Niks mis mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:09 schreef Rezania het volgende:
Je gaat ook echt daten met een meid die 200km verderop woont.
Oh, daar gaat het me niet zo zeer om. Meer om dat mijn vriend zijn OV niet verliest. Maar goed, genoeg anderen die zeggen dat er niet echt wordt gecontroleerd op gezicht.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:19 schreef Socios het volgende:
Sowieso dat je tegen de lamp loopt en dan niet gaan huilen om je stevige boete. Is niet alleen de 'reguliere' boete + ritprijs, maar een sanctie van honderden euro's i.v.m. fraude.
Dat kan wel gebeuren.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:20 schreef PizzaMizza het volgende:
Oh, daar gaat het me niet zo zeer om. Meer om dat mijn vriend zijn OV niet verliest.
Ik bedoelde meer het recht op een studenten OVquote:Op donderdag 28 november 2013 19:27 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Dat kan wel gebeuren.
Mag de persoonlijke OV-chipkaart door een controleur worden ingenomen?
Ja, de persoonlijke OV-chipkaart kan door een controleur worden ingenomen. Dit kan als je op de kaart van een ander reist, of als je fraudeert. Je krijgt je kaart niet terug.
http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx onder Vragen over het reizen
Wil ook nog wel eens voorkomen dat je hem gewoon onder die automaat van ze duwt. Dan kijken ze er niet eens naar.quote:Op donderdag 28 november 2013 19:33 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik zou die gok niet durven wagen zelf. Maar als jij een beetje op je vriend lijkt dan zou ik het wel doen.
Wat je ook kan doen is de achterkant van het pasje laten zien. De conducteurs nemen meestal de moeite niet om hem om te draaien.
Ja, betalen voor een dienst waar je gebruik van maakt is wel belachelijk.quote:en het lijkt mij belachelijk om 50 euro te betalen aan een retourkaartje
Die vriend kan gewoon zeggen dat zijn kaart is gejat, makkiequote:Op donderdag 28 november 2013 20:35 schreef Capt.Hillstrand het volgende:
Zat laatst bij iemand in de coupe die hetzelfde deed. Die kaart werd dus mooi ingenomen. En zitten janken dat ie het zo erg vond voor z'n vriend want die was nu z'n kaart kwijtDaar had die conducteur natuurlijk geen boodschap aan, die vriend was net zo fout om z'n persoonlijke kaart uit te lenen.
En als je 200km moet reizen is de kans wel erg groot dat er een conducteur langskomt. Waarschijnlijk wel meerdere malen. Helemaal als je buiten de spits reist.
Mocht de kaart worden ingenomen, denk ik niet dat je vriend zomaar een nieuwe kaart krijgt; het wel fraude, niet een ongelukje ofzo. Maar zolang hij op de hoogte is van dit risico en het risico wilt nemen, kan je het altijd proberen natuurlijk.
Dan zal die vriend dus daadwerkelijk aangifte moeten doen, waardoor degene die met zijn kaart reist een strafblad krijgt.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
Die vriend kan gewoon zeggen dat zijn kaart is gejat, makkie
Aanvragen van een ov kan wel een hel zijn, duurt maanden met die kneuzen
Of hij is hem gewoon kwijt, kan ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dan zal die vriend dus daadwerkelijk aangifte moeten doen, waardoor degene die met zijn kaart reist een strafblad krijgt.
een ov kaart is niet gratis, hoorquote:Op donderdag 28 november 2013 20:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ja, betalen voor een dienst waar je gebruik van maakt is wel belachelijk.
dan zeg je dat je die kaart gevonden had en in je zak had gestopt en bij inchecken niet gekeken hebt of je de goede kaart had gepakt, easyquote:Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dan zal die vriend dus daadwerkelijk aangifte moeten doen, waardoor degene die met zijn kaart reist een strafblad krijgt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |