abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6073943
6 jaar geleden kreeg ik iets van 500 gulden per maand
Resistance is futile, you shall be assimilated
pi_6073965
Kreeg twee jaar geleden 1000 gulden bruto per maand bij een accountantskantoor voor 40 uur per week.
Ik zag laatst een Marokkaans gezin lopen en dacht: "De tros is helemaal niet de grootste familie van Nederland!"
  woensdag 2 oktober 2002 @ 16:28:07 #28
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6073983
Ik vind het niet meer dan normaal dat je iig je eigen onderhoud kan betalen zonder nog eens in het weekend te moeten werken. Het mag dan wel voor je studie zijn, veel mogelijkheden om daarnaast erbij te verdienen heb je niet.

Getallen zijn in guldens.

Bij mijn eerste stage kreeg ik toendertijd 700,- waar ik toendertijd maar net van kon rondkomen (mede dankzij een relatief goedkope huur).
Voor mijn afstudeerstage wilde ze eerst maar iets van 400,- geven, terwijl het een onderzoeksproject was waar het bedrijf ook echt wat aan had. Ik heb toen ook gezegd dat het echt meer moest zijn aangezien ik daar niet eens mijn rekeningen van kon betalen. Ze hebber er toen 900,- van gemaakt (de krenten), ik woonde op dat moment weer thuis dus dat was op zich voldoende.

Maar goed, als je er al zit heb je natuurlijk weinig meer te zeggen.

I don't even know what I'm doing here.
pi_6074323
ik kreeg in me eerste stage 732,40 gulden per maand, was 750 bruto.
over een half jaar weer stage lopen, de vergoeding zal me roesten (denk ik).
kheb liever een goed bedrijf met weinig reistijd en veel te leren.
maar als ze veel willen betalen ga ik niet zeuren.

het bedrijf waar ik misschien kan komen wil het "gemiddelde" betalen, dat wordt dus zo'n 400 euro denk

pi_6085227
Het leukst stagelopen is het voor Notariskandidaten. Die kunnen bij wijze van spreke na hun stage al rentenieren.
pi_6085244
in december moet ik beginnen, en ik krijg 230 euro per periode van 4 weken.
Goede deal voor het bedrijf, een zo goed als afgestudeerde ingenieur voor peanuts
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_6091826
Het is wel leuk dat iedereen nu allerlei bedragen lopen te roepen, maar is wel handig als je er meer info bijzet. Wat voor stage heb je precies gelopen. Bij onze opleiding (Medische Informatiekunde aan de UvA) krijg je bij je wetenschappelijke stage in meeste gevallen geen vergoeding. Het is ook meer een stage voor jezelf en geen klussen opknappen voor je begeleider. Ik loop trouwens stage bij TNO Gezondheid en Preventie Leiden.
  donderdag 3 oktober 2002 @ 18:07:05 #33
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_6092864
Ik heb ruim 3 jaar geleden stage gelopen. Via school werd een verplichte stage vergoeding geregeld van € 43,- per week. Daar boven op kreeg ik nog in mijn eerste stage extra geld, voor eten e.d. (Zat op een camping) en bij mijn 2de stage nog een gedeelte voor kamerhuur. Deze waren dus op MBO niveau. Ik heb dus geluk gehad met de vergoedingen.

1ste stage ongeveer € 350,- per maand
2de stage ongeveer € 250,- per maand

Per januari moet ik op afstudeerstage (HBO). Dus weer ff afwachten, wat ik dan ga krijgen. Maar ook op deze studie zie ik regelmatig, dat een heleboel mensen geen vergoeding ontvangen of maar heel weinig.

[Dit bericht is gewijzigd door _wie op 03-10-2002 19:24]

donderdag 3 oktober 2002 @ 18:10:27 #34
30299 chiel-s
http://www.chiels.nl
pi_6092890
Afgelopen jaar heb ik van half Januari tot half Juni stage gelopen en mijn totale vergoeding was maar liefst 50 euro. Voor half jaar webdesign / development gedaan te hebben bij het bedrijf.....

Wel is waar mooie werktijden, van 10:00 tot 17:00 & erg veel geleerd maar erg prettig als je werk zo wordt gewaardeerd

ps: ik zit op mbo ict niveau 4 en je bent als bedrijf niet verplicht om de stagaire te betalen.

Party0n Till The Break Of Dawn
pi_6094037
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 18:10 schreef chiel-s het volgende:
Afgelopen jaar heb ik van half Januari tot half Juni stage gelopen en mijn totale vergoeding was maar liefst 50 euro. Voor half jaar webdesign / development gedaan te hebben bij het bedrijf.....

Wel is waar mooie werktijden, van 10:00 tot 17:00 & erg veel geleerd maar erg prettig als je werk zo wordt gewaardeerd

ps: ik zit op mbo ict niveau 4 en je bent als bedrijf niet verplicht om de stagaire te betalen.

Gilde oplichtingen? OF een ander ROC. Mijn mede stagiair op mijn huidige stage plaats krijgt 400 gulden stagevergoeding p.m., hij doet dezelfde opleiding en hetzelfde jaar als mij.Ik krijg niks, waarom? -> Ik volg mijn opleiding systeembeheerder MKB (mbo niveau4) op Gilde Oplichtingen. En daar gaat 250 euro heen waar ik waarschijnlijk nooit iets van terug zien, het gaat om een periode van 3 maanden.

Van mijn vorige stageplaats heb ik ook nog geen geld van school gezien, ik zou iets van 90 euro krijgen. Daar zijn ze nu al 6 maanden rente aan van het trekken op de schulden van school van te betalen. Het liefst zou ik die hele school, incl. al het personeel en dan vooral het management en administratief, in de fik steken.

pi_6110576
¤ 13,16 per dag en loop 5 maanden stage. Ik mag niet klagen had ook 0,0 kunnen krijgen
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_6110606
nul... maar met kerst kreeg ik net zoals alle andere werknemers wel 'n bonusje van 300 gulden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_6110608
ik liep stage in het zieken huis bij de medisch technische dienst.

En natuurlijk hebben die geen geld, ik kreeg dus ook geen vergoeding

Maar ik heb wel heel veel dingen geleerd en een hele leuke tijd gehad.

pi_6110622
fl 50 gulden voor 6 maanden

Stelletje vuile afzetters

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6110678
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:26 schreef Joene het volgende:
fl 50 gulden voor 6 maanden

Stelletje vuile afzetters

Dat vind ik dus echt denigerend. Dan kunnen ze echt beter niks geven.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6110717
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt denigerend. Dan kunnen ze echt beter niks geven.

Dat zei ik ook , dus ik heb die 50 gulden bij de directeur op zn bureau teruggelegt
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_6110759
750,- per maand // 4 dagen in de week
pi_6112115
quote:
Op vrijdag 4 oktober 2002 17:32 schreef Joene het volgende:

[..]

Dat zei ik ook , dus ik heb die 50 gulden bij de directeur op zn bureau teruggelegt

En wat deed ie toen?
Ik vin het wel heel erg 50 gulden

Zo van: jaaah omdat het moet, anders...

vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:11:37 #44
30299 chiel-s
http://www.chiels.nl
pi_6114390
Ja ik heb het gewoon aangenomen. Je kan wel gaan flippen maar meer krijg je toch niet en het is beter dan helemaal niets.

Ik heb nog zoveel meer mee gemaakt op mijn stage, echt niet normaal. Ik had namelijk voordat ik begon met mijn stage wat freelance opdrachten voor hem gedaan. Hij zei dat hij mij later zou betalen maar dat heeft ie nooit gedaan. Heb ik hem er later aan herinnerd en hij zei dat ie het die week zou afhandelen.....niet gebeurd. Op het einde van mijn stage weer erover begonnen en toen zei die dat hij het geld zou overmaken op mijn rekening.

Jahoor, niet gebeurd......waarbij ik dus weer een email heb gestuurd en daar op het volgende antwoord kreeg: Ja Chiel we hebben je zo gematst met je uren (werkdag van 10:00 tot 17:00), ik vind dat die uren wie jij extra hebt gewerkt dat wel compenseren met deze gunst.

IK DUS MOEILIJK FLIPPEN! Dit was nooit afgesproken en was zelfs voor dat mijn stage begon en het ging hier over toch wel zo'n 10 uur webdesign werk (heb hele fucking website gemaakt voor het bedrijf) En ook meteen contact opgenomen met school om te vragen of je verplicht 8 uur per dag moet werken aangezien hij mij daarmee ging chanteren. Je bent dat dus niet verplicht zolang de werkgever je andere werktijden geeft en de school het goed keurt (dat was dus ook zo, het met natuurlijk niet onder de 6/7 uur komen uiteraad...)

Na heel wat emailtjes en telefoontjes heb ik het geld toch gekregen maar hij wilde nog steeds dat ik voor hem free-lance opdrachten bleef doen => *NOT* Echt triest hoe sommige bedrijven stagaires proberen te misbruiken, daarom is het soms ook slimmer om een groter bedrijf te kiezen dan een klein bedrijf (dit bedrijf bestond uit 3/4 werknemers)

ps: ik zit op een roc opleiding.

Party0n Till The Break Of Dawn
  vrijdag 4 oktober 2002 @ 22:36:23 #45
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_6114837
Me eerste stage bij een MBO ICT opleiding voor 800/1000 gulden aan een kado voor 6 maanden werk, daar heb ik toen stevig van gebaald maar aan de andere kant ben ik nu ook wel blij met die DVD speler en kleine surround set die ik ervoor heb gekocht

Me tweede stage was het veel beter geregeld, In het begin kreeg ik 150 tot 100 euro per week (jah dat was afgelopen half jaar) na 5 weken heb ik gevraagd of ik geen mooie hardware kon kopen aan het einde van de stage (ook geen probleem) Dus aan het einde van me stage heb ik de allernieuwe compaq evo n800v notebook uitgezocht en die is toen keurig vanuit taiwan ingevlogen (waarde 2500 euro excl BTW, inkoopprijs) en mocht de eerst 550 euro van het begin van de stage houden! Oftewel helemaal geweldig

Alleen nu baal ik er wel van want hij dacht dat ik dus wel zou komen blijven werken bij m (ongeveer zelfde verhaal als hierboven) Alleen dat zag ik dus niet zitten, en nu word ik op het bedrijf helemaal 'zwartgemaakt' wat ik zo hoorde van een collega stage loper die er nog wel werkt, vind ik dus niet echt tof , maar ik ga wel heen om het uit te praten

Nu met me nieuwe opleiding ga ik duaal studeren, volgend jaar begint het werken, minimum loon is rond de 800 euro per maand voor 3 dagen p/w

»» Democracy is so overrated »»
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 09:09:03 #46
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_6118522
In 1999 kreeg ik fl. 650,- vergoeding p/m voor mijn stage bij een accountantskantoor.
In 2001 kreeg ik fl. 400,- vergoeding p/m voor mijn afstudeeropdracht bij een gemeente.

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
pi_6119775
Ik kreeg voor m'n MBO stage een paar honderd gulden kado aan 't eind (was stage van 10 weken), voor mn HBO stage, en daarna afstuderen fl. 1000,- bruto per maand... dat vond ik fijn
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 12:04:26 #48
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6119828
1e stage: 500 gulden in de maand. Dat was gewoon een normaal bedrag,kregen de meeste van school die bij soortgelijke bedrijfjes werkten. Helaas gign de tent na 3 maanden failliet en had ik nog maar 2 maanden betaald gekregen.. nou dan kun je wel naar de 3de maand fluiten, want wie geen ww premie betaald zal dus ook niets krijgen van 't Gak.. weg 500 piek.. We 40 uur in de week werken, maar daarvan kon ik de tijden wel redelijk zelf bepalen (als het maar ergens tussen 8:00 en 19:00 was)..

2e stage: 205 Euro in de maand. dat kregen alle stagiares die daar fulltime zaten overgens. De stagiares waren overgens de enige die er fulltime werkten op die afdeling, de rest hadden allemaal roosters van 4 of 3 dagen in de week Tijd? Mjah 38 uur in de week, beetje van 9 tot 5 idee, soms wat eerder beginnen, soms wat later eindigen.. ook hier hoefde ik niet stipt optijd binnen te zijn.

pi_6119860
In 1996 heb ik een jaar stage gelopen op de Soos van Eindhoven. Ik kreeg 300 gulden netto per maand omdat dit in het kader van een HBO-opleiding was, MBO-stagiaires kregen niets.

Best wel discriminerend.

#geen
pi_6120256
Ruim 1200 euro in de maand. Best lekker geregeld toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')