abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:38:26 #1
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_6073177
Ik loop nu dus stage en krijg daarvoor ¤ 238,- per maand bruto. Dat is op zich niet zo heel erg verkeerd (beter dan niets), maar ik hoor vaak genoeg hogere bedragen. Bovendien woon ik op mezelf en ik kan van dit bedrag dus echt niet rondkomen. Ik moet er dus bij werken, waar ik niet veel tijd voor heb, want ik loop stage!!

Al met al voel ik me dus een beetje genaaid. Om te kijken of dit terecht is, is mijn vraag:

Hoe hoog is/was jouw stagevergoeding en hoe genaaid voel(de) je daarover??

pi_6073182
500 euro per maand krijg ik momenteel. Loop drie dagen stage, woensdag, donderdag en vrijdag en mag gewoon thuis werken
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6073201
Ik kreeg 800 gulden per maand. En daar klaagde ik niet over.
O+. Ripley. O+.
pi_6073208
Ooit kreeg ik Fl. 0,0.
De groeten van Ben
pi_6073225
ik kreeg 250 gulden en reiskostenvergoeding in totaal 384 gulden per maand.
pi_6073228
Ik krijg € 0,0

Maar ja, had ik maar een andere opleiding of stageplaats (want sommige scholen betalen wel) moeten zoeken.

woensdag 2 oktober 2002 @ 15:41:54 #7
18438 thedon
*SirSimon Fan*
pi_6073240
ik mocht een nieuwe pc uitzoeken
Gekloond: ♫
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:42:45 #8
15329 gizmo4ever
Eens kijken hoe lang de ondert
pi_6073253
Ik kreeg ¤204,-
niet veel, maar altijd beter als (dan??) niets.
pi_6073274
Ik heb 3 jaar stage gelopen
1e jaar 2 dagen in de week, 2e en 3e 1 dag in de week..
en heb er ¤ 0,0 voor gekregen...
pi_6073280
1000 gulden per maand voor vier dagen per week.
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken.
fotoboek
pi_6073294
Hoop mensen die voor nop hebben gewerkt. Dat zou ik dus echt nooit doen. Ik leg mijn financiële eisen neer, dan is er wat ruimte om te onderhandelen, maar merk ik gewoon dat ze een stagair nodig hebben om vervelende karweitjes op een goedkope manier te laten doen, dan ben ik weg.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:46:10 #12
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6073303
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:38 schreef Miwe het volgende:
maar ik hoor vaak genoeg hogere bedragen.
Ik kreeg 500 piek per maand, je hoort misschien vaker hogere bedragen omdat mensen dat natuurlijk wel graag vertellen maar als ze niets of weinig krijgen natuurlijk niet.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:46:22 #13
23793 RaVeDaVe
Allahverdomme
pi_6073307
fl. 688,11 per 3 weken...
maar dan wel 4 dagen in de week, en tis al een jaar of 5-6 geleden..
Bombing EarDruMzZ
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:47:36 #14
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_6073322
wel 1 euro per uur.. en het gaat nog naar de school ook !!
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_6073324
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoop mensen die voor nop hebben gewerkt. Dat zou ik dus echt nooit doen. Ik leg mijn financiële eisen neer, dan is er wat ruimte om te onderhandelen, maar merk ik gewoon dat ze een stagair nodig hebben om vervelende karweitjes op een goedkope manier te laten doen, dan ben ik weg.
als je kunt kiezen uit een goeie stage waar je veel leert en contacten opdoet maar niks voor krijgt is dat altijd beter dan een slechte stageplek waar je dan een paar rotcenten voor vangt. Stage doe je voor de ervaring en niet om er rijk van te worden.
De groeten van Ben
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:48:59 #16
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_6073342
Ik heb m'n eerste jaar 10 weken lang 5 dagen per week stage gelopen.... kreeg daarvoor helemaal niets!
tweede jaar moest ik weer 10 weken stage lopen en weer kreeg ik helemaal niets!!!
Dit jaar moet ik weer stage lopen, volgens mij weer 10 weken... en ook dit jaar geen stage vergoeding... Lekker hoor...
Mijn school kreeg een vergoeding voor het werk dat IK leverde... Voel me dus wel flink genaaid...
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_6073372
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:47 schreef BenKetting het volgende:

[..]

als je kunt kiezen uit een goeie stage waar je veel leert en contacten opdoet maar niks voor krijgt is dat altijd beter dan een slechte stageplek waar je dan een paar rotcenten voor vangt. Stage doe je voor de ervaring en niet om er rijk van te worden.

