Allochtonen wonen er sinds jaar en dag in Nederland en velen zijn hier geboren en getogen en vanzelf geassimileerd. Daarnaast leven wij in een eeuw van technologische wondermiddelen en prachtige communicatiemogelijkheden, je ziet dagelijks een filmpje of leest een bericht over andere soorten mensen en culturen.

Jouw argument zou hout gesneden kunnen hebben in de jaren 1900.
M'n ex was Turks, en ben toch echt niet opgegroeid in de jaren 1900, maar er is wel degelijk een wezenlijk verschil in de manier van denken, omgaan met bepaalde situaties, en gebruiken/normen anno 2013 ook tussen verschillende afkomsten.

Simpelweg zeggen dat we allemaal androgeen zijn tegenwoordig is onzin natuurlijk. Rotterdammers en Amsterdammers hebben het ook niet zo op elkaar, maar die verschillen meen ik ook weinig van levensstijl toch?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133793522
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:05 schreef Specularium het volgende:

[..]

Gewoon een vorm van xenofobie waar iedereen zich schuldig aan maakt.
In die zin is xenofobie dus een nromaal iets, en heeft xenofobie inititeel niets met discriminatie of racisme te maken.

Maar in het geval dat je je laat LEIDEN door xenofobie dan ben je uiteraard wel aan het discrimineren of ben je wel racistisch.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 1 december 2013 @ 02:09:52 #279
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793555
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

In die zin is xenofobie dus een nromaal iets, en heeft xenofobie inititeel niets met discriminatie of racisme te maken.

Maar in het geval dat je je laat LEIDEN door xenofobie dan ben je uiteraard wel aan het discrimineren of ben je wel racistisch.
Zeker, maar waarom is het weigeren van het aanbieden van een baan aan een dikke meid in een kroeg wel prima, of zelfs stoer, maar waarom is het weigeren van een neger ineens wereldnieuws?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133793556
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:05 schreef De_uitblinker het volgende:

Allochtonen wonen er sinds jaar en dag in Nederland en velen zijn hier geboren en getogen en vanzelf geassimileerd.
Als ik sommige mocro'tjes hoor praten denk ik toch dat ze nog wat meer naar hun vaderland neigen.
pi_133793575
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2013 02:04 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Discriminatie kan vanalles zijn, het nadeel is echter dat het vaak wordt verward met racisme tegenwoordig. Als ik je m'n huis uittrap omdat ik vind dat je te kort bent om mijn werknemer te zijn dan is dat ook discriminatie, maar dat heeft dan weinig uit te staan met welke huidskleur je hebt. Zelfde geldt voor religie.

Maar alles wordt onder het kopje vreemdelingenhaat gedrukt tegenwoordig, hetgeen onzin is.
Inderdaad. Kleur of wat voor indicatie dan ook heeft helemaal NIETS te maken met kwaliteit.
pi_133793590
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:07 schreef Montagui het volgende:

[..]

Zelfs als dat onvrijwillig/onbewust is?
  zondag 1 december 2013 @ 02:12:05 #283
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793606
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:10 schreef Montagui het volgende:

[..]

Inderdaad. Kleur of wat voor indicatie dan ook heeft helemaal NIETS te maken met kwaliteit.
Nee, maar we hebben er allemaal ons idee bij. Als ik jou vraag hoe een model eruit ziet of behoort te zien dan denk je waarschijnlijk ook meteen zeer stereotype. Of je er naar handelt is een tweede, maar waarschijnlijk wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 1 december 2013 @ 02:13:07 #284
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793638
Als ik bijvoorbeeld zeg "Moslim" dan heb je ook een beeld voor je, en dat is geloof ik niet een bekeerde Nederlander die als boer het platteland bewerkt in Brabant en in z'n vrije tijd langs de moskee gaat. :P
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133793643
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:09 schreef Trebo het volgende:

[..]

Als ik sommige mocro'tjes hoor praten denk ik toch dat ze nog wat meer naar hun vaderland neigen.
Zijn het ook Marokkanen als ze hier geboren en getogen zijn? :?

Lees mijn reactie goed nog een keer.
  zondag 1 december 2013 @ 02:13:50 #286
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793655
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:13 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

Zijn het ook Marokkanen als ze hier geboren en getogen zijn? :?

Volgens hun paspoort wel.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133793727
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 02:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Zeker, maar waarom is het weigeren van het aanbieden van een baan aan een dikke meid in een kroeg wel prima, of zelfs stoer, maar waarom is het weigeren van een neger ineens wereldnieuws?
BINGO!

DAT is namelijk het politiek correctisme wat nergens op slaat. Een dikke meid heeft in principe net zoveel recht op medeleven als een neger, of een blanke in Ghana. Allemaal kunnen ze (onterecht) gediscrimineerd worden.

Niemand is gevrijwaard te zijn, om op de een of andere manier, of op een of ander level, van racisme.

Maar ja....hebben we het dan over 'racisme'.....of is het dan eerder iets persoonlijks.
pi_133793729
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:13 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Volgens hun paspoort wel.
En hoe kunnen ze een Marokkaans paspoort hebben als ze nooit in Marokko zijn geweest?
  zondag 1 december 2013 @ 02:17:44 #289
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793748
quote:
11s.gif Op zondag 1 december 2013 02:17 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

En hoe kunnen ze een Marokkaans paspoort hebben als ze nooit in Marokko zijn geweest?
De Marokkaanse staat verplicht dat alle mensen van Marokkaanse komaf automatisch een Marokkaans paspoort hebben. Dus ook de 2e en 3e generatie etc.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133793775
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

BINGO!

DAT is namelijk het politiek correctisme wat nergens op slaat. Een dikke meid heeft in principe net zoveel recht op medeleven als een neger, of een blanke in Ghana. Allemaal kunnen ze (onterecht) gediscrimineerd worden.

Niemand is gevrijwaard te zijn, om op de een of andere manier, of op een of ander level, van racisme.

Maar ja....hebben we het dan over 'racisme'.....of is het dan eerder iets persoonlijks.
appels en peren. Jij snapt niet dat voor sommige functies (brandweerman, politieagent, fitnesstrainer) een fit lichaam een vereiste is? Daarnaast kan de dikke meid afvallen terwijl de neger niet van zijn huidskleur af kan (terwijl hij een Michael Jackson of zoiets nadoet :') )
  zondag 1 december 2013 @ 02:19:06 #291
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793777
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:16 schreef Montagui het volgende:

[..]

BINGO!

Dan is het gewoonweg discriminatie, als het niks met ras uit te staan heeft dan is het ook geen racisme. En inderdaad, niemand is gevrijwaard van discriminatie, alleen de meesten van ons zeiken er niet zo over.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 1 december 2013 @ 02:19:58 #292
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793800
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:19 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

appels en peren. Jij snapt niet dat voor sommige functies (brandweerman, politieagent, fitnesstrainer) een fit lichaam een vereiste is? Daarnaast kan de dikke meid afvallen terwijl de neger niet van zijn huidskleur af kan (terwijl hij een Michael Jackson of zoiets nadoet :') )
"Voor sommige functies", ja, maar waarom is fit zijn een vereiste voor een model dan, omdat ze verplicht elke dag 50 hordes moet nemen voor de fotograaf of wat?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133793806
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:13 schreef Voorschrift het volgende:
Als ik bijvoorbeeld zeg "Moslim" dan heb je ook een beeld voor je, en dat is geloof ik niet een bekeerde Nederlander die als boer het platteland bewerkt in Brabant en in z'n vrije tijd langs de moskee gaat. :P
Grappig. MIJN idee bij het woord 'moslim' is natuurlijk anders dan bij iemand anders

Ik heb op zich niet meteen een negatief beeld bij het woord moslim, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel hebben.
pi_133793816
quote:
2s.gif Op zondag 1 december 2013 02:17 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

De Marokkaanse staat verplicht dat alle mensen van Marokkaanse komaf automatisch een Marokkaans paspoort hebben. Dus ook de 2e en 3e generatie etc.
Hoe kan de Marokkaanse overheid regels opleggen aan buitenlands volk? :?
  zondag 1 december 2013 @ 02:23:05 #295
322645 Voorschrift
See if I care
pi_133793863
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:20 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

Hoe kan de Marokkaanse overheid regels opleggen aan buitenlands volk? :?
Omdat kinderen automatisch het paspoort krijgen van hun ouders en het geboorteland, en derhalve dus de 2e generatie het van hun ouders kreeg (de gastarbeiders) en de 3e nu van die kinderen. Etc. etc.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_133793889
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:19 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

Nee, en dat is geen racisme, of discriminatie....als een bepaalde functie bepaald eisen stelt die niks met racisme of discriminatie te maken hebben dan is dat zo.

Dan verafschuw ik diegene die daar dan per sé WEL een punt van willen maken. Pff, acceprteer dat je ergens niet geschikt voor bent.
  zondag 1 december 2013 @ 02:25:06 #297
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133793908
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 02:09 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is in beide gevallen fout en zal denk ik niet door de meerderheid als stoer worden gezien.

Beide voorbeelden die je schetst zijn echter niet vergelijkbaar, tenzij de jongen uit dit verhaal met klanten in aanraking zou komen en men bang was dat zijn verschijning negatieve impact zou hebben op het aantal (tevreden) klanten.

Dat een 'lekker wijf' achter de bar extra klanten trekt is (bijna) een feit. Een dikke meid kan het door haar leuke persoonlijkheid ook goed doen, maar over het algemeen zijn veel mannen simpel genoeg om zich te laten lokken door een goed uitziende (en liefst ook gezellige) meid, wanneer het gaat om een avondje in de kroeg.

Om die reden zou het meer te vergelijken zijn met het niet aannemen van een neger wanneer het gaat om een vertegenwoordigersfunctie (ik noem maar wat) in een gebied waarvan je weet dat men niet zo van negers houdt.

Blijft beiden even fout. Alleen om andere redenen. In het ene geval neem je iemand niet aan omdat je denkt dat mensen van dat ras minder presteren en in het andere geval neem je iemand niet aan omdat je denkt of weet dat zijn of haar verschijning (hetzij vanwege de looks, hetzij vanwege het ras) minder in smaak zal vallen bij klanten.
Krekker is de bom!
pi_133793972
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:25 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Dat een 'lekker wijf' achter de bar extra klanten trekt is (bijna) een feit.
DAT idee wordt nu gezien als racisme e/o discriminatie.

Te zot voor woorden.
  zondag 1 december 2013 @ 02:30:03 #299
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133794018
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 02:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

DAT idee wordt nu gezien als racisme e/o discriminatie.

Te zot voor woorden.
Het is ook discriminatie. Alleen dit keer op basis van vermoedens dat het de verkoopcijfers omlaag brengt ivm hoe de omgeving reageert op deze mensen ipv op vermoedens dat mensen van een bepaalde afkomst/bepaald geslacht minderwaardig zijn en zelf als persoon het werk daardoor niet aankunnen.
Krekker is de bom!
pi_133794100
Ik vind dat er iig teveel blinde haat bestaat in onze samenleving. Ongeacht de doelgroep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')