abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133633776
Een tijdje geleden (ongeveer 3 maand geleden) kreeg mijn vriendin een mailtje van haar ex waarin stond dat ze steeds meer naar elkaar aan het toegroeien waren.
Ook zocht ze steeds meer toenadering tot hem en vroeg hem een paar keer om een cd te branden met haar favoriete nummers.
Zo ook het feit dat er in het mailtje stond dat ze steeds vaker, zoals vroeger, weer een rondje aan het lopen waren. In het begin ontkende mijn vriendin dit in geuren en kleuren.
Na een paar keer doorgevraagd te hebben was het eerst maar een keer voorgekomen en vervolgens loopt ze bijna elke dag een rondje met hem.
Ook vertelde of verteld ze heel veel aan haar ex de huidige problemen in onze relatie waardoor hij zich, en dat staat letterlijk in de mail, afvraagt of wij het langer vol gaan houden dan dat zij dat deden.

Zondagnacht kreeg ik een hele aparte droom waarin ik het tasje van haar MOEST bekijken.
Ik kijk in het tasje en wat zie ik daar tot mijn grote verbazing? Wederom een brief van haar ex aan haar.
Mijn vriendin weet van mijn jaloezie en ik heb de volgende morgen dan ook netjes gevraagd of ik de brief mocht lezen. Hier reageerde ze bijzonder geheimzinnig op en zei ze pardoes dat ze die brief een half jaar geleden had gekregen.
Waarom gooit ze die brief dan niet weg? Waarom bewaard ze die brief dan en wat voor geheimzinnige dingen staan er dan in wat ik niet mag weten?
Ik heb haar vervolgens voor de keus gezet omdat ik graag wilde weten wat er in stond.
Wederom mocht ik dit niet waar ik haar gezegd heb dat ze dan beter kon vertrekken. Ik wil namelijk geen geheimen meer en al helemaal niet als het aankomt op haar ex.
Ik weet niet of ik onredelijk gehandeld heb maar ik ben gewoon even onafhankelijk advies nodig.
Wie kan mij helpen?
pi_133633823
Is dit je vriendin van dat andere topic waarmee je 10 jaar lang samen bent?
pi_133633835
klopt en het is wederom geescaleerd :(
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:46:00 #4
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_133633860
terecht gehandeld.
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:47:06 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_133633879
En hoe gaat het met de zwangerschap?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_133633882
geheimen zijn nooit goed in een relatie.

Kijk iedereen loopt wel ergens mee rond wat je nooit aan je partner verteld of jaren later.
Maar dat zijn vaak, relatief gezien, kleine eigenlijk onbetekenende dingen die belangrijker zijn voor diegene dan voor jou.

Maar echte relatie geheimen, dat werkt altijd tegen je.
pi_133633911
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:47 schreef Copycat het volgende:
En hoe gaat het met de zwangerschap?
Met de zwangerschap gaat het super! En op dat gebied ben ik ook echt super trots op haar! Eigenlijk zou ik alles wel willen doen en laten om een goede vader te zijn. Maar het is wederom een deksel op mijn neus, wederom een mailtje of brief van die ex van dr.
Ik vraag me gewoon af of ze hem ooit wel los kan laten en of dit altijd voor problemen blijft zorgen.
Als dat wel het geval is is het denk ik voor het kindje beter dat we uit elkaar gaan.
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:50:55 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133633934
Maar ze heeft nu ook nog steeds regelmatig contact met die ex?
The love you take is equal to the love you make.
pi_133633943
Well, ze weet van je jaloezie en de problemen die dat in je relatie oplevert. En je bevestigt het telkens weer, keer op keer opnieuw. En iedere keer dat jij het bevestigt, bevestig je ook dat je niet verandert.

Ze zoekt dus misschien wel bevestiging dat jij niet zal veranderen, en zoekt daarmee misschien een excuus om je te verlaten. Een self-fulfilling prophecy waar jij aan meewerkt door er niet over te praten, maar er in mee te gaan.

Misschien wil ze zelf de beslissing niet nemen en blijft ze je net zo lang jaloers maken tot je verandert of tot jij zelf opgeeft en de relatie verbreekt.

Praat met haar, luister goed wat ze zegt, en probeer daar in toe te geven. Ook al leven jullie samen, zij heeft een eigen leven.

Ik denk dat ze vindt dat jij haar niet haar eigen leven laat leiden. Met andere woorden: dat jij te bezitterig bent. Dat zal wel voortkomen uit onzekerheid. Hoe ga jij zelfverzekerder worden? Ze wil iemand die zelfverzekerd is.

Zoek eens uit wat haar doelen zijn, en kijk dan hoe jij daar aan mee kan werken. Tenslotte is dat de enige reden om een relatie te hebben: samen aan elkaars doelen werken.
pi_133633990
Ik heb al een paar keer aangegeven dat ik jaloers ben hoor! En ze weet het!
Bezitterig ben ik niet maar ik begrijp dat je dat denkt.

Het zelfvertrouwen werk ik aan en dat is zwaar maar het enige waar ik eigenlijk een kleine tegemoetkoming in verwacht is dat ze open en eerlijk moet zijn.
Vertrouwen is namelijk een belangrijk onderdeel van een relatie, zo niet het belangrijkste!

Maar in ieder geval erg bedankt voor je advies :)
pi_133633994
Ah, kijk, ze is zwanger. Buiten het feit dat haar hormonen op hol zijn (of misschien daardoor), heeft ze geborgenheid en veiligheid nodig. Zo lang jij dat kan leveren, zal ze echt niet naar die vriend stappen. Maar zo gauw ze meer geborgenheid en veiligheid bij die ex-vriend kan krijgen dan bij jou, zit jij echt in de problemen.

Ik zeg hoe ik het zie. Misschien zit ik er compleet naast. Maar ik denk dat ik toch wel een beetje in de buurt zit.

Ze zal echt wel aangeven wat ze wil, maar jij hoort en ziet het misschien niet.
pi_133634015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:54 schreef RetepV het volgende:
Ah, kijk, ze is zwanger. Buiten het feit dat haar hormonen op hol zijn (of misschien daardoor), heeft ze geborgenheid en veiligheid nodig. Zo lang jij dat kan leveren, zal ze echt niet naar die vriend stappen. Maar zo gauw ze meer geborgenheid en veiligheid bij die ex-vriend kan krijgen dan bij jou, zit jij echt in de problemen.

Ik zeg hoe ik het zie. Misschien zit ik er compleet naast. Maar ik denk dat ik toch wel een beetje in de buurt zit.

Ze zal echt wel aangeven wat ze wil, maar jij hoort en ziet het misschien niet.
Ik kan op dit moment nog niet zeggen of je gelijk hebt of niet. Het enige wat ik wel weet is dat ik ook niet bepaald in de slachtofferrol wil gaan zitten ofzo. Ik wil gewoon een leuke relatie met alles dr op en dr aan.
  dinsdag 26 november 2013 @ 08:56:41 #13
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133634018
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:56 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Ik kan op dit moment nog niet zeggen of je gelijk hebt of niet. Het enige wat ik wel weet is dat ik ook niet bepaald in de slachtofferrol wil gaan zitten ofzo. Ik wil gewoon een leuke relatie met alles dr op en dr aan.
Maar ze heeft nu ook nog steeds regelmatig contact met die ex?
pi_133634040
Weet ik niet, ik kan en wil dat eigenlijk ook niet weten. Weet dan namelijk zeker dat het einde relatie is en ik wil nu mijn gezinnetje redden.
Maar als je continu weer die bevestiging krijgt dat ze nog wel contact heeft....
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:01:08 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133634071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:58 schreef mezelf1986 het volgende:
Weet ik niet, ik kan en wil dat eigenlijk ook niet weten. Weet dan namelijk zeker dat het einde relatie is en ik wil nu mijn gezinnetje redden.
Maar als je continu weer die bevestiging krijgt dat ze nog wel contact heeft....
Wat is dan die bevestiging?

Ik probeer erachter te komen wat nou echt zo is en wat hetgene is wat je alleen maar vreest dat zo is.
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:01:20 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133634072
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:49 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Met de zwangerschap gaat het super! En op dat gebied ben ik ook echt super trots op haar! Eigenlijk zou ik alles wel willen doen en laten om een goede vader te zijn. Maar het is wederom een deksel op mijn neus, wederom een mailtje of brief van die ex van dr.
Ik vraag me gewoon af of ze hem ooit wel los kan laten en of dit altijd voor problemen blijft zorgen.
Als dat wel het geval is is het denk ik voor het kindje beter dat we uit elkaar gaan.
Als ze tijdens de zwangerschap zoveel met haar ex om blijft gaan zou ik eerder het vermoeden hebben dat jij niet de vader bent maar hij.
pi_133634077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:58 schreef mezelf1986 het volgende:
gezinnetje redden.
Gast, grow some balls. Wat ben je nou voor vent als je dit gewoon accepteert? Je chick is zwanger en gaat elke dag naar haar ex en jij doet niks om de goede vrede te bewaren? Dan garandeer ik je dat die ex een paar keer over dr heen gaat, door heeft dat hij toch geen kind wil opvoeden van een ander en dan komt ze met hangende pootjes weer naar je terug. Confronteer dr en zeg dat je dit niet wil.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_133634087
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 08:38 schreef mezelf1986 het volgende:
Wie kan mij helpen?
Je moeder. Want moeders kunnen altijd helpen. Daar zijn het moeders voor O+

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133634091
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Je moeder. Want moeders kunnen altijd helpen. Daar zijn het moeders voor O+

:)
Haha...
pi_133634101
OT: geheimen hebben in een relatie slaat nergens op imo. Ik heb er geen en dat verwacht ik van mijn vriendin ook.
pi_133634123
Het is mij wel heel erg duidelijk! Ik moet haar er mee confronteren... Of hij of ik maar niet allebei.
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:05:35 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133634132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:04 schreef mezelf1986 het volgende:
Het is mij wel heel erg duidelijk! Ik moet haar er mee confronteren... Of hij of ik maar niet allebei.
Weet ze trouwens dat je haar mail leest?
pi_133634147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is TS zijn geheimpje :D!
pi_133634149
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat weet ze.
  dinsdag 26 november 2013 @ 09:07:24 #25
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_133634166
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 09:06 schreef mezelf1986 het volgende:

[..]

Dat weet ze.
En dan nog ontkent ze zaken als je haar ermee confronteert?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')