Weet ik, ik probeerde de situatie nog een beetje te reddenquote:Op woensdag 27 november 2013 23:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan klopt je zin nog niet. Maar ik heb geen zin om dat taalnazi-plaatje op te zoeken.
Je lastert niet een niet bestaand iets, maar het beeld dat mensen hebben van een niet bestaand iets.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:13 schreef Elfletterig het volgende:
Sowieso is godslastering een raar iets. Hoe kun je een niet bestaand iets lasteren?
Gelukkig hebben politici, atheïsten, communisten, nazi's etc. geen monopolie op de waarheidquote:Op woensdag 27 november 2013 23:12 schreef DrDentz het volgende:
Dit zei Hans Teeuwen, de Jezus van de goddelozen.
"Een mening kan beledigend zijn, als ik mijn mening geef, dan kan dat voor iemand anders beledigend zijn, bovendien is belediging voor sommige mensen gewoon een waarheid die ze liever niet willen horen. En dat zou dan kunnen betekenen van oh dan mogen we daar niet over praten want dat is beledigend. Dat is heel erg multi-interpretabel."
"[...] omdat gelovigen een neiging hebben om een monopolie op de waarheid te hebben."
Ik geloof in Hans.
Maar die kunnen niet bij wet gekrenkt worden.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Gelukkig hebben politici, atheïsten, communisten, nazi's etc. geen monopolie op de waarheid
Dus als iemand onaardige dingen zegt over het Vliegend Spaghettimonster mag ik die mensen aanklagen?quote:Op woensdag 27 november 2013 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je lastert niet een niet bestaand iets, maar het beeld dat mensen hebben van een niet bestaand iets.
Dat beeld is wel degelijk bestaand.
Een uitermate vreemd onderscheid.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:16 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar die kunnen niet bij wet gekrenkt worden.
Als je maar genoeg kleinzerige mensen kan verzamelen die daarin geloven, moet dat op basis van dit artikel kunnen lukken.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus als iemand onaardige dingen zegt over het Vliegend Spaghettimonster mag ik die mensen aanklagen?
Ja, die 'foute handen' kunnen alle wetten misbruiken of nieuwe wetten maken.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:17 schreef marcodej het volgende:
Dus omdat extreem islamitische landen dit soort wetten misbruiken, moet Nederland 'als signaal' die wet afschaffen.
Zolang ik er ben niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Zou de mensheid ooit van deze shit afkomen? En dan bedoel ik niet P&W maar "het geloof".
Nee. Het biedt namelijk hoop.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Zou de mensheid ooit van deze shit afkomen? En dan bedoel ik niet P&W maar "het geloof".
Het is wel een typisch menselijk kwaaltje, ik heb nog nooit een hert een god zien aanbidden.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:21 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Psiesquote:Op woensdag 27 november 2013 23:23 schreef Tomatenboer het volgende:
Gaan ze serieus discussieren over het verbod op hooligans?
Wat valt daar over te discussiëren? Openlijke geweldpleging mag niet, klaar. Wat valt daar aan af te dingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |