Sorry ik vind je wel erg dom, je wordt gewoon belachelijk gemaakt omdat jij toevallig Marokkaan bent door een stel die zich blijkbaar beter voelen dan een Marokkaan.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
het wordt gezegd ben ik daarentegen niet zo dom
Zo zie ik het niet. Ik kan er zelfs om lachen. Zie het als zelfspot.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:44 schreef Wespensteek het volgende:
Sorry ik vind je wel erg dom, je wordt gewoon belachelijk gemaakt omdat jij toevallig Marokkaan bent door een stel die zich blijkbaar beter voelen dan een Marokkaan.
We zijn het zowaar met elkaar eens.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daarom. Een zaak als deze kent alleen maar verliezers.²
Zekers.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:46 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
We zijn het zowaar met elkaar eens.
Zelfspot heb ik ook maar dat is juist de kern dat gaat over jou en niet over jouw afkomst. Het is gewoon erg denigrerend als je als homoseksueel constant "grappig" bedoelde opmerkingen daarover krijgt, of als vrouw/blondje constant met grappen over domme blondjes wordt geconfronteerd.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Ik kan er zelfs om lachen. Zie het als zelfspot.²
Klopt, dus als ze hem al hadden afgeschreven vanwege zijn huidskleur dan hadden ze ook verder niet gekeken naar ervaring m.b.t. computerquote:Op donderdag 28 november 2013 16:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De mail begint ook met "heb nog even gekeken"
Ach ik snap je, ik ben ook bruin en kan ook lachen als mensen neger/latino grappen makenquote:Op donderdag 28 november 2013 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Zo zie ik het niet. Ik kan er zelfs om lachen. Zie het als zelfspot.²
Ik kan ook lachen om een homograpje, maar als mijn seksuele geaardheid aan mijn geschiktheid voor een baan gekoppeld wordt vind ik het een stuk minder grappig. Ik neem aan dat jij dat ook hebt bij neger/latino-grappen, en daar gaat het in dit geval om.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:56 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ach ik snap je, ik ben ook bruin en kan ook lachen als mensen neger/latino grappen maken.
Dat soort mensen die klagen van "oh hij heeft gezegd dat ik zeker veel naar de kfc ga! BoohooRACIST" hebben allemaal van die tere zieltjes die niet tegen een grapje kunnen..
Ja leuk vooral als het de bedrijfscultuur is om daar constant grapjes over te maken, helemaal leuk als iemand gaat klagen want dat bevestigt weer dat die xxxx-en helemaal geen gevoel voor humor hebben.quote:Op donderdag 28 november 2013 16:56 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ach ik snap je, ik ben ook bruin en kan ook lachen als mensen neger/latino grappen maken.
Dat soort mensen die klagen van "oh hij heeft gezegd dat ik zeker veel naar de kfc ga! BoohooRACIST" hebben allemaal van die tere zieltjes die niet tegen een grapje kunnen..
Dat snorretje van Humbertoquote:Op donderdag 28 november 2013 17:00 schreef KingKloon het volgende:
Hey een video reactie van Jeffrey:
https://www.facebook.com/photo.php?v=3517561754621
Ik kan hem alleen vinden op facebook, maar als iemand meer tijd heeft kan hij ook de link plaatsten van RTL gemist.
Ik denk dat het probleem gewoon komt omdat ze veel slechte ervaring hebben met donkere mensen (wat ik ze niet kwalijk neem) veel van die gasten hebben namelijk schijt aan alles en iedereen.. (NIET ALLEMAAL HOOR)quote:Op donderdag 28 november 2013 16:58 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Ik kan ook lachen om een homograpje, maar als mijn seksuele geaardheid aan mijn geschiktheid voor een baan gekoppeld wordt vind ik het een stuk minder grappig. Ik neem aan dat jij dat ook hebt bij neger/latino-grappen, en daar gaat het in dit geval om.
Rustig aan meid, dalijk slaap je niet wegens drukte in je hoofdquote:Op donderdag 28 november 2013 17:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Bij dit onderwerp had beter een ander snorretje gepast.
