abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133606918
De nexus 7 naaf van mijn fiets trapt door. Hij was nooit echt heel goed (heb 'm tweedehands gekocht), maar het wordt steeds erger. Sinds afgelopen donderdag is het ineens bijna onhandelbaar geworden.

Het doortrappen gebeurt in alle versnellingen zodra ik meer dan een minimale hoeveelheid kracht lever. Als ik stilsta met de remmen ingeknepen trapt de naaf niet door.

Zou ik hier zelf nog iets aan kunnen doen? Zijn die dingen te onderhouden voor een redelijk handige doe-het-zelver? Ik heb zo'n ding nog nooit opengemaakt.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  maandag 25 november 2013 @ 13:54:58 #2
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_133607464
[klok-klepel verwarring]
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 25 november 2013 @ 13:56:13 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_133607503
Meestal is het doorslippen een gevolg van een verkeerd afgesteld (opgerekt) kabeltje.

Handleidingen voor de versteller :
zonder remhendel
met remhendel

Handleidingen voor de naaf zelf :
met terugtraprem
zonder terugtraprem
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_133608194
Hij staat uiteraard sowieso goed afgesteld. In de vierde versnelling staan de twee streepjes precies in elkaars verlengde. Hij schakelt ook goed van versnelling naar versnelling, hij trapt alleen door. Met een uitgerekt kabeltje zou dit in de eerste versnelling natuurlijk niet gebeuren.
a decent omelette.
pi_133642749
staat je achterwiel wel goed vast? als die beweegt klopt de afstelling niet als je flink gaat trappen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_133642921
Weet je zeker dat het de versnelling is, en niet gewoon een versleten/te lange ketting?
pi_133649636
idd even de ketting controleren en ook of de tandwielen niet versleten zijn of een tandje missen.
pi_133812539
Wat ik begreep van een goede bekende die in de fietsenhandel zit, is dat die Nexus 7 naven een crime zijn om te reviseren als ze inderdaad de geest hebben gegeven.
Schip ahoy!
pi_133818567
Het was niet de ketting en ook niet de tandwielen. Deze zijn ongeveer 4 maanden oud en heb ik nog slechts een kleine 6000 kilometer mee gefietst. Het was echt de naaf. Ben naar de fietsenmaker geweest die dit bevestigde. Heb een nieuwe naaf gekocht en geplaatst. Fiets werkt nu weer prima.
a decent omelette.
pi_133820257
Hoeveel was je kwijt hiervoor?
Schip ahoy!
pi_134050635
150 euri.