abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133717233
Hoi fokkers,

Ik heb morgen een date een meisje dat ongeveer 200km van mij woont. Zelf heb ik geen studenten OV en het lijkt mij belachelijk om 50 euro te betalen aan een retourkaartje, dus heb ik besloten om de het studenten OV-kaartje van een vriend te lenen.

Echter, ik zit met het volgende. Ik wil natuurlijk niet gesnapt worden, want dat betekent dat 1) ik in de problemen kom maar vooral 2) dat die vriend van mij zijn OV verliest. In hoeverre kijken conducteurs of jij ook echt diegene bent op de foto? Die jongen lijkt niet echt op mij(logisch, geen familie). Hij heeft wel dezelfde huidskleur en haarkleur als ik heb.

Wie heeft dit(studenten-OV van iemand anders gebruikt) ook al eens gedaan? Zou je de ''ervaring'' met mij kunnen delen?

Inb4 ts betaal gewoon, nee is mij te duur.
inb4 ts is een pauper
inb4 fokkers daten niet
#freefrederike
pi_133717280
Ligt aan de conducteur, is gewoon een gok.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_133717319
Ook wel eens gedaan, geen problemen gehad.
pi_133717404
Denk dat nog geen 20% van de conducteurs er naar kijkt.
pi_133717521
Geen stress mattie, gewoon blakka driven towwkk
pi_133717532
Dit is een gok die ik wel zou durven te nemen, en ik ben best laf.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_133717589
Je gaat ook echt daten met een meid die 200km verderop woont. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_133717917
Ik kom niet eens conducteurs tegen in de trein :')
pi_133717933
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:09 schreef Rezania het volgende:
Je gaat ook echt daten met een meid die 200km verderop woont. :')
Niks mis mee.
pi_133717999
Sowieso dat je tegen de lamp loopt en dan niet gaan huilen om je stevige boete. Is niet alleen de 'reguliere' boete + ritprijs, maar een sanctie van honderden euro's i.v.m. fraude.
pi_133718044
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:19 schreef Socios het volgende:
Sowieso dat je tegen de lamp loopt en dan niet gaan huilen om je stevige boete. Is niet alleen de 'reguliere' boete + ritprijs, maar een sanctie van honderden euro's i.v.m. fraude.
Oh, daar gaat het me niet zo zeer om. Meer om dat mijn vriend zijn OV niet verliest. Maar goed, genoeg anderen die zeggen dat er niet echt wordt gecontroleerd op gezicht.
#freefrederike
pi_133718062
Is het niet slim om voor de zekerheid ook nog zijn schoolpasje mee te nemen? Als de conducteur twijfelt, kan ik die altijd overhandigen :P
#freefrederike
pi_133718259
quote:
4s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:20 schreef PizzaMizza het volgende:
Oh, daar gaat het me niet zo zeer om. Meer om dat mijn vriend zijn OV niet verliest.
Dat kan wel gebeuren.

Mag de persoonlijke OV-chipkaart door een controleur worden ingenomen?
Ja, de persoonlijke OV-chipkaart kan door een controleur worden ingenomen. Dit kan als je op de kaart van een ander reist, of als je fraudeert. Je krijgt je kaart niet terug.

http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx onder Vragen over het reizen
pi_133718361
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:27 schreef Tochjo het volgende:

[..]

Dat kan wel gebeuren.

Mag de persoonlijke OV-chipkaart door een controleur worden ingenomen?
Ja, de persoonlijke OV-chipkaart kan door een controleur worden ingenomen. Dit kan als je op de kaart van een ander reist, of als je fraudeert. Je krijgt je kaart niet terug.

