abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6073950
Who's the best? pump nas n big, aint no best....

In amerika woed al een aantal maanden een lyrical war tussen Jay Z en "nasty"nas wat hier wat minder aandacht krijgt maar niet minder interessant is voor hip-hop peoplez. De geschiedenis tussen deze 2 zit zo: 1994 nas released het legendarisch en door velen beste album ILLMATIC, wat 5 mics krijgt door the source en critical acclaim world wide. Ten tijde van nas 2 de release "it was written" released een onbekende vormalige crackdealer "reasonable doubt" met weinig bombarie, maar wat toch een erg goed album bleek, JAY Z

Daarna gaat het met nas slechter en slechter, hij released I AM, wat nog een keer dicht in de buurt van het niveau illmatic komt, maar hij lijkt burned out. met jay z gaat het steeds beter, zijn albums verkopen steeds meer en worden steeds beter, zoals the life and times serie...

Kennelijk vind de vriendin van nas jay z mooi, want zonder dat nas erachter komt heeft ze een affaire met jay z. Jay z is dan bezig met het album dat zijn eigen klassieker zou worden, Blueprint. JAY Z ruled dan al een tijd hip hop en vind het tijd de kroon, zeg maar de erfenis van Notorious big als beste rapper over te nemen. En zijn plan is dat te doen door een oude "king", nas in battle te verslaan.

Hij dist nas dus en brengt subtiel naar buiten dat hij met de moeder van zijn zoontje heeft lopen rommelen. NAS LIJKT DOOD. Gedist door een van de populairste rapper van het moment en een flop, het slechte "nastradamus" lijkt hij echt zijn beste tijd te hebben gehad.

Maar wonder boven wonder brengt NAS een album uit dat sterker is dan ooit als niemand denkt dat dat nog gaat gebeuren, getiteled stillmatic geeft hij aan helemaal terug te zijn!! hij dist jay z en de luisteraars van het populaire hip hop station roepen nas met 52% uit tot winaar van de battle.

Jay z sweert wraak en daagt nas uit om op tv te battelen. Nas daagt jay z uit om zijn album ook op 25 november te droppen...

deze rivaliteit kan nog wel ff duren, maar als deze rappers zulke kwaliteit blijven uitbrengen als Blueprint en stillmatic is het publiek de grote winnaar...dus represent je favo rapper en enjoy the battle.....

een nas en jay fan....(maar meer nas)

ehmz...?
pi_6074302
Jay-Z heeft nooit een grammetje drugs gedealed, vast wel gesnofen. I'am kan je niet met Illmatic vergelijken dan is stillmatic een betere vergelijking. Nas is King Jay-Z is een Faggot met die vette lippen van em zuigt waarschijnlijk teveel cocks. Hoe ik het zie hebben ze beide maar 2 goede albums Nas Illmatic en Stillmatic, Jay-Z Reasonable Doubt en Live and Times vol 3. Voor de rest zuigen ze beiden evenveel, toch is Nas lyrically veel beter als Jay-Z. Jay heeft het altijd over drugs wijfen en diamonds. Nas gaat dieper op het leven in. En voor de rest zoals Nas het al zegt is er niemand die aan Biggie kan tippen. Jay-Z kreeg pas praatjes toen B.I.G. al dood was daarvoor durfde hij z'n bek niet open te trekken. All his fucking records sound the fucking same, die gast is vet lame en moet gouw kappe met z'n shit.

Ps: It Was Written van Nas is ook een goeie dus heeft ie er drie die het luisteren waard zijn, alsnog meer als Phat lip ;-)

[Dit bericht is gewijzigd door grim_reepah op 02-10-2002 16:50]

pi_6074418
yep...ik vind/vond tupac trouwens ook erg goed, toen hij leefde niet zo...maar nu hij dood is lijkt de dieptegang van zijn liedjes nog dieper....ik vind de beste rapper aller tijden denk ik.....nas
ehmz...?
pi_6074434
Nas is de enige van de 2 met een échte classic (Illmatic staat bij mij zeker in mn top 10 beste hiphop albums), maar de laatste tijd vind ik Jay meer on point. Stillmatic was aardig, maar The Blueprint een top album en bovendien was die MTV Unplugged van Jay-Z ook de shit.. Nas mag dan wel wat scherper zijn in zn disses, Jigga klinkt gewoon veel lekkerder en daar gaat t bij mij om!
pi_6074594
ik luister liever naar NAS
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 2 oktober 2002 @ 18:20:51 #6
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_6075766
NAS natuurlijk, no contest
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_6077135
Ze zetten zichzelf allebei grandioos voor schut.
Maar Nas maakt het nog net wat bonter dan Jay-Z.

