abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 november 2013 @ 22:49:09 #1
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_133627469

Van harte welkom in ons topic over Albert Heijn!

In dit topic kun je al je vragen stellen over het werken bij Albert Heijn, de aanbiedingen van deze week bekijken of even rustig door de nieuwste Allerhande heenbladeren.

De TV Commercials met onze welbekende supermarktmanager zijn hier terug te vinden!

Ook onze fans zijn van harte welkom. Wij, als medewerkers, helpen u graag verder!

AH Plaza

Username - Functie - Regio
bigbass - Senior Medewerker Verkoop
d4v1d - Medewerker Verkoopklaar - Utrecht
Einschtein - Regio Groningen
Etsu - Senior Medewerker Verkoop - omg. Rotterdam
exelletor - Medewerker Verkoopklaar - omg. Rotterdam
Ferry_76 - Senior Medewerker Verkoopklaar - Ede
Halldor - Teamleider Verkoopklaar
Hallyu - Medewerkster Verkoopklaar - omg. Zuidoost-Brabant
Ikbenschipper - ASM - Amsterdam/Hilversum e.o.
Kapsalonzondersla - Medewerker Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
Krullie. - Caissière
MehMeeeh - Teamleider Verkoopklaar (In opleiding) - Geldrop
Monsterd. - Senior medewerker verkoop
mujentas - Medewerker Verkoopklaar - Bollenstreek
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
Schuimpjes - Teamleider Verkoopklaar - Arnhem/Nijmegen
TommieAH - Caissière B

CAO voor het levensmiddelenbedrijf

In deze tabel wordt uitsluitend het starters uurloon weergegeven van Caissière A, Medewerker Verkoop / Medewerker Verkoopklaar / Kwaliteitsmedewerker / Vakantiemedewerker.
De laatste kolom betreft het All-in uurloon dat geldt voor medewerkers met een contract van 12 uur of minder per week.

Wat zijn de vastgestelde toeslagen?
Maandag t/m Vrijdag; 6:00-7:00 25%, 20:00-21:00 33,33%, 21:00-6:00 50%
Zaterdag: 6:00-7:00 25%, 18:00-24:00 50%
Zondag: 100%

Toeslagen voor Ma t/m Za ontvang je alleen wanneer je een contract hebt van méér dan 48 uur per periode of in een week méér dan 12 uur hebt gewerkt.

Wat zijn TvT-uren?
TvT-uren zijn Tijd Voor Tijd-uren. Dit is een saldo die kan worden opgehoogd met de uren die jij boven je contract werkt. Het is opgebouwd uit: overwerkuren, meeruren, toeslaguren (in uren omgezet, door-de-weekse dagen, zon- en feestdagen en overwerk) Wanneer je een Korte Parttimer (KPT) bent, contract van niet meer als 48u per periode, dan worden ze met elke periodieke salarisuitbetaling uitbetaald. Wanneer je een contract van meer dan 48u per periode hebt, dan worden ze in periode 3 en 10 uitbetaald.

Wat zijn BCD-uren?
BCD uren zijn de uren die je normaliter werkt, maar nu niet kunt werken omdat de werkdag op een feestdag valt en de winkel dus gesloten is. Je krijgt BCD uren uitgekeerd, als je in de afgelopen 12 week 4 gelijknamige dagen hebt gewerkt. Het gemiddelde van het aantal gewerkte uren krijg je uitbetaald als BDC-uren. Bovendien krijg je hier een toeslag van 100% bij.

Wat is de hoogte van de maaltijd-vergoeding?
Het maximale bedrag voor de maaltijd-vergoeding is ¤7,50. Dit dien je in de winkel zelf te besteden en alleen aan normaal voedsel. Snoep en dergelijke vallen hier niet onder.

Ik ben mijn Plaza-wachtwoord vergeten, wat nu?
Je (Assistent-)Supermarkt Manager of teamleider kan het wachtwoord voor je Plaza-account resetten. Ga daarvoor dus altijd naar hun toe, vragen of het anders kan is onnodig. Het is simpelweg niet mogelijk.

Van het jaar 2013.

www.ikwerkindesupermarkt.nl
www.supermarkt.nl
www.werkenindesupermarkt.nl
www.vakcentrum.nl

Maak een nieuw topic aan door rechts onderaan deze pagina te klikken op 'nieuw topic'. De OP is hier te vinden.

Denk na voor je iets zegt! Het kan zijn dat het concurrentie gevoelige informatie betreft.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  maandag 25 november 2013 @ 22:49:24 #2
378682 JohnBercow
pi_133627480
Hier weer verder *O*
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133627485
Sepo gemacht.
pi_133627540
Op het moment dat ik geen toeslag meer krijg, ben ik per direct weg. :9~ Kerstlunch kennen ze hier overigens niet en laatste personeelsfeest is ook al een tijdje geleden.
pi_133627552
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:45 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dat hele Doen & Laten is gewoon een verkapte kostenbesparing. Stel je voor dat je iets voor je medewerkers doet. Dat moet je niet willen :')
Stel je voor........
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:46 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

De lunchverstrekking heeft ook te maken met het feit dat het loon in natura is volgens mij.
Het zal maar dan maken ze er van mijn part een reden voor waardoor het duidelijk is dat ze er dus belasting over moeten betalen. Het avondeten moeten ze dat ook over tenslotte.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_133627554
De belastingdienst :')

Maar goed, het is natuurlijk best wel triest als je opeens alle leuke dingetjes af gaat schaffen.
pi_133627576
quote:
OudeBok - Kassier (caissière A) - Amsterdam
Waarom niet gewoon

quote:
OudeBok - Caissière A - Amsterdam
Zoals de rest?

En Janneke mist trouwens. :P
  maandag 25 november 2013 @ 22:52:00 #8
378682 JohnBercow
pi_133627596
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:51 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Stel je voor........

[..]

Het zal maar dan maken ze er van mijn part een reden voor waardoor het duidelijk is dat ze er dus belasting over moeten betalen. Het avondeten moeten ze dat ook over tenslotte.
Reden 32 - Lunch?
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133627605
Omdat ik caissière vrouwelijk vind?
pi_133627632
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:52 schreef exelletor het volgende:
Omdat ik caissière vrouwelijk vind?
Maar de functieomschrijving is toch letterlijk "Caissière A/B"?
pi_133627633
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:51 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Stel je voor........

[..]

Is de BTW niet aftrekbaar voor intern verbruik?
pi_133627634
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:52 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Reden 32 - Lunch?
Bijvoorbeeld als ze dat zo goed speceficeren dat ze weten dat daar iets over betaald moeten worden. Regel het gewoon.
pi_133627674
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:52 schreef mujentas het volgende:

[..]

Is de BTW niet aftrekbaar voor intern verbruik?
Ja maar omdat het personeelsverstrekking is moeten ze er belasting over betalen.
pi_133627743
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:53 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Ja maar omdat het personeelsverstrekking is moeten ze er belasting over betalen.
Die 6% moet je dan maar voor je personeel over hebben vind ik.
  maandag 25 november 2013 @ 22:57:11 #15
378682 JohnBercow
pi_133627808
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:55 schreef mujentas het volgende:

[..]

Gaat hier niet om BTW hè, maar om loonbelasting.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133627833
quote:
11s.gif Op maandag 25 november 2013 22:03 schreef d4v1d het volgende:

[..]

En nu?
En nu gaat hij komende zomer touren over de boulevard, gewillige chicka's verleiden en foekie foekie doen.
pi_133627962
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:57 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Gaat hier niet om BTW hè, maar om loonbelasting.
Ik hoorde trouwens dat er ook geen krant en tijdschriften meer in de kantine mogen liggen :')
  maandag 25 november 2013 @ 23:03:21 #18
378682 JohnBercow
pi_133628021
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:01 schreef mujentas het volgende:

[..]