http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx onder Vragen over het reizen
Ik bedoelde meer het recht op een studenten OV :P Die vraag geeft niet echt duidelijk aan of het om het recht gaat of alleen de kaart zelf
#freefrederike
pi_133718476
Ik zou die gok niet durven wagen zelf. Maar als jij een beetje op je vriend lijkt dan zou ik het wel doen.
Wat je ook kan doen is de achterkant van het pasje laten zien. De conducteurs nemen meestal de moeite niet om hem om te draaien.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:41:24 #16
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_133718816
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:33 schreef Brede_meneer het volgende:
Ik zou die gok niet durven wagen zelf. Maar als jij een beetje op je vriend lijkt dan zou ik het wel doen.
Wat je ook kan doen is de achterkant van het pasje laten zien. De conducteurs nemen meestal de moeite niet om hem om te draaien.
Wil ook nog wel eens voorkomen dat je hem gewoon onder die automaat van ze duwt. Dan kijken ze er niet eens naar.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_133719841
quote:
en het lijkt mij belachelijk om 50 euro te betalen aan een retourkaartje
Ja, betalen voor een dienst waar je gebruik van maakt is wel belachelijk. :')

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2013 20:08:22 ]
pi_133719986
Op die van mij staat ook een foto van ruim vier jaar geleden waar ik echt niet meer op lijk. Maar met zijn collegekaart erbij moet het sowieso wel lukken.
pi_133720081
Maar dan moet die vriend dat meisje kunnen lenen, anders werkt het niet.
pi_133721092
Zat laatst bij iemand in de coupe die hetzelfde deed. Die kaart werd dus mooi ingenomen. En zitten janken dat ie het zo erg vond voor z'n vriend want die was nu z'n kaart kwijt :') Daar had die conducteur natuurlijk geen boodschap aan, die vriend was net zo fout om z'n persoonlijke kaart uit te lenen.

En als je 200km moet reizen is de kans wel erg groot dat er een conducteur langskomt. Waarschijnlijk wel meerdere malen. Helemaal als je buiten de spits reist.
Mocht de kaart worden ingenomen, denk ik niet dat je vriend zomaar een nieuwe kaart krijgt; het wel fraude, niet een ongelukje ofzo. Maar zolang hij op de hoogte is van dit risico en het risico wilt nemen, kan je het altijd proberen natuurlijk.
pi_133721638
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:35 schreef Capt.Hillstrand het volgende:
Zat laatst bij iemand in de coupe die hetzelfde deed. Die kaart werd dus mooi ingenomen. En zitten janken dat ie het zo erg vond voor z'n vriend want die was nu z'n kaart kwijt :') Daar had die conducteur natuurlijk geen boodschap aan, die vriend was net zo fout om z'n persoonlijke kaart uit te lenen.

En als je 200km moet reizen is de kans wel erg groot dat er een conducteur langskomt. Waarschijnlijk wel meerdere malen. Helemaal als je buiten de spits reist.
Mocht de kaart worden ingenomen, denk ik niet dat je vriend zomaar een nieuwe kaart krijgt; het wel fraude, niet een ongelukje ofzo. Maar zolang hij op de hoogte is van dit risico en het risico wilt nemen, kan je het altijd proberen natuurlijk.
Die vriend kan gewoon zeggen dat zijn kaart is gejat, makkie

Aanvragen van een ov kan wel een hel zijn, duurt maanden met die kneuzen
pi_133721745
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:47 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Die vriend kan gewoon zeggen dat zijn kaart is gejat, makkie

Aanvragen van een ov kan wel een hel zijn, duurt maanden met die kneuzen
Dan zal die vriend dus daadwerkelijk aangifte moeten doen, waardoor degene die met zijn kaart reist een strafblad krijgt.
pi_133721766
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Dan zal die vriend dus daadwerkelijk aangifte moeten doen, waardoor degene die met zijn kaart reist een strafblad krijgt.
Of hij is hem gewoon kwijt, kan ook. :P
pi_133721815
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:08 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ja, betalen voor een dienst waar je gebruik van maakt is wel belachelijk. :')
een ov kaart is niet gratis, hoor
pi_133721852
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2013 20:49 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

dan zeg je dat je die kaart gevonden had en in je zak had gestopt en bij inchecken niet gekeken hebt of je de goede kaart had gepakt, easy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')