Het was trouwens niet de vriendin van Nas. En Blueprint vond ik bepaald waardeloos, met zulke klassieke uitspraken als

I'm too sexy for jail like I'm Right Said Fred

If I'm not better than Big, I'm the closest one

I pack heat like I'm the oven door

Every time I hit the ground, I bounce up like roundball

(Ik hoop dat het toegestaan is om af te zien van het gebruik van Amerikaans slang ? )

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6091716
quote:
Who's the best? pump nas n big, aint no best...
Ten eerste: Pac, Nas and Big

Verder vind ik het allesbehalve DOPE of ERG dat Jay-Z de zogenaamde vriendin van Nas neukte. Toen Jay-Z met die chick ging was 't al 2 (!!!) jaar niks meer tussen haar en Nas. Als je dat interview met Nas ten tijde van Stillmatic's release in The Source had gelezen, had je kunnen checken dat Jay nogal obsessed was met wat Nas allemaal deed, zo ook z'n ex-chick kennelijk. Maar goed, genoeg over dat soort Party/Prive/Story bullshit, it's about the music right?

ILLmatic is een classic, zonder twijfel. Elke track is dope, lyrics zijn scherp, op z'n tijd diep en het flowt allemaal ook nog eens als een tierelier. It Was Written had ook een paar dope tracks, maar het geheel was toch minder. I Am.. kon ik ook wel waarderen, vooral NY State Of Mind Part II, Nas Is Like en Undying Love plus die ene joints met Scarface en Puffy (hate me, kom op jongens ). De rest was toch maar so-so eigenlijk. Nastradamus was wack, op Come Get Me uitgezonderd. Stillmatic vond ik eigenlijk geen classic, maar was natuurlijk wel stukken beter dan Nastradamus.

Dan Jay-Z.. Reasonable Doubt digde ik zeker, maar gaf me niet half dat classic gevoel zoals ILLmatic dat wel deed. The "In My Lifetimes" serie heb ik wel op mp3 maar ik luister die shitz eigenlijk nooit, zegt mij genoeg eigenlijk. The Dynasty, The Blueprint 'n z'n Unplugged shit vond ik zeker wel dope. Niet classic, maar wel dope.

Ik weet niet, maar Jay-Z is voor mij toch over het algemeen zeker wel dope maar niet écht die classic shit, niet die shit die je altijd in je discman wilt hebben. Dat heb ik wel echt met Nas, maar dan dus vooral z'n ouwe shit. Z'n nieuwere shit luister ik niet echt, moet ik eerlijk bekennen.
Ik ben benieuwd of het wat wordt, 25 november.

pi_6093085
Jay Z heeft zeker wel een classic
Reasonable doubt

En kom op die battle was doorgestoken kaart maar goed

En nu? Nas bij murder inc.???????????????????? Shit bij die pacbiter ja rule

Geef me een pilsje en je weet dat ik met je proost
pi_6095493
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 18:29 schreef M-BRAIN het volgende:
Jay Z heeft zeker wel een classic
Reasonable doubt

En kom op die battle was doorgestoken kaart maar goed

En nu? Nas bij murder inc.???????????????????? Shit bij die pacbiter ja rule

Ik snap echt niet wat er zo opmerkelijk is aan Reasonable Doubt. Tot een paar jaar terug beweerde niemand dat dat album klassiek was.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6098770
Nee, precies. Shit is dope, maar geen classic.

Verder is het wel een bitchmove als Nas naar Murder Inc. overstapt..
Krijgt vast Ashanti pussy van Ja voor die shit ofzo..

vrijdag 4 oktober 2002 @ 11:52:03 #12
22706 DanceV
Clubbing to Death Kamayarin
pi_6104641
Ik had hier ooit (!) een topic over geopend: Nas vs. Jay-Z, maar die schijnt al weer weg te zijn (forum opgeruimd?).

