abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133722358
Hi iedereen,

Ik ga volgend jaar 5 maanden reizen en mijn camera en minilaptop gaan uiteraard mee. Normaal edit ik foto's met Photoshop CS5, maar dit programma is veel te 'zwaar' om op een minilaptop te draaien. Heeft er iemand tips wat betreft een lichte variant van een fotobewerkingsprogramma dat op een minilaptop kan functioneren?

Laptop is een EEE mini PC.

Thanks!
  Donald Duck held donderdag 28 november 2013 @ 21:22:21 #2
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_133723371
Als het bij simpele bewerkingen blijft (bijsnijden, contrast, kleuren, rode ogen, horizon rechtzetten bijv.) dan is irfanview erg geschikt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_133725185
Thanks voor de tip. Die ga ik sowieso even uitproberen dan.
Verder heb ik niet veel nodig, hoewel ik graag een HDR programma'tje zou willen uitproberen. Iemand toevallig tips daarvoor?
pi_133726116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:54 schreef Plonski het volgende:
Thanks voor de tip. Die ga ik sowieso even uitproberen dan.
Verder heb ik niet veel nodig, hoewel ik graag een HDR programma'tje zou willen uitproberen. Iemand toevallig tips daarvoor?
Ik durf je geen tips te geven want ik ben bang dat een beetje foto van formaat jouw minilaptop gaat "ophangen" welke software je verder ook gebruikt. Als ik jou was zou ik dus zeker ook kijken naar de hardware kant.
pi_133729203
Ik gebruik zelf Zoner Photo Studio op een redelijk oude Netbook (met Windows XP). JPEG bewerken gaat redelijk snel, RAW is ook nog te doen alhoewel het soms wat langzaam wordt. Ophangen doet ie niet.
pi_133865018
Denk er eens over om een lichte Linuxdistributie te draaien zoals Lubuntu of Elementary OS. Dit doet erg veel voor de snelheid en bruikbaarheid van je netbookje. Geen virussen meer en met 512 MB - 1 GB RAM kun je er uitstekend mee uit de voeten zonder met een verouderd/onveilig Windows XP opgescheept te zitten. Windows 7 / 8 is voor de meeste oudere netbooks niet haalbaar.

Voor Linux is er The Gimp en Imagemagick, met beiden erg veel mogelijk.
url
pi_133960107
Perfect moest ik net weten!
pi_134730874
Dank allen voor de reacties. Ik ga het allemaal even uitproberen. Wellicht dat ik een los HDR programma'tje en een los basic bewerkingsprogramma'tje installeer. Dat vind mn minilaptop waarschijnlijk ietsje fijner dan een groter programma zoals Zoner (waarbij de specs van mn netbookje nét voldoende zijn)
pi_134735826
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2013 23:21 schreef Plonski het volgende:
Dank allen voor de reacties. Ik ga het allemaal even uitproberen. Wellicht dat ik een los HDR programma'tje en een los basic bewerkingsprogramma'tje installeer. Dat vind mn minilaptop waarschijnlijk ietsje fijner dan een groter programma zoals Zoner (waarbij de specs van mn netbookje nét voldoende zijn)
Photomatix?
pi_134819784
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 02:39 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Photomatix?
Photomatix wordt over het algemeen niet heel goed ontvangen. Krijgt niet echt goede reviews, maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen...
pi_134830950
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 11:28 schreef Plonski het volgende:

[..]

Photomatix wordt over het algemeen niet heel goed ontvangen. Krijgt niet echt goede reviews, maar dat wil natuurlijk niet alles zeggen...
Ik ben er wel tevreden mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')