Vlak na mijn studie ben ik in Zuid-Afrika en Zimbabwe geweest. In Zimbabwe sprak ik een blanke boer op zijn enorme boerderij. "Alle zwarten waren lui en wilden niet werken tenzij je ze keihard aanpakte en gewoon willekeurig op straat schopte". We stonden te praten terwijl overal om hem heen keihard werd gewerkt, tot één de rug rechte. "Zie je wel, zei de boer, die luie donders."quote:Op donderdag 28 november 2013 17:07 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Natuurlijk neemt dat niet weg dat racisme fout is, ze hadden hem gewoon een kans moeten geven en als hij toch bleek te zijn zoals ze dachten gewoon lekker ontslaan.
Slecht voorbeeld.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vlak na mijn studie ben ik in Zuid-Afrika en Zimbabwe geweest. In Zimbabwe sprak ik een blanke boer op zijn enorme boerderij. "Alle zwarten waren lui en wilden niet werken tenzij je ze keihard aanpakte en gewoon willekeurig op straat schopte". We stonden te praten terwijl overal om hem heen keihard werd gewerkt, tot één de rug rechte. "Zie je wel, zei de boer, die luie donders."
Het nadeel van vooroordelen is dat men vaak bevestiging van het vooroordeel zoekt.
Klinkt racistisch.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:07 schreef Just_some_random_dude het volgende:
ze verwachten dat ik zo een straat type ben maar ik ben eigenlijk gewoon blank van binnen
Ik denk dat hij wel menig donkere heeft laten werken en daarop zijn ervaring heeft gebaseerd..quote:Op donderdag 28 november 2013 17:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Vlak na mijn studie ben ik in Zuid-Afrika en Zimbabwe geweest. In Zimbabwe sprak ik een blanke boer op zijn enorme boerderij. "Alle zwarten waren lui en wilden niet werken tenzij je ze keihard aanpakte en gewoon willekeurig op straat schopte". We stonden te praten terwijl overal om hem heen keihard werd gewerkt, tot één de rug rechte. "Zie je wel, zei de boer, die luie donders."
Het nadeel van vooroordelen is dat men vaak bevestiging van het vooroordeel zoekt.
Ik ook racistisch. Alsof een allochtoon meteen 'verkaasd' is wanneer hij zich op een bepaalde manier gedraagt, en 'Nederlandse' gedragingen zo uniek zijn....quote:Op donderdag 28 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
"verkaasde" allochtonen
Ik durf wel te zeggen dat er alleen donkeren echt werkten, hij was meer de slavendrijver met zijn zoons.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:22 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik denk dat hij wel menig donkere heeft laten werken en daarop zijn ervaring heeft gebaseerd..
Ja, maar als je zegt ik ben blank van binnen, dan zeg je dus dat een Latino per definitie een straattype is, en je alleen maar goed kunt zijn als je "blank bent van binnen". Bob Marley met zijn rasta was een tuigneger, of niet?quote:Op donderdag 28 november 2013 17:23 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ging gewoon bijna alleen maar met Nederlanders om of "verkaasde" allochtonen.
Ik kan wel merken wanneer iemand echt Nederlandse normen en waarden heeft, en de nuchterheid van Nederlanders.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:25 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik ook racistisch. Alsof een allochtoon meteen 'verkaasd' is wanneer hij zich op een bepaalde manier gedraagt, en 'Nederlandse' gedragingen zo uniek zijn....
Ja ik zeg ook niet dat alle donkere niet werken of zo hoor, ik heb genoeg donkere gasten gezien op mijn verschillende baantjes die gewoon net zo hard werkten als ieder ander, maar ik heb ook vaak genoeg gezien dat die gasten echt totale schijt hadden vandaar dat ik vaak wel kan begrijpen waarom sommige mensen zo reageren. Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik durf wel te zeggen dat er alleen donkeren echt werkten, hij was meer de slavendrijver met zijn zoons.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |