abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133682411
ARNHEM - Een electronicabedrijf in Arnhem heeft een sollicitant voor een stageplek afgewezen vanwege zijn huidskleur. Een medewerker stuurde de mail met de reden van de afwijzing per abuis door naar sollicitant Jeffrey Koorndijk, die de mail online plaatste.

"Heb nog even gekeken, is niks. Ten eerste een donker gekleurde (een neger). En op zijn cv weinig tot geen ervaring met computers", mailt een medewerker van het electronicabedrijf aan zijn baas.

De mail werd vervolgens gepupliceerd op Facebook en Twitter, waar een rel is ontstaan. Veel mensen spreken schande van de discriminatie. Koorndijk heeft inmiddels aangifte gedaan.

http://www.telegraaf.nl/b(...)s__een_neger___.html

Ik zou zeggen, laat dit een waarschuwing zijn voor werkgevers. Een racistische medewerker kan je hele bedrijf naar de verdoemenis helpen. :')
-
pi_133682443
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 16:06 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Gelukkig maar dat negers een homogene groep en hechte gemeenschap zijn die elkaar onderling allemaal dienen aan te spreken op het gedrag van hun mede-negers! ^O^
Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.

Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.

Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.

De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.

Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.

Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
pi_133682482
Give a fuck :N
pi_133682532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:26 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken.
Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?
pi_133682596
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:26 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Eh, ja! Nee, het is geen homogene groep en de gemeenschap is ook niet overal even hecht, maar JA ik vind dat mensen elkaar wat meer mogen aanspreken. Ik weet dat dat heel eng is in deze geïndividualiseerde maatschappij, maar neem maar je verantwoordelijkheid. Net zoals, vind ik, de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid moet nemen voor racisme.

Volgens mij weet men heus wel welke families zonen hebben die slecht bezig zijn.

Vanuit de gemeenschap kan je druk op deze families uitoefenen. Je kan organisaties oprichten die er wat aan doen (dat gebeurt gelukkig ook wel) en ten slotte kan je -nu wordt het echt eng- melding maken bij de politie.

De Nederlandse overheid lukt het maar matig in ieder geval, niet met geld, niet met maatregelen. Dus dan moet je zelf maar ook in actie komen. What's in it for you? Je krijgt als gemeenschap een betere naam en dat is weer van invloed op de publieke opinie over je gemeenschap.

Ik keur racisme af, maar oververtegenwoordiging in statistieken beïnvloedt de publieke opinie. Mensen vergeten dat overvallen en geweld echte slachtoffers maakt. Familie en vrienden krijgen er over te horen en leven mee. En dan heb je nog wangedrag dat niet in de statistieken komt: het is niet erg genoeg voor aangifte, ze denken dat aangifte geen zin heeft of de daders worden nooit gepakt.

Mensen onthouden het echter wel en zij zijn ook werkgevers. Dus het wangedrag beïnvloedt de publieke opinie. Heb je daar als gemeenschap last van, neem dan ook actie om die oorzaak weg te nemen.
Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?
pi_133682630
Die neger kan niet tegen een grapje.
  woensdag 27 november 2013 @ 18:34:35 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_133682658
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_133682674
quote:
Negers en kut Marokkanen

Witte mensen kunnen zichzelf en andere witte mensen feilloos in 1 van de vele (sub)groepjes plaatsen.
Zo heb je 'volkswijktypes' aka Tokkies, kakkers, yuppen, alternatievelingen, intellectuelen, corpsballen, rechts, links etc. etc.
Om het iets makkelijker te definiëren: onderklasse, middenklasse en bovenklasse.
Geen van deze klassen voelt zich verantwoordelijk voor de gehele witte groep. We maken tenslotte onderscheid

De zwarte mensen, in de volksmond (en gedachten) de negers, worden door een grote meerderheid van alle witte mensen, in slechts twee groepen onderverdeeld.

Groep 1: de typische neger. dwz. lui, dom, asociaal, ghetto, crimineel etc. etc.
Dit is in principe de groep waar iedere neger in begint.

Groep 2: de 'verNederlandste' neger. 'Vernederlandst' staat dan voor goed.
Als neger ben je goed wanneer je netjes Nederlands spreekt en je je niet te zwart gedraagt.
Praten (lees; zeiken) over ongelijkheid, slavernij en racisme zijn voorbeelden van dat zwarte gedrag. Niet goed dus.
Gewoon lekker meedoen en meelachen met wit Nederland en je vooral niet zo snel op je (naar men zegt) grote pik getrapt voelen.

Zij die zich aanpassen en realiseren dat ze hier te gast zijn maken dus uiteindelijk kans te promoveren van neger naar verNederlandste neger. Althans, voor de witte mensen in je omgeving. Voor onbekende witte mensen blijf je gewoon de neger uit groep 1. In ieder geval tot het tegendeel (wederom) is bewezen.

Wat betreft (kut)Marokkanen en alles wat daar, voor de witte Nederlander, op lijkt geldt in principe hetzelfde.
Allemaal tuig behalve zij die 'verwesterd' zijn.
Verwesterd, het Westen (lees; wit) betekent in dit geval hetzelfde als verNederlandst voor de neger, namelijk goed.
Het Westen is immers het toonbeeld van de beschaving, alles wat daarbuiten valt vinden we (stiekem) toch een tikkeltje minderwaardig en achterlijk.

Nederland oh Nederland, het braafste jongetje van de klas. Zo ontwikkeld, zo tolerant.
Vingertjes wijzend naar andere landen, van keurigheid uit elkaar vallend.
Het land van de windmolens, de tulp, de klompen en de kaas.
Het land van de regeltjes en geweldig diepgaande tradities.

