Je uitleg met overleven in de natuur met een dergelijke strekking.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat ik er destijds daadwerkelijk anders over dacht.
Dan is het ineens geen discriminatie meer, als je daardoor de baan misloopt als een man zonder tieten?quote:Maar ik wil het wel samen vatten: bij gelijke geschiktheid kies je gewoon obv voorkeur. Niets mis mee. Ook als de voorkeur uitgaat naar een lekker wijf met dikke tieten.
Dat valt onder de wet dus onder discriminatie!quote:Zo niet, neem je de beste kandidaat. Daarbij kunnen bepaalde zaken een rol spelen, zoals leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging en zelfs huidskleur. Al is het bij de ene eigenschap wat sneller het geval dan bij de andere.
Dat heet dus willekeur.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het hangt een beetje van de definitie af. Als discriminatie voor jou in dezen betekent dat je selecteert op zaken die er niet toe doen is het even erg. Alleen zeg ik dat leeftijd eerder er toe doet dan ras.
Dus als directeur van Cirque Du Soleil maakt het je voor de vacature van circusartiest niet uit of iemand 25 of 55 is? Really?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:18 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd.
Maakt het écht iets uit als beide partijen even vakbekwaam zijn...? Nee dus.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dus als directeur van Cirque Du Soleil maakt het je voor de vacature van circusartiest niet uit of iemand 25 of 50 is? Really?
Ik heb vorig jaar auditie gedaan voor de rol van een scholier in Spangaz of hoe die serie ook mag heten . Ik kreeg de klus niet omdat ze me me te oud vonden. Terwijl ik pas negenendertig was.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:18 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Ik weet genoeg, je bent met deze opmerking voor mij volledig door het ijs gezakt. Discriminatie is namelijk nooit "functioneel", ongeacht, huidskleur, geloof, ras of leeftijd. Voor mij is iedereen gelijk, iets waar jij blijkbaar geheel anders over denkt.
Ik ken maar weinig mensen van 50 die dezelfde fysieke prestaties halen als iemand van 25 eigenlijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Misty_eyes het volgende:
[..]
Maakt het écht iets uit als beide partijen even vakbekwaam zijn...? Nee dus.
Op die manier. Ja, misschien vind ik een deel van de natuur wel dienstig, ook al werkt het voor sommigen minder goed. Ik weet niet meer wat er toen precies is gezegd.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:19 schreef Webschip het volgende:
Je uitleg met overleven in de natuur met een dergelijke strekking.
Nee. Het alternatief is een muntje opgooien. Dat lijkt mij nou echt idioot.quote:Dan is het ineens geen discriminatie meer, als je daardoor de baan misloopt als een man zonder tieten?
Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...quote:Dat valt onder de wet dus onder discriminatie!
Ik was op mijn vijfentwintigste even bedreven in het zitten aan een bureau als de gemiddelde vijftigplusser.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen van 50 die dezelfde fysieke prestaties halen als iemand van 25 eigenlijk.
Omdat leeftijd wel verschil maakt heeft de overheid natuurlijk wel regels voor oudere werknemers ingevoerd.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Misty_eyes het volgende:
Maakt het écht iets uit als beide partijen even vakbekwaam zijn...? Nee dus.
Wat een onzin die afwijzing.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb vorig jaar auditie gedaan voor de rol van een scholier in Spangaz of hoe die serie ook mag heten . Ik kreeg de klus niet omdat ze me me te oud vonden. Terwijl ik pas negenendertig was.
Kortom. Ik ben het met je eens dat leeftijdsdiscriminatie heel erg is. En nóóit terecht,
En toch zou in dat theoretische geval wel moetenquote:Op donderdag 28 november 2013 12:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Het alternatief is een muntje opgooien. Dat lijkt mij nou echt idioot.
Ze zouden eens wat vaker moeten lachen bij dat meldpunt. Wat een gezeik zeg.quote:[..]
Nee. Als jij voor de rol van Martin Luther King een blanke afwijst lachen ze zich helemaal wezenloos bij het meldpunt...
Hier is een apart topic over.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:29 schreef 3-voud het volgende:
Stigmatiserende negertje. Snel wegmoffelen. Komt slecht uit.
Blanken bashen is makkelijker en maakt zelfvoldaneschouderklopjes mogelijk.
Blijkbaar wel.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:27 schreef gelly het volgende:
Discriminatie volgens de wet is onderscheid maken op niet ter zake doende gronden. Zoals huidskleur terwijl de functie daar niet om vraagt. Het selecteren op een blanke huidskleur voor een acteur die een KKK lid moet spelen is dan weer functioneel en mag. Zo moeilijk is het toch niet ?
Irrelevant.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:30 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hier is een apart topic over.
NWS / Knock-outgame: willekeurige voorbijgangers bewusteloos slaan
Ach welnee.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:30 schreef Webschip het volgende:
En toch zou in dat theoretische geval wel moeten![]()
Natuurlijk gebeurt het. Maar wat is er mis met een omslag in het denken zodat mensen dat veel minder gaan doen?quote:En daarom zeg ik nogmaals: het gebeurt "gewoon". Gewoon? Ja, omdat we mensen zijn, het is puur menselijk gedrag dat we keuzes maken van onze voorkeur. Zelf donkere dikke tieten.
Dat ben ik met je eens.quote:Ze zouden eens wat vaker moeten lachen bij dat meldpunt. Wat een gezeik zeg.
Hullie doen het ook is niet zo sterk als argument.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef 3-voud het volgende:
Irrelevant.
Ik toon ermee aan dat stigmatiseren en discriminatie ook uit een andere hoek kan komen. En dat mensen dat liever niet willen zien.
Filmpje kan dus in beide topics gebruikt worden.
Nope. Dat wegmoffelen wel. Want komt slecht uit. (dat bewijs je ter plekke)quote:Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hullie doen het ook is niet zo sterk als argument.
Jij kan dat andere draadje niet vinden of is het begrip wegmoffelen voor jou wat te hoog gegrepen?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:33 schreef 3-voud het volgende:
Nope. Dat wegmoffelen wel. Want komt slecht uit. (dat bewijs je ter plekke)
De zaak verdraaien trap ik niet in. Doe nog eens een poging.
Ik wil hem hier bijzetten als aanvulling. Wat zit je dwars?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij kan dat andere draadje niet vinden of is het begrip wegmoffelen voor jou wat te hoog gegrepen?
Mij zit niets dwars, ik reageer gewoon op jouw posts. Dat schijnt de bedoeling te zijn op een forum.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef 3-voud het volgende:
Ik wil hem hier bijzetten als aanvulling. Wat zit je dwars?
De bedoeling is eerder dat je weg blijft. Of heb je die memo niet gehad?quote:Op donderdag 28 november 2013 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mij zit niets dwars, ik reageer gewoon op jouw posts. Dat schijnt de bedoeling te zijn op een forum.
Met dwang bereik je niks. Geef mensen vrijheden. Mensen mogen denken en vinden wat ze willen.quote:Op donderdag 28 november 2013 12:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
[..]
Natuurlijk gebeurt het. Maar wat is er mis met een omslag in het denken zodat mensen dat veel minder gaan doen?
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |