Getallen zijn in guldens.
Bij mijn eerste stage kreeg ik toendertijd 700,- waar ik toendertijd maar net van kon rondkomen (mede dankzij een relatief goedkope huur).
Voor mijn afstudeerstage wilde ze eerst maar iets van 400,- geven, terwijl het een onderzoeksproject was waar het bedrijf ook echt wat aan had. Ik heb toen ook gezegd dat het echt meer moest zijn aangezien ik daar niet eens mijn rekeningen van kon betalen. Ze hebber er toen 900,- van gemaakt (de krenten), ik woonde op dat moment weer thuis dus dat was op zich voldoende.
Maar goed, als je er al zit heb je natuurlijk weinig meer te zeggen.
het bedrijf waar ik misschien kan komen wil het "gemiddelde" betalen, dat wordt dus zo'n 400 euro denk
1ste stage ongeveer € 350,- per maand
2de stage ongeveer € 250,- per maand
Per januari moet ik op afstudeerstage (HBO). Dus weer ff afwachten, wat ik dan ga krijgen. Maar ook op deze studie zie ik regelmatig, dat een heleboel mensen geen vergoeding ontvangen of maar heel weinig.
[Dit bericht is gewijzigd door _wie op 03-10-2002 19:24]
Wel is waar mooie werktijden, van 10:00 tot 17:00 & erg veel geleerd maar erg prettig als je werk zo wordt gewaardeerd ![]()
ps: ik zit op mbo ict niveau 4 en je bent als bedrijf niet verplicht om de stagaire te betalen.
quote:Gilde oplichtingen? OF een ander ROC. Mijn mede stagiair op mijn huidige stage plaats krijgt 400 gulden stagevergoeding p.m., hij doet dezelfde opleiding en hetzelfde jaar als mij.Ik krijg niks, waarom? -> Ik volg mijn opleiding systeembeheerder MKB (mbo niveau4) op Gilde Oplichtingen. En daar gaat 250 euro heen waar ik waarschijnlijk nooit iets van terug zien, het gaat om een periode van 3 maanden.
Op donderdag 3 oktober 2002 18:10 schreef chiel-s het volgende:
Afgelopen jaar heb ik van half Januari tot half Juni stage gelopen en mijn totale vergoeding was maar liefst 50 euro. Voor half jaar webdesign / development gedaan te hebben bij het bedrijf.....Wel is waar mooie werktijden, van 10:00 tot 17:00 & erg veel geleerd maar erg prettig als je werk zo wordt gewaardeerd
ps: ik zit op mbo ict niveau 4 en je bent als bedrijf niet verplicht om de stagaire te betalen.
Van mijn vorige stageplaats heb ik ook nog geen geld van school gezien, ik zou iets van 90 euro krijgen. Daar zijn ze nu al 6 maanden rente aan van het trekken op de schulden van school van te betalen. Het liefst zou ik die hele school, incl. al het personeel en dan vooral het management en administratief, in de fik steken.
En natuurlijk hebben die geen geld, ik kreeg dus ook geen vergoeding ![]()
Maar ik heb wel heel veel dingen geleerd en een hele leuke tijd gehad.
Stelletje vuile afzetters
quote:Dat vind ik dus echt denigerend. Dan kunnen ze echt beter niks geven.
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:26 schreef Joene het volgende:
fl 50 gulden voor 6 maandenStelletje vuile afzetters
quote:Dat zei ik ook , dus ik heb die 50 gulden bij de directeur op zn bureau teruggelegt
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Dat vind ik dus echt denigerend. Dan kunnen ze echt beter niks geven.
quote:En wat deed ie toen?
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:32 schreef Joene het volgende:[..]
Dat zei ik ook , dus ik heb die 50 gulden bij de directeur op zn bureau teruggelegt
Zo van: jaaah omdat het moet, anders...
Ik heb nog zoveel meer mee gemaakt op mijn stage, echt niet normaal. Ik had namelijk voordat ik begon met mijn stage wat freelance opdrachten voor hem gedaan. Hij zei dat hij mij later zou betalen maar dat heeft ie nooit gedaan. Heb ik hem er later aan herinnerd en hij zei dat ie het die week zou afhandelen.....niet gebeurd. Op het einde van mijn stage weer erover begonnen en toen zei die dat hij het geld zou overmaken op mijn rekening.
Jahoor, niet gebeurd......waarbij ik dus weer een email heb gestuurd en daar op het volgende antwoord kreeg: Ja Chiel we hebben je zo gematst met je uren (werkdag van 10:00 tot 17:00), ik vind dat die uren wie jij extra hebt gewerkt dat wel compenseren met deze gunst.
IK DUS MOEILIJK FLIPPEN! Dit was nooit afgesproken en was zelfs voor dat mijn stage begon en het ging hier over toch wel zo'n 10 uur webdesign werk (heb hele fucking website gemaakt voor het bedrijf) En ook meteen contact opgenomen met school om te vragen of je verplicht 8 uur per dag moet werken aangezien hij mij daarmee ging chanteren. Je bent dat dus niet verplicht zolang de werkgever je andere werktijden geeft en de school het goed keurt (dat was dus ook zo, het met natuurlijk niet onder de 6/7 uur komen uiteraad...)
Na heel wat emailtjes en telefoontjes heb ik het geld toch gekregen maar hij wilde nog steeds dat ik voor hem free-lance opdrachten bleef doen => *NOT* Echt triest hoe sommige bedrijven stagaires proberen te misbruiken, daarom is het soms ook slimmer om een groter bedrijf te kiezen dan een klein bedrijf (dit bedrijf bestond uit 3/4 werknemers) ![]()
ps: ik zit op een roc opleiding.
Me tweede stage was het veel beter geregeld, In het begin kreeg ik 150 tot 100 euro per week (jah dat was afgelopen half jaar) na 5 weken heb ik gevraagd of ik geen mooie hardware kon kopen aan het einde van de stage (ook geen probleem) Dus aan het einde van me stage heb ik de allernieuwe compaq evo n800v notebook uitgezocht en die is toen keurig vanuit taiwan ingevlogen
(waarde 2500 euro excl BTW, inkoopprijs) en mocht de eerst 550 euro van het begin van de stage houden! Oftewel helemaal geweldig
Alleen nu baal ik er wel van want hij dacht dat ik dus wel zou komen blijven werken bij m (ongeveer zelfde verhaal als hierboven) Alleen dat zag ik dus niet zitten, en nu word ik op het bedrijf helemaal 'zwartgemaakt' wat ik zo hoorde van een collega stage loper die er nog wel werkt, vind ik dus niet echt tof
, maar ik ga wel heen om het uit te praten
Nu met me nieuwe opleiding ga ik duaal studeren, volgend jaar begint het werken, minimum loon is rond de 800 euro per maand voor 3 dagen p/w
2e stage: 205 Euro in de maand. dat kregen alle stagiares die daar fulltime zaten overgens. De stagiares waren overgens de enige die er fulltime werkten op die afdeling, de rest hadden allemaal roosters van 4 of 3 dagen in de week
Tijd? Mjah 38 uur in de week, beetje van 9 tot 5 idee, soms wat eerder beginnen, soms wat later eindigen.. ook hier hoefde ik niet stipt optijd binnen te zijn.
Best wel discriminerend.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |