abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 november 2013 @ 13:29:32 #101
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_133673479
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Denken dat de domme actie van 1 medewerker doorwerkt naar het werknemersbestand van andere bedrijven. :')
Zodra het woord racisme gevallen is, sneuvelt het gezond verstand en sterft de zinvolle discussie een plotselinge dood.
pi_133673489
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:25 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Natuurlijk, omdat je bij één werkgever bent geweigerd op basis van je huidskleur, geeft je dat natuurlijk het recht om een zestienjarig meisje van haar fiets te trekken en te verkrachten of een hardwerkende juwelier neer te schieten. Flikker toch op met die onzin, idioot!
Dit is dan ook uniek inderdaad, normaal willen ze allemaal allochtonen aannemen.
pi_133673506
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Dit is dan ook uniek inderdaad, normaal willen ze allemaal allochtonen aannemen.
Met open armen :{w
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_133673566
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:29 schreef Nober het volgende:

[..]

Jij hebt écht een zieke geest. Het goedpraten van barbaarse criminaliteit omdat sommige mensen worden geweigerd bij een sollicitatiegesprek op basis van hun uiterlijk.
pi_133673574
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:28 schreef A-mineur het volgende:
Nogmaals, dit is geen bewijs. Het enige wat vastgesteld is, is dat de werknemer zich racistisch over de sollicitant heeft geuit (bedoeld) jegens zijn baas.
Het staat vast maar is geen bewijs???
pi_133673599
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:08 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Dit speelt zo vaak een rol. Mensen die verongelijkt gaan doen als het een keer naar buiten komt. :')
Je kan natuurlijk moeilijk verongelijkt gaan doen als het níét naar buiten komt hè. :')

Wat dat betreft hoop ik dat dit tot gevolg heeft dat degenen op de plekken waar "dit zo vaak een rol speelt" zich iets van de kritiek aantrekken en hun leven beteren.

En als het toch maar grapjes zijn - nou nou, dat moeten dan wel bedrijven zijn waar het op de werkvloer nog triester eraan toe gaat dan in "crediteuren debiteuren".
pi_133673605
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:32 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Jij hebt écht een zieke geest. Het goedpraten van barbaarse criminaliteit omdat sommige mensen worden geweigerd bij een sollicitatiegesprek op basis van hun uiterlijk.
Het ging om één stageplek, maar hij was niet blank dus dan houdt het op.
pi_133673857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:32 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Iets verklaren staat nog niet gelijk aan goedpraten.
pi_133673889
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:09 schreef Fruitdrink het volgende:
Wie weet is zijn baas nog racistischer? Dit meld je toch niet aan een normaal persoon?
Scherp.
You wear your smile like it was going out of fashion...
pi_133673903
quote:
7s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iets verklaren staat nog niet gelijk aan goedpraten.
Ik zie weinig tegenstand.
  woensdag 27 november 2013 @ 13:45:57 #111
406876 Schurkenstaat
as van het kwaad
pi_133673909
Misschien zochten ze wel een jager.
pi_133673943
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:23 schreef Nober het volgende:
Als je allochtonen al geen stageplek geeft (want neger) dan word het bij een baan al helemaal kansloos, stel jij bent een allochtoon, hoe zou jij dan aan geld komen?
Gokje: door Leipo666 te beroven?
-
pi_133674047
quote:
10s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:45 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Ik zie weinig tegenstand.
Er valt ook weinig af te dingen aan de claim dat mensen zich vanzelf gaan gedragen naar de heersende opvattingen die de ronde doen t.a.v. hen.
pi_133674161
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:47 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Gokje: door Leipo666 te beroven?
dat is gelukkig nooit gebeurd, alleen zinloos geweld :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_133674203
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:45 schreef Phlogi2013 het volgende:

[..]

Scherp.
Inderdaad!
  woensdag 27 november 2013 @ 14:00:13 #116
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_133674277
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 13:18 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Jazeker. Stel ik heb een slechte relatie met mijn baas, dan zou zo'n actie perfect zijn om hem zwart (hihi) een hak te zetten .
Lijkt me een hele rare gedachtegang.

Wanneer wordt aangetoont dat iemand zo'n e-mail heeft vervalst zal hij toch alsnog daarvoor worden aangepakt.

Lijkt me een hele rare gang van zake dat een rechter iets zou gaan bestraffen omdat het in een ander geval ook bedacht/vervalst zou kunnen zijn 8)7 .
Krekker is de bom!
pi_133674340
-

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 27-11-2013 17:30:51 ]
  woensdag 27 november 2013 @ 14:03:06 #118
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_133674348
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2013 12:56 schreef Fruitdrink het volgende:

[..]

Een mens kan niet superieur zijn aan een ander mens.
Natuurlijk wel. Ik beschouw mijzelf echt wel als superieur aan een in de bossen levende kannibaal met een bot door zijn neus. Ik beschouw mijzelf superieur aan een haatbaard die vrouwen zweepslagen geeft omdat ze zijn verkracht.

Superioriteit op basis van ras is onzin, maar verschil in waarde tussen groepen mensen is er wel degelijk. Cultuurrelativisme is pas echt onrealistisch.
pi_133674550
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:05 schreef Xa1pt het volgende:

"Recht praten", "recht geven om het heft in eigen handen te nemen". Tyft zelf eens snel op met je bijzondere leesvaardigheden.
Ja lul maar raak gast. Ik zie wel degelijk een rode draad in je berichten hier. "Veel allochtonen komen in aanraking met discriminatie en dus is het niet gek dat zij oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ze krijgen immers geen mogelijkheden van die duivelse blanken. Kijk dit mailtje is hier het bewijs van!!!!!!"
pi_133674595
De volledige naam van de werknemer is ook al bekend, ik zou onderduiken.

Het is zuur voor hem, maar het is dusdanig hard racisme dat ik weinig medelijden met hem heb.
pi_133674693
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:10 schreef justanothercustomer het volgende:
Ja lul maar raak gast. Ik zie wel degelijk een rode draad in je berichten hier. "Veel allochtonen komen in aanraking met discriminatie en dus is het niet gek dat zij oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken.
Het ontslaat mensen niet van hun verantwoordelijkheid natuurlijk, maar er is wat dat betreft wel degelijk een verband.

quote:
Ze krijgen immers geen mogelijkheden van die duivelse blanken. Kijk dit mailtje is hier het bewijs van!!!!!!"
Was jij niet degene die anderen verweet te generaliseren en zelf aan het generaliseren sloeg omdat anderen generaliseren? Het lijkt er sterk op dat Copycat gelijk had. ;(
pi_133674716
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:10 schreef justanothercustomer het volgende:

[..]

Ja lul maar raak gast. Ik zie wel degelijk een rode draad in je berichten hier. "Veel allochtonen komen in aanraking met discriminatie en dus is het niet gek dat zij oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken. Ze krijgen immers geen mogelijkheden van die duivelse blanken. Kijk dit mailtje is hier het bewijs van!!!!!!"
Ja, er is racisme bij bedrijven. Maar ik blijf van mening: dat racisme zo wijdverbreid is geraakt komt vooral door rellende jeugd. IEDERE blanke Nederlander in de randstad heeft vervelende ervaringen: van willekeurig uitgescholden worden tot ruzie tot klappen krijgen. (en bekenden die slachtoffer zijn geworden van wangedrag en criminaliteit)

En wanneer de gemeenschappen hierop aangesproken worden dan is het "ja, wat kan ik er aan doen? ik weet niet wat mn neefje op straat uitspookt?".

Wil je dat de Nederlandse maatschappij verantwoordelijkheid neemt voor racisme? (gebeurt al enigszins: politieke partijen keuren af, burgers op internet keuren het af, er is een uitgebreide meldstructuur voor discriminatie, wetgeving) Laat de gemeenschappen dan ook eens verantwoordelijkheid nemen voor hun jeugd.

Vraag maar eens ronduit aan blanke kennissen: heb jij weleens wat vervelends met allochtone jeugd meegemaakt?

Pak maar een stoeltje en een kopje thee. Veel luisterplezier.
pi_133674800
dubbel
pi_133675063
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 14:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het ontslaat mensen niet van hun verantwoordelijkheid natuurlijk, maar er is wat dat betreft wel degelijk een verband.

[..]

Was jij niet degene die anderen verweet te generaliseren en zelf aan het generaliseren sloeg omdat anderen generaliseren? Het lijkt er sterk op dat Copycat gelijk had. ;(
Oh DAT verband zie je dus wel? Selectieve verontwaardigheid noem ik dat. Maar je ziet geen verband tussen een blanke nerd met vooroordelen over negers en de criminaliteitsstatistieken van allochtonen? Begrijp je mijn punt?
pi_133675273
De oververtegenwoordiging in de statistieken heeft meerdere oorzaken. Of anders gezegd: er zijn meerdere factoren die samen tot één resultaat leiden: oververtegenwoordiging

Geen werk krijgen door racisme = een factor
Een opvoeding die niet aansluit bij de Nederlandse samenleving = een factor
Straatcultuur = een factor
Religie die jongetjes alle vrijheid geeft = een factor
De Nederlandse taal slecht spreken en schrijven = een factor

Deze discussie wordt altijd gevoerd op deze manier:

-Weet je waar dit probleem door komt? Door factor X.
-Nee man, het is factor Y!
-Hoe kom je erbij? Factor Z is het probleem!

Een maatschappelijk probleem is altijd een combinatie van factoren. Roepen dat het door één factor komt is totale onzin en een onzinnige kijk op het probleem. Als je eenmaal op die manier tegen het probleem aan gaat kijken dan is deze discussie ZO FRUSTREREND.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')