Welke instelling voor flitsen gebruik je? Staat ie überhaupt op een flitsstand? Heb je de handleiding doorgelezen? Weet je hoe de menu's opgebouwd zijn (en dus weet waar je moet zoeken?)
En om nog iets van waarde toe te voegen in mijn post

quote:
Ik ben erg tevreden over de D40, ik heb hem (samen met een kitlens 18-55) nu anderhalf jaar en heb hem nu wel onder de knie (ben geen die-hard fotograaf die elke dag met dat ding in de weer is). Ben stiekem al aan het rondkijken naar de Nikon d7000/7100 en betere lenzen (met name op zoek naar groothoek + telelens, de kitlens gebruik ik wel voor 'medium range').
Als je wilt beginnen aan fotografie is het een supermodel als instapper, als je eenmaal door hebt hoe het werkt en verder wilt denk ik dat je er wel snel op uitgekeken bent. Ik wil toch wel een wat modernere versie met liveview (schermpje waar je op ziet wat je fotografeert), met name als je onmogelijke hoeken probeert te maken en wilt zien of je standpunt goed is. Ben ook veel met HDR fotografie bezig en moet nu handmatig over- en onderbelichten en daar heb je vandaag de dag functies voor die het met 1 druk op de knop voor je regelen. Daarnaast ben ik ook fan van avond/nachtfotografie en de ruis wordt in nieuwe toestellen beter onderdrukt.. Maar nogmaals, dat merk je allemaal pas als je er langere tijd mee speelt en ontdekt hoe het allemaal zit