Ik hoorde trouwens dat er ook geen krant en tijdschriften meer in de kantine mogen liggen :')
Wij verstrekken een krant (De Gelderlander). Geen andere kranten en er mogen geen tijdschriften uit de winkel worden gepakt tijdens de pauze. Het is anders niet meer te controleren wat wel of niet betaald is.
Order! Ordeeeeeeeeer!
pi_133628071
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 22:55 schreef mujentas het volgende:

[..]

Het werkt allemaal wel anders. Je hebt namelijk de werkkostenregeling.

Ik ben me vanwege onze discussie hier nu even aan het verdiepen in de werkkostenregeling (de reden waarom dit allemaal gebeurd in mijn ogen), Zie onder dat er dus iets niet klopt op het aspect tussendoortjes/ fruit wat dus ook niet meer mag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133628330
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:04 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Het werkt allemaal wel anders. Je hebt namelijk de werkkostenregeling.

Ik ben me vanwege onze discussie hier nu even aan het verdiepen in de werkkostenregeling (de reden waarom dit allemaal gebeurd in mijn ogen), Zie onder dat er dus iets niet klopt op het aspect tussendoortjes/ fruit wat dus ook niet meer mag.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de maaltijdvergoeding gaat naar 4,45?

http://www.belastingdiens(...)rstrekkingen_tabel_8

Overigens kun je ontbijt nog wel vrij vergoeden tot een bepaald bedrag, dus waarom de lunch niet :?
pi_133628726
Ik vind 7,50 al weinig, gelukkig letten ze hier nooit op. Maar gezien het feit dat het gewoon in CAO is vastgelegd, kan AH het niet opeens naar beneden bijschroeven.
pi_133628832
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:10 schreef mujentas het volgende:

[..]

Dus de maaltijdvergoeding gaat naar 4,45?

http://www.belastingdiens(...)rstrekkingen_tabel_8

Overigens kun je ontbijt nog wel vrij vergoeden tot een bepaald bedrag, dus waarom de lunch niet :?
Nee er word gepraat over normbedragen waarover belasting betaald moet worden. Daarnaast kijk je bij vrije vergoedingen en verstrekkingen wat allemaal word vervangen door de werkkostenregeling.
Het is niet volledig mijn materie maar daarnaast is zoals ik het lees bij een meer dan zakelijk belang (sowieso sprake van als de werknemer tussen 17 en 20 niet thuis kan eten) een maaltijd weer niet belast.
pi_133628870
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:18 schreef exelletor het volgende:
Ik vind 7,50 al weinig, gelukkig letten ze hier nooit op. Maar gezien het feit dat het gewoon in CAO is vastgelegd, kan AH het niet opeens naar beneden bijschroeven.
In de CAO staat geen bedrag. Alleen een maaltijd van redelijke kwaliteit.
pi_133629155
Trouwens, even een irritatie tussendoor. Omdat je nu tijdelijk je Air Miles kunt inwisselen tegen een heel erg kleine korting op je boodschappen, maken de kassa's een raar Air Miles geluid elke keer de klant voor meer dan 20 eur aan boodschappen heeft. ;( De nieuwe melding "Bied nieuwe bonuskaart aan!" is ook heel irritant. Hoe kan ik er uberhaupt eentje aanbieden, als ik ze niet bij de kassa heb liggen. |:(
pi_133629200
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 23:28 schreef exelletor het volgende:
Trouwens, even een irritatie tussendoor. Omdat je nu tijdelijk je Air Miles kunt inwisselen tegen een heel erg kleine korting op je boodschappen, maken de kassa's een raar Air Miles geluid elke keer de klant voor meer dan 20 eur aan boodschappen heeft. ;( De nieuwe melding "Bied nieuwe bonuskaart aan!" is ook heel irritant. Hoe kan ik er uberhaupt eentje aanbieden, als ik ze niet bij de kassa heb liggen. |:(
Je hebt promotie gemaakt tot bliepmiep?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')