abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6072647
Wie weet hier iets van .Kun je als je in je proeftijd zit ,op het werk en je word ziek ,ontslagen worden????
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:06:46 #2
34793 neo567
You know who
pi_6072662
Als ze van je af willen is het "zo" gebeurt met je...
pi_6072666
---> Werk & Geldzaken.
En als antwoord op je vraag: Voor zo ver ik het weet kan het. Mocht het niet kunnen, dan kun je na je proeftijd inrukken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  FOK!fotograaf woensdag 2 oktober 2002 @ 15:07:09 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_6072672
Het kan, maar ontslag om een griepje kan natuurlijk weer niet. Iets meer detail graag, er is nog teveel onzeker... Ik denk zelf dat het niet kan. Voor ontslag heb je een gegronde reden nodig, en ziekte is in dergelijke gevallen geen valide reden begreep ik.

Sterkte!

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_6072673
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 15:05 schreef oleppar het volgende:
Wie weet hier iets van .Kun je als je in je proeftijd zit ,op het werk en je word ziek ,ontslagen worden????
Tijdens je proeftijd ben je min of meer vogelvrij ..
Hij die vraagt moet met het antwoord leren leven.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:07:23 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6072674
Even verplaatst naar Werk & Geldzaken.

(misschien dat je daar meer info kunt vinden)

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:07:29 #7
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_6072679
Jazeker, werkgever hoeft na verlopen van de proeftijd jou geen contract aan te bieden, je word dus in principe niet ontslagen, maar je krijgt geen contract.

Tenminste, zo is het mij geleerd (en overkomen)

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
pi_6072682
Tijdens je ziekte kan dit niet. Maar wel zodra je terugbent kun je ontslagen worden.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:10:21 #9
25106 Kesh
Mmmm, free goo!
pi_6072724
Als je ziek bent niet volgens mij. Maar zo gauw je weer verschijnt kun je in je proeftijd om alles ontslagen worden.
Onze leraar zei altijd in de proeftijd ben je los lopend wild
Homer: Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 15:18:12 #10
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_6072875
Tijdens de proefperiode geldt er een opzeggingstermijn van 7 dagen.
Ben je ziek tijdens de proefperiode, dan wordt de proefperiode verlengd met het aantal dagen dat je ziek was. Ben je dus 10 dagen ziek geweest tijdens de proefperiode, dan wordt de proefperiode ook met 10 dagen verlengd.

Als je je weer beter meldt kan jouw werkgever jou tijdens de proefperiode gewoon ontslaan. Hij/zij hoeft hiervoor geen geldige reden te geven.

Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_6072944
onslag in proefperiode mag

want ze kunnen je ieder moment tijdens die periode wegsturen om iedere reden die ze willen , je hebt daar niet tegenin te brengen

pi_6073045
quote:
Ontslag tijdens de proeftijd, kan dit zomaar?

Regelmatig worden mij vragen gesteld met betrekking tot ontslag tijdens de proeftijd. Op zichzelf is het tijdens de proeftijd voor zowel de werkgever als de werknemer eenvoudig om een einde te maken aan de arbeidsovereenkomst. Tijdens de proeftijd kunnen partijen in principe op elk gewenst moment uit elkaar gaan.

Toch komt het regelmatig voor dat een ontslag tijdens de proeftijd geen stand kan houden. Dit is met name het geval indien er geen sprake is van een rechtsgeldige proeftijd.

In de wet worden een aantal eisen gesteld aan de proeftijd wil deze rechtsgeldig zijn. In de eerste plaats dient de proeftijd schriftelijk te zijn overeengekomen. Indien geen sprake is van een schriftelijke proeftijd kunnen partijen hier geen beroep op doen. Op de tweede plaats dient de duur van de proeftijd binnen de wettelijke grenzen te vallen.

Sedert invoering van de Wet Flexibiliteit en Zekerheid op 1 januari 1999 is in de wet uitdrukkelijk vastgelegd dat de duur van de proeftijd van beide partijen gelijk dient te zijn. Voorts maakt de wet voor de duur van de proeftijd een onderscheid tussen een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd en een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd. Indien sprake is van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd kan een proeftijd worden overeengekomen van ten hoogste twee maanden. Is sprake van een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van maximaal twee jaar, dan kan een proeftijd worden aangegaan voor ten hoogste één maand. Betreft het een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd van twee jaar of langer, dan kan een proeftijd van ten hoogste twee maanden worden overeengekomen. Overigens kan per CAO van deze wettelijke bepalingen worden afgeweken.

Indien een proeftijd niet aan deze wettelijke bepalingen voldoet is geen sprake van een rechtsgeldige proeftijd, maar van een nietig proeftijdbeding. In dat geval wordt er vanuit gegaan dat er geen proeftijd is. Een ontslag op basis van een nietig proeftijdbeding is eveneens nietig. Het dienstverband blijft dan in stand.

Het is aan te raden bij een ontslag tijdens de proeftijd na te gaan in hoeverre sprake is van een rechtsgeldig proeftijdbeding. Is er geen sprake van een rechtsgeldig proeftijdbeding, dan zou het ontslag aangetast kunnen worden.

bron : www.ontslag.nl
pi_6073196
JA hoor, dat mag absoluut, sterker nog, werkgevers zitten er echt niet op te wachten als je voor een griepje thuis blijft.

Laat je wegsturen als je ziek ben, als je echt van je baan houdt en je proeftijd door wilt komen

pi_6089903
je kunt in je proeftijd zonder reden "ontslagen" worden. Het is officieel geen ontslag nl.
pi_6100493
Beide partijen kunnen volgens mij de overeenkomst verbreken, zij omdat ze van je af willen, maar jij ook omdat je iets beters hebt gevonden en je wilt zonder 1 maand opzegtermijn gelijk weggaan ofzo.
Knowing is not enough, we must apply
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')