In ieder geval, ik vind dat Jay-Z betere, lekkerdere beats heeft. Maar Nas is qua lyrics weer beter.
Dat gediss is kinderachtig, maar als ik moet kiezen:
Jay-Z

I know als een van de weinige

[i]You LoOk SeXy girl.[/i]
  woensdag 9 oktober 2002 @ 20:41:32 #13
22870 BadBoy
BadBoy 4life
pi_6196543
Nas zou ik kiezen, Jay-Z heeft dus echt geen flow en rapt nogal erg monotoon.
Why [b]cant[/b] my car be better [b]than[/b] yours.
pi_6210285
Badboy
Jay z heeft echt wel een betere flow dan Nas
zelfs qua tekst vind ik Jay sterker

Nas is een fucking sell out
de golden child hahaha fuck dat
murder inc. nah hij zal wel net als jafule gaan zingen

donderdag 10 oktober 2002 @ 16:35:25 #15
22706 DanceV
Clubbing to Death Kamayarin
pi_6212520
quote:
Op woensdag 9 oktober 2002 20:41 schreef BadBoy het volgende:
Nas zou ik kiezen, Jay-Z heeft dus echt geen flow en rapt nogal erg monotoon.
Jay-Z heeft een veel betere flow! Qua teksten, misschien minder. Maar face it! moet alles dan over "hoe mijn broertje is doodgeschoten" en "hoe scoor ik 10 wijven en maak ik snel geld" gaan? Nee.

De jigger heeft nog wat vrolijke nummers erbij zitten.

[i]You LoOk SeXy girl.[/i]
pi_6220151
Persoonlijk vind ik Nas' flow vele malen doper dan die van Jay-Z. Hij flipt die shit tenminste nog een beetje, bij Jay-Z heb ik altijd meer het idee dat ie het gewoon rapt om 't rappen..
pi_6220212
Nas heeft gewoon kutbeats
dus dan is het al eerder een kutflow
pi_6220355
Hahah nu klink je écht als een hater..
Nas' kutbeats? Sinds wanneer dig jij Premo en Large Pro niet meer dan?
pi_6235122
ik vinjd zn beats gewoon kut
de beats van zn eerste 2 albums vind ik ok maar daarna niet
en primo mag ook onderhand eens een keer een andere beat maken
pi_6237940
NAS, no doubt...maar for god sake waarom gaat ie nou hangen bij Murder Inc.?? Gaat ie nu ook achter Ashanti aanlopen alsof ze honing aan dr kont heeft hangen? Niet te hopen.

Maar terug naar de battle, Jay-Z wilde door NAS te dissen zichzelf omhoog halen maar het enige wat hij bereikt heeft is de wederopstanding van NAS. Tot nu toe is NAS de ongetwijfelde winnaar.

zondag 13 oktober 2002 @ 15:15:31 #21
37919 Dwellah
Nare Deventernaar!
pi_6257867
Die beeeef is al láng bijgelegd .. Jay-Z heeft openbaar op de radio zijn excuses aan NaS aangeboden. Dit weer op verzoek van z'n mammie. Die was bang dat het helemaal uit de hand zou lopen en kleine Jay gepopt zou worden ...
pi_6278733
Jij bent echt een meester in steekhoudende argumenten zeg.
't Is maar goed dat jij niet aan het Lagerhuis meedoet, pfff.
quote:
Op vrijdag 11 oktober 2002 19:22 schreef M-BRAIN het volgende:
ik vinjd zn beats gewoon kut
de beats van zn eerste 2 albums vind ik ok maar daarna niet
en primo mag ook onderhand eens een keer een andere beat maken
pi_6278915
Op jayzonline is te lezen dat ze samen een nummer hebben opgenomen Dus het is helaas over.

I love Disses

Klootzak, your's truly
pi_6279560
Hmms ja lees het ook..
moet eerst het nummer maar es horen

Lijkt me wel dope though, Nas en Jay

pi_6280790
Nieuwe track "Made You Look" van Nas' nieuwe album gehoord..
Errrrrrrrrrrrrg dope track als je 't mij vraagt, straight up hip-hop.
Lekkere beat, dikke flow en phétte lyrics.
Stukken beter dan dat slappe 2Pac aftreksel van Jay-Z en Beyonce.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')