abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133630508
Ik krijg volgende maand de sleutels van een huurwoning waarin overal vloerverwarming ligt. Supergoed geïsoleerd enzo, keurmerk super hip A. Nu kan de vloerverwarming ook afkoelen als het te warm wordt.

Nu lees ik hier dat je niet zomaar laminaat hierop kan leggen, maar ik wil wel graag laminaat of iets dat er op lijkt.

Met wat Googlewerk kwam ik Flexxfloors tegen: Karwei & Gamma.
Zijn er ook goedkopere oplossingen? En/of heeft iemand ervaring en/of tips met Flexxfloors?

Verder nog mss een domme vraag: maar kun je laminaat leggen als de vloerverwarming aanstaat?
  dinsdag 26 november 2013 @ 00:58:08 #2
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_133631700
quote:
Verder nog mss een domme vraag: maar kun je laminaat leggen als de vloerverwarming aanstaat?
Vonkenboer, kom er maar in! ;) :D
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_133633418
Als je rekening houdt met de juiste ondervloer kan je vrijwel al het laminaat op een vloer met verwarming en/of koeling leggen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 26 november 2013 @ 11:55:24 #4
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133638022
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:02 schreef PostNLpostbezorger het volgende:

Met wat Googlewerk kwam ik Flexxfloors tegen:
Kwam je de negatieve reacties op Radar ook tegen m.b.t. Flexxfloors en vloerverwarming? ;)
pi_133638025
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:02 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
Ik krijg volgende maand de sleutels van een huurwoning waarin overal vloerverwarming ligt. Supergoed geïsoleerd enzo, keurmerk super hip A. Nu kan de vloerverwarming ook afkoelen als het te warm wordt.

Nu lees ik hier dat je niet zomaar laminaat hierop kan leggen, maar ik wil wel graag laminaat of iets dat er op lijkt.

Met wat Googlewerk kwam ik Flexxfloors tegen: Karwei & Gamma.
Zijn er ook goedkopere oplossingen? En/of heeft iemand ervaring en/of tips met Flexxfloors?

Ik heb (nog) geen ervaring met flexxfloors, maar volgens mij is dat de goedkopere variant van de PVC vloer. We willen het volgend jaar gebruiken voor de wc ruimte.
In ons vorige woning (huur) hadden we een pvc vloer in de woonkamer (32 m2) van het merk mFLOR laten leggen. Nadeel van een pvc vloer is dat je het niet zomaar kunt verwijderen want het wordt volledig gelijmd. Maar het kan prima over vloerverwarming.

Ik heb niet veel verstand van laminaat, maar volgens mij is het niet ideaal om laminaat over vloerverwaring te leggen ivm uitzetten en krimpen als de vloer warm wordt of afkoeld.
pi_133640170
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 11:55 schreef Femmie13 het volgende:

[..]

Ik heb (nog) geen ervaring met flexxfloors, maar volgens mij is dat de goedkopere variant van de PVC vloer. We willen het volgend jaar gebruiken voor de wc ruimte.
In ons vorige woning (huur) hadden we een pvc vloer in de woonkamer (32 m2) van het merk mFLOR laten leggen. Nadeel van een pvc vloer is dat je het niet zomaar kunt verwijderen want het wordt volledig gelijmd. Maar het kan prima over vloerverwarming.

Ik heb niet veel verstand van laminaat, maar volgens mij is het niet ideaal om laminaat over vloerverwaring te leggen ivm uitzetten en krimpen als de vloer warm wordt of afkoeld.
Valt in de praktijk wel mee dat krimpen en uitzetten van laminaat. Het is geen houten- of parketvloer. Ik heb twee vrienden die laminaat i.c.m. vloerverwarming hebben, en geen problemen daar.
Enige minpunt is volgens mij dat laminaat de warmte minder goed doorgeeft dan bijvoorbeeld plavuizen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_133640344
Bedankt voor de opmerkingen. Het is een huurwoning, ik verwacht er enkele jaren te wonen. Aangezien ik net ben afgestudeerd en het geld niet torenhoog op mijn bankrekening heb staan zoek ik ook iets dat op mijn budget aansluit. Zo te zien is Flexxfloors al geen optie, omdat blijkbaar de de boel krimpt als de vloerverwarming aanstaat :{w

Nu vond ik ook nog Cocofloor: http://www.floorstyle.nl/ondervloeren/laminaat/cocofloor-10db iemand hier ervaring mee? Wat een doolhof aan producten en adviezen staan er online.

Is PVC een beetje goedkoop en makkelijk te leggen? Heb twee linkerhanden.
pi_133640442
Ik heb laminaat van 2,50/m2 over vloerverwarming liggen, en dat gaat prima.
We hebben wel dat speciale ondervloerfolie voor vloerverwarmingen gepakt (wat duurder is dan dat normale spul), maar niks geen problemen. De warmte komt er lekker doorheen en het ligt er al jaren probleemloos op. Wat ik niet verwacht had van dat el cheapo laminaat.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_133641096
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:19 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
Bedankt voor de opmerkingen. Het is een huurwoning, ik verwacht er enkele jaren te wonen. Aangezien ik net ben afgestudeerd en het geld niet torenhoog op mijn bankrekening heb staan zoek ik ook iets dat op mijn budget aansluit. Zo te zien is Flexxfloors al geen optie, omdat blijkbaar de de boel krimpt als de vloerverwarming aanstaat :{w

Nu vond ik ook nog Cocofloor: http://www.floorstyle.nl/ondervloeren/laminaat/cocofloor-10db iemand hier ervaring mee? Wat een doolhof aan producten en adviezen staan er online.

Is PVC een beetje goedkoop en makkelijk te leggen? Heb twee linkerhanden.
Moet voor zo'n PVC-vloer de betonnenvloer eronder ook niet spiegelglad zijn? Lijkt me dat je elke oneffenheid meteen zien.
  dinsdag 26 november 2013 @ 14:01:17 #10
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133641553
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 13:44 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Moet voor zo'n PVC-vloer de betonnenvloer eronder ook niet spiegelglad zijn? Lijkt me dat je elke oneffenheid meteen zien.
:Y
Dus reken bij een pvc vloer ook maar op een egalinelaag. En als je een pvc vloer laat leggen, dan de egalinelaag ook door hun laten doen.
pi_133651026
}:| Ik wil gewoon laminaat dat hetzelfde eruit blijft zien als de boel gaat verwarmen of koelen. Nergens een eenduidig antwoord te vinden.
pi_133676822
Hoi
hier een site met allemaal infos
misschien heb je er iets aan
succes
http://www.vloer-vloerbedekking.nl/laminaat
pi_133702158
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:33 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
}:| Ik wil gewoon laminaat dat hetzelfde eruit blijft zien als de boel gaat verwarmen of koelen. Nergens een eenduidig antwoord te vinden.
Gewoon Quickstep doen, wel wat duurder, maar dan heb je ook wat.
http://www.quick-step.nl/(...)underfloor%20heating

Goed ondervloertje erin:
http://www.quick-step.nl/Content/Underlays%20details/CoolHeat
pi_133702197
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 19:33 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
Luister dan naar de mensen die het gedaan hebben ;)
Flikker dat laminaat op die vloer en klaar is PostNLpostbezorger.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_133702323
Tja, de ene zegt dat het wel kan en de ander niet. :{
  donderdag 28 november 2013 @ 09:18:04 #16
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133702465
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:10 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
Volgens mij staat er in de eerste link in je OP een zinnetje die alles zegt:
quote:
Op iedere verpakking staat duidelijk vermeld of de betreffende vloer geschikt is voor toepassing met vloerverwarming. Controleer dit altijd eerst als u inderdaad vloerverwarming onder uw laminaatvloer wilt installeren
En in de link van Droogdok:
quote:
Zet de vloerverwarming,
minimum 2 weken voor het leggen van het laminaat, en minimum 21 dagen NA het leggen van de chape/afwerkvloer, trapsgewijze (max. 5°C per dag) in werking.
 op 50% van de capaciteit gedurende 2 weken
 100% de laatste twee dagen.
Nou klaar toch? :P
  donderdag 28 november 2013 @ 09:18:37 #17
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_133702480
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 07:51 schreef DroogDok het volgende:
Als je rekening houdt met de juiste ondervloer kan je vrijwel al het laminaat op een vloer met verwarming en/of koeling leggen.
Dit, daarbij staat op de verpakking of het laminaat geschikt is voor vloerverwarming.

TS, waar ga je wonen?
pi_133702559
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:10 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
Volgens mij is het enige bezwaar van laminaat i.c.m. vloerverwarming dat het laminaat de warmte minder goed doorgeeft dan tegels.
pi_133703694
Het gaat mij niet zozeer om de vloerverwarming, maar vooral om de vloerkoeling die voor problemen kan zorgen zoals ik her en der lees.
pi_133703811
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:22 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
Het gaat mij niet zozeer om de vloerverwarming, maar vooral om de vloerkoeling die voor problemen kan zorgen zoals ik her en der lees.
Koeling lijkt me minder erg dan verwarming juist, welke problemen worden gemeld dan?
pi_133704092
http://www.dekorenbeurs.nl/service/laminaat-en-vloerverwarming , maar de info is summier.

Ik lees ook dat dit te maken heeft met condensvorming e.d. Maandag krijg ik de sleutel, ik zal eens informeren hoe dat zit. Ik heb nu wel een beter gevoel bij laminaat icm de juiste ondervloer, maar dit advies win ik wel ter plekke in bij een bouwmarkt.

Overigens ga ik in Groningen wonen, Cortinghborg.
  donderdag 28 november 2013 @ 11:07:26 #22
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_133704658
quote:
0s.gif [b]Op donderdag 28 november 2013 10:39 schreef PostNLpostbezorger Ik heb nu wel een beter gevoel bij laminaat icm de juiste ondervloer, maar dit advies win ik wel ter plekke in bij een bouwmarkt.
Ga nou naar een vloerenspeciaalzaak en laat je daar voorlichten. Niet naar een bouwmarkt. ;)
pi_133708749
Thanks voor de tip, zal ik doen.
pi_133734414
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:39 schreef PostNLpostbezorger het volgende:
maar dit advies win ik wel ter plekke in bij een bouwmarkt.
Advies inwinnen bij een bouwmarkt altijd een goed idee :D :')

Veel plezier in je nieuwe huis alvast en post een foto van hoe de vloer is geworden zou ik zeggen! ^O^
pi_133742674
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 00:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Vonkenboer, kom er maar in! ;) :D
Waarom weet Vonkenboer hier iets van?
En waar is hij?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: