abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133646081
hallo,
ik zit dit jaar in 6V en ben van plan om tandheelkunde te studeren in Amsterdam (ACTA).
Hiervoor doe ik mee aan de decentrale selectie en anders nog de loting.
Nu ben ik aan het twijfelen over welke universiteit het wordt.
De VU of de UvA, beiden erg leuke en interessante universiteiten (vanuit mijn perspectief).
Bij UvA zijn er 68 plaatsen en de VU 60. Ook al heeft de UvA ''maar'' 8 plaatsen meer, je hebt er een grotere kans.
De VU is tegenover ACTA gevestigd en de UvA ligt wat verder. Kan iemand die tandheelkunde studeert of in die trant, mij iets vertellen over het op en neer reizen van ACTA en naar de universiteit voor die 1 à 2 vakken in de bachelor? Zijn daar problemen bij als UvA- student?

Bedankt!
pi_133646447
Gewoon bij beide universiteiten aanmelden, dan heb je daadwerkelijk de grootste kans. Met zo weinig plaatsen kan je niet echt kieskeurig zijn.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_133648156
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:56 schreef Rezania het volgende:
Gewoon bij beide universiteiten aanmelden, dan heb je daadwerkelijk de grootste kans. Met zo weinig plaatsen kan je niet echt kieskeurig zijn.
Het aantal plaatsen heeft geen invloed op je inlotingskans. Er is altijd een landelijke loting en die bepaalt uiteindelijk of je toegelaten wordt. Je voorkeur is hier dus niet relevant voor de loting.

Er wordt eerst door DUO gekeken:
1.tandheelkunde ja/nee (loting)
2. Zo ja, welke universiteit ingeloot?
pi_133650330
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 16:43 schreef liekd het volgende:
hallo,
ik zit dit jaar in 6V en ben van plan om tandheelkunde te studeren in Amsterdam (ACTA).
Hiervoor doe ik mee aan de decentrale selectie en anders nog de loting.
Nu ben ik aan het twijfelen over welke universiteit het wordt.
De VU of de UvA, beiden erg leuke en interessante universiteiten (vanuit mijn perspectief).
Bij UvA zijn er 68 plaatsen en de VU 60. Ook al heeft de UvA ''maar'' 8 plaatsen meer, je hebt er een grotere kans.
De VU is tegenover ACTA gevestigd en de UvA ligt wat verder. Kan iemand die tandheelkunde studeert of in die trant, mij iets vertellen over het op en neer reizen van ACTA en naar de universiteit voor die 1 à 2 vakken in de bachelor? Zijn daar problemen bij als UvA- student?

Bedankt!
De kans is van meer factoren afhankelijk.
pi_133666685
ACTA is van de VU en UvA samen, je hebt nauwelijks wat te maken met de universiteit waar je werkelijk op zit, hooguit wat administratieve zaken. ACTA kun je beter zien als een instantie op zich, je doet je decentrale selectie dan ook bij ACTA en niet apart bij de UvA of VU. Het maakt volgens mij totaal niet uit voor welke van de twee je je aanmeldt.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_133680572
Heel erg bedankt allemaal! Ik ga me morgen aanmelden. Eerst langs de decaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')