Dus als ik het goed begrijp heb je maar een maand WW gekregen?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:13 schreef Ballys het volgende:
1 november werd ik werkloos en daarna ontving ik WW. Gelukkig heb ik snel een baan gevonden en begin ik per 1 december.
Ik wil nu dit doorgeven aan het UWV en nu moet ik de gegevens van mijn nieuwe werkgever invullen. Ik heb alleen niet aangegeven bij mijn nieuwe werk dat ik in de WW zat.
Nu vraag ik mij af waarom ik deze gegevens moet invullen en of het UWV contact opneemt met mijn nieuwe werkgever.
Kunnen jullie mij helpen?
Er is niets ergs aan een maand WW, maar het wordt een ander verhaal wanneer je bij je sollicitatiegesprekken iets anders verteld hebt.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:17 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp heb je maar een maand WW gekregen?
Jouw nieuwe werkgever zal denk ik er niet zo een punt van maken dat je een maand WW hebt getrokken want meestal gaat men er van uit dat je uit een werkloosheid situatie komt.
Vwb het UWV is het een administratie kwestie wat van belang is waarom je het moet invullen.
Ik begrijp trouwens niet waarom je bang bent dat het UWV met jouw nieuwe werkgever contact legt en meld dat jij een maand WW hebt getrokken. Bedoel,je doet alsof je een doodzonde hebt begaan. Niet dus.
Hehe, precies wat ik ook dacht.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:19 schreef Sometimes het volgende:
maar het wordt een ander verhaal wanneer je bij je sollicitatiegesprekken iets anders verteld hebt.
Mijn contract liep af een vast contract zat er niet in helaas..quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:30 schreef CarltonBanks het volgende:
Ik denk dat er een belangrijkere vraag aan ten grondslag ligt voor je nieuwe werkgever.
Hoe ben je in de WW gekomen? hebben ze je buiten gezet, zo-ja met welke reden (ontslag omdat je bv gejat hebt, niet functioneerde of een reorganisatie) of liep je tijdelijk contract simpel weg af?
dan is er toch niets aan de hand?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:31 schreef Ballys het volgende:
[..]
Mijn contract liep af een vast contract zat er niet in helaas..
Ze hebben er toch niet naar gevraagd of wel?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:35 schreef Ballys het volgende:
ansich is er ook niks aan de hand, maar heb het gevoel dat ik toch niet helemaal eerlijk ben geweest tegen mijn nieuwe werkgever. Ik zou het het fijnst vinden als ze er niet mee geconfronteerd werden.
Is er aan je gevraagd of je een opzegtermijn hebt?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:35 schreef Ballys het volgende:
ansich is er ook niks aan de hand, maar heb het gevoel dat ik toch niet helemaal eerlijk ben geweest tegen mijn nieuwe werkgever. Ik zou het het fijnst vinden als ze er niet mee geconfronteerd werden.
Het gaat om een baantje voor de duur van december?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:48 schreef Ballys het volgende:
t is een beetje complex verhaal.
Tegelijkertijd met dat ik werkloos raakte, studeerde ik af. Ik heb een baan gevonden die aansluit op mijn studie per 1 januari.
Maar omdat thuis zitten waardeloos was heb ik nog wat gezocht voor december. Ik ben hier telefonisch aangenomen, ze hebben nooit mijn CV gezien (wel aanbeveling via-via)
Dus eigenlijk hebben we het er helemaal niet overgehad alleen dat ik wilde dat mijn contract per 1 december inging.
Ik snap echt niet wat het probleem is.... Of weten ze bij die ene baan niet dat je eind december weer stopt?quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:48 schreef Ballys het volgende:
t is een beetje complex verhaal.
Tegelijkertijd met dat ik werkloos raakte, studeerde ik af. Ik heb een baan gevonden die aansluit op mijn studie per 1 januari.
Maar omdat thuis zitten waardeloos was heb ik nog wat gezocht voor december. Ik ben hier telefonisch aangenomen, ze hebben nooit mijn CV gezien (wel aanbeveling via-via)
Dus eigenlijk hebben we het er helemaal niet overgehad alleen dat ik wilde dat mijn contract per 1 december inging.
Dat zou kunnen. Het lijkt me niet waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:51 schreef Ballys het volgende:
maar goed terug naar mijn vraag.
Neemt t UWV contact op met mijn nieuwe werkgever
Andere vraag, waarom zouden ze dat in godsnaam willen doen? Ze hoeven jou geen WW of bijstand meer uit te betalen dus het zal ze niets interesserenquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:51 schreef Ballys het volgende:
maar goed terug naar mijn vraag.
Neemt t UWV contact op met mijn nieuwe werkgever
Ze zegt dat ze per 1 januari weer een baan heeft. Dus de WW hoeft ze niet door te laten lopen.quote:Op dinsdag 26 november 2013 11:55 schreef niels0 het volgende:
Ik denk het niet TS. Omdat, zoals hierboven ook al gepost, ze niet de mankracht hebben om iedereen te bellen. Ik had in April bij ze aangegeven dat ik nieuw werk had maar ik heb nog 5 maanden geld van ze ontvangen. Op een gegeven moment heb ik ze maar gebeld. Toen kreeg ik een acceptgiro met het terug te betalen bedrag.
Als jouw nieuwe baan maar voor 1 maand is zou ik de WW gewoon laten doorlopen en aangeven hoeveel uur je hebt gewerkt dan brengen ze dat in mindering op je uitkering van December.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |