Al met al voel ik me dus een beetje genaaid. Om te kijken of dit terecht is, is mijn vraag:
Hoe hoog is/was jouw stagevergoeding en hoe genaaid voel(de) je daarover??
Maar ja, had ik maar een andere opleiding of stageplaats (want sommige scholen betalen wel) moeten zoeken.
quote:Ik kreeg 500 piek per maand, je hoort misschien vaker hogere bedragen omdat mensen dat natuurlijk wel graag vertellen maar als ze niets of weinig krijgen natuurlijk niet.
Op woensdag 2 oktober 2002 15:38 schreef Miwe het volgende:
maar ik hoor vaak genoeg hogere bedragen.
quote:als je kunt kiezen uit een goeie stage waar je veel leert en contacten opdoet maar niks voor krijgt is dat altijd beter dan een slechte stageplek waar je dan een paar rotcenten voor vangt. Stage doe je voor de ervaring en niet om er rijk van te worden.
Op woensdag 2 oktober 2002 15:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoop mensen die voor nop hebben gewerkt. Dat zou ik dus echt nooit doen. Ik leg mijn financiële eisen neer, dan is er wat ruimte om te onderhandelen, maar merk ik gewoon dat ze een stagair nodig hebben om vervelende karweitjes op een goedkope manier te laten doen, dan ben ik weg.
quote:Mwah, mijn ervaring is dat bedrijven die er niks voor geven vaak op zoek zijn naar een slaafje. Een studentje dat voor noppes of voor een paar knaken vervelende klusjes opknapt die men de werknemers niet wil laten doen omdat dat dan te veel kost.
Op woensdag 2 oktober 2002 15:47 schreef BenKetting het volgende:[..]
als je kunt kiezen uit een goeie stage waar je veel leert en contacten opdoet maar niks voor krijgt is dat altijd beter dan een slechte stageplek waar je dan een paar rotcenten voor vangt. Stage doe je voor de ervaring en niet om er rijk van te worden.
quote:je bent harstikke gek....
Op woensdag 2 oktober 2002 15:47 schreef Erosjuhhh het volgende:
wel 1 euro per uur.. en het gaat nog naar de school ook !!![]()
![]()
Maar het gaat me er vooral om dat ik nu een goede stageplaats heb, ik leer hier wel ontzettend veel. Stages gaat echt niet alleen om goedkope hulpjes dat valt best enigzins mee.... Alhoewel als ik naar mijn broertje zijn stageorganisatie kijk (hij krijgt trouwens wel vergoeding), maar ja je levert wel 40 uur werk voor het bedrijf maarok... aan de ene kant wel jammer, maar aan de andere kant...boeieh
plus 10 procent van de facturabele uren uitbetaald als ik na mijn stage kwam werken.. wat ik nu nog doe
Voor diegene waar de stagevergoeding naar school gaat: Neem even contact op met het LAKS of de LSVB Dergelijke zaken zijn op zijn minst gezegt "omstreden.." In de tijd dat ik nog voorzitter was van de leerlingenraad op mijn oude school heb ik daar al een keer een discusie over gehad met een leraar die dat van plan was in te voeren.. en hem finaaaaal afgebrandt
bovendien: dat zijn afspraken tussen jouw en het bedrijf, daar heeft school geen ene fuck mee te maken...
quote:Mijnvader heeft vanuit ASML contact onderhouden met o.a. Fontys over stagiares, en die "mocht" ooit een stageloper "hebben" voor het luttele bedrag van 10.000 gulden voor 4 maanden ofzo....
Op woensdag 2 oktober 2002 16:04 schreef overhyped het volgende:
ik kreeg ongeveer 1000 gulden netto..plus 10 procent van de facturabele uren uitbetaald als ik na mijn stage kwam werken.. wat ik nu nog doe
![]()
Voor diegene waar de stagevergoeding naar school gaat: Neem even contact op met het LAKS of de LSVB Dergelijke zaken zijn op zijn minst gezegt "omstreden.." In de tijd dat ik nog voorzitter was van de leerlingenraad op mijn oude school heb ik daar al een keer een discusie over gehad met een leraar die dat van plan was in te voeren.. en hem finaaaaal afgebrandt
![]()
bovendien: dat zijn afspraken tussen jouw en het bedrijf, daar heeft school geen ene fuck mee te maken...
Die in zijn geheel bij Fontys terecht zou komen..
Maar jaah, veel scholen/instellingen regelen het zo dat ze er zelf ook beter van worden hoor
.
En ik heb liever lage opbrengsten uit een stage dan heeelemaal nix geleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |