Maar het tweede punt is niet discriminatoir, tenzij je een impliciet verband ziet met het eerste oordeel.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:01 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hun is niet juist, voor die racist die het eerste feit erg belangrijk vond en dat maakt dus gewoon het hele oordeel onbetrouwbaar.
Daar was ik dus al bang voor, een interne "grap". Alleen is het helemaal niet grappig en het geeft inderdaad aan dat de hele bedrijfscultuur daar verziekt was.quote:
Het verband is dat het oordeel van dezelfde persoon komt. Ik verwacht niet van een racist dat die een objectief oordeel gaat vellen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:03 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Maar het tweede punt is niet discriminatoir, tenzij je een impliciet verband ziet met het eerste oordeel.
Toch denk ik dat er in heel veel bedrijven dit soort "grappen" worden gemaakt, als vrienden/collega's onder elkaar... zonder dat de leiding het weet of dat die dus mee doet... etc etc... Maar goed, dit lijkt anderzijds ook op een uitvlucht in een zeer serieuze aangelegenheidquote:Op donderdag 28 november 2013 14:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Daar was ik dus al bang voor, een interne "grap". Alleen is het helemaal niet grappig en het geeft inderdaad aan dat de hele bedrijfscultuur daar verziekt was.
Volgens deze logica is die aanklacht ook geen probleem toch? Het is een koude en harde wereld. Als je iemand discrimineert wordt je aangeklaagd. Simpel.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:49 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Inderdaad, de wereld is niet lief en zacht. Het is een koude en harde wereld. Deal with it en ga verder.
Dan hoop ik dat die mensen zich nu gaan realiseren wat de gevolgen van die "grapjes" kunnen zijn, mogelijk wordt er vanaf nu ook eens opgetreden tegen dit soort interne "grapjes".quote:Op donderdag 28 november 2013 14:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Toch denk ik dat er in heel veel bedrijven dit soort "grappen" worden gemaakt, als vrienden/collega's onder elkaar... zonder dat de leiding het weet of dat die dus mee doet... etc etc... Maar goed, dit lijkt anderzijds ook op een uitvlucht in een zeer serieuze aangelegenheid
Dat doet die Jeffrey toch? Hij dealt ermee door het bedrijf kapot proberen te krijgen. Zijn goed recht. Het is tenslotte geen aardige wereld.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:49 schreef Ultralaser het volgende:
[..]
Inderdaad, de wereld is niet lief en zacht. Het is een koude en harde wereld. Deal with it en ga verder.
Hij mag wel uitkijken dat hij zelf geen schadevergoeding moet betalen door deze lastercampagne.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat doet die Jeffrey toch? Hij dealt ermee door het bedrijf kapot proberen te krijgen. Zijn goed recht. Het is tenslotte geen aardige wereld.
De meeste bedrijven die ik ken hebben gewoon gedragsregels waarin staat dat dit soort dingen niet mogen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:08 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat die mensen zich nu gaan realiseren wat de gevolgen van die "grapjes" kunnen zijn, mogelijk wordt er vanaf nu ook eens opgetreden tegen dit soort interne "grapjes".
Wat is er laster aan?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Hij mag wel uitkijken dat hij zelf geen schadevergoeding moet betalen door deze lastercampagne.
Het is maar een grapje kan hij dan toch zeggen.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Hij mag wel uitkijken dat hij zelf geen schadevergoeding moet betalen door deze lastercampagne.
Ja, vanaf nu doen ze alleen in witgoed.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:12 schreef Ulx het volgende:
Ik ken trouwens ook wel een leuke (matige) grap voor in een electronicazaak.
Welke lastercampagnequote:Op donderdag 28 november 2013 14:11 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Nee een aanklacht is geen lastercampagne. Maar hij beperkt zich niet tot een aanklacht, hij schreeuwt het in elk medium.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Welke lastercampagne
Hij werd gediscrimineerd en klaagt vervolgens degene aan die hem gediscrimineerd heeft. Wat is het probleem precies? Is een aanklacht een lastercampagne?
Nee. Nou en? Hij krijgt een mailtje binnen. Maakt dit mailtje openbaar en doet een aanklacht. Wat is daar niet aan toegestaan?quote:Op donderdag 28 november 2013 14:14 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Er is nog niemand veroordeeld.
Hij wordt uitgenodigd door allerlei mensen om zijn verhaal bij hun te komen doen. Zo simpel is het.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:16 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Nee een aanklacht is geen lastercampagne. Maar hij beperkt zich niet tot een aanklacht, hij schreeuwt het in elk medium.
Je ziet aan de emotie-icoon die ik gebruikte dat ik niet serieus was.
Dat mag hij absoluut doen ja, maar hij wil een schadevergoeding en dáár stak ik de draak mee.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:17 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Nou en? Hij krijgt een mailtje binnen. Maakt dit mailtje openbaar en doet een aanklacht. Wat is daar niet aan toegestaan?
Hij kan er zelf niets aan doen, maar er is nav. die email wel weer een hele naming and shaming machine op gang gekomen. Dat vind ik kwalijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:18 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij wordt uitgenodigd door allerlei mensen om zijn verhaal bij hun te komen doen. Zo simpel is het.
Het zou laster zijn geweest als hij leugens verspreidde. Maar hij openbaart simpelweg een e-mail.
Die schadevergoeding slaat nergens op.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:20 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Dat mag hij absoluut doen ja, maar hij wil een schadevergoeding en dáár stak ik de draak mee.
Tjah, naming and shaming doet het heel erg goed de laatste tijd.quote:Op donderdag 28 november 2013 14:21 schreef regiliopeace het volgende:
[..]
Hij kan er zelf niets aan doen, maar er is nav. die email wel weer een hele naming and shaming machine op gang gekomen. Dat vind ik kwalijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |