Nou wil ik een creditcard aanschaffen, maar is dat wel rendabel als ik maar af en toe iets koop? Is het wel veilig als ik het op internet gebruik? En welke creditcard kan ik dan het beste aanschaffen?
Zijn er nog nadelen waar niet over gesproken word in reclames?
Wat zijn jullie ervaringen?
Veilig? Jahoor, als je maar zorgt dat je met vertrouwde winkels zaken doet. Altijd via een SSL verbinding dus, en nooit via de mail ofzo je CC-nummer doorgeven.
Niet bang zijn, gewoon doen.
quote:Rabobank, zal wel eens informeren
Op woensdag 2 oktober 2002 14:13 schreef Luigi het volgende:
Bij welke bank zit je? Dat is meestal het voordeligste, een CC bij je eigen bank nemen. Het makkelijkste ook. "Speciale" internet CC's zijn er bijv. van American Express (Blue).
quote:Nou bang ben ik niet, heb alleen geen zin om teveel te betalen, ik bestel misschien 2 of 3x per jaar iets via internet.
Niet bang zijn, gewoon doen.
quote:idem bij de slegte
Op woensdag 2 oktober 2002 14:19 schreef thumper het volgende:
En via de rabobank kun je zonder creditcard bij Bol.nl bestellen!!!
Het mooie van creditkaarten is namenlijk dat in het geval er een afschrijving komt van iets waarvan jij niets weet dat je dan gewoon je geld terug krijgt.
Dus in het geval dat iemand aan de haal gaat met jouw creditkaart gegegens is er nog niets aan de hand. Geld krijg je terug en je kaart geblokkeerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Dlocks op 02-10-2002 14:23]
quote:Ik weet niet hoe dat precies zit. Ik heb nog een studenten creditkaart bij de postbank en daar betaal ik iets van 5 euro per jaar voor geloof ik.
Op woensdag 2 oktober 2002 14:22 schreef thurminator het volgende:
Maar ik hoorde dat je dan per maand voor zo'n card betaald, klopt dat? En hoeveel is dat dan?
quote:Ja ik ga ook geen Gold card aanschaffen he
Op woensdag 2 oktober 2002 14:30 schreef Poepoog het volgende:
Bij sommige CC moet je wel boven een bep. grensinkomen zitten.
quote:Nee ok bv. bij Blue.
Op woensdag 2 oktober 2002 14:32 schreef thurminator het volgende:[..]
Ja ik ga ook geen Gold card aanschaffen he
quote:Oh nou ja dan pak ik die maar niet.
Op woensdag 2 oktober 2002 14:39 schreef Poepoog het volgende:[..]
Nee ok bv. bij Blue.
Nu koop ik best regelmatig met een CC in Australie, de DVD's zjin daar zo lekker goedkoop Maar ik gebruik 'm ook voor een tolweg in Belgie, rij ik zo alle auto's voorbij die voor het hokje-met-mannetje-of-vrouwtje-met-kassa wachten
Of het rendabel is moet je voor jezelf uitmaken, ik geloof dat ik rond de 15 euro per jaar betaal voor m'n Eurocard, dan krijg je ooknog eens de transactiekosten erbij (buiten de Euro-zone) en dat was geloof ik iets van 14 eurocent per transactie.
quote:Ik zou dus wel een internationaal bekende kaart nemen, visa is wereldwijd gewoon het beste qua bruikbaarheid.. Visa heeft nu ook een aanbieding trouwens, het eerste jaar gratis..
Op woensdag 2 oktober 2002 21:25 schreef thurminator het volgende:
Thnx voor de reacties, ik ga morgen eens ff checken bij de Rabobank wat de voorwaarden zijn.
quote:Ik heb ook een Rabocard die een creditcard schijnt te zijn is. Daarnaast heb ik ook een Visa-card die volgens mij ongeveer ¤35 per jaar kost.
Op woensdag 2 oktober 2002 21:25 schreef thurminator het volgende:
Thnx voor de reacties, ik ga morgen eens ff checken bij de Rabobank wat de voorwaarden zijn.
Maar dan kun je idd lekker op internet shoppen en in buitenland handig tanken.
Vraagje: kun je je bestedingsruimte voor de PostbankCard laten verlagen?
-Edit- Net gebeld, bleek niet te kunnen. Hij staat gewoon vast op 1000 euro?
[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 04-10-2002 11:27]
Waarom dat? Zodat ze mijn werkgever kunnen bellen of ik er echt werk? Of hoeveel ik verdien? En wat heeft mijn werkgever eraan om te weten of ik een creditcard heb of niet?
Ik ben uiteraard van harte bereid mijn loonstrook van deze maand te laten zien, of een kopie van mijn arbeidscontract, weet ik veel, maar dat ze mijn werk gaan bellen of zo heb ik geen zin in.
Dan maar geen credit card
V.
quote:Gewoon bij je bank vragen. Visa of Mastercard.
Op donderdag 10 oktober 2002 22:01 schreef Verbal het volgende:
Ik ga ook maar eens aan een cc beginnen, voor de online-aankopen. Nou wilde ik net online inschrijven bij American Express, maar nou wil die toko het adres van mijn werkgever hebben.Waarom dat?
Zodat ze mijn werkgever kunnen bellen of ik er echt werk? Of hoeveel ik verdien? En wat heeft mijn werkgever eraan om te weten of ik een creditcard heb of niet?
Ik ben uiteraard van harte bereid mijn loonstrook van deze maand te laten zien, of een kopie van mijn arbeidscontract, weet ik veel, maar dat ze mijn werk gaan bellen of zo heb ik geen zin in.
V.
quote:American Express zou ik zeker niet nemen. Dit is de minst geaccepteerde creditcard buiten de usa. Ga voor of een MasterCard of VISA (Ik heb beide, altijd handig en 1 van de twee is altijd overal wel geaccepteerd).
Ik ga ook maar eens aan een cc beginnen, voor de online-aankopen. Nou wilde ik net online inschrijven bij American Express, maar nou wil die toko het adres van mijn werkgever hebben.Dan maar geen credit card
BOL was fout in de oorlog (Bertelsman)
quote:Ik heb het zelf ook in moeten vullen (Visa), maar ik heb het nagevraagd, maar ze gaan je werkgever niet bellen. Waarom je het dan in moet vullen is mij ook onduidelijk.
Ik ga ook maar eens aan een cc beginnen, voor de online-aankopen. Nou wilde ik net online inschrijven bij American Express, maar nou wil die toko het adres van mijn werkgever hebben.Waarom dat?
Zodat ze mijn werkgever kunnen bellen of ik er echt werk? Of hoeveel ik verdien? En wat heeft mijn werkgever eraan om te weten of ik een creditcard heb of niet?
V.
De Visa Card via de ANWB is idd erg goedkoop (¤ 11,34) maar daar moet je wel een Int. Reis en Kredietbrief voor hebben (soort wegenwacht in het buitenland of zoiets).
Als je die niet nodig hebt schijn je ook een Mobiliteitspas te kunnen aanvragen ¤ 16. Hoef je alleen lid van de ANWB voor te zijn.
'k heb trouwens perfect van de Card in Cuba gebruik kunnen maken en voor het internet natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |