abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133636902
1 november werd ik werkloos en daarna ontving ik WW. Gelukkig heb ik snel een baan gevonden en begin ik per 1 december.

Ik wil nu dit doorgeven aan het UWV en nu moet ik de gegevens van mijn nieuwe werkgever invullen. Ik heb alleen niet aangegeven bij mijn nieuwe werk dat ik in de WW zat.
Nu vraag ik mij af waarom ik deze gegevens moet invullen en of het UWV contact opneemt met mijn nieuwe werkgever.

Kunnen jullie mij helpen?
pi_133636969
edit: die plaat hebben we iets te vaak gehoord

[ Bericht 38% gewijzigd door Five_Horizons op 26-11-2013 12:25:58 ]
Hier staat niets.
pi_133636997
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:13 schreef Ballys het volgende:
1 november werd ik werkloos en daarna ontving ik WW. Gelukkig heb ik snel een baan gevonden en begin ik per 1 december.

Ik wil nu dit doorgeven aan het UWV en nu moet ik de gegevens van mijn nieuwe werkgever invullen. Ik heb alleen niet aangegeven bij mijn nieuwe werk dat ik in de WW zat.
Nu vraag ik mij af waarom ik deze gegevens moet invullen en of het UWV contact opneemt met mijn nieuwe werkgever.

Kunnen jullie mij helpen?
Dus als ik het goed begrijp heb je maar een maand WW gekregen?

Jouw nieuwe werkgever zal denk ik er niet zo een punt van maken dat je een maand WW hebt getrokken want meestal gaat men er van uit dat je uit een werkloosheid situatie komt.
Vwb het UWV is het een administratie kwestie wat van belang is waarom je het moet invullen.

Ik begrijp trouwens niet waarom je bang bent dat het UWV met jouw nieuwe werkgever contact legt en meld dat jij een maand WW hebt getrokken. Bedoel,je doet alsof je een doodzonde hebt begaan. Niet dus.

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2013 11:17:32 ]
pi_133637054
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:17 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp heb je maar een maand WW gekregen?

Jouw nieuwe werkgever zal denk ik er niet zo een punt van maken dat je een maand WW hebt getrokken want meestal gaat men er van uit dat je uit een werkloosheid situatie komt.
Vwb het UWV is het een administratie kwestie wat van belang is waarom je het moet invullen.

Ik begrijp trouwens niet waarom je bang bent dat het UWV met jouw nieuwe werkgever contact legt en meld dat jij een maand WW hebt getrokken. Bedoel,je doet alsof je een doodzonde hebt begaan. Niet dus.
Er is niets ergs aan een maand WW, maar het wordt een ander verhaal wanneer je bij je sollicitatiegesprekken iets anders verteld hebt.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_133637101
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:19 schreef Sometimes het volgende:
maar het wordt een ander verhaal wanneer je bij je sollicitatiegesprekken iets anders verteld hebt.
Hehe, precies wat ik ook dacht.
pi_133637194
We hebben het helemaal niet over wel of niet in de WW zitten gehad.

Het is alleen dat ik per 1 december begin maar de dag ervoor al wordt ingewerkt, om problemen met terugbetalen en dergelijke te voorkomen wilde ik dat mijn contract per 1 december ingaat. Dit vonden zij geen enkel probleem en zij tellen die dag in november gewoon op bij december.
Maar nu ik er thuis over nadenk zit het me toch niet helemaal lekker...
pi_133637286
zoiets moet je meestal binnen 7 dagen melden meen ik dat je werk hebt gevonden.

En dat is het dan wel weer.

Oh en UWV heeft de mankracht niet om iedereen te gaan bellen.
Als ze zelf niet worden gebeld, doen ze niets meer tegenwoordig.
pi_133637315
Echt doet zowel UWV als je nieuwe werkgever niet moeilijk over. Binnen 1 maand weer een nieuwe baan gevonden hebben is heel netjes en een goede prestatie.

Geloof me UWV zijn blij met mensen zoals jij.

Als voorbeeld krijgen wij wel eens reacties op vacatures waarin ze zich zo presenteren dat ze 9 van de 10 keer niet eens uitgenodigd hebben.

1e persoon: Wilt starten met salaris van 8K bruto p/m. (3 jaar werkloos)
2e persoon: Ik wil fulltime job maar op maandag,dindsdag,woensdag en vrijdag sportles kunnen geven
3e persoon: Letterlijk: "Bij deze stuur ik mijn sollicitatie omdat ik verplicht ben minimaal zovaak te solliciteren".

Echt de UWV heeft bergen mensen die voorkomen dat ze weer aan de slag moeten. Dus voor hun ben jij een engeltje :).

(En voor mij ook aangezien ik mensen haat die onterecht uitkeringen trekken).
pi_133637356
Ik denk dat er een belangrijkere vraag aan ten grondslag ligt voor je nieuwe werkgever.

Hoe ben je in de WW gekomen? hebben ze je buiten gezet, zo-ja met welke reden (ontslag omdat je bv gejat hebt, niet functioneerde of een reorganisatie) of liep je tijdelijk contract simpel weg af?
pi_133637395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:30 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik denk dat er een belangrijkere vraag aan ten grondslag ligt voor je nieuwe werkgever.

Hoe ben je in de WW gekomen? hebben ze je buiten gezet, zo-ja met welke reden (ontslag omdat je bv gejat hebt, niet functioneerde of een reorganisatie) of liep je tijdelijk contract simpel weg af?
Mijn contract liep af een vast contract zat er niet in helaas..
pi_133637439
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:31 schreef Ballys het volgende:

[..]

Mijn contract liep af een vast contract zat er niet in helaas..
dan is er toch niets aan de hand?
pi_133637494
ansich is er ook niks aan de hand, maar heb het gevoel dat ik toch niet helemaal eerlijk ben geweest tegen mijn nieuwe werkgever. Ik zou het het fijnst vinden als ze er niet mee geconfronteerd werden.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:42:36 #13
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_133637699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:35 schreef Ballys het volgende:
ansich is er ook niks aan de hand, maar heb het gevoel dat ik toch niet helemaal eerlijk ben geweest tegen mijn nieuwe werkgever. Ik zou het het fijnst vinden als ze er niet mee geconfronteerd werden.
Ze hebben er toch niet naar gevraagd of wel?
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:44:03 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133637731
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:35 schreef Ballys het volgende:
Is er aan je gevraagd of je een opzegtermijn hebt?

Wat stond er op je cv t.a.v. je vorige werkgever (een einddatum?)?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133637824
t is een beetje complex verhaal.

Tegelijkertijd met dat ik werkloos raakte, studeerde ik af. Ik heb een baan gevonden die aansluit op mijn studie per 1 januari.

Maar omdat thuis zitten waardeloos was heb ik nog wat gezocht voor december. Ik ben hier telefonisch aangenomen, ze hebben nooit mijn CV gezien (wel aanbeveling via-via)

Dus eigenlijk hebben we het er helemaal niet overgehad alleen dat ik wilde dat mijn contract per 1 december inging.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:49:56 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133637883
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:48 schreef Ballys het volgende:

Tegelijkertijd met dat ik werkloos raakte, studeerde ik af. Ik heb een baan gevonden die aansluit op mijn studie per 1 januari.

Maar omdat thuis zitten waardeloos was heb ik nog wat gezocht voor december. Ik ben hier telefonisch aangenomen, ze hebben nooit mijn CV gezien (wel aanbeveling via-via)

Dus eigenlijk hebben we het er helemaal niet overgehad alleen dat ik wilde dat mijn contract per 1 december inging.
Het gaat om een baantje voor de duur van december?
pi_133637889
idd alleen voor december
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:50:39 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133637901
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:50 schreef Ballys het volgende:
idd alleen voor december
Ik zie echt het probleem niet.
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:51:05 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_133637915
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:48 schreef Ballys het volgende:

Ik snap echt niet wat het probleem is.... Of weten ze bij die ene baan niet dat je eind december weer stopt?
pi_133637922
maar goed terug naar mijn vraag.

Neemt t UWV contact op met mijn nieuwe werkgever
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:51:59 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133637945
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:51 schreef Ballys het volgende:

Dat zou kunnen. Het lijkt me niet waarschijnlijk.
pi_133637949
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:51 schreef Ballys het volgende:

Andere vraag, waarom zouden ze dat in godsnaam willen doen? Ze hoeven jou geen WW of bijstand meer uit te betalen dus het zal ze niets interesseren
pi_133637964
Gewoon ff het UVW bellen om te vragen hoe het precies zit. En dan wellicht je nieuwe werkgever op je eerste werkdag nog even op de hoogte brengen dat dit je nog even dwars zat en dat je houdt van eerlijkheid en dat je er vanuit bent gegaan dat het geen probleem op levert maar dat het voor jou ook een nieuwe situatie is. Dan zie ik ook verder het probleem niet meer.
pi_133638012
Ik denk het niet TS. Omdat, zoals hierboven ook al gepost, ze niet de mankracht hebben om iedereen te bellen. Ik had in April bij ze aangegeven dat ik nieuw werk had maar ik heb nog 5 maanden geld van ze ontvangen. Op een gegeven moment heb ik ze maar gebeld. Toen kreeg ik een acceptgiro met het terug te betalen bedrag.

Als jouw nieuwe baan maar voor 1 maand is zou ik de WW gewoon laten doorlopen en aangeven hoeveel uur je hebt gewerkt dan brengen ze dat in mindering op je uitkering van December.
  dinsdag 26 november 2013 @ 12:07:15 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133638319
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:55 schreef niels0 het volgende:
Ik denk het niet TS. Omdat, zoals hierboven ook al gepost, ze niet de mankracht hebben om iedereen te bellen. Ik had in April bij ze aangegeven dat ik nieuw werk had maar ik heb nog 5 maanden geld van ze ontvangen. Op een gegeven moment heb ik ze maar gebeld. Toen kreeg ik een acceptgiro met het terug te betalen bedrag.

Als jouw nieuwe baan maar voor 1 maand is zou ik de WW gewoon laten doorlopen en aangeven hoeveel uur je hebt gewerkt dan brengen ze dat in mindering op je uitkering van December.
Ze zegt dat ze per 1 januari weer een baan heeft. Dus de WW hoeft ze niet door te laten lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')