Nederland. Een land om trots op te zijn.
w/
-
  woensdag 27 november 2013 @ 18:37:52 #9
321876 Cherna
Fuck the System
pi_133682747
Facebook en Twitter maken het mogelijk
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_133682900
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Hoor net de directeur van het bedrijf op de radio zeggen dat de medewerker op non actief is gezet.
Als ie die mail niet had verneukt was er niks met em gebeurd waarschijnlijk.
pi_133683007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:34 schreef controlaltdelete het volgende:
De medewerker kon niet met het mail programma overweg?
  woensdag 27 november 2013 @ 18:48:43 #12
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133683053
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:35 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

w/
Niet mee eens. At all.

Mijn wereldbeeld:
Er zijn 3 groepen mensen op de wereld:
Groep 1: Fout.
Groep 2: Ongeclassificeerd.
Groep 3: Goed.

Iedereen start in groep 3. Gefeliciteerd allemaal ^O^.

Dan zijn er 2 soorten 'foute' mensen:
1. Mensen die willens en wetens er een godsflikkerseteringbende van proberen te maken (of alleen aan zichzelf denken).
2. Mensen die het goed bedoelen maar dingen verkeerd zeggen/uiten. Sociale fouten maken. Geindoctrineerd zijn door rare mensen. Rare mensen zelf. Politici. (zaken)mensen in pakken. Clowns.

De eerste groep valt wat mij betreft in groep 1. Die komen daar ook nooit meer uit, tenzij ze mijn leven redden. Nu is dat (gelukkig) niet zo vaak nodig, dus het kost wel wat moeite.
De tweede groep mensen valt onder de noemer 'ongeclassificeerd'. "Waarom, weledelgestrenge heer n00b13, zou je dat willen?", hoor ik je denken! Nou. van die mensen weet ik niet zo goed of ze het nou goed bedoelen of niet. Ik zal een licht wantrouwen handhaven, totdat die persoon zich werkelijk bloot geeft en ik een goed en objectief beeld heb kunnen vormen.
Dan gaat die naar groep 1 of 3.

Mensen in groep 1 probeer ik buiten mijn leven te houden. Die mensen merken dat zelf niet (of ik probeer ze het niet te laten merken), maar ik zal nooit initiatief nemen en zij ook niet, want zo rollen die lui nou eenmaal. Moet ik met mensen in groep 1 samenwerken? Prima. Geen probleem. Kan. Maar sociaal doe ik niet...

Zo werkt mijn systeempje ongeveer. Nu moet ik weg.
pi_133683290

PLUS is niet racistisch, die neemt dit soort mens wel aan en zet ze in de etalage.

[ Bericht 13% gewijzigd door Specularium op 27-11-2013 19:15:36 ]
pi_133683487
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Anders beoordeel je iemand op basis van zijn/haar merites.
A: Dat vraagt meer hersenactiviteit.
B: Dan staat hij er zelf zo slecht op.

Het is echt geen toeval dat racisme het zo goed doet in de onderste regionen, het is heel sneu maar voor veel mensen is hun huidskleur het enige wat ze hebben om zich beter te voelen dan een ander.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133683496
Interview met de eigenaar van het bedrijf:
http://www.omroepgelderla(...)riminerende-mail.htm
-
  woensdag 27 november 2013 @ 19:11:07 #16
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_133683701
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
pi_133683736
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:11 schreef n00b13 het volgende:
Je zal zo iemand in het bedrijf hebben. Heb je jaren geïnvesteerd iets op te bouwen. Komt zo een malloot even je bedrijf naar de kloten helpen.
Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
pi_133683949
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de baas van het bedrijf ook niets van donkere mensen moet hebben, anders zou de medewerker nooit zo een bericht naar hem sturen.
Dat is logisch, maar dat houd je binnenskamers.
pi_133684042
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.
  woensdag 27 november 2013 @ 19:21:39 #20
409682 yulian
Ben je vriend niet!
pi_133684089
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Als dat de heersende bedrijfscultuur is dan kan ik er geen medelijden mee hebben dat het op een gegeven moment fout gaat.
Wie wel.
The Art Of Lying
pi_133684107
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:18 schreef DrDentz het volgende:
Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.
-
pi_133684158
quote:
3s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:22 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je wacht op het goede moment, tot Hitler 2.0 aan de macht komt, dan mag je openlijk racistisch zijn.
Maar negers hadden in Nazi Duitsland een grotere kans om te overleven dan een ariër, ze hoefden zich niet eens aan het front te melden.
pi_133684581
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 19:12 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_133684701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe meer verantwoordelijkheid we bij een ander leggen hoe minder we zelf hoeven te ondernemen. Lekker achterover leunen en dat gepolariseer lost zich vanzelf wel op. Toch?
Nee hoor, alle stimuleringsprojecten, fondsen voor minderheden, reclamecampagnes, enz gaan gewoon rustig door. We vragen alleen ook een stapje extra van de gemeenschappen waar bepaalde problemen zijn.

Wat dat betreft kunnen we hier nog wel een Obama gebruiken. Die was het toonbeeld van wat ik bepleit: een communityorganiser.
pi_133684817
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 18:30 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Jij spreekt zelf ook de blanke criminelen aan op hun gedrag?
Als binnen mijn gemeenschap rottugheid gebeurt, dan doe ik dat ja. Ik spreek me er ten minste over uit en als ik er achter kom dat iemand in mijn vriendengroep aan zijn geld komt door overal in te breken dan weet ik niet of hij nog welkom is op mijn verjaardag. Ik zou in ieder geval uitspreken dat ik het er niet mee eens ben met wat hij doet. En hoe jammer ook, maar als ik hem kan linken aan allerlei overvallen dan zal ik dat waarschijnlijk melden bij Meld Misdaad Anoniem.

En verder als ik racistische opmerkingen hoor dan zeg ik daar ook wat van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')