Mwah, mijn ervaring is dat bedrijven die er niks voor geven vaak op zoek zijn naar een slaafje. Een studentje dat voor noppes of voor een paar knaken vervelende klusjes opknapt die men de werknemers niet wil laten doen omdat dat dan te veel kost.
Als een bedrijf echt serieus is met stagaires dan betalen ze er wel redelijk tot goed voor!
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:53:10 #18
27663 B4ron
Kuala Lumpur
pi_6073391
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:47 schreef Erosjuhhh het volgende:
wel 1 euro per uur.. en het gaat nog naar de school ook !!
je bent harstikke gek....
Goedenmiddag, u kunt wel gaan
pi_6073430
spw opleiding
20 weken onbetaald
pi_6073524
Ik krijg € 0,0 vergoeding
Vorig jaar kreeg ik ƒ 50,- per maand (geef dan niks! )

Maar het gaat me er vooral om dat ik nu een goede stageplaats heb, ik leer hier wel ontzettend veel. Stages gaat echt niet alleen om goedkope hulpjes dat valt best enigzins mee.... Alhoewel als ik naar mijn broertje zijn stageorganisatie kijk (hij krijgt trouwens wel vergoeding), maar ja je levert wel 40 uur werk voor het bedrijf maarok... aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant...boeieh

woensdag 2 oktober 2002 @ 16:04:20 #21
13851 overhyped
Stop the hype
pi_6073545
ik kreeg ongeveer 1000 gulden netto..

plus 10 procent van de facturabele uren uitbetaald als ik na mijn stage kwam werken.. wat ik nu nog doe

Voor diegene waar de stagevergoeding naar school gaat: Neem even contact op met het LAKS of de LSVB Dergelijke zaken zijn op zijn minst gezegt "omstreden.." In de tijd dat ik nog voorzitter was van de leerlingenraad op mijn oude school heb ik daar al een keer een discusie over gehad met een leraar die dat van plan was in te voeren.. en hem finaaaaal afgebrandt

bovendien: dat zijn afspraken tussen jouw en het bedrijf, daar heeft school geen ene fuck mee te maken...

Want ik ben HYPER dan HYPER dan HYPER dan HYPE! Overhyped voor als je dat niet begrijpt
pi_6073596
230 euro, gewoon 5 dagen per week van 7:45 tot 16:30
pi_6073692
Voor mijn eerste stage: ongeveer 500 gulden per maand, 40 uur werken per week.
Voor mijn tweede stage: 187 euro per maand, ook voor 40 uur per week.
Daar moest ik dus ook bij werken, is erg zwaar 6 dagen per week.
pi_6073706
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 16:04 schreef overhyped het volgende:
ik kreeg ongeveer 1000 gulden netto..

plus 10 procent van de facturabele uren uitbetaald als ik na mijn stage kwam werken.. wat ik nu nog doe

Voor diegene waar de stagevergoeding naar school gaat: Neem even contact op met het LAKS of de LSVB Dergelijke zaken zijn op zijn minst gezegt "omstreden.." In de tijd dat ik nog voorzitter was van de leerlingenraad op mijn oude school heb ik daar al een keer een discusie over gehad met een leraar die dat van plan was in te voeren.. en hem finaaaaal afgebrandt

bovendien: dat zijn afspraken tussen jouw en het bedrijf, daar heeft school geen ene fuck mee te maken...

Mijnvader heeft vanuit ASML contact onderhouden met o.a. Fontys over stagiares, en die "mocht" ooit een stageloper "hebben" voor het luttele bedrag van 10.000 gulden voor 4 maanden ofzo....

Die in zijn geheel bij Fontys terecht zou komen..
Maar jaah, veel scholen/instellingen regelen het zo dat ze er zelf ook beter van worden hoor .

En ik heb liever lage opbrengsten uit een stage dan heeelemaal nix geleerd.

pi_6073719
En imho hoef je je pas genaaid te voelen als je tijdens je stage alleen maar dingen hebt gedaan die je thuis of op school ook wel had kunnen doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')